BRATISLAVA. Tretiu generáciu modelu Audi RS 4 Avant charakterizuje predovšetkým vysokootáčkový benzínový motor 4,2 V8 FSI, sedemstupňová prevodovka S tronic, karoséria posadená o dva cm nižšie a 19 palcové kolesá.
Spotrebu znížili
Motor 4,2 FSI dosahuje pri otáčkach 8.250 za minútu výkon 331 kW (450 k) a čo ej ešte krajšie, v pásme od 4000 do 6000 otáčok za minútu poskytuje maximálny krútiaci moment 430 Nm. Z nuly na stovku zrýchli za 4,7 sekundy a pri normovanej jazde spotrebuje 10,7 l na 100 km, čo je o 26 percent menej ako mal predchodca.
Audi vo svojich motoroch využíva priame vstrekovanie benzínu do spaľovacích komôr, kde palivo čiastočne ochladzuje steny valcov a znižuje riziko detonačného spaľovania. Vďaka tomu môže mať motor vysoký kompresný pomer 11,0 : 1.
Prevodovka zmúdrela a poslúcha
Sériovo budú v RS 4 montovať 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku S tronic. V automatickom režime má dva programy D (Drive) a S (Sport), ktoré zohľadňujú nastavenú charakteristiku tlmičov pruženia comfort, auto alebo dynamic.
Manuálnym radením pákou alebo ovládačmi na volante sa prevodovka automaticky prepne do zvlášť športového režimu, kedy pri akcelerácii konečne samočinne nepreradí vyšší prevodový stupeň a pri podradení v režime dynamic automaticky pridá medziplyn. Prevodovka S tronic v Audi RS 4 Avant má dlhé sprevodovanie najvyššieho stupňa pre úsporu paliva a funkciu Launch Control, ktorá umožňuje dynamické štarty s maximálnym využitím trakcie.
Samozrejme quattro
Najnovší vývojový stupeň pohonu všetkých kolies quattro využíva samosvorný medzinápravový diferenciál s korunovými kolesami a selektívnu reguláciu krútiaceho momentu, pôsobiacou na všetky kolesá. Audi RS 4 Avant sa v hraničnej oblasti správa dlho neutrálne, ľahká nedotáčavosť pri vjazde do zákruty a akcelerácii zo zákruty sa prakticky kompenzuje.
K zásahom stabilizačného systému ESC dochádza neskôr a sú mäkšie. Systém ESC má osobitný športový režim a v prípade potreby sa dá aj úplne vypnúť. Na želanie Audi montuje športový diferenciál zadnej nápravy, ktorý aktívne rozdeľuje krútiaci moment na jednotlivé zadné kolesá.
Kufor pre úžitok
Praktickú stránku auta potvrdzuje veľkosť batožinového priestoru. Základný objem 490 litrov po sklopení zadných operadiel narastie na 1.430 litrov. Za príplatok sa dodávajú elektricky ovládané dvere batožinového priestoru a systém koľajničiek do batožinového priestoru so súpravou na fixovanie batožiny. Pozdĺžne lišty strešného nosiča sú súčasťou sériového vybavenia.
Audi RS 4 Avant sa začne predávať na jeseň tohto roku a ceny pre Slovensko sa dozvieme v júli.
Autor: kch