Najsilnejší naftový Jaguar v teste zabavil

Nechýba mu imidž ani naftové kone. Do boja proti konkurentom vytiahol osemstupňovú prevodovku a kompromisne naladený podvozok. Jazdí rýchlo a úsporne, ale nie podľa papierovej predlohy o spotrebe.

LED sa dnes v prednej maske nosia a Jaguar našiel svojskú krivku, ktorá má z diaľky identifikovať model. Našťastie má XF-S množstvo iných predností než LED denné svetlá. Napríklad výborné zladenie motora, prevodovky a charakteru podvozka.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Nechýba mu imidž ani naftové kone. Do boja proti konkurentom vytiahol osemstupňovú prevodovku a kompromisne naladený podvozok. Jazdí rýchlo a úsporne, ale nie podľa papierovej predlohy o spotrebe.

BREZNO. Jaguar XF-S v najsilnejšej naftovej verzii plní presne to, čo sa od neho vo vyššej strednej triede čaká. Ohuruje na prvý pohľad, jazdí komfortne aj na devätnásť palcových kolesách, má osem prevodov vpred, silný diesel s dvomi turbami a s výkonom nad 200 kW, je drahý, ale stojí za to.

Kým predchádzajúci S-Type nepatril do vyššej ligy, modelu XF sa to podarilo. Nielen preto ako vyzerá, ale aj vďaka tomu ako jazdí. Nepotešil nás jedine neprehľadný dotykový displej palubného systému a odrážajúca sa strieborná dekorácia v bočnom okne pri spätnom zrkadle.

Komunikačný systém a jeho ovládanie za najlepšou trojkou trochu zaostáva ale na to, aby sa im jazdou vyrovnal, nepotrebuje niekoľko režimov podvozka ani vzduchové pruženie. Aby bolo S na zadnom veku opodstatnené, v núdzi dokáže aj trochu driftovať.

Jaguar XF-S pri vyše tisíc kilometroch v teste nikdy nedosiahol sľubovanú spotrebu 6,3 litra na 100 kilometrov v zmiešaných podmienkach ani 5 litrov pri jazde mimo mesta. V praxi sme jazdili okolo 6,9 až 7,4 litra, a to je pri výkone motora 202 kW a krútiacom momente 600 Nm veľmi slušné.

Najmä ak pre úsporu je v modelovom rade určený štvorvalec 2,2 diesel alebo slabší šesťvalec 3,0 V6 s výkonom 177 kW. Verzia S s dvomi turbodúchadlami zaujíma miesto (dnes už v tejto triede štandardnej) alternatívy k výkonným benzínovým motorom ale s prijateľnou spotrebou.

Pri verzii S je sa s čím pochváliť a skrátka nepríde ani dynamicky založený vodič. Vďaka prevodovke sa môže hrať s radením a vôbec ho to neomrzí. Do prémiovej triedy patrí aj množstvom príplatkovej výbavy.

Kupujem - nekupujem

Po S-type a jeho interiérových súčiastkach z Fordu Mondeo a Fiesty si ma Jaguar ťažko získava späť, ale XF má čaro a vlastný štýl, ktorému by som vedel podľahnúť. Práve jazdné vlastnosti sú veľmi prirodzené a nie tak technicky sterilné ako u konkurentov. Tu som sa cítil ako šofér a preto kupujem. Teoreticky. (Rasťo Chvála)

Jaguar XF-S 3,0 V6 - základné údaje

Motor naftový šesťvalec
Technika 2x turbo, common rail
Objem (cm3) 2993
Výkon (kW(k)) 202 (275)
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 600
Pri otáčkach (ot./min.) 2000
Pohon kolies 2WD - zadné
Prevodovka automatická
Počet stupňov 8
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 6,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 250
Spotreba (l/100km) 6,3
Spotreba v teste (l/100 km) 7,2
Objem bat. priestoru (l) 500-540
Pohot. hmotnosť (kg) 1810
Cena modelu XF od (eur) 39 820
Cena verzie XF-S 3,0 V6 diesel od (eur) 51 803

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 610
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 484
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 6 052
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 007
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 122
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 620
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 315
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 279
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 212
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 686

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan, Sagan a opäť Sagan. Chlapec bez nervov je tretí raz majstrom sveta

Pre mňa je to neuveriteľné, výnimočné, vravel slovenský cyklista.

ŠPORT

Titul venoval Sagan manželke a šampiónovi, ktorý zahynul

Využil jedinú šancu, ktorú mal. Má tretí titul majstra sveta.

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

Neprehliadnite tiež

Nová Kia Stonic osloví tínedžera aj dôchodcu (prvá jazda)

Do predaja sa na Slovensku dostane 14. októbra.

Malá XC40 so sebou prináša veľké zmeny

Volvo predstavilo svoje najmenšie SUV, prináša hneď niekoľko noviniek

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.