SME
Utorok, 27. september, 2022 | Meniny má Cyprián

Test: Naftový Hyundai i30 neprekonal benzín

Hyundai výbavou a komfortom nešetrí. Dokonca najvyššia výbava Style a podvozok by si zaslúžili ostrejší motor ako 1,6 CRDi.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Jeho silnejšia verzia je len nebadateľne lepšia ako základná ale výrazne drahšia.

BREZNO. Po prvej jazde na lacnejších verziách modelu i30 a kritike kombinácie naftového motora a automatickej prevodovky sme dostali možnosť vyskúšať absolútny vrchol v ponuke modelu i30. Konkrétne najdrahšiu verziu výbavy Style so zatiaľ najsilnejším naftovým motorom 1,6 CRDi a s výkonom zvýšeným na 94 kW.

Dokonca ešte aj tých pár ostávajúcich prvkov príplatkovej výbavy bolo v aute domontované. Nakoľko základný model i30 stojí od 11990 eur a testovaná verzia začína na hranici 18990 eur, naše nároky boli adekvátne vysoké.

Veľmi podarený detail. Kaplnka pred vodičom vyzerá doslova ukážkovo a veľmi zrozumiteľné sú aj ovládacie prvky.

Reprezentuje vrchol

Za tieto peniaze sa dá kúpiť aj o triedu väčšie auto, avšak nie takto vybavené. Bez nutnosti opakovať to, čo už na margo i30 druhej generácie odznelo, len pripomenieme, že ide o mimoriadne vydarené auto s výborným priestorom a schopnosťou konkurovať najlepším v triede. Otázne je, či sa mu to podarí aj v cenovej hladine tých „fajnovejších kompaktov“.

Našťastie podliezol Golf

Po nahliadnutí do konkurenčných cenníkov sa ukáže pokora značky Hyundai pred zatiaľ etalónom triedy, Golfom. Vďaka cenovému bonusu je Hyundai lacnejší ako Golf, pretože Volkswagen neponúka motor 1,6 TDI 77 kW s najvyššou výbavou Highline, dodáva len päťstupňovú prevodovku a aj tak tento Golf stojí 19070 eur.

Verzia 2,0 TDI (103 kW) a s výbavou Highline vyjde na 22 190 eur, takže Hyundai udržuje zdravý odstup, taký ako sme čakali. Cenou sa zaradil presne medzi najvyššie výbavy dvoch vážnych konkurentov. Renault Megane Bose s novým a priznajme lepším motorom 1,6 dCi stojí 18490 eur a presne toľko stojí v akcii Mazda 3 s naftovým dvojlitrom a najvyššou výbavou TX.

Vo výbave s bezkľúčovým štartovaním, poloautomatickou ručnou brzdou, presklenou strechou, dvojzónovou klímou a navigáciou, autu po stránke komfortu nič nechýbalo. V tejto triede je len pár vecí, ktoré i30 nemá a pri porovnaní cenníkov je pre iných vážny konkurent.

Parkovacie senzory nie sú ani v najvyššej výbave lakované vo farbe karosérie.

Motor nedobehol podvozok

Ak motorista vysolí skoro dvadsať tisíc eur za kompakt, očakáva, že nebude tankovať často, ale zároveň odmieta dávať pozor na plynový pedál a chce dynamiku. Hyundai i30 vo výbave Style predviedol ukážku slušného komfortu a vyššieho štandardu podvozka.

Motor však napriek papierovým kilowatom trochu zaostával za predstavou. Nebol to ten rýchlik, ktorý berie diaľnicu ľavou zadnou. Stále sme mali pocit, akoby bol pod kapotou ten štandard s výkonom 81 kW. Možno to bude tým, že najsilnejšia verzia 1,6 CRDi nemá oproti slabšej vyšší krútiaci moment ale iba štandardných 260 Nm a to až od 1900 otáčok.

Hoci je medzi nimi rozdiel aj vo výbave, neodporúčame zaplatiť o 3500 eur viac za 13 kW. Štvorvalec s kultivovaným chodom nenaplnil naše predstavy o najrýchlejšej verzii radu i30. Určite lepšia bude benzínová verzia lacnejšia o 2000 eur alebo slabší benzín.

Hyundai 30 vyzerá veľmi lákavo a ponúka slušnú výbavu. Verzii style by pasoval silnejší motor.

Spotrebu si strážil

Predsa existuje oblasť, v ktorej 1,6 CRDi hrá lepšiu partiu a odvďačí sa za investíciu. Pri naozaj normálnom jazdení sa postupne spotreba usadila pod hranicou päť litrov a my sme mali pocit, že tá nádrž v najazdených kilometroch niečo znamená.

Kontrolka rezervy paliva v nádrži sa nám rozsvietila po 965 kilometroch. Hyundai i30 je vydarené a príjemné auto, ktoré nie je potrebné za každú cenu kupovať za veľa peňazí, hoci výbava to bola parádna.

Kupujem – nekupujem

Veľmi sympatické a príjemné auto, ktoré zaujme komfortom jazdy a výborným posedom. Manuálna prevodovka sadne motoru lepšie ako automat, avšak v tejto cenovej hladine som čakal od motora viac temperamentu. Preto túto verziu nekupujem.

SME spokojní

SME nespokojní

Prístrojový panel
Logika navigácie a palubného systému
Komfort podvozka
Jazdné vlastnosti v zákrutách
Ovládanie na volante
Výbava za danú cenu
Priestorové podmienky
Využiteľnosť po sklopení zadných operadiel
Pozvoľný nábeh výkonu motora
Nelakované parkovacie senzory
Odraz hliníkových doplnkov v skle


Hyundai i30 1,6 CRDi Style

Cena modelu i30 od (eur) 11900
Cena testovanej verzie od (eur) 18900
Motor naftový štvorvalec , common rail
Objem (cm3) 1582
Výkon (kW(k)) 94 (128)
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 260
Pri otáčkach (ot./min.) 1900-2750
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 6
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 10,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 197
Spotreba v meste (l/100km) 4,9
Spotreba mimo mesta (l/100km) 3,7
Priemerná spotreba (l/100km) 4,1
Priemerná spotreba v teste (l/100km) 4,9
Maximálna spotreba v teste (l/100km) 6,4
Minimálna spotreba v teste (l/100km) 4,3
Dĺžka (mm) 4300
Výška (mm) 1470
Šírka (mm) 1780
Rázvor (mm) 2650
Objem batožinového priestoru (l) 378-1316
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1365

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zákazníci OMV môžu vrátiť prírode kúsok lesa
  2. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  3. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  4. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  5. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  6. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  7. Sledujte príjem živín u starých rodičov
  8. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč?
  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  3. J&T BANKA upriamuje pozornosť na ochranu morských ekosystémov
  4. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  5. Spolu tvoríme inkluzívne susedstvá
  6. Zákazníci OMV môžu vrátiť prírode kúsok lesa
  7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  8. Industriálna Spilka Offices je súčasťou Týždňa zelených budov
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 522
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 10 507
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 848
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 458
  5. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 3 419
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 347
  7. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 015
  8. Viete, ktorá je najvzácnejšia komodita? Budete prekvapení! 1 622
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Igor Matovič.

Smer dodá na vyslovenie nedôvery Matovičovi 27 hlasov.


11 h
Dražba 18 bytov v komplexe Domus Petra je naplánovaná na polovicu októbra.

Projekt Domus Petra doplatil na prasknutie realitnej bubliny pred desiatimi rokmi.


14 h
Tomáš Taraba v rozhovore s Borisom Kollárom.

Odídenca z klubu ĽSNS spájajú so Sme rodina Košč a Pčolinský


12 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Protesty si vyžiadali desiatky obetí.


a 2 ďalší 56m

Blogy SME

  1. Ján Zelenák: e ako E
  2. Karol Bujaček: Experiment, Vlna, Leviatan: Tri filmy, ktoré si človek zapamätá
  3. Jozef Sitko: Klamali včera, klamú viac dnes a šíria chaos i strach
  4. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (2): Hollywood v púšti
  5. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny?
  6. Andrej Csino: Prax Dr. Schamana 17 / Mier
  7. Ľubomír Belák: Slovensko vyhlásilo vojnu? Komu?
  8. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Najvýhodnejšou formou pre rodinný holding je s.r.o. alebo a.s. (3. časť)
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 282
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 628
  3. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 6 273
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 329
  5. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 4 518
  6. Tereza Krajčová: Grécke Atény 2/4 - Majestátny Acropolis, antická atmosféra v Agore a stopy Rimanov 4 343
  7. Miroslav Lukáč: Viete že ruský trpaslík je najväčší na svete, ruské hodinky najrýchlejšie a Červená armáda nie je krvavočervená, ale ružová? 3 692
  8. Ján Valchár: Denacifikované kormorány a úspešná ruská protidefenzíva 3 445
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu