SME
Streda, 18. máj, 2022 | Meniny má Viola

Slovenskej polícii sa pozdávajú poľské a maďarské radary

Polícia si robila prehľad o meračoch rýchlosti používaných na Slovensku a v okolitých krajinách.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Pozdávajú sa jej radary z Poľska a z Maďarska.

Na Slovensku používa polícia 177 radarov. Niektoré z nich ale polícia nemôže použiť pri nedostatku denného svetla. Polícia vidí nevýhody aj v tom, že "radarové hlavy" niektorých meračov na autách vidno a pri chladnom a vlhkom počasí sú rýchlo pokryté námrazou.

Radarový systém z Poľska je podľa polície najvhodnejší

Polícia vyhodnotila ako najvhodnejší pre ich potreby systém PolCam PC 2006. Výrobcom je poľská spoločnosť, ktorá ho predáva za 9 500 eur. K nemu je ale ešte potrebné pripojiť samotný merač rýchlosti. Poľská polícia používa 120 kusov tohto systému. Používa ho aj polícia v Česku.

PolCam PC 2006 dokáže podľa výrobcu merať rýchlosť pred aj za policajným autom. Pevný disk s kapacitou 80 GB dokáže zaznamenať 300 hodín videa z kamier s infračerveným filtrom. Policajti majú okrem toho k dispozícii 7-palcovú LCD obrazovku a diaľkové ovládanie.

Slovenská polícia používa jeden kus staršieho modelu PolCamu. O ňom napísali, že ovládací softvér radaru nie je vyladený a často sa kazí. Chvália si však všestrannú použiteľnosť v cestnej premávke. Radar totiž fyzicky nevidno a motoristi ho nedokážu odhaliť.

Ďalší radar, ktorí sa našej polícii pozdáva, pochádza z Maďarska. Volá sa Fáma Lézer a podľa policajných informácií účinne meria rýchlosť nezávisle od smeru jazdy vozidla. Vyhotovuje videozáznam, či je policajné auto v pohybe alebo stojí.

Policajné hodnotenie radary používaných v okolitých štátoch:

Štát Typ radaru Vyhotovenie Kvalita Závady
Poľsko "videoregistrátor" PolCam PC 2006 a
radar značky Iskra 1 na meranie skutočnej rýchlosti
120 ks pevne zabudovaných do vozidiel Alfa Romeo 159 Registrovaný obraz je v číselnej podobe; veľmi dobrá akosť; cena 9500 € Užívatelia nehlásia žiadne závady zariadenia
Maďarsko Fáma Lézer Nie sú pevne zabudované do vozidla, ale sú umiestňované do otočnej konzoly na sedadle spolujazdca a ovládajú sa zo zadného sedadla
Právne účinne merajú rýchlosť nezávisle od smeru jazdy vozidla a vyhotovujú aj súvislý videozáznam počas státia aj počas jazdy
Sú menej poruchové, ako radar od druhého výrobcu (SCS)
Speed Capture System (SCS) Viac poruchové, ale výrobca sa rýchlejšie prispôsobuje požiadavkám objednávateľa
Česko GESIG Travimo (od roku 1992); rakúsky výrobok Nie je to radar. Vo vozidle sú 2 kamery, ktoré snímajú obraz nakrúcaného vozidla a porovnávajú ho s rýchlosťou policajného vozidla Videozáznam len s rýchlosťou policajného vozidla je možné nahrať na prenosný pevný disk Neuvedené
PolCam PC 2006 Ako v Poľsku
AD9 Ako na Slovensku

Policajné hodnotenie radary používaných na Slovensku:

Typ radaru Vyhotovenie Závady

AD9O - 4 ks
AD9S - 6 ks
Ramer 10C - 6 ks

AD9C - pevne zabudované vo vozidle
AD9S - merač rýchlosti v stabilnej skrini - stacionárny
Ramer 10C - zabudovaný vo vozidle; vhodný merač rýchlosti; nevýhoda je podobná ako u AD9C (demaskovaný kužel radarovej hlavy a veľká kamera)
Pri chladnom a vlhkom počasí sa kužel radarovej hlavy rýchlo pokrýva námrazou.
MultaRadar - 20 ks Vhodný merač rýchlosti zabudovaný vo vozidle Zatiaľ nie sú hlásené problémy; v prevádzke od 25.5.2012
Lidar MicroDigiCam - 100 ks
Lidar TruCam - 40 ks
Vyhotovenie na trojnožke alebo možnosť držať v ruke; dobrý laserový merač rýchlosti; umožňuje aj meranie vzdialeností medzi vozidlami Pri nedostatku denného svetla sa nedajú použiť
PolCam PC 1 - jeden kus Výborné zariadenie - všestranne použiteľné v dynamickej cestnej premávke, žiadne demaskujúce prvky. Zariadenie umožňuje kontinuálny záznam celého priebehu jazdy Nevýhoda - softvérová nevyladenosť - časté poruchy

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Aké typy cukrovky poznáme?
  2. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  3. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  4. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  5. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  6. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  7. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 13 333
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 912
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 343
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 2 856
  5. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 037
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 959
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 392
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 201
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Lada Granta

Autá budú bez airbagov.


a 1 ďalší 22 h
Lexus ES 300h

Výkon je dostatočný, no zrýchlením nenadchne.


23 h
Rolls-Royce Ghost Extended

Pod kapotou ostal mohutný dvanásťvalec.


13. máj
Honda ZR-V pre čínsky trh, európska verzia príde v roku 2023.

Využije podvozkovú platformu Civicu.


12. máj

Blogy SME

  1. Eva Gallova: Názor mladých - byť čestným sa neoplatí
  2. Tomáš Sedílek: Čokoláda, švajčiarske zvonce, syr... náš dnešný súper zo Švajčiarska
  3. Štefan Vidlár: Pre pani Remišovú
  4. Tupou Ceruzou: Do NATO
  5. Miloš Svrček: Situácia na Ukrajine ovplyvní aj budúcu výstavbu diaľnice cez Zemplín
  6. Tomáš Vodvářka: Manželské toccaty a fugy - manželství snižuje riziko demence
  7. Jozef Sitko: Tentoraz ani slovo o politike ... (0d 01:00 hod. je článok tech. cenzúrovaný)
  8. Ján Marton: Ultradementná organizácia rezortu poľnohospodárstva bez poľnohospodárov.
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 191
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 927
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 6 906
  4. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 6 883
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 675
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 4 821
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 726
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 881
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu