SME

Citroën C-Élysée vraj vydrží veľa

Nový kompaktný sedan bol navrhnutý s ohľadom na odolnosť voči času a najazdeným kilometrom. Citroën sa s ním chce presadiť na rôznych svetových trhoch, vrátane nášho.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. Nie každý potrebuje mať v aute iba tie najmodernejšie technológie. Výrobcovia už prišli na to, že popri honbe za „dokonalosťou“ treba myslieť aj na „obyčajných“ ľudí. Len včera debutovala Škoda Rapid - jednoduchý kompaktný liftback, ktorý síce neprináša nič nové, ale dokáže dobre poslúžiť menšej rodine.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Súrodenec Peugeotu 301

Dnes je tu podobne koncipovaný Citroën. Za ušľachtilo znejúcim názvom C-Élysée sa ukrýva kompaktný sedan s mierami 4430 x 1710 x 1470 mm. Rázvor osí kolies dosahuje hodnotu 2650 mm a podľa Francúzov patrí medzi najdlhšie v rámci triedy.

SkryťVypnúť reklamu

Vizáž čerpá z aktuálneho štylistického jazyka značky Citroën, no pohľad na auto z profilu nedokáže utajiť príbuznosť novinky s nedávno predstaveným Peugeotom 301.

Automobilka predpokladá, že najväčší záujem o C-Élysée budú mať zákazníci v strednej a východnej Európe, v severozápadnej Afrike či v Južnej Amerike a tomu bola prispôsobená aj technika. Sedan má preto upravené zavesenie kolies a zvýšenú ochranu spodnej časti karosérie. Výrobca sľubuje vysokú odolnosť auta voči času a veľkému počtu najazdených kilometrov.

Trojvalec ako základ

Z dôrazom na robustnosť bol údajne navrhovaný aj interiér. Obrázky vnútorného priestoru zatiaľ nie sú k dispozícii. Fotografie testovacích prototypov však naznačili, že palubnú dosku C-Élysée zdieľa s Citroënom C4. Posádka si vraj užije dostatok miesta vo všetkých smeroch. Kufor v základnom usporiadaní pojme 506 litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Pre nový Citroën sú určené tri motorizácie - dve zážihové a jedna vznetová. Benzín spaľuje atmosférický trojvalec 1,2 VTi (52 kW/71 k) i štvorvalec 1.6 VTi (84 kW/115 k). Naftu zasa osvedčený turbodiesel 1,6 HDi (68 kW/92 k). Podvozok auta je naladený s dôrazom na komfort a odolnosť.

V predaji do konca roka

O cenách je aktuálne priskoro hovoriť, no automobilka sľubuje, že budú zvlášť nastavované pre jednotlivé trhy tak, aby sa dosiahol dobrý pomer medzi cenou a pridanou hodnotou.

Výbava nemá byť nijako osekaná a môže obsahovať štyri airbagy, ESP, automatickú klimatizáciu, Bluetooth, tempomat alebo bezkľúčové odomykanie a štartovanie.

Novinku budú vyrábať v španielskom Vigu spoločne so sesterským Peugeotom 301. V predaji sa objaví koncom roka, pričom výstavnú premiéru absolvuje na autosalóne v Paríži.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 467
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 330
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 905
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 806
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 562
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 426
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 134
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 741
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 533
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 310
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu