SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Zápchu na D1-ke nespôsobili policajti ale oprava cesty

V nedeľu večer sa na diaľnici D1 medzi Piešťanmi a Hlohovcom tvorili v smere do hlavného mesta kolóny s viac ako hodinovým zdržaním. Viacerí motoristi z toho obvinili políciu.

(Zdroj: Adam)

Sťažovali sa na policajnú kontrolu v čase dopravnej špičky. Písali o kontrole diaľničných nálepiek, niektorí o meraní rýchlosti.

Policajti nás ale informovali, že žiadna špeciálna kontrola sa na diaľnici nekonala. Kolóny mala spôsobiť oprava vozovky a zúženie premávky do jedného jazdného pruhu. Ako nám napísali, boli tam hlavne z dôvodu usmerňovania dopravy a preventívneho pôsobenia.

Adam: "Policajná akcia na D1 - kontrola známok o 21:34. Čakám už pol hodinu. Asi sa im páčia kolóny na diaľnici. Videl som kontrolu, keď som šiel v opačnom smere do Nového Mesta nad Váhom."

Milan:
"Na približne 77. kilometri je zúžená diaľnica do jedného pruhu, čiže klasický lievik. Za normálnych okolností sa tadiaľ prechádza bez problémov. No v nedeľu sa na mieste vytvorila kolóna dlhá takmer 10 kilometrov, v ktorej sa stálo takmer poldruha hodiny. Dôvod?

Bola nedeľa večer, do Bratislavy išli autá z východu, do Rakúska zas Poliaci a podobne. Ale to sa deje každú nedeľu a problém nie je.

Z dopravného servisu sme sa však dozvedeli, že na tomto mieste sa polícia rozhodla zarobiť nejaké tie euráčiky a tak merala a odstavovala autá. Tým pádom mala spôsobiť prudké spomalenie a zníženie plynulosti premávky. Stačí, ak sa na tak frekventovanom mieste postaví policajný orgán a 10 minút vyťahuje autá z pruhu a problém je na svete.

Kolónu si odniesli najmä niektoré staršie autá, vyvreté vody z chladičov a odstavené autá popri ceste.

Ale to nie je všetko. O niekoľko kilometrov ďalej, na odpočívadle s čerpačkou pred Trnavou, tuším je to Červeník, stál policajný radar a meral. Bola to tuším Kia a policajný Seat. Takže, najprv vás policajti zdržia v kolóne, ktorú spôsobili a potom, keď sa ponáhľate dobehnúť trochu času, tak vás ešte namerajú."

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Policajti diaľničné známky nekontrolovali

Policajti nás ubezpečili, že žiadnu kontrolu diaľničných známok v nedeľu večer na D1-ke nerobili.

"Na Vami spomínanom úseku diaľnice D1 medzi Piešťanmi a Hlohovcom vznikli kolóny z dôvodu prebiehajúcej úpravy vozovky. Na tomto mieste sa nachádzala aj policajná hliadka, ktorá vykonávala dohľad nad dodržiavaním dopravného značenia," informoval Michal Hanus, hovorca trnavskej krajskej polície.

Približne na 73. kilometri diaľnice opravovali vozovku. Preto tam dopravným značením presmerovali premávku do jedného jazdného pruhu a rýchlosť jazdy obmedzili na 60 km/h.

Na mieste sa nachádzali hliadky diaľničnej respektíve mýtnej polície pripravené usmerňovať dopravu a dohliadať na dodržiavanie dopravného značenia súvisiaceho s uzávierkou vozovky, uviedli policajti.

Od policajtov by sme práve na takých miestach, kde môže vzniknúť komplikovaná dopravná situácia, mali očakávať, že tam bude a bude v prípade problémov riadiť premávku. Za každou uniformou netreba vidieť radar.

Diaľničné nálepky kontrolujú mimo dopravnej špičky

Kontrolu diaľničných známok robia policajti zvyčajne v stredu, v časoch mimo dopravnej špičky, najčastejšie medzi 10. a 14. hodinou.

V zahraničí sme sa na vlastnej koži presvedčili, že aj v čase intenzívnej premávky nemali policajti problém odkloniť dopravu cez odpočívadlo, kde kontrolovali diaľničné nálepky. V Rakúsku nás to zdržalo takmer trištvrte hodiny.

Je bežné očakávať kolóny na diaľnici v čase dopravnej špičky, ak sa pre práce na ceste uzavrie jeden jazdný pruh z dvoch. Potom stačí, ako napísal Milan, aby malo technický problém aspoň jedno vozidlo a spustí sa reťazová reakcia, na konci ktorej je aj viac ako hodinové zdržanie.

Rýchlosť sa oplatí dodržiavať

Milan tiež písal o meraní rýchlosti v mieste za kolónou. V tejto súvislosti je potrebné uviesť, že je to oprávnením polície. A vodičov, ktorí rýchlosť neprekročia, policajti kontrolujúci maximálku nezastavia. Zdržanie v zápche pritom nie je dôvodom na rýchlu jazdu.

Neraz sa stalo, že ponáhľajúci sa vodič sa bez vlastného pričinenia stal účastníkom dopravnej nehody. Jeho vysoká rýchlosť ale spôsobila, že nemal dostatok času na zhodnotenie situácie a vykonanie správneho rozhodnutia a nehoda skončila tragicky.

Možno si poviete, že zvládnete všetko. Ľudské možnosti ale nie sú neobmedzené. So zvyšujúcou sa rýchlosťou sa exponenciálne zmenšujú. Práve preto sú na cestách rýchlostné obmedzenia. Aby sme poznali hranicu, ktorú keď prekročíme, výrazne zvýšime riziko, že sa do cieľa nedostaneme zdraví alebo sa tam nedostaneme vôbec.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 877
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 200
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 19 338
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 960
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 635
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 735
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 951
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 836
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 690
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 024
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.
Boris Kollár.

Koronavírus na Slovensku: Naď zverejnil podrobnosti plošného testovania (minúta po minúte)

Na Slovensku za pondelok pribudlo 901 prípadov nákazy novým koronavírusom pri 5 899 testoch. Pribudlo 11 úmrtí na pľúcnu formu COVID-19, celkový počet obetí je 176. Aktívnych prípadov nákazy je aktuálne 34 872.

Celoplošné testovanie na Covid-19 na Slovensku.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.