NOVINKY

Citroën C-Élysée vraj vydrží veľa

Nový kompaktný sedan bol navrhnutý s ohľadom na odolnosť voči času a najazdeným kilometrom. Citroën sa s ním chce presadiť na rôznych svetových trhoch, vrátane nášho.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. Nie každý potrebuje mať v aute iba tie najmodernejšie technológie. Výrobcovia už prišli na to, že popri honbe za „dokonalosťou“ treba myslieť aj na „obyčajných“ ľudí. Len včera debutovala Škoda Rapid - jednoduchý kompaktný liftback, ktorý síce neprináša nič nové, ale dokáže dobre poslúžiť menšej rodine.

Súrodenec Peugeotu 301

Dnes je tu podobne koncipovaný Citroën. Za ušľachtilo znejúcim názvom C-Élysée sa ukrýva kompaktný sedan s mierami 4430 x 1710 x 1470 mm. Rázvor osí kolies dosahuje hodnotu 2650 mm a podľa Francúzov patrí medzi najdlhšie v rámci triedy.

Vizáž čerpá z aktuálneho štylistického jazyka značky Citroën, no pohľad na auto z profilu nedokáže utajiť príbuznosť novinky s nedávno predstaveným Peugeotom 301.

Automobilka predpokladá, že najväčší záujem o C-Élysée budú mať zákazníci v strednej a východnej Európe, v severozápadnej Afrike či v Južnej Amerike a tomu bola prispôsobená aj technika. Sedan má preto upravené zavesenie kolies a zvýšenú ochranu spodnej časti karosérie. Výrobca sľubuje vysokú odolnosť auta voči času a veľkému počtu najazdených kilometrov.

Trojvalec ako základ

Z dôrazom na robustnosť bol údajne navrhovaný aj interiér. Obrázky vnútorného priestoru zatiaľ nie sú k dispozícii. Fotografie testovacích prototypov však naznačili, že palubnú dosku C-Élysée zdieľa s Citroënom C4. Posádka si vraj užije dostatok miesta vo všetkých smeroch. Kufor v základnom usporiadaní pojme 506 litrov.

Pre nový Citroën sú určené tri motorizácie - dve zážihové a jedna vznetová. Benzín spaľuje atmosférický trojvalec 1,2 VTi (52 kW/71 k) i štvorvalec 1.6 VTi (84 kW/115 k). Naftu zasa osvedčený turbodiesel 1,6 HDi (68 kW/92 k). Podvozok auta je naladený s dôrazom na komfort a odolnosť.

V predaji do konca roka

O cenách je aktuálne priskoro hovoriť, no automobilka sľubuje, že budú zvlášť nastavované pre jednotlivé trhy tak, aby sa dosiahol dobrý pomer medzi cenou a pridanou hodnotou.

Výbava nemá byť nijako osekaná a môže obsahovať štyri airbagy, ESP, automatickú klimatizáciu, Bluetooth, tempomat alebo bezkľúčové odomykanie a štartovanie.

Novinku budú vyrábať v španielskom Vigu spoločne so sesterským Peugeotom 301. V predaji sa objaví koncom roka, pričom výstavnú premiéru absolvuje na autosalóne v Paríži.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  3. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  5. Od septembra opäť po starom
  6. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  7. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  8. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  9. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  10. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 992
  2. Od septembra opäť po starom 5 933
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 701
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 117
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 839
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 732
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 202
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 121
  9. Ako sme jazdili v socializme 1 091
  10. Leto nekončí! 1 033

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odchod z koalície? Názory sú pol na pol, hovorí poslanec SNS

Fico ustúpil Dankovi a vláda v stredu nerokovala. Mandát premiéra do Salzburgu ministri nakoniec odsúhlasili na diaľku, Fico neprišiel na ohlásenú tlačovú besedu.

KOMENTÁRE

Fico môže stratiť viac než Danko

V prípade vabanku môže Smer stratiť viac než SNS. Už teraz má preň kauza nepríjemné dôsledky.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom Únie

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen ukázal svoje najmenšie SUV, volá sa T-Roc

Už v základe ponúkne bohatú výbavu a možnosti individualizácie.

Ferrari nečakane nahrádza Californiu modelom Portofino

Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 320 kilometrov za hodinu.

Legendárny mikrobus od Volkswagenu sa vráti do výroby

Prví zákazníci sa ho dočkajú v roku 2022 v podobe elektromobilu.

Apple už nechce vyrobiť autonómne vozidlo

Spoločnosť sa chce sústrediť na samotnú technológiu autonómneho riadenia.