SME

Cez hranice sa bude jazdiť rýchlejšie, ak dovolia Rakúšania

Aj keď Slovensko je v schengenskom priestore už päť rokov, dodnes viaceré hraničné priechody vyzerajú, akoby sa hranice mali znovu uzavrieť.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Aj keď Slovensko vstúpilo do schengenského priestoru už pred piatimi rokmi, dodnes viaceré hraničné priechody vyzerajú, akoby sa hranice mali znovu uzavrieť. Platí to aj pre priechod do Rakúska Jarovce - Kittsee.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Dosť často používam starý hraničný prechod do Rakúska Jarovce - Kittsee. Rakúska strana už dávno zrušila kontrolné stanovište. Na našej strane stále stojí opustená colnica s obmedzením rýchlosti na 20 kilometrov za hodinu v smere do Kittsee. Pri prejazde tejto bývalej colnice smerom do Jaroviec je už 60-tka. Nie je to šikana a príležitostné inkasné stredisko dopravnej polície?“ pýta sa Jozef.

SkryťVypnúť reklamu

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Obmedzenie pre údržbu

Hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík hovorí, že v úseku hraničného priechodu Jarovce - Kittsee je maximálna povolená rýchlosť 30 kilometrov za hodinu. „Znížená rýchlosť v tomto úseku je z dôvodu otáčania vozidiel údržby NDS a našej partnerskej organizácie v Rakúsku. Zákony v Rakúskej republike pri takýchto otáčaniach vozidiel údržby vyžadujú zníženie rýchlosti." NDS podľa neho nemôže požiadavku ignorovať.

Najvyššiu povolenú rýchlosť na danom úseku budú môcť podľa hovorcu NDS upraviť, až keď to povolia naše ministerstvo dopravy, policajné prezídium a rakúske ministerstvá.

SkryťVypnúť reklamu

„NDS sa v spolupráci s partnerskou organizáciou v Rakúsku – spoločnosťou Asfinag aktívne týmto problémom zaoberá a po vzájomných rokovaniach hľadá rakúska strana vhodné technické riešenie pre bezpečné otáčanie vozidiel údržby,“ povedal Jánošík.

Vlastník colnice nie je známy

Čitateľ sa tiež pýtal, prečo je na hraničnom priechode stále colnica.

Nevyužívané budovy je možné ponúkať na predaj, informovala hovorkyňa generálneho riaditeľa Colného riaditeľstva SR Miroslava Slemenská. „Colné riaditeľstvo ako správca nehnuteľného majetku, ktorý je vo vlastníctve štátu ponúka k odpredaju nehnuteľnosti v takých prípadoch, ak už tieto viac nebudú slúžiť potrebám Colnej správy a generálny riaditeľ Colného riaditeľstva ich vyhlási za trvalo prebytočné."

SkryťVypnúť reklamu

Podobne to je aj s colným prístreškom na priechode Jarovce – Kittsee. „Prístrešok bol v roku 2004 odovzdaný ako prebytočná stavba realizátorovi stavby, ktorým bola Slovenská správa ciest,“ informovala hovorkyňa generálneho riaditeľa Colného riaditeľstva Miroslava Slemenská.

Od Slovenskej správy ciest sme chceli vedieť, ako stavbu využíva a či ju neplánuje odstrániť. Hovorkyňa Iveta Fedorová povedala, že SSC nevlastní žiadne colné budovy v Jarovciach. „SSC v minulosti preberala z colníc len prejazdné úseky ciest cez colné priestory, nie budovy. O colných priestoroch v Jarovciach nemáme žiadnu vedomosť."

Prečítajte si aj:
Zákaz zastavenia platí aj pre chodník

Na priechode buďte opatrní

Pri prechode cez bývalý colný hraničný priechod buďte pozorní a opatrní. Slemenská upozornila, že tam okrem iného kontrolujú tovar, napríklad špeciálnym röntgenom. „V colnom pohraničnom pásme sa vykonáva colný dohľad vo zvýšenej miere, najmä sa zisťuje, či tovar vrátane dopravných prostriedkov prestúpil alebo prestúpi colnú hranicu v súlade s colnými predpismi“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hoci vodičov po vstupe do krajiny v schengenskom priestore na hranici nekontrolujú colníci, colná správa pracuje naďalej a kontroluje určitý druh tovaru za určitých podmienok. S tým súvisí aj prispôsobenie rýchlosti jazdy.

Aj kvalita vozoviek zohráva úlohu. „Po otvorení hraníc sa kontrola vozidiel už nevykonáva v takom rozsahu ako v minulosti. Avšak stavebno-technické riešenie komunikácií zostalo v pôvodnom stave, alebo len s malými zmenami,“ vysvetlila Slemenská.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 525
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 336
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 915
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 805
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 569
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 441
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 121
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 438
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 540
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 323
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 251
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 041
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 446
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu