SME
Piatok, 30. september, 2022 | Meniny má Jarolím

V Le Mans opäť dominovalo Audi

Jubilejný 80. ročník legendárnych vytrvalostných pretekov 24 hodín Le Mans sa stal korisťou nemeckej značky Audi, hoci ani jej posádky sa nevyhli problémom.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Najlepšie si s nástrahami záludnej trate a hustou premávkou poradili vlaňajší víťazi Marcel Fässler, André Lotterer a Benoit Tréluyer, ktorí sedlali hybridný prototyp Audi R18 e-tron quattro. Ide vôbec o historicky prvý triumf vozidla s kombinovaným typom pohonu na okruhu La Sarthe.

„Double“ pre hybridy

O jeden okruh menej ako víťazi, teda 377, odkrúžilo Audi R18 e-tron quattro so štartovým číslom 2. Striedali sa v ňom skúsení Rinadlo „Dindo“ Capello, Tom Kristensen a Alain McNish. Posádka ešte krátko po poludní mala reálnu šancu na prvenstvo. Po výlete mimo trať mohla byť napokon rada za druhú priečku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Triumf Audi zavŕšili treťou pozíciou v cieli Oliver Jarvis, Mike Rockenfeller a Marco Bonanomi, striedajúci sa v Audi R18 Ultra, vybavenom konvenčným vznetovým motorom.

Zázrak sa neudial

Najväčším súperom pre stajňu Audi mala byť Toyota, no ani jeden z dvoch jej špeciálov nevidel šachovnicovú vlajku. Pritom trojica Wurz/Lapierre/Nakajima chvíľu viedla, ale zastavili ju problémy s motorom.

Horšie dopadli ich tímoví kolegovia Anthony Davidson, Alex Wurz, Sebastien Buemi. Prvý menovaný pilot doplatil na kontakt s pomalším autom a pri škaredej havárii si zlomil dve rebrá. Podľa slov lekárov však o zhruba tri mesiace bude môcť opäť pretekať.

V cieli sa veľmi tešili repezentanti súkromného tímu Rebelion Racing. Neel Jani, Nicolas Prost a Nick Heidfeld doviezli špeciál Lola B12/60 Coupé Toyota na štvrtom mieste v absolútnom poradí.

SkryťVypnúť reklamu

V slabšej kategórii prototypov LMP2 vyhrali Tom Kimber-Smith, Ryan Dalziel a Enzo Potolicchio z amerického tímu Starworks Motorsport.

Výborné Ferrari

Medzi GT-čkami (kategória GTE Pro) totálne vybuchli favorizované Corvetty. Prvenstvo si zabezpečil taliansky tím AF Corse s posádkou Fisichella/Bruni/Vilander a vozidlom Ferrari 458 Italia.

Táto trojica paradoxne nemala štart na pretekoch vôbec istý, lebo Giancarlo Fisichella v tréningu úplne rozbil ich Ferrari. Tím napokon dopravil z Talianska druhú karosériu, do ktorej mechanici stihli preskladať techniku.

Špeciálu Chevrolet Corvette patrí aspoň víťazstvo v rámci amatérskej triedy GTE Am, vďaka trojici Bomhauser/Canal /Lamy.

Z 56 áut na štarte prešlo cieľom 33.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  8. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  1. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  2. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  5. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  8. Jablone prinášajú už tretiu úrodu. A je rovnako bohatá.
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 10 689
  2. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 804
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 803
  4. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 4 036
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 748
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 3 748
  7. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 678
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 485
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Kostoly za hradbami: Kuchyňa
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (30.9. - 6.10.1922)
  3. Jozef Sitko: Náhoda? Či reálne avízo o krádeže mojich blogov?
  4. Miroslav Lukáč: Hyeny útočia vo svorke, tak ako i politici. Aj u nás sme zaznamenali mobilizáciu. Aj psy sa bránia útokom.
  5. Ľubomír Maretta: Samota
  6. Tupou Ceruzou: Ukrajinské referendum
  7. Marián Betík: Veselo o slovenskom futbale
  8. Mirka Polohová: O jeseni, prvých gaštanoch a radosti
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 11 668
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 10 227
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 950
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 499
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 639
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 631
  7. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 548
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 363
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu