SME

Policajti merali rýchlosť a blokovali trolejbus

Polícia niekedy bezpečnosť premávky nie stráži, ale radšej vyhľadáva porušenia predpisov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Správanie sa niektorých policajtov rozčuľuje mnohých vodičov. Kazí sa tým obraz polície, ktorá má občanom slúžiť. Pritom by stačilo, aby bezpečnosť premávky strážili a nie vyhľadávali porušenia predpisov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ľubomír: "Nedávno som čítal, že zámerom polície je okrem iného pozitívne ovplyvniť bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky. Videl som, ako to v praxi policajti myslia.

Cestoval som trolejbusom po Prievozskej ulici okolo centra Apollo smerom od centra. Videl som, ako vo vyhradenom páse pre trolejbusy ide pomalou rýchlosťou modrý VW Passat s Popradskou značkou. Svojou jazdou vytlačil náš trolejbus do vedľajšieho pruhu, čím vznikla kolízna situácia.

No najväčší šok som zažil, keď som zbadal, že je to policajný voz, plný rôznej techniky, s kamerami a radarmi a dvomi pohodlne rozvalenými policajtmi. Dokonca mali ešte tú drzosť, že na vodiča trolejbusu, ktorý ich obchádzal trúbili."

SkryťVypnúť reklamu

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Vodič policajt nemusel porušiť dopravné predpisy, ak jazdil v jazdnom pruhu vyhradenom pre autobusy. Polícia smie využiť výnimky zo zákona o cestnej premávke.

Aj bez zapnutého majáka a sirény smú v podstate ignorovať väčšinu dopravných pravidiel, ak pritom nikoho neohrozia. Ďalšia výnimka im umožňuje nerešpektovať zákazy vyplývajúce z dopravných značiek v mimoriadnych a nevyhnutných prípadoch.

Policajti trolejbus neohrozili

Predpokladajme, že policajti mali dôvod jazdiť pomaly v autobusovom pruhu. Nikoho tým nemohli ohroziť. Obmedziť áno, to ale zakázané nemajú, ak na to existuje zákonný dôvod.

SkryťVypnúť reklamu

Šofér trolejbusu nemohol byť vytlačený do vedľajšieho pruhu. Mohol si vybrať, či bude jazdiť pomaly vo svojom pruhu, alebo predíde policajné auto. Ak potom vznikla kolízna situácia, príčinou by bol vodič trolejbusu alebo vodič jazdiaci v inom jazdnom pruhu.

Pri presunutí sa z autobusového jazdného pruhu musel dať prednosť buď vodič trolejbusu alebo vodič jazdiaci vo vedľajšom pruhu. "Ak vodič autobusu alebo trolejbusu vychádza z vyhradeného jazdného pruhu do priľahlého jazdného pruhu, vodič jazdiaci v tomto pruhu je povinný mu dať prednosť v jazde. Vodič autobusu alebo trolejbusu je pritom povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy a nesmie ohroziť vodičov ostatných vozidiel," píše sa v zákone o cestnej premávke.

Mohli merať rýchlosť aj bez obmedzenia trolejbusu

Aj keď policajti pravdepodobne predpisy neporušili, nesprávali sa slušne a ohľaduplne. Trúbenie na trolejbus je toho dôkazom.

SkryťVypnúť reklamu

S veľkou pravdepodobnosťou policajti merali rýchlosť vozidiel jazdiacich vo vedľajších jazdných pruhoch. Keď ich trolejbus predchádzal, musel zavadzať ich radaru.

Policajti by urobili lepšie, ak by svoju činnosť vykonávali tak, aby vodičov jazdiacich podľa predpisov zbytočne neobmedzovali. Na spomínanej ceste je niekoľko miest, kde mohli zastaviť a nerušene merať rýchlosť. Trolejbusy by pritom mohli prechádzať okolo bez akýchkoľvek problémov.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 246
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 150
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 875
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 106
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 243
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 888
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 717
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Tlačová konferencia premiéra Fica a Tibora Gašpara.

Prvý prieskum v ére transakčnej dane meria Smeru pokles.


a 1 ďalší 35
Nataša Holinová

Prečo sa Smer zlostí na Šutaja Eštoka?


24
Désiré Doué sa teší z gólu.

Paríž St. Germain zdolal Aston Villu 3:1.


4
Ilustračné foto.

Burzy vo Frankfurte, Londýne a Miláne si pripísali zisky v rozmedzí šesť až osem percent.


SITA a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu