SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Cez hranice sa bude jazdiť rýchlejšie, ak dovolia Rakúšania

Aj keď Slovensko je v schengenskom priestore už päť rokov, dodnes viaceré hraničné priechody vyzerajú, akoby sa hranice mali znovu uzavrieť.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Aj keď Slovensko vstúpilo do schengenského priestoru už pred piatimi rokmi, dodnes viaceré hraničné priechody vyzerajú, akoby sa hranice mali znovu uzavrieť. Platí to aj pre priechod do Rakúska Jarovce - Kittsee.

„Dosť často používam starý hraničný prechod do Rakúska Jarovce - Kittsee. Rakúska strana už dávno zrušila kontrolné stanovište. Na našej strane stále stojí opustená colnica s obmedzením rýchlosti na 20 kilometrov za hodinu v smere do Kittsee. Pri prejazde tejto bývalej colnice smerom do Jaroviec je už 60-tka. Nie je to šikana a príležitostné inkasné stredisko dopravnej polície?“ pýta sa Jozef.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Obmedzenie pre údržbu

Hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík hovorí, že v úseku hraničného priechodu Jarovce - Kittsee je maximálna povolená rýchlosť 30 kilometrov za hodinu. „Znížená rýchlosť v tomto úseku je z dôvodu otáčania vozidiel údržby NDS a našej partnerskej organizácie v Rakúsku. Zákony v Rakúskej republike pri takýchto otáčaniach vozidiel údržby vyžadujú zníženie rýchlosti." NDS podľa neho nemôže požiadavku ignorovať.

Najvyššiu povolenú rýchlosť na danom úseku budú môcť podľa hovorcu NDS upraviť, až keď to povolia naše ministerstvo dopravy, policajné prezídium a rakúske ministerstvá.

„NDS sa v spolupráci s partnerskou organizáciou v Rakúsku – spoločnosťou Asfinag aktívne týmto problémom zaoberá a po vzájomných rokovaniach hľadá rakúska strana vhodné technické riešenie pre bezpečné otáčanie vozidiel údržby,“ povedal Jánošík.

Vlastník colnice nie je známy

Čitateľ sa tiež pýtal, prečo je na hraničnom priechode stále colnica.

Nevyužívané budovy je možné ponúkať na predaj, informovala hovorkyňa generálneho riaditeľa Colného riaditeľstva SR Miroslava Slemenská. „Colné riaditeľstvo ako správca nehnuteľného majetku, ktorý je vo vlastníctve štátu ponúka k odpredaju nehnuteľnosti v takých prípadoch, ak už tieto viac nebudú slúžiť potrebám Colnej správy a generálny riaditeľ Colného riaditeľstva ich vyhlási za trvalo prebytočné."

Podobne to je aj s colným prístreškom na priechode Jarovce – Kittsee. „Prístrešok bol v roku 2004 odovzdaný ako prebytočná stavba realizátorovi stavby, ktorým bola Slovenská správa ciest,“ informovala hovorkyňa generálneho riaditeľa Colného riaditeľstva Miroslava Slemenská.

Od Slovenskej správy ciest sme chceli vedieť, ako stavbu využíva a či ju neplánuje odstrániť. Hovorkyňa Iveta Fedorová povedala, že SSC nevlastní žiadne colné budovy v Jarovciach. „SSC v minulosti preberala z colníc len prejazdné úseky ciest cez colné priestory, nie budovy. O colných priestoroch v Jarovciach nemáme žiadnu vedomosť."

Na priechode buďte opatrní

Pri prechode cez bývalý colný hraničný priechod buďte pozorní a opatrní. Slemenská upozornila, že tam okrem iného kontrolujú tovar, napríklad špeciálnym röntgenom. „V colnom pohraničnom pásme sa vykonáva colný dohľad vo zvýšenej miere, najmä sa zisťuje, či tovar vrátane dopravných prostriedkov prestúpil alebo prestúpi colnú hranicu v súlade s colnými predpismi“.

Hoci vodičov po vstupe do krajiny v schengenskom priestore na hranici nekontrolujú colníci, colná správa pracuje naďalej a kontroluje určitý druh tovaru za určitých podmienok. S tým súvisí aj prispôsobenie rýchlosti jazdy.

Aj kvalita vozoviek zohráva úlohu. „Po otvorení hraníc sa kontrola vozidiel už nevykonáva v takom rozsahu ako v minulosti. Avšak stavebno-technické riešenie komunikácií zostalo v pôvodnom stave, alebo len s malými zmenami,“ vysvetlila Slemenská.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 567
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 986
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 413
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 112
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 845
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 322
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 490
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 558
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 287
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 5 005
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon