REDAKČNÝ TEST

Fiat Seicento SX – úsporný, ekologický i praktický

Následníkom miniautomobilu Fiata Cinquecento je od jari 1998 len o málo väčší trojdverový päťmiestny Seicento. Ten po približne dva a pol roku prešiel prvou modernizáciou. Išlo len o menšie zmeny na vzhľade a v interiéri. K zmene došlo aj pod kapotou, keď



jednobodové vstrekovanie nahradilo viacbodové, vďaka čomu sa zlepšil krútiaci moment. Motor inovovaného Cinquecenta je teraz pružnejší, úspornejší i ekologickejší a vyhovuje norme Euro 3. U nás sa predáva verzia s motorom 1,1 l (40 kW/55 k) vo výbavách S, SX a Sporting.

My sme v redakčnom teste skúšali Seicento so strednou výbavou SX, ktorá z vyššieho štandardu imobilizér, centrálne zamykanie bez diaľkového ovládania, delené zadné sedadlo, sklopné zadné delené operadlo, elektrické ovládanie predných okien, výklopné zadné bočné okná a nárazníky vo farbe vozidla. Na svoju veľkosť a dĺžku je v interiéri až prekvapivo veľký priestor schopný na menšiu vzdialenosť previesť aj päť cestujúcich, pre ktorých je automobil typovaný. Aj nastupovanie a vystupovanie cez rozmerné dvere je vcelku bezproblémové, až na všeobecné obmedzenie dané dvojicou dverí. Predné sedadlá so svojou dĺžkou sedáka, výškou operadla, svojim tvarovaním i použitými materiálmi predčia poskytovaným pohodlím mnohé automobily vyšších kategórií. Miesta pre nohy vpredu je pri obsadení zadných sedadiel poskromnejšie, vpredu i vzadu je však dosť priestoru nad hlavou, menej vzadu v priestore ramien pri plnom obsadení. Zúžený priestor pri ovládacích pedáloch spôsobuje, že pri stláčaní spojky môže prekážať brzda, čo však platí aj naopak.

Výhľad z vozidla je dobrý, čo platí aj o cúvaní, pri parkovaní. Menej komfortu na cestách so zlým povrchom je daňou za tvrdšie nastavený podvozok. Na druhej strane práve tvrdší podvozok, odstupňovanie päťstupňovej manuálnej prevodovky s charakteristikou motora a účinné brzdy sú zárukou bezpečných jazdných vlastností. Výkon motora 56 k a pohotovostnú hmotnosť len 735 kg robia zo Seicenta celkom dynamický automobil, ktorý sa nestratí ani diaľnici, kde Seicento je schopné ukázať chrbát aj väčším a výkonnejším automobilom. Nezadýcha sa ani pri dlhšej jazde, naviac pri takmer bezkonkurenčnej spotrebe. V meste nám spotreba neprekročila 6,3 l/100 km, na zmiešanom úseku mesto – cesta 1. triedy – diaľnica bola dokonca len 5,3 l/100 km pri priemernej rýchlosti 67 km/h. Seicento je však automobil vhodný najmä do mesta. Svojou dĺžkou necelých 334 cm sa s ním ľahko zaparkováva a má prijateľnú nízku spotrebu. Batožinový priestor veľkosti 170 dm³ v prípade neobsadeného vozidla možno ľahko rozšíriť sklopením operadiel zadných sedadiel až na 810 dm³. Fiat Seicento je vhodný a využiteľný môže byť najmä pre ženy v mestách, ale aj pre mladé rodiny pre nízku nadobúdaciu cenu a nízku spotrebu. Prípadne aj pre bezdetných manželov.



TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor
Radový vodou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom OHC, vačkový hriadeľ poháňaný ozubeným remeňom. Dva ventily v každom valci so samočinným hydraulickým vymedzovaním vôle. Blok motora liatinový, hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1108 cm3, vŕtanie a zdvih 70,0/72,0 mm. Kompresný pomer 9,6:1. Najväčší výkon 40 kW (55 k) pri otáčkach 5000 min-1. Najvyšší krútiaci moment 88 Nm pri otáčkach 2750 min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Trojcestný katalyzátor výfukových plynov. Jednobodové elektronicky riadené vstrekovanie benzínu.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, jednokotúčová suchá spojka, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,91 – 2,16– 1,48 - 1,12 - 0,83, R 3,82. Stály prevod hnanej nápravy 3,56.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia s pomocným rámom. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na spodných lichobežníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu na spodných lichobežníkových ramenách ukotvených na pomocnom ráme. Odpruženie vpredu i vzadu vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové, vzadu bubnové. Parkovacia brzda mechanická s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie bez posilňovača. Pneumatiky 155/65 R 13.

Karoséria
Samonosná celokovová, trojdverový päťmiestny hatchback.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3337/1508/1420 mm, rázvor náprav 2220 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1270/1260 mm. Pohotovostná hmotnosť 730 kg. Objem batožinového priestoru 170/810 l. Objem palivovej nádrže 38 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 150 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 13,8 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,3/4,7/6,0 l/100 km.

Cena 257 000 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia z 0 na 100 km/h - 13,9 s
Elasticita:
60 až 90 km/h (3. prev. stup.) – 7,3 s
60 až 100 (4.) – 14,9 s
Max. rýchlosť - 148 km/h.

Plusy a mínusy
+
Motor
Brzdy
Spotreba

Batožinový priestor

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  3. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  5. Od septembra opäť po starom
  6. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  7. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  8. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  9. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  10. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 877
  2. Od septembra opäť po starom 6 156
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 788
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 424
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 731
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 693
  7. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 212
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 195
  9. Ako sme jazdili v socializme 1 092
  10. Leto nekončí! 1 077

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Obchvat Ružomberka: už mal byť hotový, nakoniec bude meškať roky

Úsek D1 medzi Hubovou a Ivachnovou, ktorého súčasťou je aj obchvat mesta s 27-tisíc obyvateľmi, plánujú dokončiť až v roku 2021.

DOMOV

Odchod z koalície? Názory sú pol na pol, hovorí poslanec SNS

Fico ustúpil Dankovi a vláda v stredu nerokovala.

ŠPORT

Neapol hrá ako Real. Hamšíkovi sa vernosť môže oplatiť

Ľudia sa rozprávajú len o zápase, tvrdí Hamšík.

KOMENTÁRE

Fico môže stratiť viac než Danko

V prípade vabanku môže Smer stratiť viac než SNS. Už teraz má preň kauza nepríjemné dôsledky.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen ukázal svoje najmenšie SUV, volá sa T-Roc

Už v základe ponúkne bohatú výbavu a možnosti individualizácie.

Ferrari nečakane nahrádza Californiu modelom Portofino

Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 320 kilometrov za hodinu.

Legendárny mikrobus od Volkswagenu sa vráti do výroby

Prví zákazníci sa ho dočkajú v roku 2022 v podobe elektromobilu.

Apple už nechce vyrobiť autonómne vozidlo

Spoločnosť sa chce sústrediť na samotnú technológiu autonómneho riadenia.