Zápchu na D1-ke nespôsobili policajti ale oprava cesty

V nedeľu večer sa na diaľnici D1 medzi Piešťanmi a Hlohovcom tvorili v smere do hlavného mesta kolóny s viac ako hodinovým zdržaním. Viacerí motoristi z toho obvinili políciu.

(Zdroj: Adam)

Sťažovali sa na policajnú kontrolu v čase dopravnej špičky. Písali o kontrole diaľničných nálepiek, niektorí o meraní rýchlosti.

Policajti nás ale informovali, že žiadna špeciálna kontrola sa na diaľnici nekonala. Kolóny mala spôsobiť oprava vozovky a zúženie premávky do jedného jazdného pruhu. Ako nám napísali, boli tam hlavne z dôvodu usmerňovania dopravy a preventívneho pôsobenia.

Adam: "Policajná akcia na D1 - kontrola známok o 21:34. Čakám už pol hodinu. Asi sa im páčia kolóny na diaľnici. Videl som kontrolu, keď som šiel v opačnom smere do Nového Mesta nad Váhom."

Milan:
"Na približne 77. kilometri je zúžená diaľnica do jedného pruhu, čiže klasický lievik. Za normálnych okolností sa tadiaľ prechádza bez problémov. No v nedeľu sa na mieste vytvorila kolóna dlhá takmer 10 kilometrov, v ktorej sa stálo takmer poldruha hodiny. Dôvod?

Bola nedeľa večer, do Bratislavy išli autá z východu, do Rakúska zas Poliaci a podobne. Ale to sa deje každú nedeľu a problém nie je.

Z dopravného servisu sme sa však dozvedeli, že na tomto mieste sa polícia rozhodla zarobiť nejaké tie euráčiky a tak merala a odstavovala autá. Tým pádom mala spôsobiť prudké spomalenie a zníženie plynulosti premávky. Stačí, ak sa na tak frekventovanom mieste postaví policajný orgán a 10 minút vyťahuje autá z pruhu a problém je na svete.

Kolónu si odniesli najmä niektoré staršie autá, vyvreté vody z chladičov a odstavené autá popri ceste.

Ale to nie je všetko. O niekoľko kilometrov ďalej, na odpočívadle s čerpačkou pred Trnavou, tuším je to Červeník, stál policajný radar a meral. Bola to tuším Kia a policajný Seat. Takže, najprv vás policajti zdržia v kolóne, ktorú spôsobili a potom, keď sa ponáhľate dobehnúť trochu času, tak vás ešte namerajú."

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Policajti diaľničné známky nekontrolovali

Policajti nás ubezpečili, že žiadnu kontrolu diaľničných známok v nedeľu večer na D1-ke nerobili.

"Na Vami spomínanom úseku diaľnice D1 medzi Piešťanmi a Hlohovcom vznikli kolóny z dôvodu prebiehajúcej úpravy vozovky. Na tomto mieste sa nachádzala aj policajná hliadka, ktorá vykonávala dohľad nad dodržiavaním dopravného značenia," informoval Michal Hanus, hovorca trnavskej krajskej polície.

Približne na 73. kilometri diaľnice opravovali vozovku. Preto tam dopravným značením presmerovali premávku do jedného jazdného pruhu a rýchlosť jazdy obmedzili na 60 km/h.

Na mieste sa nachádzali hliadky diaľničnej respektíve mýtnej polície pripravené usmerňovať dopravu a dohliadať na dodržiavanie dopravného značenia súvisiaceho s uzávierkou vozovky, uviedli policajti.

Od policajtov by sme práve na takých miestach, kde môže vzniknúť komplikovaná dopravná situácia, mali očakávať, že tam bude a bude v prípade problémov riadiť premávku. Za každou uniformou netreba vidieť radar.

Diaľničné nálepky kontrolujú mimo dopravnej špičky

Kontrolu diaľničných známok robia policajti zvyčajne v stredu, v časoch mimo dopravnej špičky, najčastejšie medzi 10. a 14. hodinou.

V zahraničí sme sa na vlastnej koži presvedčili, že aj v čase intenzívnej premávky nemali policajti problém odkloniť dopravu cez odpočívadlo, kde kontrolovali diaľničné nálepky. V Rakúsku nás to zdržalo takmer trištvrte hodiny.

Je bežné očakávať kolóny na diaľnici v čase dopravnej špičky, ak sa pre práce na ceste uzavrie jeden jazdný pruh z dvoch. Potom stačí, ako napísal Milan, aby malo technický problém aspoň jedno vozidlo a spustí sa reťazová reakcia, na konci ktorej je aj viac ako hodinové zdržanie.

Rýchlosť sa oplatí dodržiavať

Milan tiež písal o meraní rýchlosti v mieste za kolónou. V tejto súvislosti je potrebné uviesť, že je to oprávnením polície. A vodičov, ktorí rýchlosť neprekročia, policajti kontrolujúci maximálku nezastavia. Zdržanie v zápche pritom nie je dôvodom na rýchlu jazdu.

Neraz sa stalo, že ponáhľajúci sa vodič sa bez vlastného pričinenia stal účastníkom dopravnej nehody. Jeho vysoká rýchlosť ale spôsobila, že nemal dostatok času na zhodnotenie situácie a vykonanie správneho rozhodnutia a nehoda skončila tragicky.

Možno si poviete, že zvládnete všetko. Ľudské možnosti ale nie sú neobmedzené. So zvyšujúcou sa rýchlosťou sa exponenciálne zmenšujú. Práve preto sú na cestách rýchlostné obmedzenia. Aby sme poznali hranicu, ktorú keď prekročíme, výrazne zvýšime riziko, že sa do cieľa nedostaneme zdraví alebo sa tam nedostaneme vôbec.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 436
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 131
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 18 834
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 384
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 444
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 767
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 133
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 430
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 247
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 639

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

AUTO

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.