Test: Naftový Hyundai i30 neprekonal benzín

Hyundai výbavou a komfortom nešetrí. Dokonca najvyššia výbava Style a podvozok by si zaslúžili ostrejší motor ako 1,6 CRDi.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Jeho silnejšia verzia je len nebadateľne lepšia ako základná ale výrazne drahšia.

BREZNO. Po prvej jazde na lacnejších verziách modelu i30 a kritike kombinácie naftového motora a automatickej prevodovky sme dostali možnosť vyskúšať absolútny vrchol v ponuke modelu i30. Konkrétne najdrahšiu verziu výbavy Style so zatiaľ najsilnejším naftovým motorom 1,6 CRDi a s výkonom zvýšeným na 94 kW.

Dokonca ešte aj tých pár ostávajúcich prvkov príplatkovej výbavy bolo v aute domontované. Nakoľko základný model i30 stojí od 11990 eur a testovaná verzia začína na hranici 18990 eur, naše nároky boli adekvátne vysoké.

Veľmi podarený detail. Kaplnka pred vodičom vyzerá doslova ukážkovo a veľmi zrozumiteľné sú aj ovládacie prvky.

Reprezentuje vrchol

Za tieto peniaze sa dá kúpiť aj o triedu väčšie auto, avšak nie takto vybavené. Bez nutnosti opakovať to, čo už na margo i30 druhej generácie odznelo, len pripomenieme, že ide o mimoriadne vydarené auto s výborným priestorom a schopnosťou konkurovať najlepším v triede. Otázne je, či sa mu to podarí aj v cenovej hladine tých „fajnovejších kompaktov“.

Našťastie podliezol Golf

Po nahliadnutí do konkurenčných cenníkov sa ukáže pokora značky Hyundai pred zatiaľ etalónom triedy, Golfom. Vďaka cenovému bonusu je Hyundai lacnejší ako Golf, pretože Volkswagen neponúka motor 1,6 TDI 77 kW s najvyššou výbavou Highline, dodáva len päťstupňovú prevodovku a aj tak tento Golf stojí 19070 eur.

Verzia 2,0 TDI (103 kW) a s výbavou Highline vyjde na 22 190 eur, takže Hyundai udržuje zdravý odstup, taký ako sme čakali. Cenou sa zaradil presne medzi najvyššie výbavy dvoch vážnych konkurentov. Renault Megane Bose s novým a priznajme lepším motorom 1,6 dCi stojí 18490 eur a presne toľko stojí v akcii Mazda 3 s naftovým dvojlitrom a najvyššou výbavou TX.

Vo výbave s bezkľúčovým štartovaním, poloautomatickou ručnou brzdou, presklenou strechou, dvojzónovou klímou a navigáciou, autu po stránke komfortu nič nechýbalo. V tejto triede je len pár vecí, ktoré i30 nemá a pri porovnaní cenníkov je pre iných vážny konkurent.

Parkovacie senzory nie sú ani v najvyššej výbave lakované vo farbe karosérie.

Motor nedobehol podvozok

Ak motorista vysolí skoro dvadsať tisíc eur za kompakt, očakáva, že nebude tankovať často, ale zároveň odmieta dávať pozor na plynový pedál a chce dynamiku. Hyundai i30 vo výbave Style predviedol ukážku slušného komfortu a vyššieho štandardu podvozka.

Motor však napriek papierovým kilowatom trochu zaostával za predstavou. Nebol to ten rýchlik, ktorý berie diaľnicu ľavou zadnou. Stále sme mali pocit, akoby bol pod kapotou ten štandard s výkonom 81 kW. Možno to bude tým, že najsilnejšia verzia 1,6 CRDi nemá oproti slabšej vyšší krútiaci moment ale iba štandardných 260 Nm a to až od 1900 otáčok.

Hoci je medzi nimi rozdiel aj vo výbave, neodporúčame zaplatiť o 3500 eur viac za 13 kW. Štvorvalec s kultivovaným chodom nenaplnil naše predstavy o najrýchlejšej verzii radu i30. Určite lepšia bude benzínová verzia lacnejšia o 2000 eur alebo slabší benzín.

Hyundai 30 vyzerá veľmi lákavo a ponúka slušnú výbavu. Verzii style by pasoval silnejší motor.

Spotrebu si strážil

Predsa existuje oblasť, v ktorej 1,6 CRDi hrá lepšiu partiu a odvďačí sa za investíciu. Pri naozaj normálnom jazdení sa postupne spotreba usadila pod hranicou päť litrov a my sme mali pocit, že tá nádrž v najazdených kilometroch niečo znamená.

Kontrolka rezervy paliva v nádrži sa nám rozsvietila po 965 kilometroch. Hyundai i30 je vydarené a príjemné auto, ktoré nie je potrebné za každú cenu kupovať za veľa peňazí, hoci výbava to bola parádna.

Kupujem – nekupujem

Veľmi sympatické a príjemné auto, ktoré zaujme komfortom jazdy a výborným posedom. Manuálna prevodovka sadne motoru lepšie ako automat, avšak v tejto cenovej hladine som čakal od motora viac temperamentu. Preto túto verziu nekupujem.

SME spokojní

SME nespokojní

Prístrojový panel
Logika navigácie a palubného systému
Komfort podvozka
Jazdné vlastnosti v zákrutách
Ovládanie na volante
Výbava za danú cenu
Priestorové podmienky
Využiteľnosť po sklopení zadných operadiel
Pozvoľný nábeh výkonu motora
Nelakované parkovacie senzory
Odraz hliníkových doplnkov v skle


Hyundai i30 1,6 CRDi Style

Cena modelu i30 od (eur) 11900
Cena testovanej verzie od (eur) 18900
Motor naftový štvorvalec , common rail
Objem (cm3) 1582
Výkon (kW(k)) 94 (128)
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 260
Pri otáčkach (ot./min.) 1900-2750
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 6
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 10,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 197
Spotreba v meste (l/100km) 4,9
Spotreba mimo mesta (l/100km) 3,7
Priemerná spotreba (l/100km) 4,1
Priemerná spotreba v teste (l/100km) 4,9
Maximálna spotreba v teste (l/100km) 6,4
Minimálna spotreba v teste (l/100km) 4,3
Dĺžka (mm) 4300
Výška (mm) 1470
Šírka (mm) 1780
Rázvor (mm) 2650
Objem batožinového priestoru (l) 378-1316
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1365

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  7. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  9. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  10. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  1. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  3. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  4. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  5. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  6. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  7. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  9. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  10. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  1. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 939
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 111
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 238
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 6 132
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 382
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 985
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 328
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 3 992
  9. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 545
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 425

Téma: Hyundai i30, ix35, Santa Fe, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

O zaistení pozemkov U. S. Steelu vedeli skôr, než súd rozhodol

Majetok jedného z najväčších podnikov v krajine súd zaistil bez toho, aby to poriadne vysvetlil.

TECH

Postavili umelú maternicu, ktorá vynosila jahňa

Zariadenie môže o niekoľko rokov zachrániť predčasne narodené deti.

DOMOV

Fico prijal bieloruského premiéra, ani v minulosti nemal problém

Bielorusko neakceptujem, hovorí poslanec Peter Osuský.

Neprehliadnite tiež

Majiteľka Tesly X žiada odškodné milión dolárov

Pri nehode začala Tesla horieť a zadné dvere ostali zablokované.

Uber chce mať do roku 2020 lietajúci taxík

Lietajúce taxi Uber bude malé lietadlo, ktoré bude vzlietať a pristávať vertikálne.

Formula F1 od sezóny 2018 s ďalšími zmenami

Stretnutie Strategickej skupiny a Komisie F1 v Paríži prinieslo odsúhlasenie viacerých zmien pre sezónu 2018.

Revolúciu elektroáut povedie Čína, nie Západ

Najväčší trh s autami zabojuje proti smogu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop