SME
reklama

Kupujeme ojazdené auto: Ford Escort

V histórii značky Ford bol Escort skutočným vytrvalcom. Predtým ako ho v roku 1998 nahradil aktuálny model Focus patril niekoľko desaťročí k permanentne aktualizovanej ponuke tejto automobilky. Dnes už má s pôvodným modelom zo šesťdesiatych rokov, ktorý t

voril základ pre všetky ďalšie série a bol takpovediac hnacou silou Forda, spoločné iba meno. Stála a početná zmena modelov ako i častý facelift spôsobili, že jednotlivé modely Escorta veľmi rýchlo strácali svoju aktuálnosť. Táto rýchla výmena modelov mala samozrejme vplyv na vývoj cien na trhu s ojazdenými automobilmi. Spôsobila tlak, následkom ktorého sa ceny priblížili k skutočne nízkym hodnotám. Ak k tomu pripočítame aj výhodné ceny náhradných dielov a servisných prehliadok, je Escort jedným zo zvlášť úsporných automobilov. V štatistike poruchovosti patrí Escortu miesto v strednej časti. Modely vyrobené do roku 1992 často trpia poruchami ozubeného remeňa i jeho krytu. Samotným majiteľom najviac prekáža ťažké radenie a vyššia spotreba. Podľa štatistiky Dekra sa pri hlavnej prehliadke vozidiel starých do troch rokov neosvedčí iba skromných sedem percent. Najčastejším dôvodom sú chyby na výfukovom systéme a brzdovej sústave. V porovnaní kvality je mladšia generácia citeľne vylepšená. Modifikácie podvozku a precíznejšie dielenské spracovanie odstránili staré nedostatky a značnou mierou prispeli aj k vyššej spoľahlivosti. Ako najvhodnejšia voľba sa javia modely vyrábané od roku 1995.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Typické slabé miesta
poruchy elektronických častí motora a prevodovky, nepravidelný voľnobeh, zvlnené brzdové kotúče a brzdový bubon, aerodynamický hluk na strešnom okne
+
bezproblémové jazdné vlastnosti
sériová výbava
dostatok priestoru a pohodlné sedadlá
veľký a variabilný batožinový priestor
dobré dielenské spracovanie (od r. 1995)
-
účinok bŕzd pri vyššom zaťažení
vyššia spotreba
ťažké riadenie bez posilňovača
horšie dielenské spracovanie starších modelov
Odporúčané druhy motorov
1,4 l štvorvalcový s výkonom 75 k. Spotreba 9 l/100 km.
1,6 l štvorvalcový s výkonom 90 k. Dobré jazdne vlastnosti, mierne hlučný. Spotreba 10 l/100 km.
1,8 l turbodiesel s výkonom 90 k. Silný, pri vyšších otáčkach hlučnejší. Spotreba 7 l/100 km.
1,8 l štvorvalcový s výkonom 130 k. Zvláštny model Schumacher XR3i (rok výroby 1994 a 1995). Spotreba 11 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: Martina Skurková

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  6. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  7. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  8. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  1. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  2. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  3. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  4. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  5. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  6. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  7. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  8. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 770
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 677
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 463
  4. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 402
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 276
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 035
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 939
  8. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 2 750
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Michal Ježek: Prelet nad kukučím, pardón, orlím hniezdom
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi
  3. Zuzana Valachovičová: Koniec príspevkov na zubné ošetrenie
  4. Peter Franek: Facka od ľudí.
  5. Jozef Varga: Krkavci / 57. /
  6. Jozef Ďanovský: Aký vzťah k Bohu, taký vzťah k človeku
  7. Věra Tepličková: Zasa tie hnusné médiá alebo Keď je grófka ne/spravodlivo odsúdená
  8. Martina Paulenová: Ako som si zlým vlakovým spojením medzi Žilinou a Martinom nenechala pokaziť náladu
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 841
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 989
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 585
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 218
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 234
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 671
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 744
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 603
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
reklama
SkryťZatvoriť reklamu