Test: Naftový Hyundai i30 neprekonal benzín

Hyundai výbavou a komfortom nešetrí. Dokonca najvyššia výbava Style a podvozok by si zaslúžili ostrejší motor ako 1,6 CRDi.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Jeho silnejšia verzia je len nebadateľne lepšia ako základná ale výrazne drahšia.

BREZNO. Po prvej jazde na lacnejších verziách modelu i30 a kritike kombinácie naftového motora a automatickej prevodovky sme dostali možnosť vyskúšať absolútny vrchol v ponuke modelu i30. Konkrétne najdrahšiu verziu výbavy Style so zatiaľ najsilnejším naftovým motorom 1,6 CRDi a s výkonom zvýšeným na 94 kW.

Dokonca ešte aj tých pár ostávajúcich prvkov príplatkovej výbavy bolo v aute domontované. Nakoľko základný model i30 stojí od 11990 eur a testovaná verzia začína na hranici 18990 eur, naše nároky boli adekvátne vysoké.

Veľmi podarený detail. Kaplnka pred vodičom vyzerá doslova ukážkovo a veľmi zrozumiteľné sú aj ovládacie prvky.

Reprezentuje vrchol

Za tieto peniaze sa dá kúpiť aj o triedu väčšie auto, avšak nie takto vybavené. Bez nutnosti opakovať to, čo už na margo i30 druhej generácie odznelo, len pripomenieme, že ide o mimoriadne vydarené auto s výborným priestorom a schopnosťou konkurovať najlepším v triede. Otázne je, či sa mu to podarí aj v cenovej hladine tých „fajnovejších kompaktov“.

Našťastie podliezol Golf

Po nahliadnutí do konkurenčných cenníkov sa ukáže pokora značky Hyundai pred zatiaľ etalónom triedy, Golfom. Vďaka cenovému bonusu je Hyundai lacnejší ako Golf, pretože Volkswagen neponúka motor 1,6 TDI 77 kW s najvyššou výbavou Highline, dodáva len päťstupňovú prevodovku a aj tak tento Golf stojí 19070 eur.

Verzia 2,0 TDI (103 kW) a s výbavou Highline vyjde na 22 190 eur, takže Hyundai udržuje zdravý odstup, taký ako sme čakali. Cenou sa zaradil presne medzi najvyššie výbavy dvoch vážnych konkurentov. Renault Megane Bose s novým a priznajme lepším motorom 1,6 dCi stojí 18490 eur a presne toľko stojí v akcii Mazda 3 s naftovým dvojlitrom a najvyššou výbavou TX.

Vo výbave s bezkľúčovým štartovaním, poloautomatickou ručnou brzdou, presklenou strechou, dvojzónovou klímou a navigáciou, autu po stránke komfortu nič nechýbalo. V tejto triede je len pár vecí, ktoré i30 nemá a pri porovnaní cenníkov je pre iných vážny konkurent.

Parkovacie senzory nie sú ani v najvyššej výbave lakované vo farbe karosérie.

Motor nedobehol podvozok

Ak motorista vysolí skoro dvadsať tisíc eur za kompakt, očakáva, že nebude tankovať často, ale zároveň odmieta dávať pozor na plynový pedál a chce dynamiku. Hyundai i30 vo výbave Style predviedol ukážku slušného komfortu a vyššieho štandardu podvozka.

Motor však napriek papierovým kilowatom trochu zaostával za predstavou. Nebol to ten rýchlik, ktorý berie diaľnicu ľavou zadnou. Stále sme mali pocit, akoby bol pod kapotou ten štandard s výkonom 81 kW. Možno to bude tým, že najsilnejšia verzia 1,6 CRDi nemá oproti slabšej vyšší krútiaci moment ale iba štandardných 260 Nm a to až od 1900 otáčok.

Hoci je medzi nimi rozdiel aj vo výbave, neodporúčame zaplatiť o 3500 eur viac za 13 kW. Štvorvalec s kultivovaným chodom nenaplnil naše predstavy o najrýchlejšej verzii radu i30. Určite lepšia bude benzínová verzia lacnejšia o 2000 eur alebo slabší benzín.

Hyundai 30 vyzerá veľmi lákavo a ponúka slušnú výbavu. Verzii style by pasoval silnejší motor.

Spotrebu si strážil

Predsa existuje oblasť, v ktorej 1,6 CRDi hrá lepšiu partiu a odvďačí sa za investíciu. Pri naozaj normálnom jazdení sa postupne spotreba usadila pod hranicou päť litrov a my sme mali pocit, že tá nádrž v najazdených kilometroch niečo znamená.

Kontrolka rezervy paliva v nádrži sa nám rozsvietila po 965 kilometroch. Hyundai i30 je vydarené a príjemné auto, ktoré nie je potrebné za každú cenu kupovať za veľa peňazí, hoci výbava to bola parádna.

Kupujem – nekupujem

Veľmi sympatické a príjemné auto, ktoré zaujme komfortom jazdy a výborným posedom. Manuálna prevodovka sadne motoru lepšie ako automat, avšak v tejto cenovej hladine som čakal od motora viac temperamentu. Preto túto verziu nekupujem.

SME spokojní

SME nespokojní

Prístrojový panel
Logika navigácie a palubného systému
Komfort podvozka
Jazdné vlastnosti v zákrutách
Ovládanie na volante
Výbava za danú cenu
Priestorové podmienky
Využiteľnosť po sklopení zadných operadiel
Pozvoľný nábeh výkonu motora
Nelakované parkovacie senzory
Odraz hliníkových doplnkov v skle


Hyundai i30 1,6 CRDi Style

Cena modelu i30 od (eur) 11900
Cena testovanej verzie od (eur) 18900
Motor naftový štvorvalec , common rail
Objem (cm3) 1582
Výkon (kW(k)) 94 (128)
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 260
Pri otáčkach (ot./min.) 1900-2750
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 6
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 10,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 197
Spotreba v meste (l/100km) 4,9
Spotreba mimo mesta (l/100km) 3,7
Priemerná spotreba (l/100km) 4,1
Priemerná spotreba v teste (l/100km) 4,9
Maximálna spotreba v teste (l/100km) 6,4
Minimálna spotreba v teste (l/100km) 4,3
Dĺžka (mm) 4300
Výška (mm) 1470
Šírka (mm) 1780
Rázvor (mm) 2650
Objem batožinového priestoru (l) 378-1316
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1365

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 549
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 927
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 527
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 072
  5. Kam do tepla v januári? 2 500
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 389
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 359
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 182
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 321
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 088

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.