SPRÁVY

Slovenský Volkswagen vyrobil už tri milióny áut

Dnes krátko pred siedmou hodinou ráno opustil linky bratislavského závodu Volkswagen Slovakia trojmiliónty automobil. Jubilejným kusom je VW up! smerujúci k zákazníkovi do Fínska.

(Zdroj: VW SK)

BRATISLAVA. „Za viac ako 20 rokov produkcie automobilov v Bratislave sme už vyrábali 12 modelov piatich značiek, pre zákazníkov zo 148 krajín sveta,“ uviedol Albrecht Reimold, predseda predstavenstva VW SK. Bratislavský závod VW SK je pritom jediným automobilovým závodom na svete, kde sa vyrábajú vozidlá piatich značiek pod jednou strechou.

Zo začiatku vyrábali 15 áut denne

Počet vyrobených áut vo fabrike neustále narastal. Sériová produkcia začala v areáli v Devínskej Novej Vsi 14. februára 1992. Prvým vyrobeným modelom bol Volkswagen Passat Variant. Denná produkcia pritom dosahovala na vtedajšie pomery neuveriteľných 15 automobilov za deň. V prvom roku spoločnosť vyrobila 2 100 automobilov. V roku 1994 sa pridala výroba modelu Volkswagen Golf, ku ktorej neskôr pribudla aj výroba Volkswagen Bora.

Hranicu 100 000 vyprodukovaných vozidiel za rok sa podarilo pokoriť v 1998. V roku 1999 začala produkcia Volkswagen Polo. Celých 11 rokov trvalo, kým 28. mája 2003 zišlo z linky miliónte vozidlo linky bratislavského závodu – Volkswagen Touareg. Práve nová výroba športovo-úžitkových áut Volkswagen Touareg a karosérií Porsche Cayenne, ktorá začala v roku 2002, sa do veľkej miery zaslúžila o nárast produkcie. Paleta modelov z Bratislavy sa pritom stále rozširovala.

Na Slovensku vznikali Ibizy i Octavie

Na dva roky zavítala do Bratislavy značka Seat. Model Ibiza sa v hlavnom meste Slovenska vyrábal v rokoch 2003 až 2005. Paletu SUV v roku 2005 doplnilo prémiové Audi Q7. Dvojmiliónte vozidlo tak spoločnosť oslávila 25. mája 2007. V roku 2008 prišla na Slovensko výroba modelu Škoda Octavia, ktorá trvala až do mája 2010.

Miesto musela uvoľniť prípravám na 300 miliónovú investíciu - výrobu modelov New Small Family. Ešte pred jej štartom však bratislavský závod VW SK zaknihoval dôležité prvenstvo. Ako prvý v koncerne začal výrobu hybridného vozidla Volkswagen Touareg Hybrid. Doteraz je pritom jediným automobilovým závodom na Slovensku, produkujúcim vozidlá na hybridný pohon.

Chystajú produkciu elektromobilov

Sériová výroba modelov Volkswagen up!, Škoda Citigo a Seat Mii, ktorá začala v druhej polovici roku 2011, priniesla zvýšenie výrobných kapacít na 400 000 vozidiel ročne. Tento cieľ chce VW Sk dosiahnuť už v roku 2012. V blízkej budúcnosti pritom bratislavský závod čakajú ďalšie novinky.

Koncom roku 2012 očakávaný štart sériovej výroba modelu Volkswagen eco-up! na CNG (stlačený zemný plyn). V roku 2013 zasa historický míľnik nielen pre koncern Volkswagen, ale aj pre Slovensko - odštartovanie sériovej výroba elektrického vozidla Volkswagen e-up!.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 711
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 715
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 115
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 049
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 193
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 618
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 618
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 455
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 440
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 041

Hlavné správy zo Sme.sk

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza. Veríme, že ju vyrieši so cťou.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Zákon na ochranu médií sa dá ľahko obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.