SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Audi RS 4 Avant s otáčkami a bez turba

Nové pokušenie od Audi má výkon 450 koní a základný objem batožinového priestoru 490 litrov. Podstatné je, že v dobe preplňovaných motorov sa Audi spolieha na otáčky a klasický atmosférický osemvalec.

Super rýchle kombi má isté praktické výhody a slušný kufor, avšak v prípade Audi RS4 Avant má karoséria typu kombi hlavne vrodenú príťažlivosť. Je to paradoxné, ale rýchle kombíky Audi vyzerajú ešte športovejšie ako sedany.Super rýchle kombi má isté praktické výhody a slušný kufor, avšak v prípade Audi RS4 Avant má karoséria typu kombi hlavne vrodenú príťažlivosť. Je to paradoxné, ale rýchle kombíky Audi vyzerajú ešte športovejšie ako sedany. (Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Tretiu generáciu modelu Audi RS 4 Avant charakterizuje predovšetkým vysokootáčkový benzínový motor 4,2 V8 FSI, sedemstupňová prevodovka S tronic, karoséria posadená o dva cm nižšie a 19 palcové kolesá.

Spotrebu znížili

Motor 4,2 FSI dosahuje pri otáčkach 8.250 za minútu výkon 331 kW (450 k) a čo ej ešte krajšie, v pásme od 4000 do 6000 otáčok za minútu poskytuje maximálny krútiaci moment 430 Nm. Z nuly na stovku zrýchli za 4,7 sekundy a pri normovanej jazde spotrebuje 10,7 l na 100 km, čo je o 26 percent menej ako mal predchodca.

Audi vo svojich motoroch využíva priame vstrekovanie benzínu do spaľovacích komôr, kde palivo čiastočne ochladzuje steny valcov a znižuje riziko detonačného spaľovania. Vďaka tomu môže mať motor vysoký kompresný pomer 11,0 : 1.

Prevodovka zmúdrela a poslúcha

Sériovo budú v RS 4 montovať 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku S tronic. V automatickom režime má dva programy D (Drive) a S (Sport), ktoré zohľadňujú nastavenú charakteristiku tlmičov pruženia comfort, auto alebo dynamic.

Manuálnym radením pákou alebo ovládačmi na volante sa prevodovka automaticky prepne do zvlášť športového režimu, kedy pri akcelerácii konečne samočinne nepreradí vyšší prevodový stupeň a pri podradení v režime dynamic automaticky pridá medziplyn. Prevodovka S tronic v Audi RS 4 Avant má dlhé sprevodovanie najvyššieho stupňa pre úsporu paliva a funkciu Launch Control, ktorá umožňuje dynamické štarty s maximálnym využitím trakcie.

Samozrejme quattro

Najnovší vývojový stupeň pohonu všetkých kolies quattro využíva samosvorný medzinápravový diferenciál s korunovými kolesami a selektívnu reguláciu krútiaceho momentu, pôsobiacou na všetky kolesá. Audi RS 4 Avant sa v hraničnej oblasti správa dlho neutrálne, ľahká nedotáčavosť pri vjazde do zákruty a akcelerácii zo zákruty sa prakticky kompenzuje.

K zásahom stabilizačného systému ESC dochádza neskôr a sú mäkšie. Systém ESC má osobitný športový režim a v prípade potreby sa dá aj úplne vypnúť. Na želanie Audi montuje športový diferenciál zadnej nápravy, ktorý aktívne rozdeľuje krútiaci moment na jednotlivé zadné kolesá.

Kufor pre úžitok

Praktickú stránku auta potvrdzuje veľkosť batožinového priestoru. Základný objem 490 litrov po sklopení zadných operadiel narastie na 1.430 litrov. Za príplatok sa dodávajú elektricky ovládané dvere batožinového priestoru a systém koľajničiek do batožinového priestoru so súpravou na fixovanie batožiny. Pozdĺžne lišty strešného nosiča sú súčasťou sériového vybavenia.

Audi RS 4 Avant sa začne predávať na jeseň tohto roku a ceny pre Slovensko sa dozvieme v júli.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Úprava osobného motorového vozidla
  9. Important information for Brazilians living in Slovakia
  10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 747
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 002
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 900
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 324
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 942
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 746
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 123
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 594
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 500
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 349
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Špeciálny prokurátor Kováčik defacto skončil

Slovenská justícia sa otriasa v základoch.

Podcast Dobré Ráno.
Minister financií Eduard Heger na tlačovej konferencii o národnom reformnom pláne.
Od soboty sa ulice vyprázdnia.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson