BRATISLAVA. Na prvý pohľad najatraktívnejšou zmenou je zrýchlenie z 0 na 100 kilometrovú rýchlosť za 3,7 sekundy a pokorenie dvestovky za 11 sekúnd. Štandardná verzia SLS AMG s výkonom osemvalca 420 kW zrýchľovala na stovku za 3,8 sekundy.
Novinka GT má ten istý motor , ktorý však po miernych úpravách dáva výkon 435 kW (591 k). Krútiaci moment 6,2 litrového osemvalca ostal nezmenený na úrovni 650 Nm pri 4750 otáčkach.
Radí rýchlejšie
Odlišnosti verzie GT od štandardu AMG sa neskrývajú len v motore, pretože športové oddelenie zmenilo nastavenie sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky Speedschift DCT, ktorá teraz podraďuje s výrazným medziplynom a hore radí ešte rýchlejšie. Miernym ladením prešla elektronika, ktorá riadi podvozok a hlavne charakteristiku pruženia AMG Ride Control Performance.
Zvládne aj horšie cesty
Športový režim podvozka paradoxne neurobí z tlmičov len tvrdú skalu na okruh, ale má nastavenie aj pre nekvalitné cesty, aké bývajú v zahraničí na vedľajších cestách druhej triedy a u nás na hlavných ťahoch. Program Sport plus je však nastavený už výlučne na pretekárske okruhy a dosiahnutie čo najlepšieho času.
Navonok zvýrazňuje verziu GT kontrast tmavých svetlometov oproti zadným nestmaveným svetlám alebo tiež medzi kovanými diskami kolies a červenými strmeňmi brzdovej sústavy.
Kontrast čiernej a červenej sa objavuje pomerne často aj v interiéri a na volante potiahnutom alcantarou. Červené stehy šitia na čiernej alcantare možno nájsť v celom interiéri.
Autor: rch