BRATISLAVA. Podľa Mini je na trhu medzera pre „imidžovú kompaktnú dodávku“ a zaplniť ju chce novinkou s názvom Clubvan. Na marcovom autosalóne v Ženeve ju predstavili vo forme štúdie a teraz prichádza sériová verzia. Tá absolvuje výstavnú premiéru na netradičnom mieste - Festivale rýchlosti v Goodwoode. Pôjde tak zrejme o prvé úžitkové auto predstavené na tomto podujatí.
Pre kvetinárov?
Hoci Mini označuje Clubvan ako úplne nový model vo svojom portfóliu, v skutočnosti ide o mierne upravený Clubman. Ten prišiel o zadné sedadlá. Namiesto nich je k dispozícii 1150 mm dlhá a 1020 mm široká ložná plocha. Od dvojčlennej posádky ju oddeľuje pevná priečka.
Celkový objem priestoru pre náklad predstavuje 860 litrov a auto odvezie najviac 500 kilogramov. Výrobca tvrdí, že "kufor" je kvalitne čalúnený a nechýbajú v ňom 12-voltové zásuvky.
Prístup k úžitkovej časti zabezpečujú zadné dvojkrídlové dvere. Čiastočne sa dá dozadu dostať aj cez malé bočné dvere na pravej strane auta. Otvárajú sa proti smeru jazdy a sú dedičstvom po osobnom Mini Clubman, v ktorom uľahčujú cestujúcim prístup na zadné sedadlá.
Zatiaľ čo dvojkrídlové dvere vzadu si zachovali sklenenú výplň, zadné bočné okná nahradil nepriehľadný materiál. Karoséria môže byť nalakovaná jedným zo štyroch odtieňov - biely, ľadovo modrý, britská zelená alebo čierna metalíza.
Tri motory
Pre Mini Clubvan sú určené tri motorizácie. Verziu One poháňa zážihový štvorvalec 1,6 litra, naladený na výkon 72 kW (98 k). Športový Cooper má pod kapotou agregát s rovnakým objemom, dosahujúci 90 kW (122 k). Zrejme najobľúbenejšou však bude verzia Cooper D so vznetovým motorom 1,6 l (82 kW/112 k).
Štandardom pre všetky motorizácie je šesťstupňová manuálna prevodovka, turbodiesel je možné kombinovať aj s automatom.
Výrobca zatiaľ zverejnil iba ceny pre britský trh. Mini Clubvan tam budú predávať v prepočte od 13 900 eur bez dane.
Autor: fg