Nové SLS AMG GT dá dvestovku za jedenásť sekúnd

V októbri príde na trh vylepšená verzia modelu SLS AMG s prívlastkom GT. Nové označenie znamená lepšiu akceleráciu, zmenený podvozok a rýchlejšie radenie. Kupé aj roadster dokážu pokoriť stovku pod štyri sekundy.

(Zdroj: Mercedes)

BRATISLAVA. Na prvý pohľad najatraktívnejšou zmenou je zrýchlenie z 0 na 100 kilometrovú rýchlosť za 3,7 sekundy a pokorenie dvestovky za 11 sekúnd. Štandardná verzia SLS AMG s výkonom osemvalca 420 kW zrýchľovala na stovku za 3,8 sekundy.

Novinka GT má ten istý motor , ktorý však po miernych úpravách dáva výkon 435 kW (591 k). Krútiaci moment 6,2 litrového osemvalca ostal nezmenený na úrovni 650 Nm pri 4750 otáčkach.

Radí rýchlejšie

Odlišnosti verzie GT od štandardu AMG sa neskrývajú len v motore, pretože športové oddelenie zmenilo nastavenie sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky Speedschift DCT, ktorá teraz podraďuje s výrazným medziplynom a hore radí ešte rýchlejšie. Miernym ladením prešla elektronika, ktorá riadi podvozok a hlavne charakteristiku pruženia AMG Ride Control Performance.

Zvládne aj horšie cesty

Športový režim podvozka paradoxne neurobí z tlmičov len tvrdú skalu na okruh, ale má nastavenie aj pre nekvalitné cesty, aké bývajú v zahraničí na vedľajších cestách druhej triedy a u nás na hlavných ťahoch. Program Sport plus je však nastavený už výlučne na pretekárske okruhy a dosiahnutie čo najlepšieho času.

Navonok zvýrazňuje verziu GT kontrast tmavých svetlometov oproti zadným nestmaveným svetlám alebo tiež medzi kovanými diskami kolies a červenými strmeňmi brzdovej sústavy.

Kontrast čiernej a červenej sa objavuje pomerne často aj v interiéri a na volante potiahnutom alcantarou. Červené stehy šitia na čiernej alcantare možno nájsť v celom interiéri.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 281
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 5 222
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 454
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 124
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 030
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 921
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 746
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 627
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 445
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 893

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.