Policajti merali rýchlosť a blokovali trolejbus

Polícia niekedy bezpečnosť premávky nie stráži, ale radšej vyhľadáva porušenia predpisov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Správanie sa niektorých policajtov rozčuľuje mnohých vodičov. Kazí sa tým obraz polície, ktorá má občanom slúžiť. Pritom by stačilo, aby bezpečnosť premávky strážili a nie vyhľadávali porušenia predpisov.

Ľubomír: "Nedávno som čítal, že zámerom polície je okrem iného pozitívne ovplyvniť bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky. Videl som, ako to v praxi policajti myslia.

Cestoval som trolejbusom po Prievozskej ulici okolo centra Apollo smerom od centra. Videl som, ako vo vyhradenom páse pre trolejbusy ide pomalou rýchlosťou modrý VW Passat s Popradskou značkou. Svojou jazdou vytlačil náš trolejbus do vedľajšieho pruhu, čím vznikla kolízna situácia.

No najväčší šok som zažil, keď som zbadal, že je to policajný voz, plný rôznej techniky, s kamerami a radarmi a dvomi pohodlne rozvalenými policajtmi. Dokonca mali ešte tú drzosť, že na vodiča trolejbusu, ktorý ich obchádzal trúbili."

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Vodič policajt nemusel porušiť dopravné predpisy, ak jazdil v jazdnom pruhu vyhradenom pre autobusy. Polícia smie využiť výnimky zo zákona o cestnej premávke.

Aj bez zapnutého majáka a sirény smú v podstate ignorovať väčšinu dopravných pravidiel, ak pritom nikoho neohrozia. Ďalšia výnimka im umožňuje nerešpektovať zákazy vyplývajúce z dopravných značiek v mimoriadnych a nevyhnutných prípadoch.

Policajti trolejbus neohrozili

Predpokladajme, že policajti mali dôvod jazdiť pomaly v autobusovom pruhu. Nikoho tým nemohli ohroziť. Obmedziť áno, to ale zakázané nemajú, ak na to existuje zákonný dôvod.

Šofér trolejbusu nemohol byť vytlačený do vedľajšieho pruhu. Mohol si vybrať, či bude jazdiť pomaly vo svojom pruhu, alebo predíde policajné auto. Ak potom vznikla kolízna situácia, príčinou by bol vodič trolejbusu alebo vodič jazdiaci v inom jazdnom pruhu.

Pri presunutí sa z autobusového jazdného pruhu musel dať prednosť buď vodič trolejbusu alebo vodič jazdiaci vo vedľajšom pruhu. "Ak vodič autobusu alebo trolejbusu vychádza z vyhradeného jazdného pruhu do priľahlého jazdného pruhu, vodič jazdiaci v tomto pruhu je povinný mu dať prednosť v jazde. Vodič autobusu alebo trolejbusu je pritom povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy a nesmie ohroziť vodičov ostatných vozidiel," píše sa v zákone o cestnej premávke.

Mohli merať rýchlosť aj bez obmedzenia trolejbusu

Aj keď policajti pravdepodobne predpisy neporušili, nesprávali sa slušne a ohľaduplne. Trúbenie na trolejbus je toho dôkazom.

S veľkou pravdepodobnosťou policajti merali rýchlosť vozidiel jazdiacich vo vedľajších jazdných pruhoch. Keď ich trolejbus predchádzal, musel zavadzať ich radaru.

Policajti by urobili lepšie, ak by svoju činnosť vykonávali tak, aby vodičov jazdiacich podľa predpisov zbytočne neobmedzovali. Na spomínanej ceste je niekoľko miest, kde mohli zastaviť a nerušene merať rýchlosť. Trolejbusy by pritom mohli prechádzať okolo bez akýchkoľvek problémov.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  5. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  6. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  7. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  10. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 965
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 749
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 4 214
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 700
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 302
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 2 998
  7. Kam do tepla v januári? 2 464
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 257
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 107
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 276

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Predaj Telekomu stále nedokončili, štátu chýba sto miliónov eur

Aj zvyšný 49-percentný balík akcií operátora v roku 2015 kúpil nemecký Deutsche Telekom.

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Harabin sa zneužitia svojich údajov nebojí.

BRATISLAVA

Električkovú trať v Petržalke v máji stavať nezačnú

Výstavba necelých siedmich kilometrov električkovej trate trvá 20 rokov.

Neprehliadnite tiež

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.

Ako James Bond. Pozrite sa, aké rôzne funkcie auta môžete ovládať cez mobil

Všetky autá musia byť pripojené do mobilnej siete, automobilky to využívajú.

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.