SME
Sobota, 26. november, 2022 | Meniny má Kornel

D1 pri Žiline chcú postaviť najlacnejšie Skanska a Strabag

V tendri na projektovanie a výstavbu diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala podalo ponuky päť uchádzačov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Spoločnosti Skanska a Strabag navrhli spolu najnižšiu cenu - 338,29 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

BRATISLAVA. Päť skupín uchádzačov predložilo ponuky v tendri na výstavbu takmer 13,5-kilometrovej diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala. Diaľnicu so 7,5-kilometrovým tunelom Višňové pri Žiline chcú najlacnejšie naprojektovať a postaviť spoločnosti Skanska a Strabag, a to za 338,29 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Predstavuje to 37,7 % z predpokladanej ceny vo výške 896,53 mil. eur bez DPH. Vyplýva to z neoficiálnych informácií, ktoré agentúra SITA získala v utorok po otvorení ponúk v Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Nasleduje stavebné združenie s firmami Doprastav a Metrostav, ktoré navrhujú vykonať práce na diaľnici za 382,83 mil. eur (42,7 % z odhadovaných nákladov). Taliansko-slovenské združenie Impregilo S.p.A. a Dúha predložilo ponuku vo výške 409,8 mil. eur (45,7 %), ďalšia taliansko-slovenská skupina INC S.p.A. - HANT BA DS chce diaľnicu postaviť za 462,23 mil. eur (51,6 %) a rakúsko-nemecko-slovenské združenie Alpine Bau, Hochtief AG a Váhostav - SK za 474,5 mil. eur bez DPH (52,9 %). Priemerná cena ponúk predstavuje 413,53 mil. eur.

"Doprastav sa bude k výsledkom súťaže D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala vyjadrovať až po jej oficiálnom vyhodnotení," uviedol generálny riaditeľ Doprastavu Juraj Androvič. Skanska sľúbila poslať vyjadrenie neskôr, diaľničiari sa k otváraniu ponúk počas trvania súťaže tradične nevyjadrujú.

SkryťVypnúť reklamu

NDS vyhlásila verejnú súťaž na stavbu diaľnice pri Žiline ešte koncom minulého roka. Práce sú plánované na päť a pol roka. Vzhľadom na následné vyhodnocovanie ponúk môže byť diaľnica hotová najskôr v roku 2018, uzavretie tendra a začatie prác závisí od ďalšieho priebehu verejného obstarávania. Pre plánovanú dĺžku prác môže byť diaľnica financovaná z európskych peňazí až v ďalšom programovom období 2014 až 2020. Dovtedy by výstavba mohla byť financovaná zo štátneho rozpočtu a z prípadného úveru Európskej investičnej banky.

Ponuky v tendri na výstavbu diaľnice s tunelom Višňové mali otvárať pôvodne 3. mája. Pre námietky niektorých uchádzačov k súťažným podmienkam musela NDS lehotu presunúť na 5. júna, ale napokon odložila termín na 26. júna. Zdôvodnila to rozsahom a komplexnosťou projektu, čím vyhovela všetkým uchádzačom, a tým, aby sme predišla prípadným revíznym postupov v procese verejného obstarávania.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 22 344
  2. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 7 488
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 132
  4. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 3 981
  5. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 3 275
  6. First moment dovolenka: letný oddych so zľavou do 35 percent 2 677
  7. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 584
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 501
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


21 h
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Jozef Ďanovský: 7 úrodných rokov pod supervíziou Dr.Velických
  2. Ľuboš Vodička: Husitské opevnenie v Prietrži
  3. Rastislav Puchala: Pikantné spomienky na vlastnú stužkovú
  4. Anton Kovalčík: Občianska vojna a revolučný teror v sovietskom Rusku, 2.
  5. Jozef Kozár: Aké sú skutočné farby na Marse?
  6. Helena Michlíková: Kto uhádne moje meno- nechcem Ťa ale kto ho neuhádne, vezmem Ťa
  7. Adriana Boysová: Mikuláš na luxemburský spôsob
  8. Ľudmila Križanovská: Prvýkrát súhlasím s Eduardom Chmelárom
  1. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 411
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 6 290
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 290
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 796
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 028
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 2 885
  7. Pavel Macko: Ľudské hyeny a vojnoví štváči sa nezastavia pred ničím! 2 699
  8. Rudolfa Vallová: Lekári, nechcite švajčiarske platy! 2 619
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu