BRATISLAVA. Víťazov štrnásteho ročníka ceny Medzinárodný motor roka zvolila komisia 76 novinárov z 35 krajín sveta. Ocenenia časopisu Engine Technology International udeľujú v ôsmich objemových a troch charakterových kategóriách (nový, zelený a výkonný). Z najlepších motorov v objemových triedach vzišiel aj celkový víťaz.
Rozhodcovia brali do úvahy jazdné vlastnosti, výkon, hospodárnosť, kultivovanosť a úspešné použitie pokročilej technológie motora. Každý rozhodca mohol rozdeliť 25 bodov medzi päť svojich favoritov v každej kategórii, pričom najviac mohol udeliť 15 bodov a najmenej jeden.
Víťazi objemových tried
Do 1 litra | Ford 1,0 EcoBoost |
1,0 - 1,4 l | Volkswagen 1.4-litra TSI |
1,4 – 1,8 l | BMW/PSA 1.6 THP |
1,8 – 2,0 l | BMW 2-liter twin-turbo benzínový štrvorvalcový motor |
2,0 – 2,5 l | Audi 2.5-liter turbo |
2,5 – 3,0 l | BMW 3-litre bi-turbo šesťvalcový benzínový motor |
3,0 – 4,0 l | BMW 4-liter V8 |
Nad 4 l | Ferrari 4.5-liter V8 |
Zelený motor
Uchádzač o ocenenie najlepšieho Zeleného motora musí byť dostupný v osobnom vozidle, ktoré je v predaji vo viac ako jednej krajine od júna 2012 a mal byť vyrobený s dôrazom na ekonomickú jazdu, využitie technológií na redukciu všetkých druhov emisií.
Toto podľa rozhodcov najlepšie spĺňal 1.4-litrový motor range extender (predlžovač dojazdu elektromobilu) od GM montovaný do vozidiel Chevrolet Volt a Opel Ampera.
Stajňa z Maranella berie vavríny
Najlepším motorom v triede výkonovej sa stal 4.5-litrový V8 motor Ferrari vo vozidlách Ferrari 458 Italia a 458 Spider. V tejto kategórii rozhoduje výkon a športové vyžitie.
Adepti na ocenenie Najlepší nový motor museli byť uvedení na trh po máji 2011 v osobnom aute , ktoré je v predaji vo viacerých krajinách aj po júni 2012.
Ocenenie aj tu získal motor 1,0-litra Ford EcoBoost Motor 1,0-litra EcoBoost zozbieral najvyššie skóre v histórii tohto ocenenia a získal o 28 percent viac bodov ako jeho najbližší súper. Pre Ford je to prvý titul v 14-ročnej histórii jeho udeľovania.
Autor: kch