REDAKČNÝ TEST

Fiat Seicento SX – úsporný, ekologický i praktický

Následníkom miniautomobilu Fiata Cinquecento je od jari 1998 len o málo väčší trojdverový päťmiestny Seicento. Ten po približne dva a pol roku prešiel prvou modernizáciou. Išlo len o menšie zmeny na vzhľade a v interiéri. K zmene došlo aj pod kapotou, keď



jednobodové vstrekovanie nahradilo viacbodové, vďaka čomu sa zlepšil krútiaci moment. Motor inovovaného Cinquecenta je teraz pružnejší, úspornejší i ekologickejší a vyhovuje norme Euro 3. U nás sa predáva verzia s motorom 1,1 l (40 kW/55 k) vo výbavách S, SX a Sporting.

My sme v redakčnom teste skúšali Seicento so strednou výbavou SX, ktorá z vyššieho štandardu imobilizér, centrálne zamykanie bez diaľkového ovládania, delené zadné sedadlo, sklopné zadné delené operadlo, elektrické ovládanie predných okien, výklopné zadné bočné okná a nárazníky vo farbe vozidla. Na svoju veľkosť a dĺžku je v interiéri až prekvapivo veľký priestor schopný na menšiu vzdialenosť previesť aj päť cestujúcich, pre ktorých je automobil typovaný. Aj nastupovanie a vystupovanie cez rozmerné dvere je vcelku bezproblémové, až na všeobecné obmedzenie dané dvojicou dverí. Predné sedadlá so svojou dĺžkou sedáka, výškou operadla, svojim tvarovaním i použitými materiálmi predčia poskytovaným pohodlím mnohé automobily vyšších kategórií. Miesta pre nohy vpredu je pri obsadení zadných sedadiel poskromnejšie, vpredu i vzadu je však dosť priestoru nad hlavou, menej vzadu v priestore ramien pri plnom obsadení. Zúžený priestor pri ovládacích pedáloch spôsobuje, že pri stláčaní spojky môže prekážať brzda, čo však platí aj naopak.

Výhľad z vozidla je dobrý, čo platí aj o cúvaní, pri parkovaní. Menej komfortu na cestách so zlým povrchom je daňou za tvrdšie nastavený podvozok. Na druhej strane práve tvrdší podvozok, odstupňovanie päťstupňovej manuálnej prevodovky s charakteristikou motora a účinné brzdy sú zárukou bezpečných jazdných vlastností. Výkon motora 56 k a pohotovostnú hmotnosť len 735 kg robia zo Seicenta celkom dynamický automobil, ktorý sa nestratí ani diaľnici, kde Seicento je schopné ukázať chrbát aj väčším a výkonnejším automobilom. Nezadýcha sa ani pri dlhšej jazde, naviac pri takmer bezkonkurenčnej spotrebe. V meste nám spotreba neprekročila 6,3 l/100 km, na zmiešanom úseku mesto – cesta 1. triedy – diaľnica bola dokonca len 5,3 l/100 km pri priemernej rýchlosti 67 km/h. Seicento je však automobil vhodný najmä do mesta. Svojou dĺžkou necelých 334 cm sa s ním ľahko zaparkováva a má prijateľnú nízku spotrebu. Batožinový priestor veľkosti 170 dm³ v prípade neobsadeného vozidla možno ľahko rozšíriť sklopením operadiel zadných sedadiel až na 810 dm³. Fiat Seicento je vhodný a využiteľný môže byť najmä pre ženy v mestách, ale aj pre mladé rodiny pre nízku nadobúdaciu cenu a nízku spotrebu. Prípadne aj pre bezdetných manželov.



TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor
Radový vodou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom OHC, vačkový hriadeľ poháňaný ozubeným remeňom. Dva ventily v každom valci so samočinným hydraulickým vymedzovaním vôle. Blok motora liatinový, hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1108 cm3, vŕtanie a zdvih 70,0/72,0 mm. Kompresný pomer 9,6:1. Najväčší výkon 40 kW (55 k) pri otáčkach 5000 min-1. Najvyšší krútiaci moment 88 Nm pri otáčkach 2750 min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Trojcestný katalyzátor výfukových plynov. Jednobodové elektronicky riadené vstrekovanie benzínu.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, jednokotúčová suchá spojka, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,91 – 2,16– 1,48 - 1,12 - 0,83, R 3,82. Stály prevod hnanej nápravy 3,56.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia s pomocným rámom. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na spodných lichobežníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu na spodných lichobežníkových ramenách ukotvených na pomocnom ráme. Odpruženie vpredu i vzadu vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové, vzadu bubnové. Parkovacia brzda mechanická s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie bez posilňovača. Pneumatiky 155/65 R 13.

Karoséria
Samonosná celokovová, trojdverový päťmiestny hatchback.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3337/1508/1420 mm, rázvor náprav 2220 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1270/1260 mm. Pohotovostná hmotnosť 730 kg. Objem batožinového priestoru 170/810 l. Objem palivovej nádrže 38 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 150 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 13,8 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,3/4,7/6,0 l/100 km.

Cena 257 000 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia z 0 na 100 km/h - 13,9 s
Elasticita:
60 až 90 km/h (3. prev. stup.) – 7,3 s
60 až 100 (4.) – 14,9 s
Max. rýchlosť - 148 km/h.

Plusy a mínusy
+
Motor
Brzdy
Spotreba

Batožinový priestor

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Používate make-up? Potom spozornite
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  7. Vianočný bázar chalaňov
  8. Vianočné mecheche 2017
  9. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  10. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 313
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 217
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 998
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 141
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 220
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 205
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 116
  8. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 111
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 962
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 872

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poórovi a jeho ľuďom sa za posledný rok v trnavskej nemocnici darilo

Firmy s väzbami na trnavského podnikateľa dodávajú nemocnici palivo, servisujú počítače a riadia tendre.

KOMENTÁRE

Fico to zabalil, s horúcou kávou si nebude páliť prsty

Aká neopätovaná je náklonnosť kaviarne k Smeru – tam ju predsa nik nemiluje!

Denník SME s knihou Róberta Bezáka

Denník SME pripravil pre vás v utorok 19. decembra špeciálne vydanie.

KULTÚRA

Najškaredšia modelka na svete sa dočkala vlastného filmu

Madame slúžka je netypická francúzska komédia.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.