SME

Kupujeme ojazdené auto: Ford Escort

V histórii značky Ford bol Escort skutočným vytrvalcom. Predtým ako ho v roku 1998 nahradil aktuálny model Focus patril niekoľko desaťročí k permanentne aktualizovanej ponuke tejto automobilky. Dnes už má s pôvodným modelom zo šesťdesiatych rokov, ktorý t

voril základ pre všetky ďalšie série a bol takpovediac hnacou silou Forda, spoločné iba meno. Stála a početná zmena modelov ako i častý facelift spôsobili, že jednotlivé modely Escorta veľmi rýchlo strácali svoju aktuálnosť. Táto rýchla výmena modelov mala samozrejme vplyv na vývoj cien na trhu s ojazdenými automobilmi. Spôsobila tlak, následkom ktorého sa ceny priblížili k skutočne nízkym hodnotám. Ak k tomu pripočítame aj výhodné ceny náhradných dielov a servisných prehliadok, je Escort jedným zo zvlášť úsporných automobilov. V štatistike poruchovosti patrí Escortu miesto v strednej časti. Modely vyrobené do roku 1992 často trpia poruchami ozubeného remeňa i jeho krytu. Samotným majiteľom najviac prekáža ťažké radenie a vyššia spotreba. Podľa štatistiky Dekra sa pri hlavnej prehliadke vozidiel starých do troch rokov neosvedčí iba skromných sedem percent. Najčastejším dôvodom sú chyby na výfukovom systéme a brzdovej sústave. V porovnaní kvality je mladšia generácia citeľne vylepšená. Modifikácie podvozku a precíznejšie dielenské spracovanie odstránili staré nedostatky a značnou mierou prispeli aj k vyššej spoľahlivosti. Ako najvhodnejšia voľba sa javia modely vyrábané od roku 1995.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Typické slabé miesta
poruchy elektronických častí motora a prevodovky, nepravidelný voľnobeh, zvlnené brzdové kotúče a brzdový bubon, aerodynamický hluk na strešnom okne
+
bezproblémové jazdné vlastnosti
sériová výbava
dostatok priestoru a pohodlné sedadlá
veľký a variabilný batožinový priestor
dobré dielenské spracovanie (od r. 1995)
-
účinok bŕzd pri vyššom zaťažení
vyššia spotreba
ťažké riadenie bez posilňovača
horšie dielenské spracovanie starších modelov
Odporúčané druhy motorov
1,4 l štvorvalcový s výkonom 75 k. Spotreba 9 l/100 km.
1,6 l štvorvalcový s výkonom 90 k. Dobré jazdne vlastnosti, mierne hlučný. Spotreba 10 l/100 km.
1,8 l turbodiesel s výkonom 90 k. Silný, pri vyšších otáčkach hlučnejší. Spotreba 7 l/100 km.
1,8 l štvorvalcový s výkonom 130 k. Zvláštny model Schumacher XR3i (rok výroby 1994 a 1995). Spotreba 11 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Martina Skurková

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako rozoznať dobrú kávu? Poradí pražiarka
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 415
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 120
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 446
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 4 103
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 3 304
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 538
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 310
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 267
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Rado Surovka: Titanic z Devína mieri do Banskej Bystrice
  2. Martin Turčan: Slovenský štát Róberta Tisa
  3. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo
  4. Daniel Bíro: Zrúcaninu hradu Čeklís nájdeme v Bernolákove. Aké sú ďalšie zaujímavosti, súvislosti a história tohto hradu?
  5. Andrea Podešvová: Keď slávik slovenský nevie, či lepšie je mlčať
  6. Ján Šeďo: Súdruh Blanár, svet patrí nevedomým, vládnete oprávnene...
  7. Patrik Zimáni: Cestovné poistenie AXA
  8. Štefan Šturdzík: Keď do pekla , tak na veľkom bielom koni !!
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 785
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 916
  3. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 434
  4. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 10 377
  5. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 10 060
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 993
  7. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 176
  8. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 6 727
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu