Belgičania stoja v zápchach viac než všetci v Európe i Amerike

Americká štúdia ukázala, že najdlhšie čakajú vodiči na cestách v Belgicku. Najhoršie je na tom Brusel.

Dopravná zápcha na hlavnej trase smerom do Bruselu.(Zdroj: TASR/AP)

BRUSEL, BRATISLAVA. Belgičania nie sú prví na svete len v tom, ako dlho vydržali bez vlády. V Európe i za oceánom vedú v tom, ako dlho stoja v dopravných zápchach.

Zistila to americká štúdia na základe údajov spoločnosti Inrix pre medzinárodné dopravné informácie zo zariadení GPS sto miliónov áut.

Belgičania stáli vlani v zápchach v priemere 55 hodín, čo je viac než ich kolegovia v iných európskych krajinách i v USA. Priemerne v špičke cestujú dlhšie o 21 percent. Druhé najhoršie je Holandsko a tretie Taliansko.

V Belgicku je na tom najhoršie Brusel, sídlo európskych inštitúcií, a polmiliónové prístavné mesto Antverpy.

V belgickej metropole býva najhoršia situácia v čase summitov Európskej únie, keď sú časti mesta uzavreté a z letiska sa presúvajú kolóny vládnych činiteľov. Ročne tu strávia vodiči v zápchach v priemere 72 hodín. Horšie sú na tom len v talianskom Miláne, ekonomickom centre krajiny.

Zaujímavým zistením štúdie je, že kríza pomáha k čistejšiemu vzduchu. Celosvetovo sa dĺžka zápch skrátila o 15 percent. Výrazne sa znížila v krajinách s problémami, ako sú Portugalsko či Írsko.

V Portugalsku až o polovicu. Ľudia šetria na benzíne a autá nechávajú doma.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  3. Od septembra opäť po starom
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  2. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. Od septembra opäť po starom
  5. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  6. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  7. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  8. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  9. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  10. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 993
  2. Od septembra opäť po starom 5 829
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 643
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 028
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 839
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 754
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 214
  8. Ako sme jazdili v socializme 1 117
  9. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 104
  10. Leto nekončí! 1 026

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Ramsaymu premiéra vyšla, slovenskí hokejisti zdolali v príprave Česko

Víťazstvo je dobré, ale vieme, že musíme hrať lepšie, priznal nový kouč Slovákov.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom Únie

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

EKONOMIKA

Kedy dostanete 13. a 14. plat? Fico podporil Dankov návrh

Koalícia sa zrejme dohodne na úľavách.

KOMENTÁRE

Odsedel si trest za protest proti okupácii ČSSR. Neľutuje

Zorjanov príbeh je ťažko uveriteľný.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen ukázal svoje najmenšie SUV, volá sa T-Roc

Už v základe ponúkne bohatú výbavu a možnosti individualizácie.

Ferrari nečakane nahrádza Californiu modelom Portofino

Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 320 kilometrov za hodinu.

Legendárny mikrobus od Volkswagenu sa vráti do výroby

Prví zákazníci sa ho dočkajú v roku 2022 v podobe elektromobilu.

Apple už nechce vyrobiť autonómne vozidlo

Spoločnosť sa chce sústrediť na samotnú technológiu autonómneho riadenia.