Kupujeme ojazdené auto: Ford Escort

V histórii značky Ford bol Escort skutočným vytrvalcom. Predtým ako ho v roku 1998 nahradil aktuálny model Focus patril niekoľko desaťročí k permanentne aktualizovanej ponuke tejto automobilky. Dnes už má s pôvodným modelom zo šesťdesiatych rokov, ktorý t

voril základ pre všetky ďalšie série a bol takpovediac hnacou silou Forda, spoločné iba meno. Stála a početná zmena modelov ako i častý facelift spôsobili, že jednotlivé modely Escorta veľmi rýchlo strácali svoju aktuálnosť. Táto rýchla výmena modelov mala samozrejme vplyv na vývoj cien na trhu s ojazdenými automobilmi. Spôsobila tlak, následkom ktorého sa ceny priblížili k skutočne nízkym hodnotám. Ak k tomu pripočítame aj výhodné ceny náhradných dielov a servisných prehliadok, je Escort jedným zo zvlášť úsporných automobilov. V štatistike poruchovosti patrí Escortu miesto v strednej časti. Modely vyrobené do roku 1992 často trpia poruchami ozubeného remeňa i jeho krytu. Samotným majiteľom najviac prekáža ťažké radenie a vyššia spotreba. Podľa štatistiky Dekra sa pri hlavnej prehliadke vozidiel starých do troch rokov neosvedčí iba skromných sedem percent. Najčastejším dôvodom sú chyby na výfukovom systéme a brzdovej sústave. V porovnaní kvality je mladšia generácia citeľne vylepšená. Modifikácie podvozku a precíznejšie dielenské spracovanie odstránili staré nedostatky a značnou mierou prispeli aj k vyššej spoľahlivosti. Ako najvhodnejšia voľba sa javia modely vyrábané od roku 1995.

Typické slabé miesta
poruchy elektronických častí motora a prevodovky, nepravidelný voľnobeh, zvlnené brzdové kotúče a brzdový bubon, aerodynamický hluk na strešnom okne
+
bezproblémové jazdné vlastnosti
sériová výbava
dostatok priestoru a pohodlné sedadlá
veľký a variabilný batožinový priestor
dobré dielenské spracovanie (od r. 1995)
-
účinok bŕzd pri vyššom zaťažení
vyššia spotreba
ťažké riadenie bez posilňovača
horšie dielenské spracovanie starších modelov
Odporúčané druhy motorov
1,4 l štvorvalcový s výkonom 75 k. Spotreba 9 l/100 km.
1,6 l štvorvalcový s výkonom 90 k. Dobré jazdne vlastnosti, mierne hlučný. Spotreba 10 l/100 km.
1,8 l turbodiesel s výkonom 90 k. Silný, pri vyšších otáčkach hlučnejší. Spotreba 7 l/100 km.
1,8 l štvorvalcový s výkonom 130 k. Zvláštny model Schumacher XR3i (rok výroby 1994 a 1995). Spotreba 11 l/100 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 7 934
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 723
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 674
  4. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 321
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 984
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 617
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 320
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 291
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 174
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 894

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Podnikajú na hranici prežitia. V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili dvaja Bratislavčania svojho tvorivého ducha i značnú časť finančných úspor.

KOMENTÁRE

Pravda a láska stoja na našej strane

Môj manžel a ja, na túto frázu si aj po vyše dvoch rokoch manželstva stále zvykám.

PLUS

Prečo je dobré nájsť si architekta

Len rozumný architekt vymyslí dom, v ktorom budete naozaj šťastní.

ŠPORT

Fotografka z Tour: Sagan má výraznú tvár, je fotogenický

Češka bola roky jedinou ženou, ktorá fotila Tour z motorky.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.