Naučte sa správne nastaviť si klímu, aby ste neochoreli

Ľudia dokážu počas horúcich dní prechladnúť či ochorieť a miesto dovolenky čerpajú "péenku". Ako je to možné, keď vonku je cez deň cez 30 stupňov a v noci nie menej než 20°C?

V horúčavách by na displeji klímy malo takto svietiť len niekoľko minút. Potom treba "naladiť" teplotu max. o 5-7oC nižšiu ako je vonku.(Zdroj: škola šmyku SuperDrive)

Na vine je klíma, presnejšie jej zlé nastavenie.

Na zmiernenie páľavy a vysokých teplôt používame klimatizáciu. Či v práci, alebo v aute. Auto s klímou je už v zásade samozrejmosť aj v našich končinách.

Auto vychlaďte len na krátku dobu

Mnohí vystavujú seba aj posádku auta šokovej terapii. Teploty nad 30°C robia z auta každej farby objekt, v ktorom je neraz viac ako 40°C. Mnohí to riešia tak, že klímu zapnú na minimum. Užitočné je to ale iba vtedy, ak ju takto zapnete len na pár minút.

Vychlaďte vnútro a hneď klímu nastavte správne. Inak bude pre vás veľmi nebezpečná.

Naše telo nie je pripravené na dlhodobé tepelné šoky. Rozdiely väčšie ako plus/mínus 10°C nemusí slabší organizmus zvládnuť. Časté striedanie prostredí sa podpisuje aj na dlhodobom zdraví silnejších jedincov.

Optimálne nastavenie klímy zabráni chorobe

Klimatizácia pomáha zlepšovať koncentráciu a pohodlie pri cestovaní. Nefunguje to však v prípadoch, keď ju použijete ako chladničku - čím je vonku teplejšie, tým mám vnútri väčší chlad.

Optimálne je nastaviť klímu najviac o 5°C nižšie, ako je vonku. Vyskúšajte to a zistíte, že vzduch z vetrákov bude stále dosť chladný, no nie ľadový. Ak totiž chcete dostať v aute s automatickou klímou teplotu na laboratórnych 21°C, vzduch z vetrákov nebude mať ani 19.

Ak sa dokážete držať spomínaného pravidla, minimalizujete riziko teplotného šoku a prechladnutia celého tela či niektorých svalov.

Autá majú možnosť nastaviť klímu v rozsahu 16 až 28 °C. Nie je však pravdou, že teploty nad 21°C sú určené len na zohrievanie interiéru v zime. Aj v lete má zmysel nastaviť si klímu na 25 až 28°C, pokiaľ teplomer vonku ukazuje viac než 30 či 35°C.

Autor je inštruktorom školy šmyku SuperDrive.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 599
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 7 021
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 657
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 328
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 423
  6. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 947
  7. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 885
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 807
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 792
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 346

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Beblavý predstavil plány, vznikajúca strana začala zbierať podpisy

Do roka chcú pripraviť programové tézy.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.