Audi RS 4 Avant s otáčkami a bez turba

Nové pokušenie od Audi má výkon 450 koní a základný objem batožinového priestoru 490 litrov. Podstatné je, že v dobe preplňovaných motorov sa Audi spolieha na otáčky a klasický atmosférický osemvalec.

Super rýchle kombi má isté praktické výhody a slušný kufor, avšak v prípade Audi RS4 Avant má karoséria typu kombi hlavne vrodenú príťažlivosť. Je to paradoxné, ale rýchle kombíky Audi vyzerajú ešte športovejšie ako sedany.(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Tretiu generáciu modelu Audi RS 4 Avant charakterizuje predovšetkým vysokootáčkový benzínový motor 4,2 V8 FSI, sedemstupňová prevodovka S tronic, karoséria posadená o dva cm nižšie a 19 palcové kolesá.

Spotrebu znížili

Motor 4,2 FSI dosahuje pri otáčkach 8.250 za minútu výkon 331 kW (450 k) a čo ej ešte krajšie, v pásme od 4000 do 6000 otáčok za minútu poskytuje maximálny krútiaci moment 430 Nm. Z nuly na stovku zrýchli za 4,7 sekundy a pri normovanej jazde spotrebuje 10,7 l na 100 km, čo je o 26 percent menej ako mal predchodca.

Audi vo svojich motoroch využíva priame vstrekovanie benzínu do spaľovacích komôr, kde palivo čiastočne ochladzuje steny valcov a znižuje riziko detonačného spaľovania. Vďaka tomu môže mať motor vysoký kompresný pomer 11,0 : 1.

Prevodovka zmúdrela a poslúcha

Sériovo budú v RS 4 montovať 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku S tronic. V automatickom režime má dva programy D (Drive) a S (Sport), ktoré zohľadňujú nastavenú charakteristiku tlmičov pruženia comfort, auto alebo dynamic.

Manuálnym radením pákou alebo ovládačmi na volante sa prevodovka automaticky prepne do zvlášť športového režimu, kedy pri akcelerácii konečne samočinne nepreradí vyšší prevodový stupeň a pri podradení v režime dynamic automaticky pridá medziplyn. Prevodovka S tronic v Audi RS 4 Avant má dlhé sprevodovanie najvyššieho stupňa pre úsporu paliva a funkciu Launch Control, ktorá umožňuje dynamické štarty s maximálnym využitím trakcie.

Samozrejme quattro

Najnovší vývojový stupeň pohonu všetkých kolies quattro využíva samosvorný medzinápravový diferenciál s korunovými kolesami a selektívnu reguláciu krútiaceho momentu, pôsobiacou na všetky kolesá. Audi RS 4 Avant sa v hraničnej oblasti správa dlho neutrálne, ľahká nedotáčavosť pri vjazde do zákruty a akcelerácii zo zákruty sa prakticky kompenzuje.

K zásahom stabilizačného systému ESC dochádza neskôr a sú mäkšie. Systém ESC má osobitný športový režim a v prípade potreby sa dá aj úplne vypnúť. Na želanie Audi montuje športový diferenciál zadnej nápravy, ktorý aktívne rozdeľuje krútiaci moment na jednotlivé zadné kolesá.

Kufor pre úžitok

Praktickú stránku auta potvrdzuje veľkosť batožinového priestoru. Základný objem 490 litrov po sklopení zadných operadiel narastie na 1.430 litrov. Za príplatok sa dodávajú elektricky ovládané dvere batožinového priestoru a systém koľajničiek do batožinového priestoru so súpravou na fixovanie batožiny. Pozdĺžne lišty strešného nosiča sú súčasťou sériového vybavenia.

Audi RS 4 Avant sa začne predávať na jeseň tohto roku a ceny pre Slovensko sa dozvieme v júli.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 17 408
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 13 929
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 198
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 193
  5. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 6 932
  6. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 6 186
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 5 358
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 050
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 830
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 2 372