SPRÁVY

Slovenský Volkswagen vyrobil už tri milióny áut

Dnes krátko pred siedmou hodinou ráno opustil linky bratislavského závodu Volkswagen Slovakia trojmiliónty automobil. Jubilejným kusom je VW up! smerujúci k zákazníkovi do Fínska.

(Zdroj: VW SK)

BRATISLAVA. „Za viac ako 20 rokov produkcie automobilov v Bratislave sme už vyrábali 12 modelov piatich značiek, pre zákazníkov zo 148 krajín sveta,“ uviedol Albrecht Reimold, predseda predstavenstva VW SK. Bratislavský závod VW SK je pritom jediným automobilovým závodom na svete, kde sa vyrábajú vozidlá piatich značiek pod jednou strechou.

Zo začiatku vyrábali 15 áut denne

Počet vyrobených áut vo fabrike neustále narastal. Sériová produkcia začala v areáli v Devínskej Novej Vsi 14. februára 1992. Prvým vyrobeným modelom bol Volkswagen Passat Variant. Denná produkcia pritom dosahovala na vtedajšie pomery neuveriteľných 15 automobilov za deň. V prvom roku spoločnosť vyrobila 2 100 automobilov. V roku 1994 sa pridala výroba modelu Volkswagen Golf, ku ktorej neskôr pribudla aj výroba Volkswagen Bora.

Hranicu 100 000 vyprodukovaných vozidiel za rok sa podarilo pokoriť v 1998. V roku 1999 začala produkcia Volkswagen Polo. Celých 11 rokov trvalo, kým 28. mája 2003 zišlo z linky miliónte vozidlo linky bratislavského závodu – Volkswagen Touareg. Práve nová výroba športovo-úžitkových áut Volkswagen Touareg a karosérií Porsche Cayenne, ktorá začala v roku 2002, sa do veľkej miery zaslúžila o nárast produkcie. Paleta modelov z Bratislavy sa pritom stále rozširovala.

Na Slovensku vznikali Ibizy i Octavie

Na dva roky zavítala do Bratislavy značka Seat. Model Ibiza sa v hlavnom meste Slovenska vyrábal v rokoch 2003 až 2005. Paletu SUV v roku 2005 doplnilo prémiové Audi Q7. Dvojmiliónte vozidlo tak spoločnosť oslávila 25. mája 2007. V roku 2008 prišla na Slovensko výroba modelu Škoda Octavia, ktorá trvala až do mája 2010.

Miesto musela uvoľniť prípravám na 300 miliónovú investíciu - výrobu modelov New Small Family. Ešte pred jej štartom však bratislavský závod VW SK zaknihoval dôležité prvenstvo. Ako prvý v koncerne začal výrobu hybridného vozidla Volkswagen Touareg Hybrid. Doteraz je pritom jediným automobilovým závodom na Slovensku, produkujúcim vozidlá na hybridný pohon.

Chystajú produkciu elektromobilov

Sériová výroba modelov Volkswagen up!, Škoda Citigo a Seat Mii, ktorá začala v druhej polovici roku 2011, priniesla zvýšenie výrobných kapacít na 400 000 vozidiel ročne. Tento cieľ chce VW Sk dosiahnuť už v roku 2012. V blízkej budúcnosti pritom bratislavský závod čakajú ďalšie novinky.

Koncom roku 2012 očakávaný štart sériovej výroba modelu Volkswagen eco-up! na CNG (stlačený zemný plyn). V roku 2013 zasa historický míľnik nielen pre koncern Volkswagen, ale aj pre Slovensko - odštartovanie sériovej výroba elektrického vozidla Volkswagen e-up!.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 977
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 902
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 635
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 245
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 779
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 683
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 452
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 867
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 864
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 852

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.