SME

Test: Naftový Hyundai i30 neprekonal benzín

Hyundai výbavou a komfortom nešetrí. Dokonca najvyššia výbava Style a podvozok by si zaslúžili ostrejší motor ako 1,6 CRDi.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Jeho silnejšia verzia je len nebadateľne lepšia ako základná ale výrazne drahšia.

BREZNO. Po prvej jazde na lacnejších verziách modelu i30 a kritike kombinácie naftového motora a automatickej prevodovky sme dostali možnosť vyskúšať absolútny vrchol v ponuke modelu i30. Konkrétne najdrahšiu verziu výbavy Style so zatiaľ najsilnejším naftovým motorom 1,6 CRDi a s výkonom zvýšeným na 94 kW.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dokonca ešte aj tých pár ostávajúcich prvkov príplatkovej výbavy bolo v aute domontované. Nakoľko základný model i30 stojí od 11990 eur a testovaná verzia začína na hranici 18990 eur, naše nároky boli adekvátne vysoké.

SkryťVypnúť reklamu

Veľmi podarený detail. Kaplnka pred vodičom vyzerá doslova ukážkovo a veľmi zrozumiteľné sú aj ovládacie prvky.

Reprezentuje vrcholZa tieto peniaze sa dá kúpiť aj o triedu väčšie auto, avšak nie takto vybavené. Bez nutnosti opakovať to, čo už na margo i30 druhej generácie odznelo, len pripomenieme, že ide o mimoriadne vydarené auto s výborným priestorom a schopnosťou konkurovať najlepším v triede. Otázne je, či sa mu to podarí aj v cenovej hladine tých „fajnovejších kompaktov“.

Našťastie podliezol GolfPo nahliadnutí do konkurenčných cenníkov sa ukáže pokora značky Hyundai pred zatiaľ etalónom triedy, Golfom. Vďaka cenovému bonusu je Hyundai lacnejší ako Golf, pretože Volkswagen neponúka motor 1,6 TDI 77 kW s najvyššou výbavou Highline, dodáva len päťstupňovú prevodovku a aj tak tento Golf stojí 19070 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Verzia 2,0 TDI (103 kW) a s výbavou Highline vyjde na 22 190 eur, takže Hyundai udržuje zdravý odstup, taký ako sme čakali. Cenou sa zaradil presne medzi najvyššie výbavy dvoch vážnych konkurentov. Renault Megane Bose s novým a priznajme lepším motorom 1,6 dCi stojí 18490 eur a presne toľko stojí v akcii Mazda 3 s naftovým dvojlitrom a najvyššou výbavou TX.

Vo výbave s bezkľúčovým štartovaním, poloautomatickou ručnou brzdou, presklenou strechou, dvojzónovou klímou a navigáciou, autu po stránke komfortu nič nechýbalo. V tejto triede je len pár vecí, ktoré i30 nemá a pri porovnaní cenníkov je pre iných vážny konkurent.

Parkovacie senzory nie sú ani v najvyššej výbave lakované vo farbe karosérie.

Motor nedobehol podvozokAk motorista vysolí skoro dvadsať tisíc eur za kompakt, očakáva, že nebude tankovať často, ale zároveň odmieta dávať pozor na plynový pedál a chce dynamiku. Hyundai i30 vo výbave Style predviedol ukážku slušného komfortu a vyššieho štandardu podvozka.

SkryťVypnúť reklamu

Motor však napriek papierovým kilowatom trochu zaostával za predstavou. Nebol to ten rýchlik, ktorý berie diaľnicu ľavou zadnou. Stále sme mali pocit, akoby bol pod kapotou ten štandard s výkonom 81 kW. Možno to bude tým, že najsilnejšia verzia 1,6 CRDi nemá oproti slabšej vyšší krútiaci moment ale iba štandardných 260 Nm a to až od 1900 otáčok.

Hoci je medzi nimi rozdiel aj vo výbave, neodporúčame zaplatiť o 3500 eur viac za 13 kW. Štvorvalec s kultivovaným chodom nenaplnil naše predstavy o najrýchlejšej verzii radu i30. Určite lepšia bude benzínová verzia lacnejšia o 2000 eur alebo slabší benzín.

Hyundai 30 vyzerá veľmi lákavo a ponúka slušnú výbavu. Verzii style by pasoval silnejší motor.

Spotrebu si strážilPredsa existuje oblasť, v ktorej 1,6 CRDi hrá lepšiu partiu a odvďačí sa za investíciu. Pri naozaj normálnom jazdení sa postupne spotreba usadila pod hranicou päť litrov a my sme mali pocit, že tá nádrž v najazdených kilometroch niečo znamená.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kontrolka rezervy paliva v nádrži sa nám rozsvietila po 965 kilometroch. Hyundai i30 je vydarené a príjemné auto, ktoré nie je potrebné za každú cenu kupovať za veľa peňazí, hoci výbava to bola parádna.

Kupujem – nekupujem

Veľmi sympatické a príjemné auto, ktoré zaujme komfortom jazdy a výborným posedom. Manuálna prevodovka sadne motoru lepšie ako automat, avšak v tejto cenovej hladine som čakal od motora viac temperamentu. Preto túto verziu nekupujem.

SME spokojní

SME nespokojní

Prístrojový panel

Logika navigácie a palubného systému

Komfort podvozka

Jazdné vlastnosti v zákrutách

Ovládanie na volante

Výbava za danú cenu

Priestorové podmienky

Využiteľnosť po sklopení zadných operadiel

Pozvoľný nábeh výkonu motora

Nelakované parkovacie senzory

Odraz hliníkových doplnkov v skle

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hyundai i30 1,6 CRDi StyleCena modelu i30 od (eur)

11900

Cena testovanej verzie od (eur)

18900

Motor

naftový štvorvalec , common rail

Objem (cm3)

1582

Výkon (kW(k))

94 (128)

Pri otáčkach (ot./min.)

4000

Krútiaci moment (Nm)

260

Pri otáčkach (ot./min.)

1900-2750

Prevodovka

manuálna

Počet stupňov

6

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s)

10,9

Maximálna rýchlosť (km/h)

197

Spotreba v meste (l/100km)

4,9

Spotreba mimo mesta (l/100km)

3,7

Priemerná spotreba (l/100km)

4,1

Priemerná spotreba v teste (l/100km)

4,9

Maximálna spotreba v teste (l/100km)

6,4

Minimálna spotreba v teste (l/100km)

4,3

Dĺžka (mm)

4300

Výška (mm)

1470

Šírka (mm)

1780

Rázvor (mm)

2650

Objem batožinového priestoru (l)

378-1316

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1365

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  3. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  4. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  6. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  8. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  1. Zlatý sen vo vzduchu
  2. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  3. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  4. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  5. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  6. Zvieratá presne vedia, aké bude počasie
  7. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 379
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 6 722
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 4 728
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 4 282
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 4 049
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 729
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 132
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 978
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prehliadka na Deň víťazstva v roku 2023.

Zvláštne 80. výročie oslobodenia Európy spod tyranie fašizmu - z niekdajšieho osloboditeľa je dnes okupant.


22

Kým Smer odmieta, že legitimizuje Putinove postoje, opozícia tvrdí, že sa cesta do Moskvy nedá vnímať inak.


a 2 ďalší 11
Deti stoja v rade, keď prechádzajú cez rušnú diaľnicu, aby sa dostali do školy Signal Shala v Thane pri Bombaji, India, 5. apríla 2025.

Nový výskum ukazuje riešenie.


9
Wim Wenders.

Čo sa v tej škole deje, nevedeli ani žiaci.


2
reklama
  1. Milan Srnka: Virtuálna ceruzka: Plánovanie letu do Moskvy
  2. Ivan Mlynár: Vážený čitateľ, mojim blogom nedláždi cestu ani Charles Darwin, ani Freudova matka.
  3. Ľudmila Križanovská: Ako sa Fico a Blaha na kolobežke Bolt do Moskvy vybrali
  4. Patrik Benčík: Denník advokáta: Nová špeciálna ešpézetka “ADVOKÁT”
  5. Jozef Pivarník: Recenzia: The 8 Show – Hra, ktorá vás rozosmeje, zamrazí a možno aj nahnevá. Ste pripravení vstúpiť do sveta, kde každá sekunda má svoju cenu?
  6. Irena Šimuneková: Večerné nábrežie Dunaja
  7. Veronika Mešková: Nomádka (pokračovanie rozhovoru s Patríciou Holíkovou o jej živote na rodnej hrude)
  8. Alojz Baránik: Prečo sa Fico musí ísť pokloniť Putinovi
  1. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 333
  2. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 20 463
  3. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 14 263
  4. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 10 657
  5. Ján Chomík: Liek na nespavosť 7 844
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 7 000
  7. Matúš Lazúr: Vlakom z Bratislavy až za polárny kruh. 6 926
  8. Ján Kukulský: Fiktívny otvorený list Roberta Fika, ktorý zaznel dňa 4.4.2025 na proteste v Bardejove 5 743
  1. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  2. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
  3. Jiří Ščobák: Víte, kde hledat nejstarší samostatně stojící chrám na světě? A jak ho asi postavili?
  4. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať?
  5. Tupou Ceruzou: Zámočky
  6. Věra Tepličková: K. J. Erben: Vodník (úryvok z českej balady so šťastným slovenským koncom)
  7. Radko Mačuha: V Šimkovičovej SNG bude výstava homosexuálneho umelca.
  8. Roman Kebísek: Štúrova teória zakliatia Slovanov
SkryťZatvoriť reklamu