SME

Najsilnejší naftový Jaguar v teste zabavil

Nechýba mu imidž ani naftové kone. Do boja proti konkurentom vytiahol osemstupňovú prevodovku a kompromisne naladený podvozok. Jazdí rýchlo a úsporne, ale nie podľa papierovej predlohy o spotrebe.

LED sa dnes v prednej maske nosia a Jaguar našiel svojskú krivku, ktorá má z diaľky identifikovať model. Našťastie má XF-S množstvo iných predností než LED denné svetlá. Napríklad výborné zladenie motora, prevodovky a charakteru podvozka.LED sa dnes v prednej maske nosia a Jaguar našiel svojskú krivku, ktorá má z diaľky identifikovať model. Našťastie má XF-S množstvo iných predností než LED denné svetlá. Napríklad výborné zladenie motora, prevodovky a charakteru podvozka. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Nechýba mu imidž ani naftové kone. Do boja proti konkurentom vytiahol osemstupňovú prevodovku a kompromisne naladený podvozok. Jazdí rýchlo a úsporne, ale nie podľa papierovej predlohy o spotrebe.

BREZNO. Jaguar XF-S v najsilnejšej naftovej verzii plní presne to, čo sa od neho vo vyššej strednej triede čaká. Ohuruje na prvý pohľad, jazdí komfortne aj na devätnásť palcových kolesách, má osem prevodov vpred, silný diesel s dvomi turbami a s výkonom nad 200 kW, je drahý, ale stojí za to.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kým predchádzajúci S-Type nepatril do vyššej ligy, modelu XF sa to podarilo. Nielen preto ako vyzerá, ale aj vďaka tomu ako jazdí. Nepotešil nás jedine neprehľadný dotykový displej palubného systému a odrážajúca sa strieborná dekorácia v bočnom okne pri spätnom zrkadle.

SkryťVypnúť reklamu

Komunikačný systém a jeho ovládanie za najlepšou trojkou trochu zaostáva ale na to, aby sa im jazdou vyrovnal, nepotrebuje niekoľko režimov podvozka ani vzduchové pruženie. Aby bolo S na zadnom veku opodstatnené, v núdzi dokáže aj trochu driftovať.

Jaguar XF-S pri vyše tisíc kilometroch v teste nikdy nedosiahol sľubovanú spotrebu 6,3 litra na 100 kilometrov v zmiešaných podmienkach ani 5 litrov pri jazde mimo mesta. V praxi sme jazdili okolo 6,9 až 7,4 litra, a to je pri výkone motora 202 kW a krútiacom momente 600 Nm veľmi slušné.

Najmä ak pre úsporu je v modelovom rade určený štvorvalec 2,2 diesel alebo slabší šesťvalec 3,0 V6 s výkonom 177 kW. Verzia S s dvomi turbodúchadlami zaujíma miesto (dnes už v tejto triede štandardnej) alternatívy k výkonným benzínovým motorom ale s prijateľnou spotrebou.

SkryťVypnúť reklamu

Pri verzii S je sa s čím pochváliť a skrátka nepríde ani dynamicky založený vodič. Vďaka prevodovke sa môže hrať s radením a vôbec ho to neomrzí. Do prémiovej triedy patrí aj množstvom príplatkovej výbavy.

Kupujem - nekupujem

Po S-type a jeho interiérových súčiastkach z Fordu Mondeo a Fiesty si ma Jaguar ťažko získava späť, ale XF má čaro a vlastný štýl, ktorému by som vedel podľahnúť. Práve jazdné vlastnosti sú veľmi prirodzené a nie tak technicky sterilné ako u konkurentov. Tu som sa cítil ako šofér a preto kupujem. Teoreticky. (Rasťo Chvála)

Jaguar XF-S 3,0 V6 - základné údaje

Motor naftový šesťvalec
Technika 2x turbo, common rail
Objem (cm3) 2993
Výkon (kW(k)) 202 (275)
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 600
Pri otáčkach (ot./min.) 2000
Pohon kolies 2WD - zadné
Prevodovka automatická
Počet stupňov 8
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 6,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 250
Spotreba (l/100km) 6,3
Spotreba v teste (l/100 km) 7,2
Objem bat. priestoru (l) 500-540
Pohot. hmotnosť (kg) 1810
Cena modelu XF od (eur) 39 820
Cena verzie XF-S 3,0 V6 diesel od (eur) 51 803

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 643
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 423
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 087
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 770
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 632
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 609
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 016
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  2. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  3. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  4. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  5. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  6. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  7. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  8. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 38 830
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 709
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 381
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 819
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 334
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 086
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 475
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 507
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu