SPRÁVY

Slovenský Volkswagen vyrobil už tri milióny áut

Dnes krátko pred siedmou hodinou ráno opustil linky bratislavského závodu Volkswagen Slovakia trojmiliónty automobil. Jubilejným kusom je VW up! smerujúci k zákazníkovi do Fínska.

(Zdroj: VW SK)

BRATISLAVA. „Za viac ako 20 rokov produkcie automobilov v Bratislave sme už vyrábali 12 modelov piatich značiek, pre zákazníkov zo 148 krajín sveta,“ uviedol Albrecht Reimold, predseda predstavenstva VW SK. Bratislavský závod VW SK je pritom jediným automobilovým závodom na svete, kde sa vyrábajú vozidlá piatich značiek pod jednou strechou.

Zo začiatku vyrábali 15 áut denne

Počet vyrobených áut vo fabrike neustále narastal. Sériová produkcia začala v areáli v Devínskej Novej Vsi 14. februára 1992. Prvým vyrobeným modelom bol Volkswagen Passat Variant. Denná produkcia pritom dosahovala na vtedajšie pomery neuveriteľných 15 automobilov za deň. V prvom roku spoločnosť vyrobila 2 100 automobilov. V roku 1994 sa pridala výroba modelu Volkswagen Golf, ku ktorej neskôr pribudla aj výroba Volkswagen Bora.

Hranicu 100 000 vyprodukovaných vozidiel za rok sa podarilo pokoriť v 1998. V roku 1999 začala produkcia Volkswagen Polo. Celých 11 rokov trvalo, kým 28. mája 2003 zišlo z linky miliónte vozidlo linky bratislavského závodu – Volkswagen Touareg. Práve nová výroba športovo-úžitkových áut Volkswagen Touareg a karosérií Porsche Cayenne, ktorá začala v roku 2002, sa do veľkej miery zaslúžila o nárast produkcie. Paleta modelov z Bratislavy sa pritom stále rozširovala.

Na Slovensku vznikali Ibizy i Octavie

Na dva roky zavítala do Bratislavy značka Seat. Model Ibiza sa v hlavnom meste Slovenska vyrábal v rokoch 2003 až 2005. Paletu SUV v roku 2005 doplnilo prémiové Audi Q7. Dvojmiliónte vozidlo tak spoločnosť oslávila 25. mája 2007. V roku 2008 prišla na Slovensko výroba modelu Škoda Octavia, ktorá trvala až do mája 2010.

Miesto musela uvoľniť prípravám na 300 miliónovú investíciu - výrobu modelov New Small Family. Ešte pred jej štartom však bratislavský závod VW SK zaknihoval dôležité prvenstvo. Ako prvý v koncerne začal výrobu hybridného vozidla Volkswagen Touareg Hybrid. Doteraz je pritom jediným automobilovým závodom na Slovensku, produkujúcim vozidlá na hybridný pohon.

Chystajú produkciu elektromobilov

Sériová výroba modelov Volkswagen up!, Škoda Citigo a Seat Mii, ktorá začala v druhej polovici roku 2011, priniesla zvýšenie výrobných kapacít na 400 000 vozidiel ročne. Tento cieľ chce VW Sk dosiahnuť už v roku 2012. V blízkej budúcnosti pritom bratislavský závod čakajú ďalšie novinky.

Koncom roku 2012 očakávaný štart sériovej výroba modelu Volkswagen eco-up! na CNG (stlačený zemný plyn). V roku 2013 zasa historický míľnik nielen pre koncern Volkswagen, ale aj pre Slovensko - odštartovanie sériovej výroba elektrického vozidla Volkswagen e-up!.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 16 846
  2. Eilat: Slnko, teplo a zábava 10 299
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 453
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 366
  5. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 2 778
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 559
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 1 927
  8. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 690
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky 1 480
  10. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50% 1 467

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Veľkolepý nástup, výslnie a pád. Prečo veľké strany neprežijú svojich lídrov

Výmena lídra nie je kľúčom k dlhšej životnosti strany. Funguje len pri menších stranách, v Smere by mohla znamenať rýchly zánik.

KOMENTÁRE

Smer bez Fica nemá logiku

Životnosť strán ako Smer sa odvíja od popularity zakladateľa.

Neprehliadnite tiež

Po Špitálskej ulici po štyroch mesiacoch opäť prešli električky

Električková doprava by sa mohla do centra mesta vrátiť ešte pred Vianocami.

Hybridný MINI Countryman je demoverzia športového elektromobilu (test)

Výdržou batérie príliš neohúri, športovou jazdou už áno.

Dopravná hádanka: Môžete parkovať na miestach pre tradičnú rodinu?

Vyhradené miesta majú okrem osôb so zdravotným postihnutím aj rodiny.

Dopravná hádanka: Môžete parkovať na miestach pre tradičnú rodinu? (riešenie)

Vyhradené miesta majú okrem osôb so zdravotným postihnutím aj rodiny.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Revolúcia v autách? Tesla skôr pripomína pyramídový podvod

Autá by mohli v budúcnosti vyzerať úplne inak.