Zápchu na D1-ke nespôsobili policajti ale oprava cesty

V nedeľu večer sa na diaľnici D1 medzi Piešťanmi a Hlohovcom tvorili v smere do hlavného mesta kolóny s viac ako hodinovým zdržaním. Viacerí motoristi z toho obvinili políciu.

(Zdroj: Adam)

Sťažovali sa na policajnú kontrolu v čase dopravnej špičky. Písali o kontrole diaľničných nálepiek, niektorí o meraní rýchlosti.

Policajti nás ale informovali, že žiadna špeciálna kontrola sa na diaľnici nekonala. Kolóny mala spôsobiť oprava vozovky a zúženie premávky do jedného jazdného pruhu. Ako nám napísali, boli tam hlavne z dôvodu usmerňovania dopravy a preventívneho pôsobenia.

Adam: "Policajná akcia na D1 - kontrola známok o 21:34. Čakám už pol hodinu. Asi sa im páčia kolóny na diaľnici. Videl som kontrolu, keď som šiel v opačnom smere do Nového Mesta nad Váhom."

Milan:
"Na približne 77. kilometri je zúžená diaľnica do jedného pruhu, čiže klasický lievik. Za normálnych okolností sa tadiaľ prechádza bez problémov. No v nedeľu sa na mieste vytvorila kolóna dlhá takmer 10 kilometrov, v ktorej sa stálo takmer poldruha hodiny. Dôvod?

Bola nedeľa večer, do Bratislavy išli autá z východu, do Rakúska zas Poliaci a podobne. Ale to sa deje každú nedeľu a problém nie je.

Z dopravného servisu sme sa však dozvedeli, že na tomto mieste sa polícia rozhodla zarobiť nejaké tie euráčiky a tak merala a odstavovala autá. Tým pádom mala spôsobiť prudké spomalenie a zníženie plynulosti premávky. Stačí, ak sa na tak frekventovanom mieste postaví policajný orgán a 10 minút vyťahuje autá z pruhu a problém je na svete.

Kolónu si odniesli najmä niektoré staršie autá, vyvreté vody z chladičov a odstavené autá popri ceste.

Ale to nie je všetko. O niekoľko kilometrov ďalej, na odpočívadle s čerpačkou pred Trnavou, tuším je to Červeník, stál policajný radar a meral. Bola to tuším Kia a policajný Seat. Takže, najprv vás policajti zdržia v kolóne, ktorú spôsobili a potom, keď sa ponáhľate dobehnúť trochu času, tak vás ešte namerajú."

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Policajti diaľničné známky nekontrolovali

Policajti nás ubezpečili, že žiadnu kontrolu diaľničných známok v nedeľu večer na D1-ke nerobili.

"Na Vami spomínanom úseku diaľnice D1 medzi Piešťanmi a Hlohovcom vznikli kolóny z dôvodu prebiehajúcej úpravy vozovky. Na tomto mieste sa nachádzala aj policajná hliadka, ktorá vykonávala dohľad nad dodržiavaním dopravného značenia," informoval Michal Hanus, hovorca trnavskej krajskej polície.

Približne na 73. kilometri diaľnice opravovali vozovku. Preto tam dopravným značením presmerovali premávku do jedného jazdného pruhu a rýchlosť jazdy obmedzili na 60 km/h.

Na mieste sa nachádzali hliadky diaľničnej respektíve mýtnej polície pripravené usmerňovať dopravu a dohliadať na dodržiavanie dopravného značenia súvisiaceho s uzávierkou vozovky, uviedli policajti.

Od policajtov by sme práve na takých miestach, kde môže vzniknúť komplikovaná dopravná situácia, mali očakávať, že tam bude a bude v prípade problémov riadiť premávku. Za každou uniformou netreba vidieť radar.

Diaľničné nálepky kontrolujú mimo dopravnej špičky

Kontrolu diaľničných známok robia policajti zvyčajne v stredu, v časoch mimo dopravnej špičky, najčastejšie medzi 10. a 14. hodinou.

