To využil Koiš na opravenom motore.
KOŠICE, JAHODNÁ. Okrem vrtkavého počasia zamiešal karty na pretekoch do vrchu aj vysoký počet prihlásených jazdcov Národných pohárov aj Majstrovstiev republík Poľska a Slovenska. Organizátori museli na základe skúseností z prvého dňa zmeniť časový harmonogram a ubrať jednu tréningovú jazdu.
Václav Janík z Českej republiky sa už v sobotu postaral o prekonanie minuloročného rekordu trate a v nedeľu sa mu to podarilo druhýkrát. Jeho čas 1:54.772, ktorý zajazdil na Lole B02/50 sa tak zapísal do histórie Moris Cup Jahodná.
Lola B02/50 bola na slovenskej trati najrýchlejšia, hoci tento kopec vyslovene fromulovej kategórii nevyhovuje.(FOTO - Adrian Forrai)
Vďaka výbornému výsledku aj v druhej meranej jazde sa stal absolútnym víťazom druhého súťažného dňa. „Prišli sme si za pretekať na peknú trať a sme radi, že sme vyhrali. Prekonanie traťového rekordu nebolo až takým problémom, myslím si, že by som to zajazdil aj lepšie, určite som mal ešte rezervy. S víkendom sme spokojní, organizátori sa snažili robiť čo sa dalo. Kopec sa mi páčil, spodná časť sedí lepšie formulám, no vrch už menej“, povedal absolútny víťaz, ktorý obsadil zároveň aj prvé miesto vo FIA International Hill Climb Challenge.
Tomáš Ondrej "Srnka" je vďaka svojim prejazdom miláčikom publika. V nedeľu oplatil víťazstvom v skupine N Jureňovi sobotu.(FOTO - Media Racing)
FIA – Európsky pohár prevzal do svojich rúk Tomasz Nagorski jazdiaci na Subaru Impreza WRX. Ten si okrem tohto víťazstva odniesol v nedeľu aj prvú priečku v majstrovstvách Slovenska, taktiež v majstrovstvách Poľska, druhé miesto v absolútnom poradí a tým aj víťazstvo vo svojej triede i skupine.
Béreš bavil a vyhrával Najrýchlejším Slovákom na kopci Jahodná bol Jozef Béreš junior. Už v prvej jazde sa mu podarilo svojím časom zdolať Igora Drotára na Škode Fabia WRC a inak tomu nebolo ani v tej druhej.
Martin Koiš mal radosť, lebo s novým motorom došiel obe jazdy do cieľa a auto začalo fungovať.(FOTO - Adrian Forrai)
Na starom Audi Quattro skončil v absolútnom poradí tretí a svojim súperom ukázal, že je naozaj majstrom volantu. „Audi je také auto, že kto v ňom nesedí, neuverí ako ťažko sa ovláda. Od štartu až po cieľ s ním neskutočne bojujem. Požičal som si ho od otca, aby som si na ňom zatrénoval, lebo doma staviam podobné auto.
Video z jazdy Béreša
Dnes ma veľmi potešila moja prvá ostrá jazda, v ktorej som dokázal zajazdiť skvelý čas a poraziť svojho najväčšieho súpera Drotára. Druhá jazda bola lotéria s gumami. Čas v nej bol napokon veľmi dobrý a keby som vedel, že mi tak málo bude chýbať do absolútneho poradia, tak by som ešte pridal. Som maximálne spokojný“, prezradil náš päťnásobný majster Slovenska v rely.
Drotár hromžil Igor Drotár stihol pred druhou jazdou prezuť na mokré pneumatiky, aby mohol s Bérešom ešte bojovať, pretože z prvej jazdy nemal veľkú stratu. Napokon však dobehol vo vrchnej časti trate pomalšieho jazdca na slikoch.
Skôr ako stihol požiadať o opakovanú jazdu, musel absolvovať technickú prehliadku, pretože jeho Fabia WRC bola vybratá na špeciálnu kontrolu. Niektorých jazdcov, vrátane Rasťa Chválu na Mitsubishi Evo IX zastihol na štarte dážď a už nestihli prezuť. Počasie tak absolútne zamiešalo karty, pretože jazdci z úvodu štartového poľa jazdili ešte na suchom asfalte, tí v strede čo nestihli prezuť iba štatisticky vyšli hore na slikoch a tí vzadu stihli ešte prezuť.
Chvála skúšal nový tím Mihyring a osvedčenú techniku. Slovenské Mitsubishi servisované pánom Pertlíčkom z Plzne fungovalo ako hodinky.(FOTO - Media Racing)
Igor Drotár bol z víkendu rozčarovaný: „Športový víkend mohol byť ešte lepší, nebyť istých nedostatkov, ktoré sa ťahali od rána. Nastal problém s prezúvaním, na kopci som dobehol jazdca pred sebou, ktorý šiel na slikoch a nemal som ho kde predbehnúť. Počas dňa jazdím v desatinách, šiesti sme v jednej sekunde a teraz stratím tri sekundy. Pýtam sa sám seba, prečo som tu vlastne celý deň bojoval“, povedal sklamaný Prešovčan.
V nedeľu sa v spleti áut objavila aj krásna Fiesta z Koiš Racing, ktorej pred týždňom na pretekoch v Čechách vypovedal motor. Preto s ním Martin Koiš musel ísť do Anglicka na nastavenie a stihol iba nedeľné preteky. "Za posledné tri dni som veľmi málo spal, sotva päť hodín", povedal Koiš pred tréningovou jazdou. Po dvoch jazdách skončil v Majstrovstvách Slovenska v absolútnom hodnotení na štvrtom mieste.
Fotogalériu z pretekov nájdete TU
Oficiálne výsledky FIA International Hill Climb Challenge:
1. JANÍK Václav, LOLA B02/50, 4:02.890
2. SVOBODA Jiří, RADICAL SR3, 4:23.930
3. DROTÁR Igor, ŠKODA Fabia WRC, 4:25.269
4. JUREŇA Peter, MITSUBISHI Lancer Evo IX, 4:39.881
5. ACHS Erich, OPEL Lotus, 4:41.744
FIA European Hill-Climb Cup:
1. NAG ÓRSKI Tomasz, SUBARU Impreza WRX, 4:16.655
2. BÉREŠ Jozef ml., AUDI Quattro, 4:21.223
3. KOIŠ Martin, FORD Fiesta, 4:22.508
4. BELTOWSKI Marcin, SUBARU Impreza, 4:38.714
5. KOVALČÍK Michal, ŠKODA Octavia WRC, 4:41.859
Majstrovstvá Slovenska:
1. NAG ÓRSKI Tomasz, SUBARU Impreza WRX, 4:16.655
2. BÉREŠ Jozef ml., AUDI Quattro, 4:21.223
3. STEC Mariusz, MITSUBISHI Lancer Evo IX, 4:22.186
4. KOIŠ Martin, FORD Fiesta, 4:22.508
5. DROTÁR Igor, ŠKODA Fabia WRC, 4:25.269
Majstrovstvá Poľska:
1. NAG ÓRSKI Tomasz, SUBARU Impreza WRX, 4:16.655
2. STEC Mariusz, MITSUBISHI Lancer Evo IX, 4:22.186
3. MIKOŁAJCZYK Tomasz, MITSUBISHI Evo Ultraleggera, 4:22.312
4. SZEPIENIEC Andrzej, MITSUBISHI Lancer Evo IX, 4:22.610
5. STEČ Róbert, DALLARA, 4:25.810
Národný pohár PAV:
1. BARICA Ján, SUBARU Impreza Sti, 4:38.482
2. FLOREK Peter, MITSUBISHI Lancer Evo VIII, 4:41.241
3. MACHÁČEK Kamil, OPEL Calibra, 4:46.451
4. ZVOLENSKÝ Rastislav, MITSUBISHI Lancer Evo IX, 4:51.013
5. JAJCAY Pavol, NISSAN Sunny, 5:00.697
Autor: ms, ts