Policajti merali rýchlosť a blokovali trolejbus

Polícia niekedy bezpečnosť premávky nie stráži, ale radšej vyhľadáva porušenia predpisov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Správanie sa niektorých policajtov rozčuľuje mnohých vodičov. Kazí sa tým obraz polície, ktorá má občanom slúžiť. Pritom by stačilo, aby bezpečnosť premávky strážili a nie vyhľadávali porušenia predpisov.

Ľubomír: "Nedávno som čítal, že zámerom polície je okrem iného pozitívne ovplyvniť bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky. Videl som, ako to v praxi policajti myslia.

Cestoval som trolejbusom po Prievozskej ulici okolo centra Apollo smerom od centra. Videl som, ako vo vyhradenom páse pre trolejbusy ide pomalou rýchlosťou modrý VW Passat s Popradskou značkou. Svojou jazdou vytlačil náš trolejbus do vedľajšieho pruhu, čím vznikla kolízna situácia.

No najväčší šok som zažil, keď som zbadal, že je to policajný voz, plný rôznej techniky, s kamerami a radarmi a dvomi pohodlne rozvalenými policajtmi. Dokonca mali ešte tú drzosť, že na vodiča trolejbusu, ktorý ich obchádzal trúbili."

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Vodič policajt nemusel porušiť dopravné predpisy, ak jazdil v jazdnom pruhu vyhradenom pre autobusy. Polícia smie využiť výnimky zo zákona o cestnej premávke.

Aj bez zapnutého majáka a sirény smú v podstate ignorovať väčšinu dopravných pravidiel, ak pritom nikoho neohrozia. Ďalšia výnimka im umožňuje nerešpektovať zákazy vyplývajúce z dopravných značiek v mimoriadnych a nevyhnutných prípadoch.

Policajti trolejbus neohrozili

Predpokladajme, že policajti mali dôvod jazdiť pomaly v autobusovom pruhu. Nikoho tým nemohli ohroziť. Obmedziť áno, to ale zakázané nemajú, ak na to existuje zákonný dôvod.

Šofér trolejbusu nemohol byť vytlačený do vedľajšieho pruhu. Mohol si vybrať, či bude jazdiť pomaly vo svojom pruhu, alebo predíde policajné auto. Ak potom vznikla kolízna situácia, príčinou by bol vodič trolejbusu alebo vodič jazdiaci v inom jazdnom pruhu.

Pri presunutí sa z autobusového jazdného pruhu musel dať prednosť buď vodič trolejbusu alebo vodič jazdiaci vo vedľajšom pruhu. "Ak vodič autobusu alebo trolejbusu vychádza z vyhradeného jazdného pruhu do priľahlého jazdného pruhu, vodič jazdiaci v tomto pruhu je povinný mu dať prednosť v jazde. Vodič autobusu alebo trolejbusu je pritom povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy a nesmie ohroziť vodičov ostatných vozidiel," píše sa v zákone o cestnej premávke.

Mohli merať rýchlosť aj bez obmedzenia trolejbusu

Aj keď policajti pravdepodobne predpisy neporušili, nesprávali sa slušne a ohľaduplne. Trúbenie na trolejbus je toho dôkazom.

S veľkou pravdepodobnosťou policajti merali rýchlosť vozidiel jazdiacich vo vedľajších jazdných pruhoch. Keď ich trolejbus predchádzal, musel zavadzať ich radaru.

Policajti by urobili lepšie, ak by svoju činnosť vykonávali tak, aby vodičov jazdiacich podľa predpisov zbytočne neobmedzovali. Na spomínanej ceste je niekoľko miest, kde mohli zastaviť a nerušene merať rýchlosť. Trolejbusy by pritom mohli prechádzať okolo bez akýchkoľvek problémov.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 620
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 4 033
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 571
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 009
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 706
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 370
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 148
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 090
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 695
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 621

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Po kose na Krym? Zakopnete o tank

Vreckový sprievodca cestovateľov po východných teritóriách, časť III.

KOMENTÁRE

Mala byť ombudsmanka aj na pochode za rodinu?

Bubon, koláž Krista a zástava, celý výjav pripomínal akúsi civilnú procesiu.

BRATISLAVA

Dá sa v Dunaji oficiálne kúpať?

Na Dunaji bolo kedysi nielen legendárne Lido, ale aj lodné kúpaliská.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.