SME

Renault ukázal revolučné Clio

Úplne nový dizajn, úplne nová technika a k tomu bonusy ako možnosť dotvoriť si vizáž auta podľa seba či virtuálne meniť zvuk jeho motora robia z Clia jednu z najväčších noviniek tohto roka.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Hoci Renault zatiaľ zverejnil iba čiastkové informácie a obrázky svojej najdôležitejšej novinky za ostatné roky, už teraz je jasné, že nové Clio je pre francúzsku automobilku revolučným modelom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ide o prvý sériový Renault, kompletne navrhnutý pod taktovkou šéfdizajnéra Laurensa van den Ackera. Holanďan sa nebojí ísť proti prúdu a v čase, keď mnohí návrhári presadzujú strohé línie a hrany, van den Acker prichádza s nápadnými vlnkami. „Krivky Clia vyjadrujú dynamiku vyžarovanú konceptom DeZir. Žiadne ostré alebo agresívne uhly, iba ladné krivky, po ktorých chcete, aby stúpali a klesali a túžite sa ich dotýkať,“ povedal šéfdizajnér.

SkryťVypnúť reklamu

Vyzerá športovejšie

Novinka je v porovnaní s predchodcami naoko podstatne dynamickejšia. Dominantou je veľké logo automobilky a maska chladiča, ktorá spája oba predné svetlomety. V samotnej mriežke našli miesto diódy pre denné svietenie. Pri pohľade z profilu udrie do očí stúpajúca línia bočných okien i oblá ochranná lišta v spodnej časti dverí.

Kľučky zadných dverí sú ukryté v stĺpikoch. Auto tak navodzuje dojem, že má len trojo dverí. Podľa dostupných neoficiálnych správ, nefalšovaný trojdverový variant bude v tejto generácii Clia chýbať.

S pomerne veľkými prednými svetlometmi, kontrastujú malé koncové svetlá. Clio vyzerá športovo a dynamicky, k čomu prispievajú aj 17-palcové kolesá, na ktorých je prezentačný model postavený.

Doplnky za ľudové ceny?

Zvyšok dizajnu si každý dotvorí sám. K dispozícii totiž bude dlhý zoznam doplnkov, vďaka ktorým si zákazník upraví auto podľa vlastného vkusu. Vyberať bude možné z rôznych krytov zrkadiel, mriežok chladiča, zadných bočných líšt, nižších chráničov dverí, či diskov kolies a rôznych grafických vyhotovení strechy.

SkryťVypnúť reklamu

Pre personalizáciu interiéru sa v menu nachádzajú rôzne kryty palubnej dosky, rôzne panely dverí, volanty, kľučky, okolia radiacej páky, lemovania výduchov ventilácie, materiály čalúnenia alebo koberčeky.

Renault prizvukuje, že všetky diely budú k dispozícii za rozumné ceny, takže dotvoriť si auto bude môcť v podstate každý.

Displej „rieši“ takmer všetko

Interiér lepšie vybavených verzií hýri farbami, chrómom a čiernymi lesklými doplnkami. Trochu komplikovane vyzerá prístrojový panel s digitálnym rýchlomerom. Stredová konzola patrí najmä dotykovému displeju s uhlopriečkou 180 mm.

Obsluhuje sa ním navigácia i audiosystém. Prostredníctvom neho sa však dá napríklad aj pripojiť na internet. Na úvodnú obrazovku si vodič môže dať ním najčastejšie používané funkcie a predvoľby, aby bolo používanie systému jednoduchšie.

SkryťVypnúť reklamu

Zaujímavosťou je aplikácia Renault R-Sound Effect, ktorá dokáže simulovať šesť rôznych profilov zvuku motora. Každý z nich je špecifický, a dokonale synchronizovaný s parametrami jazdy ako rýchlosť a akcelerácia.

Výrobca uvádza, že jeho audiosystém s funkciou Renault Bass Reflex, umožní dosiahnuť objem a zvukový zážitok ako pri 30-litrových domácich reproduktoroch. Všetky typy rádií obsahujú jack vstupy a USB port.

Veľa otáznikov

K technike toho zatiaľ veľa zverejnené nebolo. Pod kapotou Clia by sme ale mali nájsť iba prepĺňané zážihové a vznetové agregáty. Paleta motorizácií má začínať trojvalcom 0,9 TCe a pokračovať štvorvalcami 1,2, 1,4 a 1,6 TCe.

Ponuka vznetových motorov má zo začiatku obsahovať agregáty 1,5 a 1,6 dCi, neskôr zrejme pribudne nový 1,2 dCi. Manuálne prevodovky doplní ako alternatíva 6-stupňový dvojspojkový automat, dodávaný k vybraným motorom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Clio stojí na novej verzii platformy vyvinutej alianciou Renault-Nissan, označenej písmenom B.

Podrobnejšie informácie budú zverejnené na jesennom parížskom autosalóne. Predaj novinky, vyrábanej vo francúzskom Flins a tureckej Burse, odštartuje koncom roka.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 649
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 419
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 291
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 421
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 714
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 939
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 265
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jan Pražák: Heleno, hledej!
  2. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  3. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  4. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  5. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  6. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  7. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  8. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  1. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 934
  2. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 895
  3. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 19 400
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 11 026
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 585
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 7 471
  7. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 6 337
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 115
  1. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  2. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Tupou Ceruzou: Smerákov
  5. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  6. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  7. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  8. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
SkryťZatvoriť reklamu