Zápchu na D1-ke nespôsobili policajti ale oprava cesty

V nedeľu večer sa na diaľnici D1 medzi Piešťanmi a Hlohovcom tvorili v smere do hlavného mesta kolóny s viac ako hodinovým zdržaním. Viacerí motoristi z toho obvinili políciu.

(Zdroj: Adam)

Sťažovali sa na policajnú kontrolu v čase dopravnej špičky. Písali o kontrole diaľničných nálepiek, niektorí o meraní rýchlosti.

Policajti nás ale informovali, že žiadna špeciálna kontrola sa na diaľnici nekonala. Kolóny mala spôsobiť oprava vozovky a zúženie premávky do jedného jazdného pruhu. Ako nám napísali, boli tam hlavne z dôvodu usmerňovania dopravy a preventívneho pôsobenia.

Adam: "Policajná akcia na D1 - kontrola známok o 21:34. Čakám už pol hodinu. Asi sa im páčia kolóny na diaľnici. Videl som kontrolu, keď som šiel v opačnom smere do Nového Mesta nad Váhom."

Milan:
"Na približne 77. kilometri je zúžená diaľnica do jedného pruhu, čiže klasický lievik. Za normálnych okolností sa tadiaľ prechádza bez problémov. No v nedeľu sa na mieste vytvorila kolóna dlhá takmer 10 kilometrov, v ktorej sa stálo takmer poldruha hodiny. Dôvod?

Bola nedeľa večer, do Bratislavy išli autá z východu, do Rakúska zas Poliaci a podobne. Ale to sa deje každú nedeľu a problém nie je.

Z dopravného servisu sme sa však dozvedeli, že na tomto mieste sa polícia rozhodla zarobiť nejaké tie euráčiky a tak merala a odstavovala autá. Tým pádom mala spôsobiť prudké spomalenie a zníženie plynulosti premávky. Stačí, ak sa na tak frekventovanom mieste postaví policajný orgán a 10 minút vyťahuje autá z pruhu a problém je na svete.

Kolónu si odniesli najmä niektoré staršie autá, vyvreté vody z chladičov a odstavené autá popri ceste.

Ale to nie je všetko. O niekoľko kilometrov ďalej, na odpočívadle s čerpačkou pred Trnavou, tuším je to Červeník, stál policajný radar a meral. Bola to tuším Kia a policajný Seat. Takže, najprv vás policajti zdržia v kolóne, ktorú spôsobili a potom, keď sa ponáhľate dobehnúť trochu času, tak vás ešte namerajú."

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Policajti diaľničné známky nekontrolovali

Policajti nás ubezpečili, že žiadnu kontrolu diaľničných známok v nedeľu večer na D1-ke nerobili.

"Na Vami spomínanom úseku diaľnice D1 medzi Piešťanmi a Hlohovcom vznikli kolóny z dôvodu prebiehajúcej úpravy vozovky. Na tomto mieste sa nachádzala aj policajná hliadka, ktorá vykonávala dohľad nad dodržiavaním dopravného značenia," informoval Michal Hanus, hovorca trnavskej krajskej polície.

Približne na 73. kilometri diaľnice opravovali vozovku. Preto tam dopravným značením presmerovali premávku do jedného jazdného pruhu a rýchlosť jazdy obmedzili na 60 km/h.

Na mieste sa nachádzali hliadky diaľničnej respektíve mýtnej polície pripravené usmerňovať dopravu a dohliadať na dodržiavanie dopravného značenia súvisiaceho s uzávierkou vozovky, uviedli policajti.

Od policajtov by sme práve na takých miestach, kde môže vzniknúť komplikovaná dopravná situácia, mali očakávať, že tam bude a bude v prípade problémov riadiť premávku. Za každou uniformou netreba vidieť radar.

Diaľničné nálepky kontrolujú mimo dopravnej špičky

Kontrolu diaľničných známok robia policajti zvyčajne v stredu, v časoch mimo dopravnej špičky, najčastejšie medzi 10. a 14. hodinou.

V zahraničí sme sa na vlastnej koži presvedčili, že aj v čase intenzívnej premávky nemali policajti problém odkloniť dopravu cez odpočívadlo, kde kontrolovali diaľničné nálepky. V Rakúsku nás to zdržalo takmer trištvrte hodiny.

Je bežné očakávať kolóny na diaľnici v čase dopravnej špičky, ak sa pre práce na ceste uzavrie jeden jazdný pruh z dvoch. Potom stačí, ako napísal Milan, aby malo technický problém aspoň jedno vozidlo a spustí sa reťazová reakcia, na konci ktorej je aj viac ako hodinové zdržanie.

Rýchlosť sa oplatí dodržiavať

Milan tiež písal o meraní rýchlosti v mieste za kolónou. V tejto súvislosti je potrebné uviesť, že je to oprávnením polície. A vodičov, ktorí rýchlosť neprekročia, policajti kontrolujúci maximálku nezastavia. Zdržanie v zápche pritom nie je dôvodom na rýchlu jazdu.

Neraz sa stalo, že ponáhľajúci sa vodič sa bez vlastného pričinenia stal účastníkom dopravnej nehody. Jeho vysoká rýchlosť ale spôsobila, že nemal dostatok času na zhodnotenie situácie a vykonanie správneho rozhodnutia a nehoda skončila tragicky.

Možno si poviete, že zvládnete všetko. Ľudské možnosti ale nie sú neobmedzené. So zvyšujúcou sa rýchlosťou sa exponenciálne zmenšujú. Práve preto sú na cestách rýchlostné obmedzenia. Aby sme poznali hranicu, ktorú keď prekročíme, výrazne zvýšime riziko, že sa do cieľa nedostaneme zdraví alebo sa tam nedostaneme vôbec.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  2. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  5. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  6. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  7. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  8. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  9. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  10. Ekonomický a účtovný softvér Humanet oslavuje
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 224
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 604
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 550
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 446
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 6 264
  6. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 4 845
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 336
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 702
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 950
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 564

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Milan Kňažko: Fico klame, keď tvrdí, že nevedel, kam sa sťahuje

Keď nie ste aktívny v obrane svojich práv, prídete o ne, tvrdí MILAN KŇAŽKO.

DOMOV

Pri kontrole pošty sa Danko môže pozrieť do zahraničia

Preverovanie zásielok robí aj pošta. Obálky však neotvárajú.

KOMENTÁRE

Bez Radičovej, bez Kisku a bez obáv: v čom majú Mihál s Beblavým nevýhodu

Postačia úroveň a normálnosť na úspech v politike? Alebo budú práve naopak, hendikepom?

Neprehliadnite tiež

Majiteľka Tesly X žiada odškodné milión dolárov

Pri nehode začala Tesla horieť a zadné dvere ostali zablokované.

Uber chce mať do roku 2020 lietajúci taxík

Lietajúce taxi Uber bude malé lietadlo, ktoré bude vzlietať a pristávať vertikálne.

Formula F1 od sezóny 2018 s ďalšími zmenami

Stretnutie Strategickej skupiny a Komisie F1 v Paríži prinieslo odsúhlasenie viacerých zmien pre sezónu 2018.

Revolúciu elektroáut povedie Čína, nie Západ

Najväčší trh s autami zabojuje proti smogu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop