
voril základ pre všetky ďalšie série a bol takpovediac hnacou silou Forda, spoločné iba meno. Stála a početná zmena modelov ako i častý facelift spôsobili, že jednotlivé modely Escorta veľmi rýchlo strácali svoju aktuálnosť. Táto rýchla výmena modelov mala samozrejme vplyv na vývoj cien na trhu s ojazdenými automobilmi. Spôsobila tlak, následkom ktorého sa ceny priblížili k skutočne nízkym hodnotám. Ak k tomu pripočítame aj výhodné ceny náhradných dielov a servisných prehliadok, je Escort jedným zo zvlášť úsporných automobilov. V štatistike poruchovosti patrí Escortu miesto v strednej časti. Modely vyrobené do roku 1992 často trpia poruchami ozubeného remeňa i jeho krytu. Samotným majiteľom najviac prekáža ťažké radenie a vyššia spotreba. Podľa štatistiky Dekra sa pri hlavnej prehliadke vozidiel starých do troch rokov neosvedčí iba skromných sedem percent. Najčastejším dôvodom sú chyby na výfukovom systéme a brzdovej sústave. V porovnaní kvality je mladšia generácia citeľne vylepšená. Modifikácie podvozku a precíznejšie dielenské spracovanie odstránili staré nedostatky a značnou mierou prispeli aj k vyššej spoľahlivosti. Ako najvhodnejšia voľba sa javia modely vyrábané od roku 1995.
Typické slabé miesta
poruchy elektronických častí motora a prevodovky, nepravidelný voľnobeh, zvlnené brzdové kotúče a brzdový bubon, aerodynamický hluk na strešnom okne
+
bezproblémové jazdné vlastnosti
sériová výbava
dostatok priestoru a pohodlné sedadlá
veľký a variabilný batožinový priestor
dobré dielenské spracovanie (od r. 1995)
-
účinok bŕzd pri vyššom zaťažení
vyššia spotreba
ťažké riadenie bez posilňovača
horšie dielenské spracovanie starších modelov
Odporúčané druhy motorov
1,4 l štvorvalcový s výkonom 75 k. Spotreba 9 l/100 km.
1,6 l štvorvalcový s výkonom 90 k. Dobré jazdne vlastnosti, mierne hlučný. Spotreba 10 l/100 km.
1,8 l turbodiesel s výkonom 90 k. Silný, pri vyšších otáčkach hlučnejší. Spotreba 7 l/100 km.
1,8 l štvorvalcový s výkonom 130 k. Zvláštny model Schumacher XR3i (rok výroby 1994 a 1995). Spotreba 11 l/100 km.
Autor: Martina Skurková