Najsilnejší naftový Jaguar v teste zabavil

Nechýba mu imidž ani naftové kone. Do boja proti konkurentom vytiahol osemstupňovú prevodovku a kompromisne naladený podvozok. Jazdí rýchlo a úsporne, ale nie podľa papierovej predlohy o spotrebe.

LED sa dnes v prednej maske nosia a Jaguar našiel svojskú krivku, ktorá má z diaľky identifikovať model. Našťastie má XF-S množstvo iných predností než LED denné svetlá. Napríklad výborné zladenie motora, prevodovky a charakteru podvozka.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Nechýba mu imidž ani naftové kone. Do boja proti konkurentom vytiahol osemstupňovú prevodovku a kompromisne naladený podvozok. Jazdí rýchlo a úsporne, ale nie podľa papierovej predlohy o spotrebe.

BREZNO. Jaguar XF-S v najsilnejšej naftovej verzii plní presne to, čo sa od neho vo vyššej strednej triede čaká. Ohuruje na prvý pohľad, jazdí komfortne aj na devätnásť palcových kolesách, má osem prevodov vpred, silný diesel s dvomi turbami a s výkonom nad 200 kW, je drahý, ale stojí za to.

Kým predchádzajúci S-Type nepatril do vyššej ligy, modelu XF sa to podarilo. Nielen preto ako vyzerá, ale aj vďaka tomu ako jazdí. Nepotešil nás jedine neprehľadný dotykový displej palubného systému a odrážajúca sa strieborná dekorácia v bočnom okne pri spätnom zrkadle.

Komunikačný systém a jeho ovládanie za najlepšou trojkou trochu zaostáva ale na to, aby sa im jazdou vyrovnal, nepotrebuje niekoľko režimov podvozka ani vzduchové pruženie. Aby bolo S na zadnom veku opodstatnené, v núdzi dokáže aj trochu driftovať.

Jaguar XF-S pri vyše tisíc kilometroch v teste nikdy nedosiahol sľubovanú spotrebu 6,3 litra na 100 kilometrov v zmiešaných podmienkach ani 5 litrov pri jazde mimo mesta. V praxi sme jazdili okolo 6,9 až 7,4 litra, a to je pri výkone motora 202 kW a krútiacom momente 600 Nm veľmi slušné.

Najmä ak pre úsporu je v modelovom rade určený štvorvalec 2,2 diesel alebo slabší šesťvalec 3,0 V6 s výkonom 177 kW. Verzia S s dvomi turbodúchadlami zaujíma miesto (dnes už v tejto triede štandardnej) alternatívy k výkonným benzínovým motorom ale s prijateľnou spotrebou.

Pri verzii S je sa s čím pochváliť a skrátka nepríde ani dynamicky založený vodič. Vďaka prevodovke sa môže hrať s radením a vôbec ho to neomrzí. Do prémiovej triedy patrí aj množstvom príplatkovej výbavy.

Kupujem - nekupujem

Po S-type a jeho interiérových súčiastkach z Fordu Mondeo a Fiesty si ma Jaguar ťažko získava späť, ale XF má čaro a vlastný štýl, ktorému by som vedel podľahnúť. Práve jazdné vlastnosti sú veľmi prirodzené a nie tak technicky sterilné ako u konkurentov. Tu som sa cítil ako šofér a preto kupujem. Teoreticky. (Rasťo Chvála)

Jaguar XF-S 3,0 V6 - základné údaje

Motor naftový šesťvalec
Technika 2x turbo, common rail
Objem (cm3) 2993
Výkon (kW(k)) 202 (275)
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 600
Pri otáčkach (ot./min.) 2000
Pohon kolies 2WD - zadné
Prevodovka automatická
Počet stupňov 8
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 6,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 250
Spotreba (l/100km) 6,3
Spotreba v teste (l/100 km) 7,2
Objem bat. priestoru (l) 500-540
Pohot. hmotnosť (kg) 1810
Cena modelu XF od (eur) 39 820
Cena verzie XF-S 3,0 V6 diesel od (eur) 51 803

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 472
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 854
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 490
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 142
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 016
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 954
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 773
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 541
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 303
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 892

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.