Prvá jazda: Mitsubishi Outlander stíchol a schudol

V jesenných mesiacoch príde na trh tretia generácia Mitsubishi Outlander, ktorú sme vyskúšali v okolí Frankfurtu. Auto stratilo dynamický náboj, je orientované viac na komfort, je tichšie, ľahšie a má viac miesta vzadu.

Outlander je pre Mitsubishi dôležitý model, pretože z predchádzajúcich dvoch generácií predali vyše milión kusov. Tretia generácia je ľahšia a kratšia.(Zdroj: Mitsubishi)

Hlavne prístrojová doska je krajšia.

FRANKFURT. Každá nová generácia modelu Outlander je výrazne iná než predchádzajúca. Platí to aj o treťom vydaní úspešného crossoveru, ktorý nadväzuje na milión predaných kusov minulej generácie.

Zvlášť tá druhá ku koncu existencie trochu laborovala s dizajnom čelnej masky a tiež motormi. Vysnívaný diesel vlastnej konštrukcie 2,2 DI-D mal slušný výkon 177 koní, tichý chod avšak aj spotrebu. Preto ho nahradila vylepšená, zjednodušená verzia, paradoxne s nižším výkonom.

Prepracovanie motora je v podstate zrkadlom celého auta. Novinka nepredháňa predchodcu v rozmeroch ani hmotnosti a dokonca ani vo výkone. Ušetrená hmotnosť však urobila prácu za 27 koní a dokonca sa dynamické parametre naftovej verzie ešte zlepšili.

Za znížením hmotnosti treba hľadať hojnejšie zastúpenie vysokopevnej ocele v základnom skelete karosérie a za znížením spotreby a hlučnosti zasa lepšiu aerodynamiku.

Stíchol od motora

Ešte máme v živej pamäti premiéru druhej generácie, ktorá debutovala s dieselom 2,0 TDI od Volkswagenu. Bol úsporný, dostatočne silný a poriadne hlučný.

Dizajnová štúdia nového modelu bola podstatne odvážnejšia ako skutočnosť. Reálne auto si ponechalo podobný výraz čelnej masky. Najpozitívnejšie pre spotrebu a zníženie hluku je sedempercentné zlepšenie aerodynamiky.

Nástupom diesela koncernu PSA kokpit stíchol, ale to bol zasa nevýrazný motor a Mitsubishi v druhej generácii stihlo ešte vyskúšať vlastný motor 2,2 DI-D MIVEC s výkonom 177 koní. Ten jazdil výborne, ticho, ale bol trochu smädný.

Teraz mu po rekonštrukcii ostal krútiaci moment 380 Nm avšak pri nižších otáčkach. Zásluhou úprav je Outlander III so slabším motorom a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou rovnako rýchly. Kto šoféroval minulú generáciu, zistí, že auto je o poznanie tichšie.

Vrátili sa ku klasike

Automobilka vymenila dvojspojkovú prevodovku TC-SST z vlastnej dielne za klasický šesťstupňový automat. Podnet na zdanlivo technologicky spiatočnícky krok dali zákazníci. Chcú Outlander s automatom a v ňom nepotrebujú radiť páčkami pod volantom alebo využívať rýchle športové preradenia.

Reálne najväčšiu zmenu vidia cestujúci vpredu. Účelnú ale veľmi strohú prístrojovú dosku minulého modelu nahradili kvalitné materiály akoby z iného sveta. Vyzerá však trochu americky.

Chcú iba pridávať plyn a brzdiť a na to im klasický automat stačí. V nízkych rýchlostiach má automat efekt meniča teda počuteľný nárast otáčok motora, ale po prekročení päťdesiatky prevodovka pekne drží menič zamknutý a využíva krútiaci moment motora.

Benzínový dvojliter, ktorý bude u nás vyslovene okrajovou záležitosťou, má rovnaký výkon ako diesel, avšak kombinuje sa iba s manuálnou päťstupňovou prevodovkou a pohonom 2WD. Ak má mať benzínová verzia sedem miest a 4WD, tak musí spolupracovať s prevodovkou CVT.

Išli podľa zoznamu

Dnes je spoločným menovateľom nových generácií áut doplnenie systémov bezpečnosti a ekológie, ktoré majú konkurenti. Akoby išli automobilky podľa zoznamu a odškrtávali, čo treba do auta ešte dať.

Aj prístrojový panel vyzerá príjemnejšie a zobrazuje viac funkcií. Napríklad predkolízny systém, ktorý upozorňuje na riskantne sa blížiacu prekážku a ako konkurenčné systémy v poslednej chvíli sa snaží brzdiť.

Eco tlačidlo, kvetinky na displeji, asistent prekročenia jazdného pruhu, aktívny tempomat a dištančný radar. To všetko už má aj Outlander a povedzme, že sa to dnes naozaj patrí. Eco režim má byť kľúčom k spotrebe tesne nad päť litrov avšak po aktivovaní auto akoby umrelo.

Tak sme ho hneď vypli. Pri prvej jazde sme si v hustej premávke vyskúšali predkolízny systém, ktorý blikaním aj zvukom upozorní, ak sa k autu vpredu rýchlo blížite a nespomaľujete, ale väčší záujem sme mali o interiér, priestor a pohon všetkých kolies.

Uvidíme na snehu

Posledne menovanú novinku nebolo kde vyskúšať. Škoda, lebo od pohonu 4WD novej generácie si sľubujeme konečne dynamickejšiu jazdu na snehu a nie nedotáčavé plazenie po predku auta.

Aj vzadu je viac miesta najmä v treťom rade doplnkových sedadiel pre deti. Celkovo aj do podlahy kufra sklápateľné sedadlá majú teraz robustnejšiu konštrukciu. Samozrejme akýkoľvek minivan ponúkne viac.

Riadiaca elektronika elektromechanickej spojky doposiaľ brala do úvahy len pár údajov a najmä súvislosť otáčok kolies a motora. Teraz je napojená na viac riadiacich jednotiek a berie do úvahy zaradený prevod, preťaženia vo všetkých smeroch, natočenie volantu, krútiaci moment motora a ďalšie údaje.

Na ostatné jednotky je pripojená cez zbernicu CAN a všetko má byť rýchlejšie. Otočný ovládač režimov pohonu nahradilo tlačidlo. Režim 2WD nahradil 4WD Eco, ktorý síce prioritne používa iba prednú nápravu ale vie pripojiť aj zadnú.

Režim 4WD AUTO už prihliada na to, aby podobne ako Haldex systém dával na zadnú nápravu aspoň časť krútiaceho momentu, ak sa aj nič nedeje.

Hoci na pohľad vyzerá Outlander robustnejšie než predchodca, je o centimeter kratší a naftová verzia medzigeneračne až o 155 kilogramov ľahšia.

Prvé dojmy z jazdy

tichší interiér
lepšie odhlučnenie od cesty
mäkšie pruženie výraznejšie náklony
neporovnateľne kvalitnejší interiér
viac miesta v treťom rade sedadiel
dlhší kufor
naoko robustnejšia karoséria
zložité ovládanie navigácie
doplnili chýbajúce systémy dnešnej doby

Mitsubishi Outlander - základné údaje

Model 2,2 DI-D MT 2,0 MIVEC
Počet miest na sednie 7 5(7)
Pohon náprav 4WD 2WD (4WD)
Palivo nafta benzín
Objem motora (cm3) 2268 1998
Výkon (kW(k) 110 (150) 110(150)
Pri otáčkach (ot./min.) 3500 6000
Krútiaci moment (Nm) 380 195
Pri otáčkach (ot./min.) 1750-2500 4100-4200
Prevodovka man. (aut.) man. (CVT)
Počet stupňov 6(6) 5 (variabilný prevod)
Zrýchlenie z 0 na 100km/h (s) 9,7(11,2) 10,6(12,6)
Maximálna rýchlosť (km/h) 200 (190) 190 (185)
Priemerná spotreba (l/100km) 5,6(6,1) 7,1
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1590 (1610) 1380(1515)
Svetlá výška podvozka (mm) 190 215


Mitsubishi Outlander základné rozmery

Dĺžka (mm) 4655
Šírka (mm) 1800
Výška (mm) 1680
Rázvor (mm) 2670

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  2. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  3. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  4. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  7. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  8. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  9. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  10. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 17 150
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 859
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 9 800
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 071
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 570
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 653
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 466
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 602
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 693
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 2 768

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Boj proti establišmentu? Ako prežiť nápor terorizmu a fanatizmu

Kým panuje zmätok, je možné za teroristu označiť kohokoľvek, kto nám oponuje.

TECH

Miliardy ľudí čoskoro zažijú nevídanú klímu

Klimatická zmena prebieha nad zemou rýchlejšie ako nad oceánmi.

ŠPORT

Na Gire sa ukázali talenty i šprintér, ktorý bude trápiť Sagana

Najzaujímavejšie momenty stého ročníka Giro d'Italia.

Neprehliadnite tiež

Rolls-Royce Sweptail je historicky najdrahšie nové auto

Vyrobený je len jeden kus a jeho cena sa vyšplhala až na 13 miliónov dolárov.

F1: V Monaku vyhral Vettel na Ferrari, tretina jazdcov pretek nedokončila

Po deviatich rokoch Raikonnen opäť štartoval z pole position.

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.