Najsilnejší naftový Jaguar v teste zabavil

Nechýba mu imidž ani naftové kone. Do boja proti konkurentom vytiahol osemstupňovú prevodovku a kompromisne naladený podvozok. Jazdí rýchlo a úsporne, ale nie podľa papierovej predlohy o spotrebe.

LED sa dnes v prednej maske nosia a Jaguar našiel svojskú krivku, ktorá má z diaľky identifikovať model. Našťastie má XF-S množstvo iných predností než LED denné svetlá. Napríklad výborné zladenie motora, prevodovky a charakteru podvozka.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Nechýba mu imidž ani naftové kone. Do boja proti konkurentom vytiahol osemstupňovú prevodovku a kompromisne naladený podvozok. Jazdí rýchlo a úsporne, ale nie podľa papierovej predlohy o spotrebe.

BREZNO. Jaguar XF-S v najsilnejšej naftovej verzii plní presne to, čo sa od neho vo vyššej strednej triede čaká. Ohuruje na prvý pohľad, jazdí komfortne aj na devätnásť palcových kolesách, má osem prevodov vpred, silný diesel s dvomi turbami a s výkonom nad 200 kW, je drahý, ale stojí za to.

Kým predchádzajúci S-Type nepatril do vyššej ligy, modelu XF sa to podarilo. Nielen preto ako vyzerá, ale aj vďaka tomu ako jazdí. Nepotešil nás jedine neprehľadný dotykový displej palubného systému a odrážajúca sa strieborná dekorácia v bočnom okne pri spätnom zrkadle.

Komunikačný systém a jeho ovládanie za najlepšou trojkou trochu zaostáva ale na to, aby sa im jazdou vyrovnal, nepotrebuje niekoľko režimov podvozka ani vzduchové pruženie. Aby bolo S na zadnom veku opodstatnené, v núdzi dokáže aj trochu driftovať.

Jaguar XF-S pri vyše tisíc kilometroch v teste nikdy nedosiahol sľubovanú spotrebu 6,3 litra na 100 kilometrov v zmiešaných podmienkach ani 5 litrov pri jazde mimo mesta. V praxi sme jazdili okolo 6,9 až 7,4 litra, a to je pri výkone motora 202 kW a krútiacom momente 600 Nm veľmi slušné.

Najmä ak pre úsporu je v modelovom rade určený štvorvalec 2,2 diesel alebo slabší šesťvalec 3,0 V6 s výkonom 177 kW. Verzia S s dvomi turbodúchadlami zaujíma miesto (dnes už v tejto triede štandardnej) alternatívy k výkonným benzínovým motorom ale s prijateľnou spotrebou.

Pri verzii S je sa s čím pochváliť a skrátka nepríde ani dynamicky založený vodič. Vďaka prevodovke sa môže hrať s radením a vôbec ho to neomrzí. Do prémiovej triedy patrí aj množstvom príplatkovej výbavy.

Kupujem - nekupujem

Po S-type a jeho interiérových súčiastkach z Fordu Mondeo a Fiesty si ma Jaguar ťažko získava späť, ale XF má čaro a vlastný štýl, ktorému by som vedel podľahnúť. Práve jazdné vlastnosti sú veľmi prirodzené a nie tak technicky sterilné ako u konkurentov. Tu som sa cítil ako šofér a preto kupujem. Teoreticky. (Rasťo Chvála)

Jaguar XF-S 3,0 V6 - základné údaje

Motor naftový šesťvalec
Technika 2x turbo, common rail
Objem (cm3) 2993
Výkon (kW(k)) 202 (275)
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 600
Pri otáčkach (ot./min.) 2000
Pohon kolies 2WD - zadné
Prevodovka automatická
Počet stupňov 8
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 6,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 250
Spotreba (l/100km) 6,3
Spotreba v teste (l/100 km) 7,2
Objem bat. priestoru (l) 500-540
Pohot. hmotnosť (kg) 1810
Cena modelu XF od (eur) 39 820
Cena verzie XF-S 3,0 V6 diesel od (eur) 51 803

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 12 116
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 362
  3. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 8 944
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 779
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 710
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 395
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 635
  8. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 3 991
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 525
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 084

Hlavné správy zo Sme.sk

Píše Ivan Mikloš

Nepredvídateľný užitočný idiot (píše Ivan Mikloš)

Aké poučenie si možeme vziať z Trumpa.

ŠPORT

Aký bol šampionát v Rusku? Plný sexizmu, politiky a simulovania

Prinášame najzaujímavejšie momenty.

PLUS

Food fotograf: Keď sa fotí pečené kura, tak nie je pečené

Prečo sa pri fotení do hamburgerov pichajú špáradlá a do kurčaťa klinčeky?

Neprehliadnite tiež

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Na väčšiu trpezlivosť sa musia pripraviť vodiči aj cestujúci MHD.

V Bratislave sa predviedli vzácne veterány

V centre Bratislavy sa uskutočnil zraz najstarších a najvzácnejších veteránov.