SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Citroën C-Élysée vraj vydrží veľa

Nový kompaktný sedan bol navrhnutý s ohľadom na odolnosť voči času a najazdeným kilometrom. Citroën sa s ním chce presadiť na rôznych svetových trhoch, vrátane nášho.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. Nie každý potrebuje mať v aute iba tie najmodernejšie technológie. Výrobcovia už prišli na to, že popri honbe za „dokonalosťou“ treba myslieť aj na „obyčajných“ ľudí. Len včera debutovala Škoda Rapid - jednoduchý kompaktný liftback, ktorý síce neprináša nič nové, ale dokáže dobre poslúžiť menšej rodine.

Súrodenec Peugeotu 301

Dnes je tu podobne koncipovaný Citroën. Za ušľachtilo znejúcim názvom C-Élysée sa ukrýva kompaktný sedan s mierami 4430 x 1710 x 1470 mm. Rázvor osí kolies dosahuje hodnotu 2650 mm a podľa Francúzov patrí medzi najdlhšie v rámci triedy.

Vizáž čerpá z aktuálneho štylistického jazyka značky Citroën, no pohľad na auto z profilu nedokáže utajiť príbuznosť novinky s nedávno predstaveným Peugeotom 301.

Automobilka predpokladá, že najväčší záujem o C-Élysée budú mať zákazníci v strednej a východnej Európe, v severozápadnej Afrike či v Južnej Amerike a tomu bola prispôsobená aj technika. Sedan má preto upravené zavesenie kolies a zvýšenú ochranu spodnej časti karosérie. Výrobca sľubuje vysokú odolnosť auta voči času a veľkému počtu najazdených kilometrov.

Trojvalec ako základ

Z dôrazom na robustnosť bol údajne navrhovaný aj interiér. Obrázky vnútorného priestoru zatiaľ nie sú k dispozícii. Fotografie testovacích prototypov však naznačili, že palubnú dosku C-Élysée zdieľa s Citroënom C4. Posádka si vraj užije dostatok miesta vo všetkých smeroch. Kufor v základnom usporiadaní pojme 506 litrov.

Pre nový Citroën sú určené tri motorizácie - dve zážihové a jedna vznetová. Benzín spaľuje atmosférický trojvalec 1,2 VTi (52 kW/71 k) i štvorvalec 1.6 VTi (84 kW/115 k). Naftu zasa osvedčený turbodiesel 1,6 HDi (68 kW/92 k). Podvozok auta je naladený s dôrazom na komfort a odolnosť.

V predaji do konca roka

O cenách je aktuálne priskoro hovoriť, no automobilka sľubuje, že budú zvlášť nastavované pre jednotlivé trhy tak, aby sa dosiahol dobrý pomer medzi cenou a pridanou hodnotou.

Výbava nemá byť nijako osekaná a môže obsahovať štyri airbagy, ESP, automatickú klimatizáciu, Bluetooth, tempomat alebo bezkľúčové odomykanie a štartovanie.

Novinku budú vyrábať v španielskom Vigu spoločne so sesterským Peugeotom 301. V predaji sa objaví koncom roka, pričom výstavnú premiéru absolvuje na autosalóne v Paríži.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 651
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 936
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 608
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 287
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 476
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 416
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 296
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 317
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 299
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 495
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
Dobré ráno

Dobré ráno: V Poľsku sú ľudia už týždeň v uliciach, zúri tam kultúrna vojna

Do protestov sa zapájajú desaťtisíce ľudí.

Podcast Dobré Ráno.

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump patrí do múzea

Trump bol nesmiernou inšpiráciou pre všetkých populistov, ale aj autokratov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.