Bratia Schumacherovci v Kanade prepísali históriu F 1

V doterajších 51 ročníkoch majstrovstiev sveta formuly 1 jazdili štyri bratské dvojice - Graham a Peter Whiteheadovci (1952), Jody a Ian Scheckterovci (1974 - 1977), Emerson a Wilson Fittipaldiovci (1972 - 1975), Michael a Ralf Schumacherovci (1997 - 2001

), ale žiadnej sa doteraz nepodarilo obsadiť v pretekoch prvé dve miesta. Až v nedeľu na Veľkej cene Kanady v Montreale. Na prekvapenie však ôsme preteky 17-dielneho seriálu MS nevyhral trojnásobný majster sveta Michael na Ferrari, ale cieľom prešiel prvý jeho o šesť rokov mladší brat Ralf na Williamse. Keďže Michaelov hlavný konkurent v tomto ročníku MS David Coulthard (V. Brit., McLaren-Mercedes) pre poruchu motora preteky nedokončil, Schumi zvýšil svoj náskok v celkovom hodnotení už na 18 bodov (58:40). Tretí skončil Fín Mika Häkkinen na McLarene, prvý raz v tejto sezóny vystúpil na pódium.

Základ svojho úspechu na okruhu Gillesa Villeneuva položili bratia Schumacherovci v sobotňajšej kvalifikácii. Michael získal pole position v novom rekorde trate 1:15,782 min. (priem. rýchlosť 210,018 km/h), pričom ani nevyužil všetkých povolených 12 kôl. Usmieval sa, ako sa súperi snažia - bol si istý, že už ho nikto neprekoná. Z druhého miesta štartoval Ralf a túto pozíciu si rodáci z Kerpenu ustrážili až do 46. kola. Nič na tom nezmenila ani haváriu Kolumbijčana Montoyu za volantom BMW-Williams v 19. kole, na ktorú doplatil za ním jazdiaci Brazílčan Barrichello na Ferrari - kým odpratali stroje a úlomky z trate, tri kolá jazdilo pred monopostmi bezpečnostné vozidlo a rozdiely sa zmazali. V 22. kole sa VC Kanady prakticky začínala odznova, no Michael s Ralfom sa znova vzdialili prenasledovateľom a jazdili tesne pri sebe. Mladší z bratov mal na rovných úsekoch rýchlejšie auto, v 300-kilometrovej rýchlosti to niekoľkokrát naznačil, ale na predbiehací manéver sa neodvážil. Počkal si, kým Michael v 46. kole zašiel na výmenu pneumatík, doplnenie paliva a potom s ľahkým vozidlom ešte päť kôl krúžil po trati s najrýchlejšími časmi. Ralf si vybudoval náskok až 27 sekúnd, keď v 51. kole aj on zašiel do depa. Mechanici zvládli výmenu za 8,5 sekundy a na trať sa stihol vrátiť so štvorsekundovým náskokom pred Michaelom. Bolo rozhodnuté.

V závere za nimi jazdili strieborné šípy Häkkinena a Coultharda, no škótskeho pilota 14 kôl pred koncom zradil motor - s husto dymiacim autom zamieril do depa a skončil. Coulthard prvý raz v sezóne nedokončil preteky, ale už aj v Španielsku a potom v Monaku mal obrovské problémy so svojím strojom. Niet sa čo čudovať, že stále viac stráca na M. Schumachera, ktorý šoféruje spoľahlivé Ferrari.

Obrovskú radosť mal zo 4. miesta nováčik v efjednotke Kimi Räikkönen (Fín.) na Sauberi, no ešte väčšiu veterán Jean Alesi (Fr.) na Proste - na trati, kde pred piatimi rokmi vybojoval dosiaľ svoj jediný triumf vo formule 1, si piatym miestom pripravil darček k pondelňajším 37. narodeninám.

Vyše 100-tisíc divákov však zažilo sklamanie, keď na štarte zlyhala trakčná kontrola miláčikovi publika Jacquesovi Villeneuvovi na BARe a potom v 34. kole pre poruchu spojky definitívne odstavil svoje auto.

R. Schumacher vyhral po Imole svoje druhé preteky F 1 a na stupni víťazov mu brat s Häkkinenom pripravili takú sprchu zo šampanského, že na ňom nezostala suchá ani nitka.

Zraneného Heinza-Haralda Frentzena (Nem.) v tíme Jordan nahradil testovací jazdec Richardo Zonta z Brazílie, nechýbalo mu veľa, aby zabodoval.

