SME
Utorok, 28. september, 2021 | Meniny má VáclavKrížovkyKrížovky

Zápchu na D1-ke nespôsobili policajti ale oprava cesty

V nedeľu večer sa na diaľnici D1 medzi Piešťanmi a Hlohovcom tvorili v smere do hlavného mesta kolóny s viac ako hodinovým zdržaním. Viacerí motoristi z toho obvinili políciu.

(Zdroj: Adam)

Sťažovali sa na policajnú kontrolu v čase dopravnej špičky. Písali o kontrole diaľničných nálepiek, niektorí o meraní rýchlosti.

Policajti nás ale informovali, že žiadna špeciálna kontrola sa na diaľnici nekonala. Kolóny mala spôsobiť oprava vozovky a zúženie premávky do jedného jazdného pruhu. Ako nám napísali, boli tam hlavne z dôvodu usmerňovania dopravy a preventívneho pôsobenia.

Adam: "Policajná akcia na D1 - kontrola známok o 21:34. Čakám už pol hodinu. Asi sa im páčia kolóny na diaľnici. Videl som kontrolu, keď som šiel v opačnom smere do Nového Mesta nad Váhom."

Milan:
"Na približne 77. kilometri je zúžená diaľnica do jedného pruhu, čiže klasický lievik. Za normálnych okolností sa tadiaľ prechádza bez problémov. No v nedeľu sa na mieste vytvorila kolóna dlhá takmer 10 kilometrov, v ktorej sa stálo takmer poldruha hodiny. Dôvod?

Bola nedeľa večer, do Bratislavy išli autá z východu, do Rakúska zas Poliaci a podobne. Ale to sa deje každú nedeľu a problém nie je.

Z dopravného servisu sme sa však dozvedeli, že na tomto mieste sa polícia rozhodla zarobiť nejaké tie euráčiky a tak merala a odstavovala autá. Tým pádom mala spôsobiť prudké spomalenie a zníženie plynulosti premávky. Stačí, ak sa na tak frekventovanom mieste postaví policajný orgán a 10 minút vyťahuje autá z pruhu a problém je na svete.

Kolónu si odniesli najmä niektoré staršie autá, vyvreté vody z chladičov a odstavené autá popri ceste.

Ale to nie je všetko. O niekoľko kilometrov ďalej, na odpočívadle s čerpačkou pred Trnavou, tuším je to Červeník, stál policajný radar a meral. Bola to tuším Kia a policajný Seat. Takže, najprv vás policajti zdržia v kolóne, ktorú spôsobili a potom, keď sa ponáhľate dobehnúť trochu času, tak vás ešte namerajú."

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Policajti diaľničné známky nekontrolovali

Policajti nás ubezpečili, že žiadnu kontrolu diaľničných známok v nedeľu večer na D1-ke nerobili.

"Na Vami spomínanom úseku diaľnice D1 medzi Piešťanmi a Hlohovcom vznikli kolóny z dôvodu prebiehajúcej úpravy vozovky. Na tomto mieste sa nachádzala aj policajná hliadka, ktorá vykonávala dohľad nad dodržiavaním dopravného značenia," informoval Michal Hanus, hovorca trnavskej krajskej polície.

Približne na 73. kilometri diaľnice opravovali vozovku. Preto tam dopravným značením presmerovali premávku do jedného jazdného pruhu a rýchlosť jazdy obmedzili na 60 km/h.

Na mieste sa nachádzali hliadky diaľničnej respektíve mýtnej polície pripravené usmerňovať dopravu a dohliadať na dodržiavanie dopravného značenia súvisiaceho s uzávierkou vozovky, uviedli policajti.

Od policajtov by sme práve na takých miestach, kde môže vzniknúť komplikovaná dopravná situácia, mali očakávať, že tam bude a bude v prípade problémov riadiť premávku. Za každou uniformou netreba vidieť radar.

Diaľničné nálepky kontrolujú mimo dopravnej špičky

Kontrolu diaľničných známok robia policajti zvyčajne v stredu, v časoch mimo dopravnej špičky, najčastejšie medzi 10. a 14. hodinou.

V zahraničí sme sa na vlastnej koži presvedčili, že aj v čase intenzívnej premávky nemali policajti problém odkloniť dopravu cez odpočívadlo, kde kontrolovali diaľničné nálepky. V Rakúsku nás to zdržalo takmer trištvrte hodiny.

Je bežné očakávať kolóny na diaľnici v čase dopravnej špičky, ak sa pre práce na ceste uzavrie jeden jazdný pruh z dvoch. Potom stačí, ako napísal Milan, aby malo technický problém aspoň jedno vozidlo a spustí sa reťazová reakcia, na konci ktorej je aj viac ako hodinové zdržanie.

Rýchlosť sa oplatí dodržiavať

Milan tiež písal o meraní rýchlosti v mieste za kolónou. V tejto súvislosti je potrebné uviesť, že je to oprávnením polície. A vodičov, ktorí rýchlosť neprekročia, policajti kontrolujúci maximálku nezastavia. Zdržanie v zápche pritom nie je dôvodom na rýchlu jazdu.

Neraz sa stalo, že ponáhľajúci sa vodič sa bez vlastného pričinenia stal účastníkom dopravnej nehody. Jeho vysoká rýchlosť ale spôsobila, že nemal dostatok času na zhodnotenie situácie a vykonanie správneho rozhodnutia a nehoda skončila tragicky.

Možno si poviete, že zvládnete všetko. Ľudské možnosti ale nie sú neobmedzené. So zvyšujúcou sa rýchlosťou sa exponenciálne zmenšujú. Práve preto sú na cestách rýchlostné obmedzenia. Aby sme poznali hranicu, ktorú keď prekročíme, výrazne zvýšime riziko, že sa do cieľa nedostaneme zdraví alebo sa tam nedostaneme vôbec.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  2. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  3. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  5. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  6. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  7. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  8. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  9. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu
  10. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  1. Najviac škôd slovenskí šoféri hlásia v júni
  2. Proxenta získala ocenenie Developer roka
  3. HB Reavis postavil Bratislave novú autobusovú stanicu
  4. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  5. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  6. Prečo by sa elektrárne mali zaujímať o ekologické riešenia?
  7. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu
  8. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  9. Mladí slovenskí filmári zvíťazili na festivale v Barcelone
  10. Orange pokračuje v systematickej podpore digitálneho vzdelávania
  1. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali 17 916
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 8 812
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 010
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 267
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 5 613
  6. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 982
  7. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále 4 638
  8. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 405
  9. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu 4 315
  10. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska 4 004
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rozhovory ZKH: František Mikloško.

Ako Mikloško s odstupom času hodnotí odkazy pápeža?


a 1 ďalší 27. sep
Šéfredaktorka denníka SME Beata Balogová

Nebola to politická tlačovka. Bol to prejav ombudsmanky občana.


2 h
Centrum Nivy otvoria 30. septembra.

Investor musel riešiť dlhoročné prieťahy.


7 h

Neprehliadnite tiež

Ford Fiesta

Ostrá verzia ST ostáva, motor získal väčší krútiaci moment.


11 h
Na snímke 4,3 km dlhý úsek diaľnice D4 medzi križovatkami Bratislava - Petržalka a Bratislava - Juh, ktorý zahŕňa Lužný most v deň oficiálneho otvorenia.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 26. sep
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep

Blogy SME

  1. Marian Baran: Električka číslo štyri
  2. František Cudziš: Na tému – Protest proti klimatickej zmene
  3. Anton Kaiser: Historické premeny Oponického hradu
  4. Martin Sukupčák: Komunistický zločinec
  5. Miriam Studeničová: Prečo mnohí nedokážu vnímať duchovno?
  6. Štefan Vidlár: Pomýlený gazda
  7. Martina Paulenová: Odchádzame na prechádzku
  8. Zuzana Cascino: Sedmokrásky z lásky
  1. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 14 939
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 10 250
  3. Janka Bittó Cigániková: Čo sa to preboha deje v Izraeli? Prestali vakcíny fungovať? 6 764
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 6 327
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 669
  6. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 5 079
  7. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 585
  8. Peter Chudý: Ako policajný funkcionár zničil stopy na mieste činu (vraždy/samovraždy) alebo v polícii sú stále ľudia, ktorí tam nemajú čo robiť. 4 034
  1. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  3. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  4. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  5. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  6. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  7. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  8. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
Skryť Zatvoriť reklamu