SME

Kupujeme ojazdené auto: Ford Escort

V histórii značky Ford bol Escort skutočným vytrvalcom. Predtým ako ho v roku 1998 nahradil aktuálny model Focus patril niekoľko desaťročí k permanentne aktualizovanej ponuke tejto automobilky. Dnes už má s pôvodným modelom zo šesťdesiatych rokov, ktorý t

voril základ pre všetky ďalšie série a bol takpovediac hnacou silou Forda, spoločné iba meno. Stála a početná zmena modelov ako i častý facelift spôsobili, že jednotlivé modely Escorta veľmi rýchlo strácali svoju aktuálnosť. Táto rýchla výmena modelov mala samozrejme vplyv na vývoj cien na trhu s ojazdenými automobilmi. Spôsobila tlak, následkom ktorého sa ceny priblížili k skutočne nízkym hodnotám. Ak k tomu pripočítame aj výhodné ceny náhradných dielov a servisných prehliadok, je Escort jedným zo zvlášť úsporných automobilov. V štatistike poruchovosti patrí Escortu miesto v strednej časti. Modely vyrobené do roku 1992 často trpia poruchami ozubeného remeňa i jeho krytu. Samotným majiteľom najviac prekáža ťažké radenie a vyššia spotreba. Podľa štatistiky Dekra sa pri hlavnej prehliadke vozidiel starých do troch rokov neosvedčí iba skromných sedem percent. Najčastejším dôvodom sú chyby na výfukovom systéme a brzdovej sústave. V porovnaní kvality je mladšia generácia citeľne vylepšená. Modifikácie podvozku a precíznejšie dielenské spracovanie odstránili staré nedostatky a značnou mierou prispeli aj k vyššej spoľahlivosti. Ako najvhodnejšia voľba sa javia modely vyrábané od roku 1995.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Typické slabé miesta
poruchy elektronických častí motora a prevodovky, nepravidelný voľnobeh, zvlnené brzdové kotúče a brzdový bubon, aerodynamický hluk na strešnom okne
+
bezproblémové jazdné vlastnosti
sériová výbava
dostatok priestoru a pohodlné sedadlá
veľký a variabilný batožinový priestor
dobré dielenské spracovanie (od r. 1995)
-
účinok bŕzd pri vyššom zaťažení
vyššia spotreba
ťažké riadenie bez posilňovača
horšie dielenské spracovanie starších modelov
Odporúčané druhy motorov
1,4 l štvorvalcový s výkonom 75 k. Spotreba 9 l/100 km.
1,6 l štvorvalcový s výkonom 90 k. Dobré jazdne vlastnosti, mierne hlučný. Spotreba 10 l/100 km.
1,8 l turbodiesel s výkonom 90 k. Silný, pri vyšších otáčkach hlučnejší. Spotreba 7 l/100 km.
1,8 l štvorvalcový s výkonom 130 k. Zvláštny model Schumacher XR3i (rok výroby 1994 a 1995). Spotreba 11 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Martina Skurková

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 234
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 463
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 186
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 159
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 762
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 708
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 680
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 944
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  2. Eva Bachletová: Naše svetlo
  3. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  4. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  5. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  6. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  7. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  8. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 33 964
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 828
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 409
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 827
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 400
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 114
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 312
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 292
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu