SME
Utorok, 26. október, 2021 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Audi RS 4 Avant s otáčkami a bez turba

Nové pokušenie od Audi má výkon 450 koní a základný objem batožinového priestoru 490 litrov. Podstatné je, že v dobe preplňovaných motorov sa Audi spolieha na otáčky a klasický atmosférický osemvalec.

Super rýchle kombi má isté praktické výhody a slušný kufor, avšak v prípade Audi RS4 Avant má karoséria typu kombi hlavne vrodenú príťažlivosť. Je to paradoxné, ale rýchle kombíky Audi vyzerajú ešte športovejšie ako sedany.Super rýchle kombi má isté praktické výhody a slušný kufor, avšak v prípade Audi RS4 Avant má karoséria typu kombi hlavne vrodenú príťažlivosť. Je to paradoxné, ale rýchle kombíky Audi vyzerajú ešte športovejšie ako sedany. (Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Tretiu generáciu modelu Audi RS 4 Avant charakterizuje predovšetkým vysokootáčkový benzínový motor 4,2 V8 FSI, sedemstupňová prevodovka S tronic, karoséria posadená o dva cm nižšie a 19 palcové kolesá.

Spotrebu znížili

Motor 4,2 FSI dosahuje pri otáčkach 8.250 za minútu výkon 331 kW (450 k) a čo ej ešte krajšie, v pásme od 4000 do 6000 otáčok za minútu poskytuje maximálny krútiaci moment 430 Nm. Z nuly na stovku zrýchli za 4,7 sekundy a pri normovanej jazde spotrebuje 10,7 l na 100 km, čo je o 26 percent menej ako mal predchodca.

Audi vo svojich motoroch využíva priame vstrekovanie benzínu do spaľovacích komôr, kde palivo čiastočne ochladzuje steny valcov a znižuje riziko detonačného spaľovania. Vďaka tomu môže mať motor vysoký kompresný pomer 11,0 : 1.

Prevodovka zmúdrela a poslúcha

Sériovo budú v RS 4 montovať 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku S tronic. V automatickom režime má dva programy D (Drive) a S (Sport), ktoré zohľadňujú nastavenú charakteristiku tlmičov pruženia comfort, auto alebo dynamic.

Manuálnym radením pákou alebo ovládačmi na volante sa prevodovka automaticky prepne do zvlášť športového režimu, kedy pri akcelerácii konečne samočinne nepreradí vyšší prevodový stupeň a pri podradení v režime dynamic automaticky pridá medziplyn. Prevodovka S tronic v Audi RS 4 Avant má dlhé sprevodovanie najvyššieho stupňa pre úsporu paliva a funkciu Launch Control, ktorá umožňuje dynamické štarty s maximálnym využitím trakcie.

Samozrejme quattro

Najnovší vývojový stupeň pohonu všetkých kolies quattro využíva samosvorný medzinápravový diferenciál s korunovými kolesami a selektívnu reguláciu krútiaceho momentu, pôsobiacou na všetky kolesá. Audi RS 4 Avant sa v hraničnej oblasti správa dlho neutrálne, ľahká nedotáčavosť pri vjazde do zákruty a akcelerácii zo zákruty sa prakticky kompenzuje.

K zásahom stabilizačného systému ESC dochádza neskôr a sú mäkšie. Systém ESC má osobitný športový režim a v prípade potreby sa dá aj úplne vypnúť. Na želanie Audi montuje športový diferenciál zadnej nápravy, ktorý aktívne rozdeľuje krútiaci moment na jednotlivé zadné kolesá.

Kufor pre úžitok

Praktickú stránku auta potvrdzuje veľkosť batožinového priestoru. Základný objem 490 litrov po sklopení zadných operadiel narastie na 1.430 litrov. Za príplatok sa dodávajú elektricky ovládané dvere batožinového priestoru a systém koľajničiek do batožinového priestoru so súpravou na fixovanie batožiny. Pozdĺžne lišty strešného nosiča sú súčasťou sériového vybavenia.

Audi RS 4 Avant sa začne predávať na jeseň tohto roku a ceny pre Slovensko sa dozvieme v júli.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  2. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  3. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  4. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma
  5. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  6. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  8. Peniaze začali strácať hodnotu, treba sa brániť!
  9. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  10. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku
  1. P3 stavia pri Lozorne novú halu
  2. Ako by ste chceli bývať? Zapojte sa do prieskumu o bývaní
  3. Až dve tretiny Slovákov chcú mať všetky služby v jednom balíku
  4. A čokoládového Oscara získava – táto slovenská pralinka! Mňam!
  5. Takto ochránite peniaze pred infláciou
  6. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  7. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  8. Peniaze začali strácať hodnotu, treba sa brániť!
  9. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  10. Jesenný školský zber papiera je v plnom prúde
  1. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku 9 317
  2. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 8 923
  3. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova 8 918
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 377
  5. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie 5 181
  6. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 689
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 228
  8. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 2 904
  9. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor 2 504
  10. Chcete ušetriť na aute? Namiesto kúpy si ho prenajmite 2 430
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Robert Fico (vpravo).

V Smere sa sťažujú na eštebácke praktiky.


1 h
Regionálna hygienička odporúča očkovanie.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 457-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 935 obetí.


a 5 ďalší 20 h

Neprehliadnite tiež

Šesť finalistov Autobest 2022

Drahé elektromobily medzi nimi nie sú.


25. okt
Volkswagen Polo

Najsilnejší motor je len pre GTI verziu.


3. jún
Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt

Blogy SME

  1. Dušan Vršanský: Chcete e-certifikát po očkovaní? Nebuďte naivní, nedostanete nič, časť2.
  2. Štefan Vidlár: Pokapala pri Levicách slaňina
  3. Robert Škerko: Naša prvá dovolenka na Sázave .
  4. Martina Paulenová: Ako som medzi dvoma kojeniami vyšla nad hmlu a videla slnko
  5. Adriana Boysová: Stretnutie
  6. Andy Nosko: Uniknuté odposluchy Fica a spol - možné scenáre
  7. Július Kovács: Fico nám tu skáče, že budú koláče.
  8. Kristína Jakubičková: Čo má spoločné "duckface" žena a študáci rozbití na šrot?
  1. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 16 866
  2. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 16 093
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 13 473
  4. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 7 383
  5. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 7 077
  6. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 5 324
  7. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 5 294
  8. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 954
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu