SME

Porovnávací test: Peugeot RXH potrápil Passat Alltrack

Pohon všetkých kolies dnes zvládne viac, než umožňujú danosti karosérie. Obe autá ukázali talent zvládnuť zlé podmienky, ale aj rýchlo vypiť plnú nádrž. Passatu by pristal lepší interiér a Peugeotu zase lepšia prevodovka.

Súboj kombi strednej triedy sme posunuli do triedy crossoverov alebo verzií aj pre horšie cesty. Ich pohon zvládne viac, než dovolia proporcie karosérie.Súboj kombi strednej triedy sme posunuli do triedy crossoverov alebo verzií aj pre horšie cesty. Ich pohon zvládne viac, než dovolia proporcie karosérie. (Zdroj: Katarína Chválová)

BREZNO, BADÍN. Stredná trieda bola na pomery toho, čo sa deje v iných triedach, pomerne konzervatívna so sedanmi, kombi a kupé. V ostatnom čase však pribúdajú „odolnejšie“ kombi po vzore Subaru Outback. Posledne svoje kombi zdvihli vyššie nad zem Peugeot aj Volkswagen.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chcú upútať ľudí, ktorí túžia mať auto aj na horšie cesty so zlou adhéziou, ale kvôli väčšinovému pohybu na obyčajnej ceste nechcú vysoké SUV. Napokon kombi strednej triedy sú aj záležitosťou módy, o čom hovoria ich polovičné podiely na predaji daných modelov.

SkryťVypnúť reklamu

Predné sedadlá v Peugeote sú elektricky nastaviteľné a veľmi pohodlné.

V porovnávacom teste sa streli dva najnovšie prírastky s vyššou svetlosťou podvozka, plastom olemovanými blatníkmi a pohonom všetkých kolies. Hoci nemajú rovnaké palivo a ani typ pohonu všetkých kolies, ich spoločným menovateľom je cena. Ak neviete, kde od radosti oplieskať okolo 40 000 eur, možno nájdete svoj cieľ.

Peugeot dáva viac výbavySúboj klasických kombi od Volkswagenu aj Peugeotu by bol fádnejší a hlavne ťažšie porovnateľný v oblasti výbavy. Pri modeloch 508 RXH a Passat Alltrack je to jednoduchšie, lebo ide len o jednu špecifickú výbavu a v prípade Peugeotu aj jediné pohonné ústrojenstvo.

Ak máte cieľ 200 koní, ktoré prídu pri ťažkých kombi do nepohody ako primeraný výkon, výber sa scvrkne na dve možnosti. Volkswagen ponúka benzínový záprah 2,0 TSI s automatickou prevodovkou DSG a s výkonom 155 kW (210k) za 38 570 eur. Peugeot potrebuje na 147 kW (200 k) okrem dieselového agregátu aj elektromotor. Oba sú spojené do jedného hybridného celku za 41900 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Passat citeľne zemní mapu riadiacej elektroniky v režime off road. Medzinápravová spojka Haldex pracuje na pomery tohto auta výborne.

Niet pochýb o tom, že obaja výrobcovia sú vo svojich „off road“ výbavách štedrí, ale za niečo si treba priplatiť. Napríklad, ak chcete mať v Peugeote štvorzónovú klímu, prípadne celokožený poťah sedadiel. Passat Alltrack 2,0 TSI DSG stojí menej, ale nemá head-up displej, panoramatickú strechu, bezkľúčový vstup, elektrické ovládanie sedadiel a niektoré ďalšie prvky v štandardnej výbave. Peugeot 508 RXH áno.

Volkswagen ponúka širšiu paletu príplatkových prvkov a najmä asistenčných systémov avšak celkovo je viac o doplatkoch a za dané peniaze ponúka menej.

Francúz láka cestovaťNa prvý pohľad je Peugeot tiež autom s lepším interiérom, jednoznačne lepšími sedadlami a väčším vnútorným priestorom. Passat s hliníkovými doplnkami a roky nezmeneným interiérom pôsobí ako staré auto. Posádka si pripadá ako v chudobnej chatrči a navyše Peugeot vďaka hybridu ponúka vzadu takmer rovnú podlahu bez obrieho tunela.

SkryťVypnúť reklamu

Keď však budete hromžiť s telefónom v ruke, že ho nie je kde v Peugeote odložiť, spomeniete si na Passat a jeho rozhodne lepšie vyriešené odkladacie priestory. A rozdiel bude aj na rozbitej ceste, kde sa v Passate ozve menej pazvukov. Verdikt znie jasne.

S Passatom Alltrack by sme radšej dochádzali po rozbitej ceste k domu a lepšie by sa s ním jazdilo po meste s častým nastupovaním. Znie to odvážne ale na dlhých cestách, keď sme už telefón niekde zašili, sa nám lepšie jazdilo s Peugeotom. Na dlhé cestovanie je lev o poznanie príjemnejší.

Peugeot má o dva centimetre vyššiu svetlú výšku, o päť centimetrov dlhšiu karosériu a citeľne dlhší rázvor náprav.

Klasika lahodí, hybrid zlostíPeugeot nám na dlhých cestách hladkal dušu, ale Passat sa ukázal ako spoločník do reálneho života, ktorý nestihne a nemá ani čím naštvať na trojkilometrovej ceste do práce. Naštartujete, zaradíte režim "D" a užívate si neskutočne dobre zladenú prevodovku a zamatový motor. Akurát nesmiete prepnúť počítač na spotrebu a všetko bude fajn.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Za to Peugeot 508 RXH dokáže človeka vytočiť hneď na parkovisku. Tlačidlo štartu hybridného systému treba držať dlhšie, tlačiť výrazne na brzdový pedál a páku robotizovanej prevodovky mať v neutrále. Ak to urobíte len trochu neporiadne, systém sa aktivuje, ale nie tak, aby ste odfrčali. Tak to treba vypnúť a nakopnúť znova.

Potom, pri radení režimu D prebehne páčka do manuálu a už pri výjazde z parkoviska prevodovka drží jednotku, lebo čaká na preradenie a vy idete ako idiot na jednotke s dieselom vytočeným na 3500 otáčok. Totiž hybrid len málokedy vyštartuje na elektrický pohon vpred. Na prste jednej ruky sa dajú spočítať efektívne štarty v móde čisto elektrického pohonu ZEV.

Rovnako pohýnanie v križovatkách je také veľmi neohrabané ako je pri robotizovanej prevodovke zvykom. Keď je Peugeot 508 RXH mimo mesta, všetka česť, lebo jazda je totálna lahoda, ale to pohýnanie a otáčanie je asi pre komótnejšie povahy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V teréne hybrid zatiaholSprávanie 508 RXH v režime 4WD, kedy hneď zapája do činnosti aj elektromotor zadnej nápravy, nám pozitívne vyrazilo dych. Pri zapretí auta vo svahu s prekríženými nápravami a kolesom vo vzduchu dokázal viac, ako Passat Alltrack.

Každé testované auto má svoje prednosti a spojka Haldex dnes dokáže neskutočné veci, ale Peugeot si elektromotorom pomohol. Oba pohony všetkých kolies dokážu v nerovnom teréne ďaleko viac, než umožňujú dlhé previsy karosérií. Peugeot sa nám zdal ešte trochu lepšie obrnený proti skalám a krtincom.

Passat Alltrack dáva možnosť špeciálneho nastavenia elektroniky pre terén a tiež dokáže zmeniť charakteristiku tlmičov.

Medzinápravovej spojke Haldex vo Volkswagene výrazne pomáha prepnutie do režimu off road a Passat má na vrch aj asistentom pre zjazd zo strmého kopca. V teréne obe auta remizujú a to isté platí o ponuke batožinových priestorov a o možnostiach sklápania operadiel páčkou z kufra.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Obe autá mali elektricky ovládané piate dvere a koľajnice s posuvnými okami na uchytenie batožiny. Passat mal navyše dojazdovú rezervu, na ktorú neostalo Peugeotu kvôli batériám miesto. Francúz zasa zdvíha piate dvere tak, že je pod nimi viac miesta.

Passat dáva viac radostiS obomi zdvihnutými kombi sme sa zastavili aj pri skládke "badínskeho" štrku s úmyslom preveriť záber pohonu všetkých kolies na sypkom podklade a hlavne zistiť, či sa dá s autami aspoň kúsok potešiť. Nie nedá. Elektronika drží opraty v rukách a zabudnite na to, že si niekedy na snehu pôjdete zašantiť na zasneženú plochu.

To viac radosti dá Fabia 1,2 HTP s dobrou ručnou brzdou. Passat však povolí viac a za asistencie elektroniky predsa len nechá 210 koní zabrať. Peugeot 508 RXH dusí výkon úplne a ukazuje, že jediným poslaním je vyškrabať sa tam, kde sa s predným pohonom už dostať nedá. Čiže úloha oboch pohonov akoby všetkých kolies je v dynamike jazdy v podstate nulová.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Holdujú benzínu aj naftePorovnávacie testy sa obvykle točia okolo spotreby paliva a tá často hrá rozhodujúcu úlohu. Teraz ostala na vedľajšej koľaji, pretože ani jeden motor naše očakávanie nenaplnil. Benzínový a preplňovaný štvorvalec od Volkswagenu vie v Golfe GTI jazdiť aj úsporne, lenže v Passate Alltrack je umenie zísť pod 10 litrov.

