Audi RS 4 Avant s otáčkami a bez turba

Nové pokušenie od Audi má výkon 450 koní a základný objem batožinového priestoru 490 litrov. Podstatné je, že v dobe preplňovaných motorov sa Audi spolieha na otáčky a klasický atmosférický osemvalec.

Super rýchle kombi má isté praktické výhody a slušný kufor, avšak v prípade Audi RS4 Avant má karoséria typu kombi hlavne vrodenú príťažlivosť. Je to paradoxné, ale rýchle kombíky Audi vyzerajú ešte športovejšie ako sedany.(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Tretiu generáciu modelu Audi RS 4 Avant charakterizuje predovšetkým vysokootáčkový benzínový motor 4,2 V8 FSI, sedemstupňová prevodovka S tronic, karoséria posadená o dva cm nižšie a 19 palcové kolesá.

Spotrebu znížili

Motor 4,2 FSI dosahuje pri otáčkach 8.250 za minútu výkon 331 kW (450 k) a čo ej ešte krajšie, v pásme od 4000 do 6000 otáčok za minútu poskytuje maximálny krútiaci moment 430 Nm. Z nuly na stovku zrýchli za 4,7 sekundy a pri normovanej jazde spotrebuje 10,7 l na 100 km, čo je o 26 percent menej ako mal predchodca.

Audi vo svojich motoroch využíva priame vstrekovanie benzínu do spaľovacích komôr, kde palivo čiastočne ochladzuje steny valcov a znižuje riziko detonačného spaľovania. Vďaka tomu môže mať motor vysoký kompresný pomer 11,0 : 1.

Prevodovka zmúdrela a poslúcha

Sériovo budú v RS 4 montovať 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku S tronic. V automatickom režime má dva programy D (Drive) a S (Sport), ktoré zohľadňujú nastavenú charakteristiku tlmičov pruženia comfort, auto alebo dynamic.

Manuálnym radením pákou alebo ovládačmi na volante sa prevodovka automaticky prepne do zvlášť športového režimu, kedy pri akcelerácii konečne samočinne nepreradí vyšší prevodový stupeň a pri podradení v režime dynamic automaticky pridá medziplyn. Prevodovka S tronic v Audi RS 4 Avant má dlhé sprevodovanie najvyššieho stupňa pre úsporu paliva a funkciu Launch Control, ktorá umožňuje dynamické štarty s maximálnym využitím trakcie.

Samozrejme quattro

Najnovší vývojový stupeň pohonu všetkých kolies quattro využíva samosvorný medzinápravový diferenciál s korunovými kolesami a selektívnu reguláciu krútiaceho momentu, pôsobiacou na všetky kolesá. Audi RS 4 Avant sa v hraničnej oblasti správa dlho neutrálne, ľahká nedotáčavosť pri vjazde do zákruty a akcelerácii zo zákruty sa prakticky kompenzuje.

K zásahom stabilizačného systému ESC dochádza neskôr a sú mäkšie. Systém ESC má osobitný športový režim a v prípade potreby sa dá aj úplne vypnúť. Na želanie Audi montuje športový diferenciál zadnej nápravy, ktorý aktívne rozdeľuje krútiaci moment na jednotlivé zadné kolesá.

Kufor pre úžitok

Praktickú stránku auta potvrdzuje veľkosť batožinového priestoru. Základný objem 490 litrov po sklopení zadných operadiel narastie na 1.430 litrov. Za príplatok sa dodávajú elektricky ovládané dvere batožinového priestoru a systém koľajničiek do batožinového priestoru so súpravou na fixovanie batožiny. Pozdĺžne lišty strešného nosiča sú súčasťou sériového vybavenia.

Audi RS 4 Avant sa začne predávať na jeseň tohto roku a ceny pre Slovensko sa dozvieme v júli.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 661
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 797
  3. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 768
  4. Ako sme jazdili v socializme 2 643
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 863
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 754
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 312
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 264
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 197
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 816

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.