R. Schumacher: "Mal som vynikajúco pripravené auto. Nechcel som riskovať predbiehanie na trati a márne som čakal na Michaelovu chybu, preto som si počkal na zastávky v depe - vedel som, že brat má menej benzínu a musí tam zájsť prvý. Auto, motor, pneumatiky aj taktika sme dnes ideálne zosúladili."

M. Schumacher: "Som si istý, že rodičia majú z nás radosť. Ralf jazdil vynikajúco a v tejto situácii som spokojný aj so 6 bodmi za druhé miesto. Myslel som si, že vydržím dlhšie na trati, kým bude treba zájsť do pitstopu a prakticky už vo chvíli, keď som tam v 46. kole musel zájsť, mi bolo jasné, že som s Ralfom prehral."

Häkkinen: "Som šťastný, prvý raz v tejto sezóne som sa dostal na stupeň víťazov. S autom som nebol stopercentne spokojný, pri vjazde do zákrut som strácal desatiny sekundy. Posledných pätnásť kôl som cítil značné vibrácie, volant som musel držať stále pevnejšie."

Veľká cena Kanady (69 kôl, celkove 305,049 km):
1. R. Schumacher (Nem., Williams-BMW) 1:34:31,522 h, 2. M. Schumacher (Nem., Ferrari) + 20,2 s, 3. Häkkinen (Fín., McLaren-Mercedes) + 40,6, 4. Räikkönen (Fín., Sauber-Petronas) + 1:08,1 min, 5. Alesi (Fr., Prost-Acer) + 1:10,4, 6. De la Rosa (Šp., Jaguár-Cosworth) + 1 kolo.

Ďalšie poradie: 7. Zonta (Braz., Jordan-Honda), 8. Burti (Braz., Prost-Acer) obaja +1 kolo, 9. Marques (Braz., European-Minardi) +3 kolá, 10. Verstappen (Hol., Arrows-Asiatech) + 4 kolá, 11. Trulli (Tal., Jordan-Honda) + 6 kôl.

Nedokončili: 1 kolo - Fisichella (Tal., Benetton-Renault) havária, 2 - Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas) havária, 2 - Irvine (V. Brit., Jaguár-Cosworth) havária, 19 - Montoya (Kol., Williams-BMW) havária, 19 - Barrichello (Braz., Ferrari) havária, 25 - Bernoldi (Braz., Arrows-Asiatech) technické problémy, 34 - Villeneuve (Kan., BAR-Honda) spojka, 40 - Panis (Fr., BAR-Honda) tech. problémy, Button (V. Brit., Benetton-Renault) tech. problémy, Alonso (Šp., European-Minardi) tech. problémy, 55 - Coulthard (V. Brit., McLaren-Mercedes) motor.

Najrýchlejšie kolo: R. Schumacher 1:17,205.

Priebežné poradie MS po ôsmich pretekoch: 1. M. Schumacher 58, 2. Coulhard 40, 3. Barrichello 24, 4. R. Schumacher 22, 5. Heidfeld a Häkkinen po 8, 7. Trulli, Räikkönen a Villeneuve po 7, 10. Montoya a Frentzen (Nem., Jordan) po 6, 12. Panis 5, 13. Irvine 4, 14. Alesi, 15. Verstappen, Fisichella, De la Rosa po 1.

Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 82 b., 2. McLaren-Mercedes 48, 3. Williams-BMW 28, 4. Sauber-Petronas 15, 5. Jordan-Honda 13, 6. BAR 12, 7. Jaguar 5, 8. Prost 3, 9. Arrows a Benetton po 1.

Najbližšie sa v nedeľu 24. júna jazdí Veľká cena Európy na okruhu Nürburgring v Nemecku.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 10 821
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 5 589
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 129
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 150
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 553
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 990
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 896
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 855
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 375
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 230

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bývalý vyšetrovateľ: Bezpečné a legálne peniaze. So štátom chce obchodovať každý

V tieňovej ekonomike sa pohybuje veľké množstvo peňazí.

KOMENTÁRE

Nerobme z Kisku dobrého anjela, ide o princíp

To, čo sa urobilo v prípade prezidenta, očakávame aj pri vládnych kauzách.

BLOG INEKO

Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech

Rozdiely vo vzdelávaní medzi Slovenskom a krajinami OECD.

Neprehliadnite tiež

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.