SME

Podvod na aute odhalil na internete neskoro

Pretáčanie kilometrov je na Slovensku doslova beztrestné a neopatrní kupujúci často naletia na falšovanie dokladov, zmenu identifikátorov, omladzovanie veku a autá v exekúcii. Čitateľ porovnal kúpené auto s poslednou kontrolou originality a zistil, že nal

(Zdroj: archív)

etel.

BRATISLAVA. V praxi sa nájdu špekulanti a obchodníci s ojazdenými autami, ktorí dovezú legálne staršie auto na Slovensko, absolvujú kontrolu originality a potom omladia auto, aby zarobili a oklamali kupujúceho. Presne takúto skúsenosť má Viktor z Piešťan, ktorý si kúpil ojazdené vozidlo Volvo V40.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Auto malo podľa kúpnej zmluvy najazdených 155 000 kilometrov, čo ale nebola pravda. „Pomocou stránky kontroly originality (www.ko.sk) som odhalil, že na mojom aute bolo manipulované s počítadlom kilometrov," upozorňuje na svoju skúsenosť Viktor.

SkryťVypnúť reklamu

Stiahli kilometre aj roky

Na protokole z kontroly , ktorá bola robená 26.8.2008 malo jeho auto najazdených 218600 kilometrov, keď samotnú kontrolu dal urobiť predchádzajúci majiteľ Volva.

Nakoľko pán Viktor kupoval od neho auto už prihlásené na Slovensku, nemusel ísť na kontrolu originality a nepozrel si ani informácie o aute, aby porovnal, čo sa s Volvom za pár mesiacov udialo. "Kúpil som auto, ale už so 155000 kilometrami, čo je aj uvedené v kúpnej zmluve“, tvrdí oklamaný majiteľ ojazdeného vozidla, ktorý si na stránke kontroly originality v čase kúpy neoveril informácie.

Neskoro, ale predsa zistil tri podvody na aute: stáčanie kilometrov, „omladzovanie“ vozidla a zatajenie opráv. To všetko stihol predchádzajúci majiteľ urobiť za štyri mesiace od kontroly originality. "Síce vozidlo má teraz už len malú hodnotu, ale z princípu sa chcem dovolať spravodlivosti, a taktiež, aby neboli podvedení ďalší zákazníci pánom, od ktorého som kúpil vozidlo, nakoľko kšeftuje s ojazdenými autami“, hovorí Viktor, ktorý je jednoznačne za to, aby si každý záujemca pred kúpou dovezeného vozidla skontroloval, v akom stave bolo auto dovezené a s akými najazdenými kilometrami. Napríklad jeho brat dodatočne zistil stáčané kilometre na svojom vozidle.

SkryťVypnúť reklamu

Porovnajte si auto na internete

Stáčanie kilometrov na vozidle ostáva na Slovensku na rozdiel od Nemecka alebo iných krajín aj naďalej beztrestné a pokiaľ tento neduh zistí kupujúci až po kúpe, nedovolá sa spravodlivosti.

Hoci verejnosť sa vždy povinnostiam ako sú napríklad kontroly originality, bráni a poslanci neodhlasovali povinnosť kontroly ojazdeninám už prihláseným na Slovensku, kontrola originality pomáha preveriť auto ešte pred kúpou.

Na stránke www.ko.sk v sekcii „overenie vozidla“ stačí do vyhľadávača zadať buď VIN číslo, evidenčné číslo vozidla, číslo odborného posudku kontroly originality alebo kontrolnej nálepky.

Nekúpte auto v exekúcii

Na stránke kontroly originality www.ko.sk si môžete od augusta minulého roka overiť, či sa na vozidlo v čase vykonanej kontroly nevzťahovala exekučná blokácia, aby kupujúci nenaletel na „výhodnú“ ponuku a po čase neprišiel o vozidlo, ktoré by mu zabavil exekútor.

SkryťVypnúť reklamu

Počet exekúcii v ostatných rokoch vzrástol a majitelia v exekúcii sa rýchlo snažia predať vozidlo. Ku kúpe automobilu často dochádza ešte pred prepisom a problémom bolo, že kupujúci si stav vozidla v evidencii nemal ako overiť. Potom kupujúci až na dopravnom inšpektoráte zistil, že bol oklamaný.

Čoraz častejšie sa vyskytli aj prípady, kedy síce k prepisu došlo, ale vozidlo bolo s odstupom času aj tak exekútorom zabavené. Bolo to spôsobené tým, že exekučné prírazy boli doručované policajtom v papierovej forme a následne zaznamenané do evidencie vozidiel.

Práve toto oneskorenie využívali podvodníci na to, aby čo najrýchlejšie speňažili vozidlo, ktoré spadá pod exekúciu. Nešťastní kupujúci tak prišli nielen o auto, ale aj o peniaze, za ktoré ho kúpili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Overenie exekučnej blokácie je už súčasťou kontroly originality vozidla a výsledok overenia je automaticky zapísaný aj do odborného posudku o kontrole originality vozidla.





Autor: ms, rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 588
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 504
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 264
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 835
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 759
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 712
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 884
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  2. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  3. Eva Bachletová: Naše svetlo
  4. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  5. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  6. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  7. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  8. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 896
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 29 987
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 425
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 844
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 444
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 131
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 111
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 001
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu