SME
Sobota, 30. september, 2023 | Meniny má Jarolím
reklama

Fiat Seicento SX – úsporný, ekologický i praktický

Následníkom miniautomobilu Fiata Cinquecento je od jari 1998 len o málo väčší trojdverový päťmiestny Seicento. Ten po približne dva a pol roku prešiel prvou modernizáciou. Išlo len o menšie zmeny na vzhľade a v interiéri. K zmene došlo aj pod kapotou, keď



jednobodové vstrekovanie nahradilo viacbodové, vďaka čomu sa zlepšil krútiaci moment. Motor inovovaného Cinquecenta je teraz pružnejší, úspornejší i ekologickejší a vyhovuje norme Euro 3. U nás sa predáva verzia s motorom 1,1 l (40 kW/55 k) vo výbavách S, SX a Sporting.

My sme v redakčnom teste skúšali Seicento so strednou výbavou SX, ktorá z vyššieho štandardu imobilizér, centrálne zamykanie bez diaľkového ovládania, delené zadné sedadlo, sklopné zadné delené operadlo, elektrické ovládanie predných okien, výklopné zadné bočné okná a nárazníky vo farbe vozidla. Na svoju veľkosť a dĺžku je v interiéri až prekvapivo veľký priestor schopný na menšiu vzdialenosť previesť aj päť cestujúcich, pre ktorých je automobil typovaný. Aj nastupovanie a vystupovanie cez rozmerné dvere je vcelku bezproblémové, až na všeobecné obmedzenie dané dvojicou dverí. Predné sedadlá so svojou dĺžkou sedáka, výškou operadla, svojim tvarovaním i použitými materiálmi predčia poskytovaným pohodlím mnohé automobily vyšších kategórií. Miesta pre nohy vpredu je pri obsadení zadných sedadiel poskromnejšie, vpredu i vzadu je však dosť priestoru nad hlavou, menej vzadu v priestore ramien pri plnom obsadení. Zúžený priestor pri ovládacích pedáloch spôsobuje, že pri stláčaní spojky môže prekážať brzda, čo však platí aj naopak.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výhľad z vozidla je dobrý, čo platí aj o cúvaní, pri parkovaní. Menej komfortu na cestách so zlým povrchom je daňou za tvrdšie nastavený podvozok. Na druhej strane práve tvrdší podvozok, odstupňovanie päťstupňovej manuálnej prevodovky s charakteristikou motora a účinné brzdy sú zárukou bezpečných jazdných vlastností. Výkon motora 56 k a pohotovostnú hmotnosť len 735 kg robia zo Seicenta celkom dynamický automobil, ktorý sa nestratí ani diaľnici, kde Seicento je schopné ukázať chrbát aj väčším a výkonnejším automobilom. Nezadýcha sa ani pri dlhšej jazde, naviac pri takmer bezkonkurenčnej spotrebe. V meste nám spotreba neprekročila 6,3 l/100 km, na zmiešanom úseku mesto – cesta 1. triedy – diaľnica bola dokonca len 5,3 l/100 km pri priemernej rýchlosti 67 km/h. Seicento je však automobil vhodný najmä do mesta. Svojou dĺžkou necelých 334 cm sa s ním ľahko zaparkováva a má prijateľnú nízku spotrebu. Batožinový priestor veľkosti 170 dm³ v prípade neobsadeného vozidla možno ľahko rozšíriť sklopením operadiel zadných sedadiel až na 810 dm³. Fiat Seicento je vhodný a využiteľný môže byť najmä pre ženy v mestách, ale aj pre mladé rodiny pre nízku nadobúdaciu cenu a nízku spotrebu. Prípadne aj pre bezdetných manželov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor
Radový vodou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom OHC, vačkový hriadeľ poháňaný ozubeným remeňom. Dva ventily v každom valci so samočinným hydraulickým vymedzovaním vôle. Blok motora liatinový, hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1108 cm3, vŕtanie a zdvih 70,0/72,0 mm. Kompresný pomer 9,6:1. Najväčší výkon 40 kW (55 k) pri otáčkach 5000 min-1. Najvyšší krútiaci moment 88 Nm pri otáčkach 2750 min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Trojcestný katalyzátor výfukových plynov. Jednobodové elektronicky riadené vstrekovanie benzínu.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, jednokotúčová suchá spojka, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,91 – 2,16– 1,48 - 1,12 - 0,83, R 3,82. Stály prevod hnanej nápravy 3,56.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podvozok
Bezrámová konštrukcia s pomocným rámom. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na spodných lichobežníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu na spodných lichobežníkových ramenách ukotvených na pomocnom ráme. Odpruženie vpredu i vzadu vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové, vzadu bubnové. Parkovacia brzda mechanická s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie bez posilňovača. Pneumatiky 155/65 R 13.

Karoséria
Samonosná celokovová, trojdverový päťmiestny hatchback.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3337/1508/1420 mm, rázvor náprav 2220 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1270/1260 mm. Pohotovostná hmotnosť 730 kg. Objem batožinového priestoru 170/810 l. Objem palivovej nádrže 38 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 150 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 13,8 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,3/4,7/6,0 l/100 km.

Cena 257 000 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia z 0 na 100 km/h - 13,9 s
Elasticita:
60 až 90 km/h (3. prev. stup.) – 7,3 s
60 až 100 (4.) – 14,9 s
Max. rýchlosť - 148 km/h.

Plusy a mínusy
+
Motor
Brzdy
Spotreba

Batožinový priestor

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Vyrábajú lieky, ktoré poznali naše babky
  2. Ako si sporiť na dôchodok? Odpoveď vás možno prekvapí
  3. Unikátny kamión Hladinka smeruje na Bielu noc do Bratislavy
  4. Mexiko, Keňa či Maurícius. Cestujte za top exotikou z Viedne
  5. Aké tajomstvá skrýva kancelária šéfveliteľa?
  6. Umelá inteligencia už zajtra ovládne 5 miest na Slovensku!
  7. Slováci hlásili v lete až o 35 % viac škôd než minulý rok
  8. Všetkým lepí pred voľbami
  1. List moruše bielej pomáha znižovať hladinu cukru v krvi
  2. Zlato z malého futbalu aj plážového volejbalu
  3. Vďaka Blue Berry™ si užívam život naplno!
  4. V sobotu môžete urobiť dobrú voľbu! Union víta nových poistencov
  5. Ako si sporiť na dôchodok? Odpoveď vás možno prekvapí
  6. Unikátny kamión Hladinka smeruje na Bielu noc do Bratislavy
  7. Vyrábajú lieky, ktoré poznali naše babky
  8. Mexiko, Keňa či Maurícius. Cestujte za top exotikou z Viedne
  1. Umelá inteligencia už zajtra ovládne 5 miest na Slovensku! 20 680
  2. Všetkým lepí pred voľbami 12 425
  3. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 9 234
  4. Hladinka smeruje do Košíc! 8 364
  5. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy? 6 935
  6. Ako si sporiť na dôchodok? Odpoveď vás možno prekvapí 5 837
  7. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka 4 990
  8. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát 4 668
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Historicky najnižšiu účasť namerali na Slovensku v júni 2006.


18 h
Sledujeme výsledky parlamentných volieb 2023 minútu po minúte

Parlamentné voľby prebiehajú bez problémov.


a 7 ďalší 8 h
Oficiálne kompletné výsledky volieb bývajú dostupné v nedeľu okolo poludnia.

Prvé výsledky nabehnú v sobotu po desiatej večer.


8 h
Migranti vo Vajnoroch sa zväčša pohybujú vo väčších skupinách.

Ayham Al Rajhiya zo Sýrie lámanou angličtinou hovorí, že nechcú robiť problémy.


22 h

Neprehliadnite tiež

Ineos Grenadier

Priplatiť sa dá prakticky za čokoľvek.


28. sep
Ilustračné foto.

Autá od októbra môžu stáť už len na vyznačených miestach.


a 1 ďalší 27. sep
Ilustračné foto.

Návrh pre Euro 7 prešiel výrazným kompromisom.


26. sep
Mercedes B250 e

Prednosťou je rýchle nabíjanie aj veľký dojazd.


26. sep
reklama

Blogy SME

  1. Eva Gallova: Horský hotel Gejdák s krásnou prírodou
  2. Dušan Koniar: Spotrebná daň predražuje polliter asi o dva centy
  3. Anton Kovalčík: Murder Inc. na ruský spôsob 5. Koniec zvláštneho agenta FSB. Prvá časť.
  4. Rado Surovka: Niečo tu smrdí.
  5. Soňa Fröhlichová: Vinári pri Ženevskom jazere finišujú so zberom hrozna
  6. Pavel Ciesar: 325 mesiacov fiktívneho života v Matra Anke, a.s.
  7. Jano Richter: Oligarchovia sa radujú z každej jednej vraždy gayov
  8. Dada Vozáriková: Kúp mi knihu. V Edinburghu.
  1. Martin Greguš: Voličom Progresívneho Slovenska a SAS v Bratislave. Keď 1.10. už nebude mať kde zaparkovať spomeňte si, kto si opäť neurobil domácu úlohu... 83 163
  2. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 52 480
  3. Jana Plichtová: "Dobrák" Boris Kollár a jeho pomáhanie (si k majetku) 40 476
  4. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica. 33 730
  5. Michal Feik: Možno veriť predvolebným prieskumom? 27 402
  6. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 25 895
  7. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 22 986
  8. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť! 15 564
  1. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  5. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  6. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  8. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
reklama
SkryťZatvoriť reklamu