V Česku havaroval na diaľnici prototyp Seatu Toledo

Vo štvrtok predpoludním havaroval na diaľnici D5 v Česku testovací prototyp z Mladej Boleslavy. Zo Škody Rapid sa nakoniec vykľulo jeho dvojča Seat Toledo.

(Zdroj: Michal Šafránek, iDNES.cz)

Vo štvrtok predpoludním havaroval na diaľnici D5 v Česku testovací prototyp z Mladej Boleslavy. Zo Škody Rapid sa nakoniec vykľulo jeho dvojča Seat Toledo, napísal portál idnes.cz.

Pri nehode troch áut v ľavom pruhu na desiatom kilometri diaľnice v smere do Plzeň si to odniesli len plechy.

Polícia už okolo poludnia nehodu vyšetrila. Pri diaľnici zostal odstavený biely mercedes s havarovaným predkom a strieborné vozidlo, ktoré vodič schoval pod plachtu, zistil na mieste reportér iDNES.cz.

Podľa prvých informácií, s ktorými pracovala aj Polícia, mal na diaľnici D5 havarovať prototyp Škody Rapid. Nakoniec sa ale ukázalo, že sa poškodilo jeho dvojča Seat Toledo, ktoré sa bude vyrábať na rovnakej linke ako nová škodovka.

Nová Škoda Rapid, ktorej predstavenie je otázkou dní, sa ale do celej patálie zamotala tiež.

"Prvý išiel Ford Focus, ktorý začal brzdiť. Rapid idúce za ním sa mu vyhol a otrel sa o zvodidlo," uviedli svedkovia. Do Focusu potom nabúral biely Mercedes, ktorý išiel tretí v poradí.

Testovacie autá zvyčajne nejazdia samé. "Spoločne s búrajúcim autom išla ako sprievod červená Škoda Yeti s pravostranným riadením a testovacím evidenčným číslom so zelenými písmenami," zistil na mieste nehody reportér iDNES.cz.

Podľa spolupracovníka redakcie iDNES.cz, Michal Šafránka, ktorý miestom nehody prechádzal len pár minút po strete, boli na mieste tri testovacie prototypy. "Stalo sa to okolo pol dvanástej, v kolóne išlo červené Yeti, strieborný prototyp a Škoda Rapid svetlo zelenej metalízy," opisuje.

"Rapid po nehode zostal stáť bez maskovania pár metrov za havarovanými vozidlami a z miesta odišiel ešte pred príchodom polície. Poškodené auto počas minúty prikryli plachtou a pri tom ho kryl Yeti," dodáva.

02.jpg
Foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Pri nehode išlo len o plechy. "Polícia dokonca riešila, že hoci vodič testovacieho vozidla vlastne zabránil stretu, mohol byť sám vinníkom nehody, pretože nabúral zvodidlo," opisuje reportér iDNES.cz, ktorý na miesto dorazil asi o štvrť na jednu. "Nakoniec všetko posúdila polícia ako jednu nehodu s tým, že vodič Rapidu je nevinný a svojim manévrom zabránil väčším škodám."

To, že išlo naozaj o prototyp, ktorý nemali príliš študovať nepovolané oči, dokazuje aj následná reakcia dvojčlennej posádky vozidla po odchode polície.

"Muž a spolujazdkyňa strhli z auta plachtu a veľmi razantne ušli. Nestihli sme ani začať fotiť alebo zapnúť kameru," opisuje reportér iDNES.cz.

03.jpg
Foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Technik automobilky, ktorý sedel v okamihu nehody za volantom prototypu, zareagoval správne. Podľa interných pravidiel automobiliek nemôže testovacie auto zastaviť na verejnom mieste. A keď už zastaví, napríklad v prípade poruchy, vodič ho musí zakryť plachtou, ktorá musí byť vo vozidle vždy pripravená.

Automobilky sú navyše veľmi háklivé na akékoľvek zmienky o svojich havarovaných autách. Pokiaľ nejde o oficiálne fotky z crash testov, veľmi sa bránia zverejňovaniu fotiek svojich modelov po kolíziách.

"Ukazuje sa auto, ktoré nie je v poriadku. Môže to vyvolávať pocit, že to auto nie je bezpečné a môže nabúrať. Človek nerieši príčinu nehody a neinformovaný divák môže nadobudnúť pocit, že auto danej značky napríklad nemá dobré jazdné vlastnosti a nie je dosť bezpečné," vysvetľuje odborník na reklamu a marketing Petr Vaněk z reklamnej agentúry Loosers.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 16 036
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 540
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 603
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 872
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 092
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 1 951
  7. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 846
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 805
  9. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 704
  10. Moskva alebo Petrohrad? 1 300

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Vianočný dôchodok získa viac ľudí, Slováci v Rakúsku však nie

Najchudobnejší dôchodcovia znovu dostanú sto eur navyše, nemení sa to už štvrtý rok.

EKONOMIKA

Firma, ktorej zadržali kamióny: Hľadáte problém tam, kde nie je

North Sea Express je podozrivá z vykorisťovania.

PRIMÁR

Viac nočných môr a najmä zvuky. Ako snívajú nevidiaci

Čo sa sníva ľuďom, ktorí nikdy nevideli okolitý svet.

Neprehliadnite tiež

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.