V zahraničí sme sa na vlastnej koži presvedčili, že aj v čase intenzívnej premávky nemali policajti problém odkloniť dopravu cez odpočívadlo, kde kontrolovali diaľničné nálepky. V Rakúsku nás to zdržalo takmer trištvrte hodiny.

Je bežné očakávať kolóny na diaľnici v čase dopravnej špičky, ak sa pre práce na ceste uzavrie jeden jazdný pruh z dvoch. Potom stačí, ako napísal Milan, aby malo technický problém aspoň jedno vozidlo a spustí sa reťazová reakcia, na konci ktorej je aj viac ako hodinové zdržanie.

Rýchlosť sa oplatí dodržiavať

Milan tiež písal o meraní rýchlosti v mieste za kolónou. V tejto súvislosti je potrebné uviesť, že je to oprávnením polície. A vodičov, ktorí rýchlosť neprekročia, policajti kontrolujúci maximálku nezastavia. Zdržanie v zápche pritom nie je dôvodom na rýchlu jazdu.

Neraz sa stalo, že ponáhľajúci sa vodič sa bez vlastného pričinenia stal účastníkom dopravnej nehody. Jeho vysoká rýchlosť ale spôsobila, že nemal dostatok času na zhodnotenie situácie a vykonanie správneho rozhodnutia a nehoda skončila tragicky.

Možno si poviete, že zvládnete všetko. Ľudské možnosti ale nie sú neobmedzené. So zvyšujúcou sa rýchlosťou sa exponenciálne zmenšujú. Práve preto sú na cestách rýchlostné obmedzenia. Aby sme poznali hranicu, ktorú keď prekročíme, výrazne zvýšime riziko, že sa do cieľa nedostaneme zdraví alebo sa tam nedostaneme vôbec.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Klima efekt bez klimatizácie
  2. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  3. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  4. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  5. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  6. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  7. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  8. ZOC MAX Prešov má za sebou úspešnú desaťročnicu
  9. V Adlerovej na Furči sa začína stavať!
  10. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  1. Zdravý životný štýl - dá sa v dnešnej dobe udržať?
  2. Klima efekt bez klimatizácie
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  4. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  5. METRO vyzbieralo takmer päť ton potravín pre ľudí v núdzi
  6. Zonácia stanovuje jasný režim obhospodarovania každého pozemku
  7. Ako vybrať správne sedaciu súpravu?
  8. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  9. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  10. 5. ročník akcie Za čistejšie Staré Mesto práve začína!
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 252
  2. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 18 638
  3. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 15 118
  4. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 12 778
  5. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 11 124
  6. Tento test pomohol viac ako 100 ľuďom znížiť vysoký krvný tlak 6 367
  7. 3 spôsoby, ako využiť GDPR vo váš prospech. 5 621
  8. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 5 082
  9. Bývate v práci unavení? Možno spávate v zlom prostredí 4 219
  10. Nový projekt v Karlovej Vsi sa teší obrovskému 3 255

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Smer sa nechal obkľúčiť ľuďmi, na ktorých už nemá vplyv (píše Michal Havran)

Nemusíte hľadať, máte ho tam, zachráňte nás pred prevratom a neistotou.

ŠPORT

Sagan zarába na Saganovi. Stretnutie stojí 150 eur

Majster sveta spolupracuje s fanklubom, za ktorým stojí jeho brat.

KOMENTÁRE

Fico sa vracia. Vyzerá ako Sulík

Keď príde na Maďarsko, Poľsko, mimovládky či Rusko, Sulík hovorí ako Fico.

Neprehliadnite tiež

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, no všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.

Aká je ponuka veľkých SUV do 30-tisíc eur? Predajom kraľujú japonské značky

Minulý rok išlo o najrýchlejšie rastúci segment áut na európskom trhu.