Prvá jazda: Mitsubishi Outlander stíchol a schudol

V jesenných mesiacoch príde na trh tretia generácia Mitsubishi Outlander, ktorú sme vyskúšali v okolí Frankfurtu. Auto stratilo dynamický náboj, je orientované viac na komfort, je tichšie, ľahšie a má viac miesta vzadu.

Outlander je pre Mitsubishi dôležitý model, pretože z predchádzajúcich dvoch generácií predali vyše milión kusov. Tretia generácia je ľahšia a kratšia.(Zdroj: Mitsubishi)

Hlavne prístrojová doska je krajšia.

FRANKFURT. Každá nová generácia modelu Outlander je výrazne iná než predchádzajúca. Platí to aj o treťom vydaní úspešného crossoveru, ktorý nadväzuje na milión predaných kusov minulej generácie.

Zvlášť tá druhá ku koncu existencie trochu laborovala s dizajnom čelnej masky a tiež motormi. Vysnívaný diesel vlastnej konštrukcie 2,2 DI-D mal slušný výkon 177 koní, tichý chod avšak aj spotrebu. Preto ho nahradila vylepšená, zjednodušená verzia, paradoxne s nižším výkonom.

Prepracovanie motora je v podstate zrkadlom celého auta. Novinka nepredháňa predchodcu v rozmeroch ani hmotnosti a dokonca ani vo výkone. Ušetrená hmotnosť však urobila prácu za 27 koní a dokonca sa dynamické parametre naftovej verzie ešte zlepšili.

Za znížením hmotnosti treba hľadať hojnejšie zastúpenie vysokopevnej ocele v základnom skelete karosérie a za znížením spotreby a hlučnosti zasa lepšiu aerodynamiku.

Stíchol od motora

Ešte máme v živej pamäti premiéru druhej generácie, ktorá debutovala s dieselom 2,0 TDI od Volkswagenu. Bol úsporný, dostatočne silný a poriadne hlučný.

Dizajnová štúdia nového modelu bola podstatne odvážnejšia ako skutočnosť. Reálne auto si ponechalo podobný výraz čelnej masky. Najpozitívnejšie pre spotrebu a zníženie hluku je sedempercentné zlepšenie aerodynamiky.

Nástupom diesela koncernu PSA kokpit stíchol, ale to bol zasa nevýrazný motor a Mitsubishi v druhej generácii stihlo ešte vyskúšať vlastný motor 2,2 DI-D MIVEC s výkonom 177 koní. Ten jazdil výborne, ticho, ale bol trochu smädný.

Teraz mu po rekonštrukcii ostal krútiaci moment 380 Nm avšak pri nižších otáčkach. Zásluhou úprav je Outlander III so slabším motorom a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou rovnako rýchly. Kto šoféroval minulú generáciu, zistí, že auto je o poznanie tichšie.

Vrátili sa ku klasike

Automobilka vymenila dvojspojkovú prevodovku TC-SST z vlastnej dielne za klasický šesťstupňový automat. Podnet na zdanlivo technologicky spiatočnícky krok dali zákazníci. Chcú Outlander s automatom a v ňom nepotrebujú radiť páčkami pod volantom alebo využívať rýchle športové preradenia.

Reálne najväčšiu zmenu vidia cestujúci vpredu. Účelnú ale veľmi strohú prístrojovú dosku minulého modelu nahradili kvalitné materiály akoby z iného sveta. Vyzerá však trochu americky.

Chcú iba pridávať plyn a brzdiť a na to im klasický automat stačí. V nízkych rýchlostiach má automat efekt meniča teda počuteľný nárast otáčok motora, ale po prekročení päťdesiatky prevodovka pekne drží menič zamknutý a využíva krútiaci moment motora.

Benzínový dvojliter, ktorý bude u nás vyslovene okrajovou záležitosťou, má rovnaký výkon ako diesel, avšak kombinuje sa iba s manuálnou päťstupňovou prevodovkou a pohonom 2WD. Ak má mať benzínová verzia sedem miest a 4WD, tak musí spolupracovať s prevodovkou CVT.

Išli podľa zoznamu

Dnes je spoločným menovateľom nových generácií áut doplnenie systémov bezpečnosti a ekológie, ktoré majú konkurenti. Akoby išli automobilky podľa zoznamu a odškrtávali, čo treba do auta ešte dať.

Aj prístrojový panel vyzerá príjemnejšie a zobrazuje viac funkcií. Napríklad predkolízny systém, ktorý upozorňuje na riskantne sa blížiacu prekážku a ako konkurenčné systémy v poslednej chvíli sa snaží brzdiť.

Eco tlačidlo, kvetinky na displeji, asistent prekročenia jazdného pruhu, aktívny tempomat a dištančný radar. To všetko už má aj Outlander a povedzme, že sa to dnes naozaj patrí. Eco režim má byť kľúčom k spotrebe tesne nad päť litrov avšak po aktivovaní auto akoby umrelo.

Tak sme ho hneď vypli. Pri prvej jazde sme si v hustej premávke vyskúšali predkolízny systém, ktorý blikaním aj zvukom upozorní, ak sa k autu vpredu rýchlo blížite a nespomaľujete, ale väčší záujem sme mali o interiér, priestor a pohon všetkých kolies.

Uvidíme na snehu

Posledne menovanú novinku nebolo kde vyskúšať. Škoda, lebo od pohonu 4WD novej generácie si sľubujeme konečne dynamickejšiu jazdu na snehu a nie nedotáčavé plazenie po predku auta.

Aj vzadu je viac miesta najmä v treťom rade doplnkových sedadiel pre deti. Celkovo aj do podlahy kufra sklápateľné sedadlá majú teraz robustnejšiu konštrukciu. Samozrejme akýkoľvek minivan ponúkne viac.

Riadiaca elektronika elektromechanickej spojky doposiaľ brala do úvahy len pár údajov a najmä súvislosť otáčok kolies a motora. Teraz je napojená na viac riadiacich jednotiek a berie do úvahy zaradený prevod, preťaženia vo všetkých smeroch, natočenie volantu, krútiaci moment motora a ďalšie údaje.

Na ostatné jednotky je pripojená cez zbernicu CAN a všetko má byť rýchlejšie. Otočný ovládač režimov pohonu nahradilo tlačidlo. Režim 2WD nahradil 4WD Eco, ktorý síce prioritne používa iba prednú nápravu ale vie pripojiť aj zadnú.

Režim 4WD AUTO už prihliada na to, aby podobne ako Haldex systém dával na zadnú nápravu aspoň časť krútiaceho momentu, ak sa aj nič nedeje.

Hoci na pohľad vyzerá Outlander robustnejšie než predchodca, je o centimeter kratší a naftová verzia medzigeneračne až o 155 kilogramov ľahšia.

Prvé dojmy z jazdy

tichší interiér
lepšie odhlučnenie od cesty
mäkšie pruženie výraznejšie náklony
neporovnateľne kvalitnejší interiér
viac miesta v treťom rade sedadiel
dlhší kufor
naoko robustnejšia karoséria
zložité ovládanie navigácie
doplnili chýbajúce systémy dnešnej doby

Mitsubishi Outlander - základné údaje

Model 2,2 DI-D MT 2,0 MIVEC
Počet miest na sednie 7 5(7)
Pohon náprav 4WD 2WD (4WD)
Palivo nafta benzín
Objem motora (cm3) 2268 1998
Výkon (kW(k) 110 (150) 110(150)
Pri otáčkach (ot./min.) 3500 6000
Krútiaci moment (Nm) 380 195
Pri otáčkach (ot./min.) 1750-2500 4100-4200
Prevodovka man. (aut.) man. (CVT)
Počet stupňov 6(6) 5 (variabilný prevod)
Zrýchlenie z 0 na 100km/h (s) 9,7(11,2) 10,6(12,6)
Maximálna rýchlosť (km/h) 200 (190) 190 (185)
Priemerná spotreba (l/100km) 5,6(6,1) 7,1
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1590 (1610) 1380(1515)
Svetlá výška podvozka (mm) 190 215


Mitsubishi Outlander základné rozmery

Dĺžka (mm) 4655
Šírka (mm) 1800
Výška (mm) 1680
Rázvor (mm) 2670

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 880
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 604
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 970
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 450
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 120
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 817
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 440
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 917
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 516
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 195