Čo by si mali policajti vybrať? Riadiť poloprázdnu križovatku alebo merať rýchlosť?

Ak nesvietia semafory na križovatke a pár desiatok metrov polícia meria rýchlosť, neznamená to vždy, že by sa polícia mala presunúť riadiť križovatku.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Martin: "V jedno nedeľné popoludnie merala policajná hliadka rýchlosť na vjazde do Žiliny od Martina. Len asi 100 metrov ďalej je frekventovaná križovatka, na ktorej v tom čase nefungovali semafory.

Nie je povinnosťou hliadky takúto križovatku riadiť alebo aspoň zavolať kolegov, keď už oni majú dôležitú úlohu?

Je pravda, že bola nedeľa a áut nebolo veľa. Ale aj tak. Táto križovatka je dosť zložitá, keďže z každej strany sú minimálne tri pruhy a hlavná cesta nie je priama. Určite sa viac kritických situácií stalo na tejto križovatke ako na meranom úseku, čo je rovná dvojpruhová cesta. Aj keby tadiaľ autá išli 100 km/h, tak je to bezpečnejšie, ako prejsť cez spomínanú križovatku bez semaforov.

Môžem ja ako vodič v takejto situácii niekde zavolať a upozorniť kompetentných?"

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Otázkou ostáva, či policajná hliadka, ktorá merala rýchlosť, vedela o vypnutých semaforoch. Aby sa o tom mohla dozvedieť, niekto by musel políciu informovať o nefungujúcej svetelnej signalizácii na križovatke a s tým súvisiacich dopravných problémoch.

V prípade intenzívnej premávky by policajti mali riadiť frekventovanú križovatku. Martin ale potvrdil, že áut nebolo veľa.

Nie je podstatné, koľko jazdných pruhov má vjazd do križovatky, či akým smerom pokračuje hlavná cesta. Aj pri vypnutých semaforoch by vodiči mali zvládnuť prejsť bezpečne cez križovatku, ak by sa riadili dopravnými pravidlami. Len v prípade kritickej masy vozidiel by bolo potrebné riadiť križovatku inak ako všeobecnými predpismi alebo dopravnými značkami.

Riadiť poloprázdnu križovatku nemá zmysel

Prejsť križovatku v čase, keď jazdí málo áut, nie je viac nebezpečné, ako ísť rýchlejšie ako najvyššou povolenou rýchlosťou.

Dať prednosť v jazde v križovatke, nech je akákoľvek veľká, nie nič náročné, ak cez ňu nejazdí veľa áut. Ak vodiči, ktorý majú čakať, počkajú, ak vedia, v ktorom jazdnom pruhu majú jazdiť, ak dajú prednosť chodcom prechádzajúcim cez cestu, havária by sa stať nemala.

Ani na rovnej ceste nie je riziko havárie väčšie. Keďže ale križovatkou autá neprechádzajú rýchlo, následky by boli podstatne menšie ako v prípade havárie pri vysokej rýchlosti.

Preto je pochopiteľné, že policajti merali rýchlosť a neriadili križovatku. Pomáhali tak zvyšovať bezpečnosť cestnej premávky. Viacerí sa možno pousmejú, no ak im raz nižšia rýchlosť pomôže zachrániť sa pred smrťou, na snahu polície dozerať na najvyššie povolené rýchlosti sa budú pozerať inak.

Problém na ceste? Informujte políciu

Niekedy semafory nebudú svietiť pre údržbu systému, inokedy pre poruchu. V danom momente však spoza volantu príčinu vypnutých semaforov nezistíte.

Ak budete mať niekedy pocit, že dopravná situácia v premávke si vyžaduje dohľad polície prípadne jej zásah, nemali by ste si to nechať pre seba. Neváhajte vtedy zavolať na políciu, ktorá by sa problémom mala zaoberať.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  5. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  6. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  7. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  10. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 965
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 749
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 4 214
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 700
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 302
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 2 998
  7. Kam do tepla v januári? 2 464
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 257
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 107
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 276

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Predaj Telekomu stále nedokončili, štátu chýba sto miliónov eur

Aj zvyšný 49-percentný balík akcií operátora v roku 2015 kúpil nemecký Deutsche Telekom.

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Harabin sa zneužitia svojich údajov nebojí.

BRATISLAVA

Električkovú trať v Petržalke v máji stavať nezačnú

Výstavba necelých siedmich kilometrov električkovej trate trvá 20 rokov.

Neprehliadnite tiež

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.

Ako James Bond. Pozrite sa, aké rôzne funkcie auta môžete ovládať cez mobil

Všetky autá musia byť pripojené do mobilnej siete, automobilky to využívajú.

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.