Cez hranice sa bude jazdiť rýchlejšie, ak dovolia Rakúšania

Aj keď Slovensko je v schengenskom priestore už päť rokov, dodnes viaceré hraničné priechody vyzerajú, akoby sa hranice mali znovu uzavrieť.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Aj keď Slovensko vstúpilo do schengenského priestoru už pred piatimi rokmi, dodnes viaceré hraničné priechody vyzerajú, akoby sa hranice mali znovu uzavrieť. Platí to aj pre priechod do Rakúska Jarovce - Kittsee.

„Dosť často používam starý hraničný prechod do Rakúska Jarovce - Kittsee. Rakúska strana už dávno zrušila kontrolné stanovište. Na našej strane stále stojí opustená colnica s obmedzením rýchlosti na 20 kilometrov za hodinu v smere do Kittsee. Pri prejazde tejto bývalej colnice smerom do Jaroviec je už 60-tka. Nie je to šikana a príležitostné inkasné stredisko dopravnej polície?“ pýta sa Jozef.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Obmedzenie pre údržbu

Hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík hovorí, že v úseku hraničného priechodu Jarovce - Kittsee je maximálna povolená rýchlosť 30 kilometrov za hodinu. „Znížená rýchlosť v tomto úseku je z dôvodu otáčania vozidiel údržby NDS a našej partnerskej organizácie v Rakúsku. Zákony v Rakúskej republike pri takýchto otáčaniach vozidiel údržby vyžadujú zníženie rýchlosti." NDS podľa neho nemôže požiadavku ignorovať.

Najvyššiu povolenú rýchlosť na danom úseku budú môcť podľa hovorcu NDS upraviť, až keď to povolia naše ministerstvo dopravy, policajné prezídium a rakúske ministerstvá.

„NDS sa v spolupráci s partnerskou organizáciou v Rakúsku – spoločnosťou Asfinag aktívne týmto problémom zaoberá a po vzájomných rokovaniach hľadá rakúska strana vhodné technické riešenie pre bezpečné otáčanie vozidiel údržby,“ povedal Jánošík.

Vlastník colnice nie je známy

Čitateľ sa tiež pýtal, prečo je na hraničnom priechode stále colnica.

Nevyužívané budovy je možné ponúkať na predaj, informovala hovorkyňa generálneho riaditeľa Colného riaditeľstva SR Miroslava Slemenská. „Colné riaditeľstvo ako správca nehnuteľného majetku, ktorý je vo vlastníctve štátu ponúka k odpredaju nehnuteľnosti v takých prípadoch, ak už tieto viac nebudú slúžiť potrebám Colnej správy a generálny riaditeľ Colného riaditeľstva ich vyhlási za trvalo prebytočné."

Podobne to je aj s colným prístreškom na priechode Jarovce – Kittsee. „Prístrešok bol v roku 2004 odovzdaný ako prebytočná stavba realizátorovi stavby, ktorým bola Slovenská správa ciest,“ informovala hovorkyňa generálneho riaditeľa Colného riaditeľstva Miroslava Slemenská.

Od Slovenskej správy ciest sme chceli vedieť, ako stavbu využíva a či ju neplánuje odstrániť. Hovorkyňa Iveta Fedorová povedala, že SSC nevlastní žiadne colné budovy v Jarovciach. „SSC v minulosti preberala z colníc len prejazdné úseky ciest cez colné priestory, nie budovy. O colných priestoroch v Jarovciach nemáme žiadnu vedomosť."

Na priechode buďte opatrní

Pri prechode cez bývalý colný hraničný priechod buďte pozorní a opatrní. Slemenská upozornila, že tam okrem iného kontrolujú tovar, napríklad špeciálnym röntgenom. „V colnom pohraničnom pásme sa vykonáva colný dohľad vo zvýšenej miere, najmä sa zisťuje, či tovar vrátane dopravných prostriedkov prestúpil alebo prestúpi colnú hranicu v súlade s colnými predpismi“.

Hoci vodičov po vstupe do krajiny v schengenskom priestore na hranici nekontrolujú colníci, colná správa pracuje naďalej a kontroluje určitý druh tovaru za určitých podmienok. S tým súvisí aj prispôsobenie rýchlosti jazdy.

Aj kvalita vozoviek zohráva úlohu. „Po otvorení hraníc sa kontrola vozidiel už nevykonáva v takom rozsahu ako v minulosti. Avšak stavebno-technické riešenie komunikácií zostalo v pôvodnom stave, alebo len s malými zmenami,“ vysvetlila Slemenská.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  4. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  5. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  6. Accessible Urban Living
  7. RPSP – A good intention ruined by execution
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Riešenia pre hnedú planétu
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 10 968
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 086
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 935
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 075
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 252
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 853
  7. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 739
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 515
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 379
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 259

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Róbert Bezák: Radi počúvame, ako niekto vyrieši naše problémy

Možno je to taká diagnóza spoločnosti, že je schopná si kohokoľvek zvoliť. Som z toho smutný.

DOMOV

Rok 1993: Republiku krstili šampanským, ale mnohí rýchlo vytriezveli

Slovensko zápasilo so starými problémami.

DOMOV

Dobré ráno: Amerika môže odštartovať novú vojnu

Amerika môže v regióne zničiť mierové snahy.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.

Druhý najpredávanejší Peugeot sa vyrába už 30 rokov

Po dávnom odchode z Európy sa model 405 ďalej vyrába v Iráne.

Silný vietor a sneh komplikujú dopravu

Uzatvorené sú viaceré horské priechody.