D1 pri Žiline chcú postaviť najlacnejšie Skanska a Strabag

V tendri na projektovanie a výstavbu diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala podalo ponuky päť uchádzačov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Spoločnosti Skanska a Strabag navrhli spolu najnižšiu cenu - 338,29 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

BRATISLAVA. Päť skupín uchádzačov predložilo ponuky v tendri na výstavbu takmer 13,5-kilometrovej diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala. Diaľnicu so 7,5-kilometrovým tunelom Višňové pri Žiline chcú najlacnejšie naprojektovať a postaviť spoločnosti Skanska a Strabag, a to za 338,29 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Predstavuje to 37,7 % z predpokladanej ceny vo výške 896,53 mil. eur bez DPH. Vyplýva to z neoficiálnych informácií, ktoré agentúra SITA získala v utorok po otvorení ponúk v Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nasleduje stavebné združenie s firmami Doprastav a Metrostav, ktoré navrhujú vykonať práce na diaľnici za 382,83 mil. eur (42,7 % z odhadovaných nákladov). Taliansko-slovenské združenie Impregilo S.p.A. a Dúha predložilo ponuku vo výške 409,8 mil. eur (45,7 %), ďalšia taliansko-slovenská skupina INC S.p.A. - HANT BA DS chce diaľnicu postaviť za 462,23 mil. eur (51,6 %) a rakúsko-nemecko-slovenské združenie Alpine Bau, Hochtief AG a Váhostav - SK za 474,5 mil. eur bez DPH (52,9 %). Priemerná cena ponúk predstavuje 413,53 mil. eur.

"Doprastav sa bude k výsledkom súťaže D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala vyjadrovať až po jej oficiálnom vyhodnotení," uviedol generálny riaditeľ Doprastavu Juraj Androvič. Skanska sľúbila poslať vyjadrenie neskôr, diaľničiari sa k otváraniu ponúk počas trvania súťaže tradične nevyjadrujú.

NDS vyhlásila verejnú súťaž na stavbu diaľnice pri Žiline ešte koncom minulého roka. Práce sú plánované na päť a pol roka. Vzhľadom na následné vyhodnocovanie ponúk môže byť diaľnica hotová najskôr v roku 2018, uzavretie tendra a začatie prác závisí od ďalšieho priebehu verejného obstarávania. Pre plánovanú dĺžku prác môže byť diaľnica financovaná z európskych peňazí až v ďalšom programovom období 2014 až 2020. Dovtedy by výstavba mohla byť financovaná zo štátneho rozpočtu a z prípadného úveru Európskej investičnej banky.

Ponuky v tendri na výstavbu diaľnice s tunelom Višňové mali otvárať pôvodne 3. mája. Pre námietky niektorých uchádzačov k súťažným podmienkam musela NDS lehotu presunúť na 5. júna, ale napokon odložila termín na 26. júna. Zdôvodnila to rozsahom a komplexnosťou projektu, čím vyhovela všetkým uchádzačom, a tým, aby sme predišla prípadným revíznym postupov v procese verejného obstarávania.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 232
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 22 197
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 070
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 341
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 116
  6. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 6 723
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 417
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 668
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 835
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 124

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár Zuzany Kepplovej

Vieme, prečo Noční vlci kladú vence

Manévre sme videli kvôli utečencom i Sorosovi. Pri Vlkoch, nohy vyložené.

Neprehliadnite tiež

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava