Čo by si mali policajti vybrať? Riadiť poloprázdnu križovatku alebo merať rýchlosť?

Ak nesvietia semafory na križovatke a pár desiatok metrov polícia meria rýchlosť, neznamená to vždy, že by sa polícia mala presunúť riadiť križovatku.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Martin: "V jedno nedeľné popoludnie merala policajná hliadka rýchlosť na vjazde do Žiliny od Martina. Len asi 100 metrov ďalej je frekventovaná križovatka, na ktorej v tom čase nefungovali semafory.

Nie je povinnosťou hliadky takúto križovatku riadiť alebo aspoň zavolať kolegov, keď už oni majú dôležitú úlohu?

Je pravda, že bola nedeľa a áut nebolo veľa. Ale aj tak. Táto križovatka je dosť zložitá, keďže z každej strany sú minimálne tri pruhy a hlavná cesta nie je priama. Určite sa viac kritických situácií stalo na tejto križovatke ako na meranom úseku, čo je rovná dvojpruhová cesta. Aj keby tadiaľ autá išli 100 km/h, tak je to bezpečnejšie, ako prejsť cez spomínanú križovatku bez semaforov.

Môžem ja ako vodič v takejto situácii niekde zavolať a upozorniť kompetentných?"

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Otázkou ostáva, či policajná hliadka, ktorá merala rýchlosť, vedela o vypnutých semaforoch. Aby sa o tom mohla dozvedieť, niekto by musel políciu informovať o nefungujúcej svetelnej signalizácii na križovatke a s tým súvisiacich dopravných problémoch.

V prípade intenzívnej premávky by policajti mali riadiť frekventovanú križovatku. Martin ale potvrdil, že áut nebolo veľa.

Nie je podstatné, koľko jazdných pruhov má vjazd do križovatky, či akým smerom pokračuje hlavná cesta. Aj pri vypnutých semaforoch by vodiči mali zvládnuť prejsť bezpečne cez križovatku, ak by sa riadili dopravnými pravidlami. Len v prípade kritickej masy vozidiel by bolo potrebné riadiť križovatku inak ako všeobecnými predpismi alebo dopravnými značkami.

Riadiť poloprázdnu križovatku nemá zmysel

Prejsť križovatku v čase, keď jazdí málo áut, nie je viac nebezpečné, ako ísť rýchlejšie ako najvyššou povolenou rýchlosťou.

Dať prednosť v jazde v križovatke, nech je akákoľvek veľká, nie nič náročné, ak cez ňu nejazdí veľa áut. Ak vodiči, ktorý majú čakať, počkajú, ak vedia, v ktorom jazdnom pruhu majú jazdiť, ak dajú prednosť chodcom prechádzajúcim cez cestu, havária by sa stať nemala.

Ani na rovnej ceste nie je riziko havárie väčšie. Keďže ale križovatkou autá neprechádzajú rýchlo, následky by boli podstatne menšie ako v prípade havárie pri vysokej rýchlosti.

Preto je pochopiteľné, že policajti merali rýchlosť a neriadili križovatku. Pomáhali tak zvyšovať bezpečnosť cestnej premávky. Viacerí sa možno pousmejú, no ak im raz nižšia rýchlosť pomôže zachrániť sa pred smrťou, na snahu polície dozerať na najvyššie povolené rýchlosti sa budú pozerať inak.

Problém na ceste? Informujte políciu

Niekedy semafory nebudú svietiť pre údržbu systému, inokedy pre poruchu. V danom momente však spoza volantu príčinu vypnutých semaforov nezistíte.

Ak budete mať niekedy pocit, že dopravná situácia v premávke si vyžaduje dohľad polície prípadne jej zásah, nemali by ste si to nechať pre seba. Neváhajte vtedy zavolať na políciu, ktorá by sa problémom mala zaoberať.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 478
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 4 294
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 967
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 121
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 549
  6. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 444
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 361
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 246
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 095
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 079

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

DOMOV

Dobré ráno: My sme les? Kto v spore o slovenské lesy klame

Kultúrny súboj sa najnovšie vedie o lesy.

EKONOMIKA

Peugeot prehodnotil plány, v Trnave chce vyrábať inovatívny model

PSA tu vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.