Nechýba mu imidž ani naftové kone. Do boja proti konkurentom vytiahol osemstupňovú prevodovku a kompromisne naladený podvozok. Jazdí rýchlo a úsporne, ale nie podľa papierovej predlohy o spotrebe.
BREZNO. Jaguar XF-S v najsilnejšej naftovej verzii plní presne to, čo sa od neho vo vyššej strednej triede čaká. Ohuruje na prvý pohľad, jazdí komfortne aj na devätnásť palcových kolesách, má osem prevodov vpred, silný diesel s dvomi turbami a s výkonom nad 200 kW, je drahý, ale stojí za to.
Kým predchádzajúci S-Type nepatril do vyššej ligy, modelu XF sa to podarilo. Nielen preto ako vyzerá, ale aj vďaka tomu ako jazdí. Nepotešil nás jedine neprehľadný dotykový displej palubného systému a odrážajúca sa strieborná dekorácia v bočnom okne pri spätnom zrkadle.
Komunikačný systém a jeho ovládanie za najlepšou trojkou trochu zaostáva ale na to, aby sa im jazdou vyrovnal, nepotrebuje niekoľko režimov podvozka ani vzduchové pruženie. Aby bolo S na zadnom veku opodstatnené, v núdzi dokáže aj trochu driftovať.
Jaguar XF-S pri vyše tisíc kilometroch v teste nikdy nedosiahol sľubovanú spotrebu 6,3 litra na 100 kilometrov v zmiešaných podmienkach ani 5 litrov pri jazde mimo mesta. V praxi sme jazdili okolo 6,9 až 7,4 litra, a to je pri výkone motora 202 kW a krútiacom momente 600 Nm veľmi slušné.
Najmä ak pre úsporu je v modelovom rade určený štvorvalec 2,2 diesel alebo slabší šesťvalec 3,0 V6 s výkonom 177 kW. Verzia S s dvomi turbodúchadlami zaujíma miesto (dnes už v tejto triede štandardnej) alternatívy k výkonným benzínovým motorom ale s prijateľnou spotrebou.
Pri verzii S je sa s čím pochváliť a skrátka nepríde ani dynamicky založený vodič. Vďaka prevodovke sa môže hrať s radením a vôbec ho to neomrzí. Do prémiovej triedy patrí aj množstvom príplatkovej výbavy.
Kupujem - nekupujem
Po S-type a jeho interiérových súčiastkach z Fordu Mondeo a Fiesty si ma Jaguar ťažko získava späť, ale XF má čaro a vlastný štýl, ktorému by som vedel podľahnúť. Práve jazdné vlastnosti sú veľmi prirodzené a nie tak technicky sterilné ako u konkurentov. Tu som sa cítil ako šofér a preto kupujem. Teoreticky. (Rasťo Chvála)
Jaguar XF-S 3,0 V6 - základné údaje
Motor | naftový šesťvalec |
Technika | 2x turbo, common rail |
Objem (cm3) | 2993 |
Výkon (kW(k)) | 202 (275) |
Pri otáčkach (ot./min.) | 4000 |
Krútiaci moment (Nm) | 600 |
Pri otáčkach (ot./min.) | 2000 |
Pohon kolies | 2WD - zadné |
Prevodovka | automatická |
Počet stupňov | 8 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 6,4 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 250 |
Spotreba (l/100km) | 6,3 |
Spotreba v teste (l/100 km) | 7,2 |
Objem bat. priestoru (l) | 500-540 |
Pohot. hmotnosť (kg) | 1810 |
Cena modelu XF od (eur) | 39 820 |
Cena verzie XF-S 3,0 V6 diesel od (eur) | 51 803 |
Autor: rch