SME
Streda, 7. december, 2022 | Meniny má Ambróz

V Česku havaroval na diaľnici prototyp Seatu Toledo

Vo štvrtok predpoludním havaroval na diaľnici D5 v Česku testovací prototyp z Mladej Boleslavy. Zo Škody Rapid sa nakoniec vykľulo jeho dvojča Seat Toledo.

(Zdroj: Michal Šafránek, iDNES.cz)

Vo štvrtok predpoludním havaroval na diaľnici D5 v Česku testovací prototyp z Mladej Boleslavy. Zo Škody Rapid sa nakoniec vykľulo jeho dvojča Seat Toledo, napísal portál idnes.cz.

Pri nehode troch áut v ľavom pruhu na desiatom kilometri diaľnice v smere do Plzeň si to odniesli len plechy.

Polícia už okolo poludnia nehodu vyšetrila. Pri diaľnici zostal odstavený biely mercedes s havarovaným predkom a strieborné vozidlo, ktoré vodič schoval pod plachtu, zistil na mieste reportér iDNES.cz.

Podľa prvých informácií, s ktorými pracovala aj Polícia, mal na diaľnici D5 havarovať prototyp Škody Rapid. Nakoniec sa ale ukázalo, že sa poškodilo jeho dvojča Seat Toledo, ktoré sa bude vyrábať na rovnakej linke ako nová škodovka.

Nová Škoda Rapid, ktorej predstavenie je otázkou dní, sa ale do celej patálie zamotala tiež.

"Prvý išiel Ford Focus, ktorý začal brzdiť. Rapid idúce za ním sa mu vyhol a otrel sa o zvodidlo," uviedli svedkovia. Do Focusu potom nabúral biely Mercedes, ktorý išiel tretí v poradí.

Testovacie autá zvyčajne nejazdia samé. "Spoločne s búrajúcim autom išla ako sprievod červená Škoda Yeti s pravostranným riadením a testovacím evidenčným číslom so zelenými písmenami," zistil na mieste nehody reportér iDNES.cz.

Podľa spolupracovníka redakcie iDNES.cz, Michal Šafránka, ktorý miestom nehody prechádzal len pár minút po strete, boli na mieste tri testovacie prototypy. "Stalo sa to okolo pol dvanástej, v kolóne išlo červené Yeti, strieborný prototyp a Škoda Rapid svetlo zelenej metalízy," opisuje.

"Rapid po nehode zostal stáť bez maskovania pár metrov za havarovanými vozidlami a z miesta odišiel ešte pred príchodom polície. Poškodené auto počas minúty prikryli plachtou a pri tom ho kryl Yeti," dodáva.

02.jpg
Foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Pri nehode išlo len o plechy. "Polícia dokonca riešila, že hoci vodič testovacieho vozidla vlastne zabránil stretu, mohol byť sám vinníkom nehody, pretože nabúral zvodidlo," opisuje reportér iDNES.cz, ktorý na miesto dorazil asi o štvrť na jednu. "Nakoniec všetko posúdila polícia ako jednu nehodu s tým, že vodič Rapidu je nevinný a svojim manévrom zabránil väčším škodám."

To, že išlo naozaj o prototyp, ktorý nemali príliš študovať nepovolané oči, dokazuje aj následná reakcia dvojčlennej posádky vozidla po odchode polície.

"Muž a spolujazdkyňa strhli z auta plachtu a veľmi razantne ušli. Nestihli sme ani začať fotiť alebo zapnúť kameru," opisuje reportér iDNES.cz.

03.jpg
Foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Technik automobilky, ktorý sedel v okamihu nehody za volantom prototypu, zareagoval správne. Podľa interných pravidiel automobiliek nemôže testovacie auto zastaviť na verejnom mieste. A keď už zastaví, napríklad v prípade poruchy, vodič ho musí zakryť plachtou, ktorá musí byť vo vozidle vždy pripravená.

Automobilky sú navyše veľmi háklivé na akékoľvek zmienky o svojich havarovaných autách. Pokiaľ nejde o oficiálne fotky z crash testov, veľmi sa bránia zverejňovaniu fotiek svojich modelov po kolíziách.

"Ukazuje sa auto, ktoré nie je v poriadku. Môže to vyvolávať pocit, že to auto nie je bezpečné a môže nabúrať. Človek nerieši príčinu nehody a neinformovaný divák môže nadobudnúť pocit, že auto danej značky napríklad nemá dobré jazdné vlastnosti a nie je dosť bezpečné," vysvetľuje odborník na reklamu a marketing Petr Vaněk z reklamnej agentúry Loosers.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  2. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  3. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  4. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  5. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  6. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  8. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  1. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  2. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  3. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  4. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  5. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  6. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  7. Šariš ľuďom pomáha regiónu už takmer 20 rokov
  8. Aktivácia zasielania elektronickej faktúry
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 686
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 599
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 810
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 970
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 267
  6. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 150
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 090
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 581
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Putinov motorkár Alexander Zaldastanov, bývalý vyhadzovač a milovník Stalina, priamo financovaný Kremľom, má živé kontakty na Slovensku.

Kto stojí za proruskými knihami, ktoré vychádzajú na Slovensku.


5. dec
Splnomocnenkyňa vlády pre ochranu slobody vierovyznania alebo presvedčenia Anna Záborská (KÚ-OĽaNO).

Slovník angažovanej viery preniká do verejnej správy ako choroba.


Martín Kováč 24 h
Popradský Mikuláš.

Kradli nám sladkosti a vrieskali, tvrdí.


13 h
Vojna na Ukrajine

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 11 h

Neprehliadnite tiež

Borgward BX7 predstavený v roku 2015.

Veriteľom dlhuje stovky miliónov eur.


17 h
Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec

Blogy SME

  1. Ján Valchár: Veľké problémy malého Macka Pú. Intro.
  2. Štefan Vidlár: Husárský kúsek
  3. Peter Maroncik: Riaditeľské kvóty pre ženy nie sú teda diskrimináciou?
  4. Samuel Ivančák: Gitara, ktorá hrala budúcnosť
  5. Ľuboš Vodička: Dolní Kounice, kláštor Rosa Coeli, krása Ruže nebeskej v moravskom mestečku
  6. Roland Ondrus: Nemecko, nič sme sa nenaučili
  7. Jozef Kozár: Výber z výskumu Marsu: November 2022
  8. Dušan Koniar: V roku 2011 odtancoval v súťaži Let’s Dance homosexuálny pár. Čo to v spoločnosti spustilo?
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 45 655
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 11 417
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 5 510
  4. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 266
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 240
  6. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 897
  7. Jana Melišová: V závoji hmly 2 481
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 182
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu