REDAKČNÝ TEST

Fiat Seicento SX – úsporný, ekologický i praktický

Následníkom miniautomobilu Fiata Cinquecento je od jari 1998 len o málo väčší trojdverový päťmiestny Seicento. Ten po približne dva a pol roku prešiel prvou modernizáciou. Išlo len o menšie zmeny na vzhľade a v interiéri. K zmene došlo aj pod kapotou, keď



jednobodové vstrekovanie nahradilo viacbodové, vďaka čomu sa zlepšil krútiaci moment. Motor inovovaného Cinquecenta je teraz pružnejší, úspornejší i ekologickejší a vyhovuje norme Euro 3. U nás sa predáva verzia s motorom 1,1 l (40 kW/55 k) vo výbavách S, SX a Sporting.

My sme v redakčnom teste skúšali Seicento so strednou výbavou SX, ktorá z vyššieho štandardu imobilizér, centrálne zamykanie bez diaľkového ovládania, delené zadné sedadlo, sklopné zadné delené operadlo, elektrické ovládanie predných okien, výklopné zadné bočné okná a nárazníky vo farbe vozidla. Na svoju veľkosť a dĺžku je v interiéri až prekvapivo veľký priestor schopný na menšiu vzdialenosť previesť aj päť cestujúcich, pre ktorých je automobil typovaný. Aj nastupovanie a vystupovanie cez rozmerné dvere je vcelku bezproblémové, až na všeobecné obmedzenie dané dvojicou dverí. Predné sedadlá so svojou dĺžkou sedáka, výškou operadla, svojim tvarovaním i použitými materiálmi predčia poskytovaným pohodlím mnohé automobily vyšších kategórií. Miesta pre nohy vpredu je pri obsadení zadných sedadiel poskromnejšie, vpredu i vzadu je však dosť priestoru nad hlavou, menej vzadu v priestore ramien pri plnom obsadení. Zúžený priestor pri ovládacích pedáloch spôsobuje, že pri stláčaní spojky môže prekážať brzda, čo však platí aj naopak.

Výhľad z vozidla je dobrý, čo platí aj o cúvaní, pri parkovaní. Menej komfortu na cestách so zlým povrchom je daňou za tvrdšie nastavený podvozok. Na druhej strane práve tvrdší podvozok, odstupňovanie päťstupňovej manuálnej prevodovky s charakteristikou motora a účinné brzdy sú zárukou bezpečných jazdných vlastností. Výkon motora 56 k a pohotovostnú hmotnosť len 735 kg robia zo Seicenta celkom dynamický automobil, ktorý sa nestratí ani diaľnici, kde Seicento je schopné ukázať chrbát aj väčším a výkonnejším automobilom. Nezadýcha sa ani pri dlhšej jazde, naviac pri takmer bezkonkurenčnej spotrebe. V meste nám spotreba neprekročila 6,3 l/100 km, na zmiešanom úseku mesto – cesta 1. triedy – diaľnica bola dokonca len 5,3 l/100 km pri priemernej rýchlosti 67 km/h. Seicento je však automobil vhodný najmä do mesta. Svojou dĺžkou necelých 334 cm sa s ním ľahko zaparkováva a má prijateľnú nízku spotrebu. Batožinový priestor veľkosti 170 dm³ v prípade neobsadeného vozidla možno ľahko rozšíriť sklopením operadiel zadných sedadiel až na 810 dm³. Fiat Seicento je vhodný a využiteľný môže byť najmä pre ženy v mestách, ale aj pre mladé rodiny pre nízku nadobúdaciu cenu a nízku spotrebu. Prípadne aj pre bezdetných manželov.



TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor
Radový vodou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom OHC, vačkový hriadeľ poháňaný ozubeným remeňom. Dva ventily v každom valci so samočinným hydraulickým vymedzovaním vôle. Blok motora liatinový, hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1108 cm3, vŕtanie a zdvih 70,0/72,0 mm. Kompresný pomer 9,6:1. Najväčší výkon 40 kW (55 k) pri otáčkach 5000 min-1. Najvyšší krútiaci moment 88 Nm pri otáčkach 2750 min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Trojcestný katalyzátor výfukových plynov. Jednobodové elektronicky riadené vstrekovanie benzínu.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, jednokotúčová suchá spojka, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,91 – 2,16– 1,48 - 1,12 - 0,83, R 3,82. Stály prevod hnanej nápravy 3,56.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia s pomocným rámom. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na spodných lichobežníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu na spodných lichobežníkových ramenách ukotvených na pomocnom ráme. Odpruženie vpredu i vzadu vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové, vzadu bubnové. Parkovacia brzda mechanická s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie bez posilňovača. Pneumatiky 155/65 R 13.

Karoséria
Samonosná celokovová, trojdverový päťmiestny hatchback.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3337/1508/1420 mm, rázvor náprav 2220 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1270/1260 mm. Pohotovostná hmotnosť 730 kg. Objem batožinového priestoru 170/810 l. Objem palivovej nádrže 38 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 150 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 13,8 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,3/4,7/6,0 l/100 km.

Cena 257 000 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia z 0 na 100 km/h - 13,9 s
Elasticita:
60 až 90 km/h (3. prev. stup.) – 7,3 s
60 až 100 (4.) – 14,9 s
Max. rýchlosť - 148 km/h.

Plusy a mínusy
+
Motor
Brzdy
Spotreba

Batožinový priestor

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  5. Splnený sen
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  10. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný
  1. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  4. Splnený sen
  5. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  6. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  7. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  8. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  9. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie
  10. Chceme sa dívať na svet zdravými očami detí
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 10 201
  2. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 6 230
  3. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 2 545
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 431
  5. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 407
  6. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 177
  7. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 860
  8. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 641
  9. Splnený sen 1 248
  10. Na bratislavskom nábreží vznikla Zóna tolerancie 1 195

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bývalá opatrovateľka: Bol to prázdny život, nedalo sa to vydržať

Agentúry zneužívajú vodičov aj opatrovateľky, tvrdí bývalá opatrovateľka v Rakúsku Angelika Horňáková.

KOMENTÁRE

Kurz si vyberá kurz

Kurz možno bude tvrdiť, že si vzal od radikálov len toľko, aby nevládli oni.

Neprehliadnite tiež

Tesla prepúšťa pracovníkov, výroba Modelu 3 zaostáva za prognózou

Z linky Modelu S tento týždeň odišlo 400 až 700 zamestnancov.

Pre opravu Špitálskej uzatvárajú križovatku s Mickiewiczovou

Uzávierka sa dotkne liniek 207, 208, N53 a N70.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Robustné SUV Mitshubishi Outlander degraduje slabý motor (test)

Populárne japonské SUV vyniká v teréne, no začína sa na ňom odrážať jeho vek.