SME
Štvrtok, 29. september, 2022 | Meniny má Michal, Michaela

Kaliňák: Na spustenie objektívnej zodpovednosti chýbajú tento rok peniaze

Zavedenie objektívnej zodpovednosti držiteľa auta za všetky dopravné priestupky, ktoré sa ním spáchajú, nebude od 1. júla sprevádzať spustenie siete stacionárnych radarov

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

. Tie by na vybraných úsekoch ciest fotili všetky prekročenia rýchlosti a držitelia by poštou dostávali už len verdikt, že majú zaplatiť pokutu.

Na spustenie systému chýbajú tento rok peniaze. „Tá vec nie je nejako hlboko rozpracovaná na vnútre a ani neboli k tomu zabezpečené finančné prostriedky, takže dnes nie sú k dispozícii v rozpočte,“ uviedol minister vnútra Robert Kaliňák. Objektívna zodpovednosť však podľa neho aj so súčasnou technikou umožní policajtom zlepšiť boj s cestnými pirátmi.

Policajti dnes najčastejšie používajú mobilné radary, ktoré majú v autách, alebo ich držia v ruke. Pri kontrole dodržiavania predpísanej rýchlosti sa však neraz stáva, že za sebou ide kolóna napríklad troch, štyroch áut a všetky porušujú pravidlá.

Po zavedení objektívnej zodpovednosti sa môže stať, že niektoré priestupky si policajt len odfotí a auto nezastaví – pokuta príde držiteľovi auta poštou. „Je dôležité, aby sme sa venovali práve tým, ktorí priamo bezprostredne ohrozujú bezpečnosť cestnej premávky – samotná nepovolená rýchlosť ešte nie vždy je ohrozením,“ vysvetlil minister.

Podľa jeho slov sa musia najviac zamerať na tých, ktorí jazdia neprimerane a ohrozujú bezpečnosť a ostatných účastníkov cestnej premávky. „Preto je dôležité, aby nám pre menšiu rybu neušla tá väčšia,“ dodal. Ak teda nepôjde o dramatické porušenie predpisov, tak dané auto policajt nezastaví, aby mu neušiel skutočný cestný pirát.

Polícia má aj niekoľko stacionárnych radarov, ktoré sa do odhaľovania dopravných priestupkov budú určite zapájať. Podľa Kaliňáka je najdôležitejšie ich softvérové dovybavenie, aby mohli priestupky vyhodnocovať a posielať – teda automatizácia celého procesu.

Keď sa pred niekoľkými rokmi na Slovensku spúšťal prvý stacionárny radar, tak za deň urobil po prvom takom nastavení asi dvetisíc fotiek áut, takže museli postupne zvyšovať rýchlostný limit, od ktorého fotenie spúšťal. Stále to však boli stovky fotiek denne, čo bolo problematické spracovať.

Sieť stacionárnych radarov by chcel Kaliňák začať budovať na budúci rok. „Ten projekt ešte trochu rozpracujeme, pozrieme sa na neho, na jeho efektivitu a na budúci rok by sme v tom, v čom začali naši predchodcovia, mohli pokračovať,“ uviedol.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  3. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  4. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  6. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  7. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  1. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  2. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  3. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  4. Jablone prinášajú už tretiu úrodu. A je rovnako bohatá.
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Jednodňovú zdravotnú starostlivosť preferujú lekári aj pacienti
  8. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 307
  2. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 10 571
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 403
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 736
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 425
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 2 928
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 2 798
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 596
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Igor Matovič

Matovič sám ukázal, prečo by mal byť odvolaný.


47m
Zľava ruský prezident Vladimir Putin, minister obrany Sergej Šojgu a admirál Nikolaj Jevmenov.

Diktátora z Kremľa nedokáže odstrániť ulica ani oligarchia, stále mu však ide o život.


Arpád Soltész 27. sep
Nataša Holinová

Kontroly na vnútorných hraniciach Schengenu sú dávno, len Heger s Mikulcom ich nevidia.


3 h
Ruský prezident Vladimir Putin.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 13 h

Blogy SME

  1. Mirka Polohová: O jeseni, prvých gaštanoch a radosti
  2. Marek Kytka: Skvelý Pavol Regenda opäť skóroval v drese káčerov a Šimon Nemec v Devils podal kvalitný výkon
  3. ADRA Slovensko: Ukrajina | Pomoc pre oslobodené mesto Izium a nový projekt humanitárnej pomoci
  4. Jozef Javurek: Kurátor
  5. Štefan Vidlár: O Zhulíčkovi pacholíčkovi
  6. Anna Miľanová: Nie je myš ako myš...
  7. Ľuboš Vodička: České a moravské veterné mlyny: Třebíč
  8. Jan Pražák: Nesahejte mi na prsa, člověče!
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 14 971
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 12 607
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 607
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 850
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 596
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 495
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 394
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 223
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu