Autá budú musieť brzdiť aj samé

Odborná skúšobňa Euro NCAP zverejnila výsledky prieskumu o dostupnosti nezávislého systému núdzového brzdenia. Zároveň prezradila, že od 2014 bude systém súčasťou hodnotenia úrovne bezpečnosti áut.

(Zdroj: Euro NCAP)

Odborná skúšobňa Euro NCAP zverejnila výsledky prieskumu o dostupnosti nezávislého systému núdzového brzdenia. Zároveň prezradila, že od 2014 bude systém súčasťou hodnotenia úrovne bezpečnosti áut.

BRATISLAVA. Na základe údajov z havárií sa predpokladá, že systém nezávislého núdzového brzdenia AEB môže znížiť počet havárii až o 27 percent. Hoci uvedenie týchto systémov aktívnej bezpečnosti znižuje počet úmrtí a zranení na cestách, dostupnosť AEB v európskych autách zďaleka nie je štandardom.

Prieskum Euro NCAP ukazuje, že AEB je úplne nedostupný v 79 percentách modelov predávaných v Európe a 66 percent výrobcov neponúka AEB systém v žiadnom zo svojich nových modelov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Sám dokáže zabrzdiť

Systém nezávislého núdzového brzdenia pomáha predchádzať zrážke alebo znížiť jej silu upozornením šoféra, podporou účinnosti brzdenia alebo nezávislým samočinným brzdením. Technológia využíva radar v čelnej maske alebo videokameru na zosnímanie situácie pred autom.

Ak vodič nereaguje na zvukové alebo vizuálne varovanie, AEB na poslednú chvíľu spustí prudké brzdenie. Rozsah rýchlosti a podmienky zásahu systému závisia od typu auta a konštrukcie.


Volvo, Mercedes a Infinity brzdia najviac

V prieskume ďalej zistili, že prémiové značky ako Volvo, Mercedes a Infinity najviac poskytujú AEB v štandardnej výbave a Jaguár, Range Rover, Audi a Lexus ho dodávajú najčastejšie za príplatok. Najdostupnejší systém majú luxusné a veľké rodinné autá aspoň za príplatok.

Mazda, Ford, Honda a Volkswagen predávajú AEB buď ako štandard alebo za príplatok v masovo produkovaných modeloch Mazda CX-5, Ford Focus, Honda Civic a VW up! Fiat uvedie AEB za nízky príplatok aj v novej Pande v júli 2012. AEB systém sa rozširuje tiež spolu s generačnou výmenou alebo faceliftami modelov (Mercedes triedy A, Ford Fiesta a Ford Kuga).

Obetí dopravných nehôd je stále veľa

Ako poznamenal generálny tajomník Euro NCAP Michiel van Ratinge, rýchlejší prienik takýchto technológií do nových áut pomôže Európskej únii splniť svoj záväzok znížiť úmrtia na cestách na 50% v roku 2020. Napriek významnému zníženiu úmrtí na cestách za posledných 15 rokov, v súčasnosti stále umiera cez 30 tisíc ľudí ročne na európskych cestách a veľa ďalších je zranených.

Od roku 2010 Euro NCAP odmenilo niekoľko výrobcov áut za prínos v bezpečnosti ich AEB systémov cenou Advanced rewards. Zahrnutím systému AEB do hodnotenia bezpečnosti chce NCAP upozorniť a povzbudiť zákazníkov, aby si vyberali systém pri kúpe nového auta a zvýšili tak svoju bezpečnosť.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 459
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 179
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 178
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 11 667
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 272
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 854
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 930
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 595
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 748
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 339

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

Stĺpček Zuzany Kepplovej

Na Krym nejdú nič zisťovať. Odpoveď si nesú v kufri

Marček a spol. sa idú podpísať pod Putinovu verziu udalostí.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.