Naučte sa správne nastaviť si klímu, aby ste neochoreli

Ľudia dokážu počas horúcich dní prechladnúť či ochorieť a miesto dovolenky čerpajú "péenku". Ako je to možné, keď vonku je cez deň cez 30 stupňov a v noci nie menej než 20°C?

V horúčavách by na displeji klímy malo takto svietiť len niekoľko minút. Potom treba "naladiť" teplotu max. o 5-7oC nižšiu ako je vonku.(Zdroj: škola šmyku SuperDrive)

Na vine je klíma, presnejšie jej zlé nastavenie.

Na zmiernenie páľavy a vysokých teplôt používame klimatizáciu. Či v práci, alebo v aute. Auto s klímou je už v zásade samozrejmosť aj v našich končinách.

Auto vychlaďte len na krátku dobu

Mnohí vystavujú seba aj posádku auta šokovej terapii. Teploty nad 30°C robia z auta každej farby objekt, v ktorom je neraz viac ako 40°C. Mnohí to riešia tak, že klímu zapnú na minimum. Užitočné je to ale iba vtedy, ak ju takto zapnete len na pár minút.

Vychlaďte vnútro a hneď klímu nastavte správne. Inak bude pre vás veľmi nebezpečná.

Naše telo nie je pripravené na dlhodobé tepelné šoky. Rozdiely väčšie ako plus/mínus 10°C nemusí slabší organizmus zvládnuť. Časté striedanie prostredí sa podpisuje aj na dlhodobom zdraví silnejších jedincov.

Optimálne nastavenie klímy zabráni chorobe

Klimatizácia pomáha zlepšovať koncentráciu a pohodlie pri cestovaní. Nefunguje to však v prípadoch, keď ju použijete ako chladničku - čím je vonku teplejšie, tým mám vnútri väčší chlad.

Optimálne je nastaviť klímu najviac o 5°C nižšie, ako je vonku. Vyskúšajte to a zistíte, že vzduch z vetrákov bude stále dosť chladný, no nie ľadový. Ak totiž chcete dostať v aute s automatickou klímou teplotu na laboratórnych 21°C, vzduch z vetrákov nebude mať ani 19.

Ak sa dokážete držať spomínaného pravidla, minimalizujete riziko teplotného šoku a prechladnutia celého tela či niektorých svalov.

Autá majú možnosť nastaviť klímu v rozsahu 16 až 28 °C. Nie je však pravdou, že teploty nad 21°C sú určené len na zohrievanie interiéru v zime. Aj v lete má zmysel nastaviť si klímu na 25 až 28°C, pokiaľ teplomer vonku ukazuje viac než 30 či 35°C.

Autor je inštruktorom školy šmyku SuperDrive.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 9 298
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 724
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 657
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 2 132
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 076
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 538
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 381
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 380
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 208
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 978

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Fotografka z Tour: Sagan má výraznú tvár, je fotogenický. Je to prosto chlap

Češka Markéta Navrátilová bola dlhé roky jedinou ženou, ktorá fotila Tour de France z motorky.

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Za dva roky dali prácu 80 ľuďom.

AUTO

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.