NOVINKY

Citroën C-Élysée vraj vydrží veľa

Nový kompaktný sedan bol navrhnutý s ohľadom na odolnosť voči času a najazdeným kilometrom. Citroën sa s ním chce presadiť na rôznych svetových trhoch, vrátane nášho.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. Nie každý potrebuje mať v aute iba tie najmodernejšie technológie. Výrobcovia už prišli na to, že popri honbe za „dokonalosťou“ treba myslieť aj na „obyčajných“ ľudí. Len včera debutovala Škoda Rapid - jednoduchý kompaktný liftback, ktorý síce neprináša nič nové, ale dokáže dobre poslúžiť menšej rodine.

Súrodenec Peugeotu 301

Dnes je tu podobne koncipovaný Citroën. Za ušľachtilo znejúcim názvom C-Élysée sa ukrýva kompaktný sedan s mierami 4430 x 1710 x 1470 mm. Rázvor osí kolies dosahuje hodnotu 2650 mm a podľa Francúzov patrí medzi najdlhšie v rámci triedy.

Vizáž čerpá z aktuálneho štylistického jazyka značky Citroën, no pohľad na auto z profilu nedokáže utajiť príbuznosť novinky s nedávno predstaveným Peugeotom 301.

Automobilka predpokladá, že najväčší záujem o C-Élysée budú mať zákazníci v strednej a východnej Európe, v severozápadnej Afrike či v Južnej Amerike a tomu bola prispôsobená aj technika. Sedan má preto upravené zavesenie kolies a zvýšenú ochranu spodnej časti karosérie. Výrobca sľubuje vysokú odolnosť auta voči času a veľkému počtu najazdených kilometrov.

Trojvalec ako základ

Z dôrazom na robustnosť bol údajne navrhovaný aj interiér. Obrázky vnútorného priestoru zatiaľ nie sú k dispozícii. Fotografie testovacích prototypov však naznačili, že palubnú dosku C-Élysée zdieľa s Citroënom C4. Posádka si vraj užije dostatok miesta vo všetkých smeroch. Kufor v základnom usporiadaní pojme 506 litrov.

Pre nový Citroën sú určené tri motorizácie - dve zážihové a jedna vznetová. Benzín spaľuje atmosférický trojvalec 1,2 VTi (52 kW/71 k) i štvorvalec 1.6 VTi (84 kW/115 k). Naftu zasa osvedčený turbodiesel 1,6 HDi (68 kW/92 k). Podvozok auta je naladený s dôrazom na komfort a odolnosť.

V predaji do konca roka

O cenách je aktuálne priskoro hovoriť, no automobilka sľubuje, že budú zvlášť nastavované pre jednotlivé trhy tak, aby sa dosiahol dobrý pomer medzi cenou a pridanou hodnotou.

Výbava nemá byť nijako osekaná a môže obsahovať štyri airbagy, ESP, automatickú klimatizáciu, Bluetooth, tempomat alebo bezkľúčové odomykanie a štartovanie.

Novinku budú vyrábať v španielskom Vigu spoločne so sesterským Peugeotom 301. V predaji sa objaví koncom roka, pričom výstavnú premiéru absolvuje na autosalóne v Paríži.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Používate make-up? Potom spozornite
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  7. Vianočný bázar chalaňov
  8. Vianočné mecheche 2017
  9. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  10. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 222
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 254
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 010
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 160
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 212
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 210
  7. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 156
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 117
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 975
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 891

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poórovi a jeho ľuďom sa za posledný rok v trnavskej nemocnici darilo

Firmy s väzbami na trnavského podnikateľa dodávajú nemocnici palivo, servisujú počítače a riadia tendre.

KOMENTÁRE

Fico to zabalil, s horúcou kávou si nebude páliť prsty

Aká neopätovaná je náklonnosť kaviarne k Smeru – tam ju predsa nik nemiluje!

Denník SME s knihou Róberta Bezáka

Denník SME pripravil pre vás v utorok 19. decembra špeciálne vydanie.

KULTÚRA

Najškaredšia modelka na svete sa dočkala vlastného filmu

Madame slúžka je netypická francúzska komédia.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.