Popri famóznej jazde by nezaškodilo trochu striedmosti, ak sa šofér snaží. Radostnú zvesť nízkej spotreby nepriniesol ani Peugeot RXH. Je pravda, že dáva pocítiť spojený výkon 200 koní a v športovom režime jazdí aj dynamicky, ale priemer 6,7 po 1030 kilometrovom teste je adekvátny bežným dieselom s 200 koňmi.

Peugeot 508 RXH je v mnohých ohľadoch veľmi blízko ba i pred Passatom Alltrack. V tieni ostal iba kvôli prevodovke.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hybrid skôr berieme ako spôsob, ktorý pomohol Peugeotu vyriešiť pohon všetkých kolies pre sťažené podmienky. Spotreba je možno odrazom pohotovostnej hmotnosti 1900 kilogramov. Passat Alltrack vozí o 200 kilogramov menej. Ak to zoberieme v absolútnych číslach, tak za rovnaký výkon a tú istú nákupnú cenu budete viac tankovať do Passatu Alltrack.

Peugeot 508 RXH vyhral viac disciplín a v mnohom sa ukázal ako modernejšie auto oproti Passatu. Jeho prevodovka a nezladenie hybridného systému pri drobných posunoch s autom však prehrala celý súboj. Passat Alltrack vo viacerých ohľadoch strácal, ale zabojoval tou najsilnejšou nemeckou zbraňou a to zladenou technikou pohonného ústrojenstva. Nad to sa žiaľ ani super sedadlá a moderný interiér nevyškrabali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kupujem – nekupujem

Passat Alltrack ponúkol doslova zamatové zladenie prevodovky DSG s benzínovým motorom a Peugeot 508 RXH zase predviedol schopnosti v ľahkom teréne, aké sme ani vo sne nečakali. Avšak ani vo sne by mi nenapadlo, kupovať si jedno či druhé auto, lebo tejto kategórii nerozumiem. Tým neodsudzujem ľudí, čo si ich kúpia.

Rasťo Chvála

V čom je lepší Peugeot 508 RXH

V čom je lepší Passat Alltrack 2,0 TSI DSG

komfort predných aj zadných sedadiel

príjemnejší interiér a výbava

komfort na dlhých cestách

spotreba paliva

záber pri krížení náprav

dizajn a ochrana nárazníkov

dynamika jazdy

zladenie motora a prevodovky

odkladacie priestory vpredu

odhlučnenie kabíny

pohyb v meste a na krátke trasy

Základné technické údajeZnačka

Volkswagen

Peugeot

Model

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Alltrack

508 RXH

Cena modelu od (eur)

30 040

41 900

Cena verzie od (eur)

38 570

41 900

Motor

2,0 TSI

2,0 HDi

Palivo

benzín

nafta

Objem motora (cm3)

1984

1997

Výkon (kW(k)

155 (210)

120(163)

Pri otáčkach (ot./min.)

5300-6200

3750

Krútiaci moment (Nm)

280

300

Pri otáčkach (ot./min.)

1700-5200

1750

Výkon elektromotora (kW(k))

-

27 (37)

Krútiaci moment elektromotora (Nm)

-

200

Výkon hybridnej sústavy (kW(k))

-

147(200)

Prevodovka

automatická DSG

robotizovaná

Počet stupňov

6

6

Zrýchlenie z 0 na 100km/h (s)

7,8

9,8

Maximálna rýchlosť (km/h)

212

213

Spotreba v meste (l/100km)

11,5

4

Spotreba mimo mesta (l/100km)

6,8

4,2

Priemerná spotreba (l/100km)

8,6

4,1

Spotreba v teste (l/100km)

9,8

6,7

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1707

1910

Objem batožinového priestoru (l)

588-1716

423-1439

Dĺžka (mm)

4771

4823

Výška (mm)

1550

1521

Šírka (mm)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1820

1864

Rázvor (mm)

2710

2817

Svetlá výška podvozka (mm)

165

184

Peugeot

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 820
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 489
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 283
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 262
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 149
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 769
  7. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 357
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 2 263
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nemocnica Ružinov.

Uplatňujeme nulovú toleranciu k drogám, tvrdí UNB.


8
Voči doláru sa rubeľ dostal na 83.

Silnejúca mena už robí problémy rozpočtu.


22
Ilustračné foto

Na pozadí je zrejme tvrdý stret s kartelmi.


Jakub Bronec a 1 ďalší 9
Trump, Putin a ďalší siloví lídri prinášajú „vek nemieru“.

Dnešná globálna politika je ako nevydarené manželstvo.


Mark Leonard 23
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 927
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 554
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 304
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 001
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 523
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 11 652
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 538
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 415
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu