SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Policajti merali rýchlosť a blokovali trolejbus

Polícia niekedy bezpečnosť premávky nie stráži, ale radšej vyhľadáva porušenia predpisov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Správanie sa niektorých policajtov rozčuľuje mnohých vodičov. Kazí sa tým obraz polície, ktorá má občanom slúžiť. Pritom by stačilo, aby bezpečnosť premávky strážili a nie vyhľadávali porušenia predpisov.

Ľubomír: "Nedávno som čítal, že zámerom polície je okrem iného pozitívne ovplyvniť bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky. Videl som, ako to v praxi policajti myslia.

Cestoval som trolejbusom po Prievozskej ulici okolo centra Apollo smerom od centra. Videl som, ako vo vyhradenom páse pre trolejbusy ide pomalou rýchlosťou modrý VW Passat s Popradskou značkou. Svojou jazdou vytlačil náš trolejbus do vedľajšieho pruhu, čím vznikla kolízna situácia.

No najväčší šok som zažil, keď som zbadal, že je to policajný voz, plný rôznej techniky, s kamerami a radarmi a dvomi pohodlne rozvalenými policajtmi. Dokonca mali ešte tú drzosť, že na vodiča trolejbusu, ktorý ich obchádzal trúbili."

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Vodič policajt nemusel porušiť dopravné predpisy, ak jazdil v jazdnom pruhu vyhradenom pre autobusy. Polícia smie využiť výnimky zo zákona o cestnej premávke.

Aj bez zapnutého majáka a sirény smú v podstate ignorovať väčšinu dopravných pravidiel, ak pritom nikoho neohrozia. Ďalšia výnimka im umožňuje nerešpektovať zákazy vyplývajúce z dopravných značiek v mimoriadnych a nevyhnutných prípadoch.

Policajti trolejbus neohrozili

Predpokladajme, že policajti mali dôvod jazdiť pomaly v autobusovom pruhu. Nikoho tým nemohli ohroziť. Obmedziť áno, to ale zakázané nemajú, ak na to existuje zákonný dôvod.

Šofér trolejbusu nemohol byť vytlačený do vedľajšieho pruhu. Mohol si vybrať, či bude jazdiť pomaly vo svojom pruhu, alebo predíde policajné auto. Ak potom vznikla kolízna situácia, príčinou by bol vodič trolejbusu alebo vodič jazdiaci v inom jazdnom pruhu.

Pri presunutí sa z autobusového jazdného pruhu musel dať prednosť buď vodič trolejbusu alebo vodič jazdiaci vo vedľajšom pruhu. "Ak vodič autobusu alebo trolejbusu vychádza z vyhradeného jazdného pruhu do priľahlého jazdného pruhu, vodič jazdiaci v tomto pruhu je povinný mu dať prednosť v jazde. Vodič autobusu alebo trolejbusu je pritom povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy a nesmie ohroziť vodičov ostatných vozidiel," píše sa v zákone o cestnej premávke.

Mohli merať rýchlosť aj bez obmedzenia trolejbusu

Aj keď policajti pravdepodobne predpisy neporušili, nesprávali sa slušne a ohľaduplne. Trúbenie na trolejbus je toho dôkazom.

S veľkou pravdepodobnosťou policajti merali rýchlosť vozidiel jazdiacich vo vedľajších jazdných pruhoch. Keď ich trolejbus predchádzal, musel zavadzať ich radaru.

Policajti by urobili lepšie, ak by svoju činnosť vykonávali tak, aby vodičov jazdiacich podľa predpisov zbytočne neobmedzovali. Na spomínanej ceste je niekoľko miest, kde mohli zastaviť a nerušene merať rýchlosť. Trolejbusy by pritom mohli prechádzať okolo bez akýchkoľvek problémov.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 18 018
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 739
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 126
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 12 618
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 095
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 668
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 692
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 874
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 740
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 698
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Naď pripúšťa, že možno budú musieť zakázať testovanie ľudí z iných okresov (minúta po minúte)

Na Slovensku pribudlo 2890 pozitívne testovaných na koronavírus a 25 úmrtí pacientov s Covid-19. Na Orave a Bardejove pokračuje celoplošné testovanie na Covid-19.

Minister obrany Jaroslav Naď.

Prečo sú tu vojaci, nemajú čo robiť? Veľká reportáž z Oravy

Na testy čakali ľudia v chladnom počasí aj hodinu.

Celološné testovanie na Orave.
Komentár Petra Schutza

Z krajiny sa stal pokusný králik vojny proti Covidu

Koza zarevala, vlk hladný.

Peter Schutz
Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.