SME
Štvrtok, 6. október, 2022 | Meniny má Natália

Mercedes odhaľuje najrýchlejšie Áčko ešte pred premiérou

Pod jeho kapotou sa objaví prepĺňaný zážihový dvojliter. Pohon všetkých kolies bude pracovať s medzinápravovou spojkou Haldex.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. V rôznych kútoch sveta pomaly končia testy športovej verzie nového Mercedesu-Benz triedy A. Tá dostane označenie A 45 AMG a chce sa zaradiť medzi najvýkonnejšie sériové kompaktné hatchbacky. Nemci ju predstavia na jesennom parížskom autosalóne.

Širší a nižší

Už teraz však zverejnili prvú sériu oficiálnych fotografií, na ktorých pózuje testovací prototyp so zakamuflovanými nárazníkmi a maskou chladiča. Rozšírené blatníky však maskovanie zakryť nedokáže. Športový variant totiž v porovnaní so svojimi slabšími súrodencami dostal širší rozchod predných i zadných kolies.

Úpravy podvozka tiež zahŕňajú tuhšiu charakteristiku pružín i tlmičov, a modifikovaný stabilizačný systém. Vodič bude mať k dispozícii tri režimy jeho účinnosti, pričom ESP sa bude dať aj úplne vypnúť.

Štvorvalec...

V snahe o udržanie spotreby paliva i emisií na znesiteľnej úrovni, technici AMG nesiahli po šesťvalcovom agregáte. Namiesto toho vyladili prepĺňaný zážihový štvorvalec s objemom 2,0 litra na výkon 246 kW (335 k). Hodnota najvyššieho krútiaceho momentu má podľa prvých informácií, ktoré prezradil Tobias Moers, šéf vývoja divízie AMG, presiahnuť 400 Nm.

Mercedes-Benz A 45 AMG bude štandardne vybavený sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Krútiaci moment medzi všetky štyri kolesá prerozdelí medzinápravová spojka Haldex.

Podrobnejšie informácie výrobca zverejní zrejme až koncom septembra.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  2. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  3. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  4. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  5. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  6. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  7. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  8. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  1. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  2. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  3. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  4. Nechajte sa zelektrizovať!
  5. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  6. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  7. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  8. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 19 808
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 654
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 346
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 286
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 006
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 017
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 173
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 3 054
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Za kompaktné SUV s nízkou spotrebou bazárový rebríček Carvago považuje Nissan Qashqai minulej generácie s naftovým motorom 1,5 dCi.

Výsledkom kraľujú verzie s naftovými motormi.


3 h
Cupra Formentor VZ5 a Cupra Born

V krátkosti sme si vyskúšali Born aj Formentor VZ5.


21 h
Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt

Blogy SME

  1. Martin Borecky: Život je fajn
  2. Anna Miľanová: Alkohol a zodpovednosť, ako riadenie vozidla a iné násilnosti pod jeho vplyvom...
  3. Soňa Bulbeck: O zodpovednosti, rodičoch a učiteľoch...
  4. Eva Gallova: Nechoď na tú zastávku, kde študenti zomreli
  5. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Strieborný pavilón v japonskom meste Kjóto
  6. Jan Pražák: Odsuďte mě, chcete-li
  7. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Medvedia skala a Kukla
  8. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou?
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 463
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 666
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 188
  4. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 007
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 869
  6. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 793
  7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 581
  8. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 2 543
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu