NOVINKY

Mercedes odhaľuje najrýchlejšie Áčko ešte pred premiérou

Pod jeho kapotou sa objaví prepĺňaný zážihový dvojliter. Pohon všetkých kolies bude pracovať s medzinápravovou spojkou Haldex.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. V rôznych kútoch sveta pomaly končia testy športovej verzie nového Mercedesu-Benz triedy A. Tá dostane označenie A 45 AMG a chce sa zaradiť medzi najvýkonnejšie sériové kompaktné hatchbacky. Nemci ju predstavia na jesennom parížskom autosalóne.

Širší a nižší

Už teraz však zverejnili prvú sériu oficiálnych fotografií, na ktorých pózuje testovací prototyp so zakamuflovanými nárazníkmi a maskou chladiča. Rozšírené blatníky však maskovanie zakryť nedokáže. Športový variant totiž v porovnaní so svojimi slabšími súrodencami dostal širší rozchod predných i zadných kolies.

Úpravy podvozka tiež zahŕňajú tuhšiu charakteristiku pružín i tlmičov, a modifikovaný stabilizačný systém. Vodič bude mať k dispozícii tri režimy jeho účinnosti, pričom ESP sa bude dať aj úplne vypnúť.

Štvorvalec...

V snahe o udržanie spotreby paliva i emisií na znesiteľnej úrovni, technici AMG nesiahli po šesťvalcovom agregáte. Namiesto toho vyladili prepĺňaný zážihový štvorvalec s objemom 2,0 litra na výkon 246 kW (335 k). Hodnota najvyššieho krútiaceho momentu má podľa prvých informácií, ktoré prezradil Tobias Moers, šéf vývoja divízie AMG, presiahnuť 400 Nm.

Mercedes-Benz A 45 AMG bude štandardne vybavený sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Krútiaci moment medzi všetky štyri kolesá prerozdelí medzinápravová spojka Haldex.

Podrobnejšie informácie výrobca zverejní zrejme až koncom septembra.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 281
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 5 222
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 454
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 124
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 030
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 921
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 746
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 627
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 445
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 893

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.