Kaliňák: Na spustenie objektívnej zodpovednosti chýbajú tento rok peniaze

Zavedenie objektívnej zodpovednosti držiteľa auta za všetky dopravné priestupky, ktoré sa ním spáchajú, nebude od 1. júla sprevádzať spustenie siete stacionárnych radarov

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

. Tie by na vybraných úsekoch ciest fotili všetky prekročenia rýchlosti a držitelia by poštou dostávali už len verdikt, že majú zaplatiť pokutu.

Na spustenie systému chýbajú tento rok peniaze. „Tá vec nie je nejako hlboko rozpracovaná na vnútre a ani neboli k tomu zabezpečené finančné prostriedky, takže dnes nie sú k dispozícii v rozpočte,“ uviedol minister vnútra Robert Kaliňák. Objektívna zodpovednosť však podľa neho aj so súčasnou technikou umožní policajtom zlepšiť boj s cestnými pirátmi.

Policajti dnes najčastejšie používajú mobilné radary, ktoré majú v autách, alebo ich držia v ruke. Pri kontrole dodržiavania predpísanej rýchlosti sa však neraz stáva, že za sebou ide kolóna napríklad troch, štyroch áut a všetky porušujú pravidlá.

Po zavedení objektívnej zodpovednosti sa môže stať, že niektoré priestupky si policajt len odfotí a auto nezastaví – pokuta príde držiteľovi auta poštou. „Je dôležité, aby sme sa venovali práve tým, ktorí priamo bezprostredne ohrozujú bezpečnosť cestnej premávky – samotná nepovolená rýchlosť ešte nie vždy je ohrozením,“ vysvetlil minister.

Podľa jeho slov sa musia najviac zamerať na tých, ktorí jazdia neprimerane a ohrozujú bezpečnosť a ostatných účastníkov cestnej premávky. „Preto je dôležité, aby nám pre menšiu rybu neušla tá väčšia,“ dodal. Ak teda nepôjde o dramatické porušenie predpisov, tak dané auto policajt nezastaví, aby mu neušiel skutočný cestný pirát.

Polícia má aj niekoľko stacionárnych radarov, ktoré sa do odhaľovania dopravných priestupkov budú určite zapájať. Podľa Kaliňáka je najdôležitejšie ich softvérové dovybavenie, aby mohli priestupky vyhodnocovať a posielať – teda automatizácia celého procesu.

Keď sa pred niekoľkými rokmi na Slovensku spúšťal prvý stacionárny radar, tak za deň urobil po prvom takom nastavení asi dvetisíc fotiek áut, takže museli postupne zvyšovať rýchlostný limit, od ktorého fotenie spúšťal. Stále to však boli stovky fotiek denne, čo bolo problematické spracovať.

Sieť stacionárnych radarov by chcel Kaliňák začať budovať na budúci rok. „Ten projekt ešte trochu rozpracujeme, pozrieme sa na neho, na jeho efektivitu a na budúci rok by sme v tom, v čom začali naši predchodcovia, mohli pokračovať,“ uviedol.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 092
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 712
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 331
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 557
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 923
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 357
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 275
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 070
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 787
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 679

Téma: Objektívna zodpovednosť vodičov


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Na náramok treba myslieť, Rusko nemôže zájsť ani na viedenské vianočné trhy

Pavol Rusko je siedmym občanom, ktorý dostal monitorovací náramok bez odsúdenia.

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment politológ.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.