SME
Piatok, 30. september, 2022 | Meniny má Jarolím

Podvod na aute odhalil na internete neskoro

Pretáčanie kilometrov je na Slovensku doslova beztrestné a neopatrní kupujúci často naletia na falšovanie dokladov, zmenu identifikátorov, omladzovanie veku a autá v exekúcii. Čitateľ porovnal kúpené auto s poslednou kontrolou originality a zistil, že nal

(Zdroj: archív)

etel.

BRATISLAVA. V praxi sa nájdu špekulanti a obchodníci s ojazdenými autami, ktorí dovezú legálne staršie auto na Slovensko, absolvujú kontrolu originality a potom omladia auto, aby zarobili a oklamali kupujúceho. Presne takúto skúsenosť má Viktor z Piešťan, ktorý si kúpil ojazdené vozidlo Volvo V40.

Auto malo podľa kúpnej zmluvy najazdených 155 000 kilometrov, čo ale nebola pravda. „Pomocou stránky kontroly originality (www.ko.sk) som odhalil, že na mojom aute bolo manipulované s počítadlom kilometrov," upozorňuje na svoju skúsenosť Viktor.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Stiahli kilometre aj roky

Na protokole z kontroly , ktorá bola robená 26.8.2008 malo jeho auto najazdených 218600 kilometrov, keď samotnú kontrolu dal urobiť predchádzajúci majiteľ Volva.

Nakoľko pán Viktor kupoval od neho auto už prihlásené na Slovensku, nemusel ísť na kontrolu originality a nepozrel si ani informácie o aute, aby porovnal, čo sa s Volvom za pár mesiacov udialo. "Kúpil som auto, ale už so 155000 kilometrami, čo je aj uvedené v kúpnej zmluve“, tvrdí oklamaný majiteľ ojazdeného vozidla, ktorý si na stránke kontroly originality v čase kúpy neoveril informácie.

Neskoro, ale predsa zistil tri podvody na aute: stáčanie kilometrov, „omladzovanie“ vozidla a zatajenie opráv. To všetko stihol predchádzajúci majiteľ urobiť za štyri mesiace od kontroly originality. "Síce vozidlo má teraz už len malú hodnotu, ale z princípu sa chcem dovolať spravodlivosti, a taktiež, aby neboli podvedení ďalší zákazníci pánom, od ktorého som kúpil vozidlo, nakoľko kšeftuje s ojazdenými autami“, hovorí Viktor, ktorý je jednoznačne za to, aby si každý záujemca pred kúpou dovezeného vozidla skontroloval, v akom stave bolo auto dovezené a s akými najazdenými kilometrami. Napríklad jeho brat dodatočne zistil stáčané kilometre na svojom vozidle.

SkryťVypnúť reklamu

Porovnajte si auto na internete

Stáčanie kilometrov na vozidle ostáva na Slovensku na rozdiel od Nemecka alebo iných krajín aj naďalej beztrestné a pokiaľ tento neduh zistí kupujúci až po kúpe, nedovolá sa spravodlivosti.

Hoci verejnosť sa vždy povinnostiam ako sú napríklad kontroly originality, bráni a poslanci neodhlasovali povinnosť kontroly ojazdeninám už prihláseným na Slovensku, kontrola originality pomáha preveriť auto ešte pred kúpou.

Na stránke www.ko.sk v sekcii „overenie vozidla“ stačí do vyhľadávača zadať buď VIN číslo, evidenčné číslo vozidla, číslo odborného posudku kontroly originality alebo kontrolnej nálepky.

Nekúpte auto v exekúcii

Na stránke kontroly originality www.ko.sk si môžete od augusta minulého roka overiť, či sa na vozidlo v čase vykonanej kontroly nevzťahovala exekučná blokácia, aby kupujúci nenaletel na „výhodnú“ ponuku a po čase neprišiel o vozidlo, ktoré by mu zabavil exekútor.

SkryťVypnúť reklamu

Počet exekúcii v ostatných rokoch vzrástol a majitelia v exekúcii sa rýchlo snažia predať vozidlo. Ku kúpe automobilu často dochádza ešte pred prepisom a problémom bolo, že kupujúci si stav vozidla v evidencii nemal ako overiť. Potom kupujúci až na dopravnom inšpektoráte zistil, že bol oklamaný.

Čoraz častejšie sa vyskytli aj prípady, kedy síce k prepisu došlo, ale vozidlo bolo s odstupom času aj tak exekútorom zabavené. Bolo to spôsobené tým, že exekučné prírazy boli doručované policajtom v papierovej forme a následne zaznamenané do evidencie vozidiel.

Práve toto oneskorenie využívali podvodníci na to, aby čo najrýchlejšie speňažili vozidlo, ktoré spadá pod exekúciu. Nešťastní kupujúci tak prišli nielen o auto, ale aj o peniaze, za ktoré ho kúpili.

SkryťVypnúť reklamu

Overenie exekučnej blokácie je už súčasťou kontroly originality vozidla a výsledok overenia je automaticky zapísaný aj do odborného posudku o kontrole originality vozidla.





SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  8. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  1. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  2. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  5. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  8. Jablone prinášajú už tretiu úrodu. A je rovnako bohatá.
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 10 421
  2. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 815
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 807
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 3 808
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 748
  6. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 3 740
  7. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 691
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 485
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Kostoly za hradbami: Kuchyňa
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (30.9. - 6.10.1922)
  3. Jozef Sitko: Náhoda? Či reálne avízo o krádeže mojich blogov?
  4. Miroslav Lukáč: Hyeny útočia vo svorke, tak ako i politici. Aj u nás sme zaznamenali mobilizáciu. Aj psy sa bránia útokom.
  5. Ľubomír Maretta: Samota
  6. Tupou Ceruzou: Ukrajinské referendum
  7. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom?
  8. Marián Betík: Veselo o slovenskom futbale
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 11 050
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 10 005
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 954
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 518
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 641
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 644
  7. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 548
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 375
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu