SME
Streda, 25. máj, 2022 | Meniny má Urban

Slovenský Volkswagen vyrobil už tri milióny áut

Dnes krátko pred siedmou hodinou ráno opustil linky bratislavského závodu Volkswagen Slovakia trojmiliónty automobil. Jubilejným kusom je VW up! smerujúci k zákazníkovi do Fínska.

(Zdroj: VW SK)

BRATISLAVA. „Za viac ako 20 rokov produkcie automobilov v Bratislave sme už vyrábali 12 modelov piatich značiek, pre zákazníkov zo 148 krajín sveta,“ uviedol Albrecht Reimold, predseda predstavenstva VW SK. Bratislavský závod VW SK je pritom jediným automobilovým závodom na svete, kde sa vyrábajú vozidlá piatich značiek pod jednou strechou.

Zo začiatku vyrábali 15 áut denne

Počet vyrobených áut vo fabrike neustále narastal. Sériová produkcia začala v areáli v Devínskej Novej Vsi 14. februára 1992. Prvým vyrobeným modelom bol Volkswagen Passat Variant. Denná produkcia pritom dosahovala na vtedajšie pomery neuveriteľných 15 automobilov za deň. V prvom roku spoločnosť vyrobila 2 100 automobilov. V roku 1994 sa pridala výroba modelu Volkswagen Golf, ku ktorej neskôr pribudla aj výroba Volkswagen Bora.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hranicu 100 000 vyprodukovaných vozidiel za rok sa podarilo pokoriť v 1998. V roku 1999 začala produkcia Volkswagen Polo. Celých 11 rokov trvalo, kým 28. mája 2003 zišlo z linky miliónte vozidlo linky bratislavského závodu – Volkswagen Touareg. Práve nová výroba športovo-úžitkových áut Volkswagen Touareg a karosérií Porsche Cayenne, ktorá začala v roku 2002, sa do veľkej miery zaslúžila o nárast produkcie. Paleta modelov z Bratislavy sa pritom stále rozširovala.

Na Slovensku vznikali Ibizy i Octavie

Na dva roky zavítala do Bratislavy značka Seat. Model Ibiza sa v hlavnom meste Slovenska vyrábal v rokoch 2003 až 2005. Paletu SUV v roku 2005 doplnilo prémiové Audi Q7. Dvojmiliónte vozidlo tak spoločnosť oslávila 25. mája 2007. V roku 2008 prišla na Slovensko výroba modelu Škoda Octavia, ktorá trvala až do mája 2010.

SkryťVypnúť reklamu

Miesto musela uvoľniť prípravám na 300 miliónovú investíciu - výrobu modelov New Small Family. Ešte pred jej štartom však bratislavský závod VW SK zaknihoval dôležité prvenstvo. Ako prvý v koncerne začal výrobu hybridného vozidla Volkswagen Touareg Hybrid. Doteraz je pritom jediným automobilovým závodom na Slovensku, produkujúcim vozidlá na hybridný pohon.

Chystajú produkciu elektromobilov

Sériová výroba modelov Volkswagen up!, Škoda Citigo a Seat Mii, ktorá začala v druhej polovici roku 2011, priniesla zvýšenie výrobných kapacít na 400 000 vozidiel ročne. Tento cieľ chce VW Sk dosiahnuť už v roku 2012. V blízkej budúcnosti pritom bratislavský závod čakajú ďalšie novinky.

Koncom roku 2012 očakávaný štart sériovej výroba modelu Volkswagen eco-up! na CNG (stlačený zemný plyn). V roku 2013 zasa historický míľnik nielen pre koncern Volkswagen, ale aj pre Slovensko - odštartovanie sériovej výroba elektrického vozidla Volkswagen e-up!.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na krásnom, modrom Jadrane
  2. 6 praktických tipov - ako na sušenie potravín v sušičke
  3. Hluk v školských triedach sa dá riešiť izoláciou
  4. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom!
  5. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  6. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  7. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  8. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  1. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  2. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  3. Na krásnom, modrom Jadrane
  4. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  5. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom!
  6. Nebezpečenstvo používania prekladačov
  7. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  8. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 5 245
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 390
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 2 101
  4. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 1 801
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 704
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 390
  7. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 253
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 994
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dušana Kováčika berú do väzenia.

Dušan Kováčik ide do väzenia na osem rokov. Pôvodný verdikt bol 14 rokov.


13 h
Lokalita, v ktorej vlastní pozemky spoločnosť Vamax-X.

Majetok podnikateľa stále rozpredávajú, do dražby idú pozemky v Budči.


7 h
Švédska premiérka Magdalena Anderssonová je na čele menšinovej vlády.

Čo si o sebe myslí? Švédi reagujú na trúfalosť tureckých požiadaviek.


9 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


6 h

Neprehliadnite tiež

Kia Niro EV

Dizajn sa kompletne zmenil, technológia ostala pôvodná.


9 h
BMW radu 3 po facelifte.

Z ponuky zmizli laserové svetlá.


19. máj
Ilustračné foto

Online kúpite už aj českú a slovinskú známku.


17. jan
Peugeot 308

Väčší benzínový motor mu však chýba v ponuke.


18. máj

Blogy SME

  1. Alec Borový: Môže umelá inteligencia sama zabíjať?
  2. Anton Kaiser: Medzinárodná fotografická výstava
  3. Vlasta Žampová: Dušan Kováčik bral úplatky nie len v tomto jednom prípade, ale v desiatkách prípadov. Slovenské súdy sú totálna žumpa.
  4. Martina Paulenová: Veď rezne jedávam, tak prečo ho mám málo? (o príčinách nedostatku železa)
  5. Irena Šimuneková: Zvolen - čriepky z mesta
  6. Tupou Ceruzou: Ako Dán
  7. Janka Bittó Cigániková: Zvýšenie platov zdravotníkom sľubovali Matovič s Hegerom aj bez zvyšovania daní
  8. Anna Miľanová: Moja prerušená pieseň... 2020
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 7 420
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 892
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 5 013
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 4 486
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 3 871
  6. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 3 678
  7. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 226
  8. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 125
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťZatvoriť reklamu