NOVINKY

Úžitkové Mini je realitou

Mini Clubvan bude netradičnou premiérou na Festivale rýchlosti v Goodwoode. Pred ním tam ešte žiadna dodávka asi nedebutovala.

(Zdroj: Mini)

BRATISLAVA. Podľa Mini je na trhu medzera pre „imidžovú kompaktnú dodávku“ a zaplniť ju chce novinkou s názvom Clubvan. Na marcovom autosalóne v Ženeve ju predstavili vo forme štúdie a teraz prichádza sériová verzia. Tá absolvuje výstavnú premiéru na netradičnom mieste - Festivale rýchlosti v Goodwoode. Pôjde tak zrejme o prvé úžitkové auto predstavené na tomto podujatí.

Pre kvetinárov?

Hoci Mini označuje Clubvan ako úplne nový model vo svojom portfóliu, v skutočnosti ide o mierne upravený Clubman. Ten prišiel o zadné sedadlá. Namiesto nich je k dispozícii 1150 mm dlhá a 1020 mm široká ložná plocha. Od dvojčlennej posádky ju oddeľuje pevná priečka.

Celkový objem priestoru pre náklad predstavuje 860 litrov a auto odvezie najviac 500 kilogramov. Výrobca tvrdí, že "kufor" je kvalitne čalúnený a nechýbajú v ňom 12-voltové zásuvky.

Prístup k úžitkovej časti zabezpečujú zadné dvojkrídlové dvere. Čiastočne sa dá dozadu dostať aj cez malé bočné dvere na pravej strane auta. Otvárajú sa proti smeru jazdy a sú dedičstvom po osobnom Mini Clubman, v ktorom uľahčujú cestujúcim prístup na zadné sedadlá.

Zatiaľ čo dvojkrídlové dvere vzadu si zachovali sklenenú výplň, zadné bočné okná nahradil nepriehľadný materiál. Karoséria môže byť nalakovaná jedným zo štyroch odtieňov - biely, ľadovo modrý, britská zelená alebo čierna metalíza.

Tri motory

Pre Mini Clubvan sú určené tri motorizácie. Verziu One poháňa zážihový štvorvalec 1,6 litra, naladený na výkon 72 kW (98 k). Športový Cooper má pod kapotou agregát s rovnakým objemom, dosahujúci 90 kW (122 k). Zrejme najobľúbenejšou však bude verzia Cooper D so vznetovým motorom 1,6 l (82 kW/112 k).

Štandardom pre všetky motorizácie je šesťstupňová manuálna prevodovka, turbodiesel je možné kombinovať aj s automatom.

Výrobca zatiaľ zverejnil iba ceny pre britský trh. Mini Clubvan tam budú predávať v prepočte od 13 900 eur bez dane.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 092
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 712
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 331
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 557
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 923
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 357
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 275
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 070
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 787
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 679

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Na náramok treba myslieť, Rusko nemôže zájsť ani na viedenské vianočné trhy

Pavol Rusko je siedmym občanom, ktorý dostal monitorovací náramok bez odsúdenia.

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment politológ.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.