SME

V Le Mans opäť dominovalo Audi

Jubilejný 80. ročník legendárnych vytrvalostných pretekov 24 hodín Le Mans sa stal korisťou nemeckej značky Audi, hoci ani jej posádky sa nevyhli problémom.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Najlepšie si s nástrahami záludnej trate a hustou premávkou poradili vlaňajší víťazi Marcel Fässler, André Lotterer a Benoit Tréluyer, ktorí sedlali hybridný prototyp Audi R18 e-tron quattro. Ide vôbec o historicky prvý triumf vozidla s kombinovaným typom pohonu na okruhu La Sarthe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Double“ pre hybridy

O jeden okruh menej ako víťazi, teda 377, odkrúžilo Audi R18 e-tron quattro so štartovým číslom 2. Striedali sa v ňom skúsení Rinadlo „Dindo“ Capello, Tom Kristensen a Alain McNish. Posádka ešte krátko po poludní mala reálnu šancu na prvenstvo. Po výlete mimo trať mohla byť napokon rada za druhú priečku.

SkryťVypnúť reklamu

Triumf Audi zavŕšili treťou pozíciou v cieli Oliver Jarvis, Mike Rockenfeller a Marco Bonanomi, striedajúci sa v Audi R18 Ultra, vybavenom konvenčným vznetovým motorom.

Zázrak sa neudial

Najväčším súperom pre stajňu Audi mala byť Toyota, no ani jeden z dvoch jej špeciálov nevidel šachovnicovú vlajku. Pritom trojica Wurz/Lapierre/Nakajima chvíľu viedla, ale zastavili ju problémy s motorom.

Horšie dopadli ich tímoví kolegovia Anthony Davidson, Alex Wurz, Sebastien Buemi. Prvý menovaný pilot doplatil na kontakt s pomalším autom a pri škaredej havárii si zlomil dve rebrá. Podľa slov lekárov však o zhruba tri mesiace bude môcť opäť pretekať.

V cieli sa veľmi tešili repezentanti súkromného tímu Rebelion Racing. Neel Jani, Nicolas Prost a Nick Heidfeld doviezli špeciál Lola B12/60 Coupé Toyota na štvrtom mieste v absolútnom poradí.

SkryťVypnúť reklamu

V slabšej kategórii prototypov LMP2 vyhrali Tom Kimber-Smith, Ryan Dalziel a Enzo Potolicchio z amerického tímu Starworks Motorsport.

Výborné Ferrari

Medzi GT-čkami (kategória GTE Pro) totálne vybuchli favorizované Corvetty. Prvenstvo si zabezpečil taliansky tím AF Corse s posádkou Fisichella/Bruni/Vilander a vozidlom Ferrari 458 Italia.

Táto trojica paradoxne nemala štart na pretekoch vôbec istý, lebo Giancarlo Fisichella v tréningu úplne rozbil ich Ferrari. Tím napokon dopravil z Talianska druhú karosériu, do ktorej mechanici stihli preskladať techniku.

Špeciálu Chevrolet Corvette patrí aspoň víťazstvo v rámci amatérskej triedy GTE Am, vďaka trojici Bomhauser/Canal /Lamy.

Z 56 áut na štarte prešlo cieľom 33.

Autor: fg

Audi

Logo Volkswagenu.

Cieľom je vyhnúť sa vysokým americkým clám.


TASR 2
Ilustračné foto

Dôvodom je zavedenie nového cla.


TASR 1
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  2. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 937
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 917
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 5 794
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 899
  5. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 4 460
  6. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 3 971
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 718
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 502
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Lubomir Zahora: Porovnal som pobyt v slovenskej a rakúskej nemocnici
  2. Otilia Horrocks: Slovensko pod paľbou kritiky zvonka aj zvnútra alebo aj o diletantoch /plus video/
  3. Ivan Čáni: „Absolútne nevedomý“ Danko opäť útočí do Fica, aby mu mohol onedlho zas a znova „vyznať lásku“.
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  5. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Balkán.
  6. Vladimír Bojničan: Čo tu vlastne ostalo po Cyrilovi a Metodovi? Nič, len iracionálne dogmatické náboženstvo a preto ani nie je čo oslavovať
  7. Ján Škerko: Ak vás toto neohromí, tak vás to musí aspoň prinútiť k zamysleniu
  8. Tomáš Vereš: Cena spokojnosti
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 183 484
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 379
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 162
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 778
  5. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 3 944
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 783
  7. Tomáš Vereš: Obeť, obetovaná obeť 3 312
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 135
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu