NOVINKY

Renault ukázal revolučné Clio

Úplne nový dizajn, úplne nová technika a k tomu bonusy ako možnosť dotvoriť si vizáž auta podľa seba či virtuálne meniť zvuk jeho motora robia z Clia jednu z najväčších noviniek tohto roka.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Hoci Renault zatiaľ zverejnil iba čiastkové informácie a obrázky svojej najdôležitejšej novinky za ostatné roky, už teraz je jasné, že nové Clio je pre francúzsku automobilku revolučným modelom.

Ide o prvý sériový Renault, kompletne navrhnutý pod taktovkou šéfdizajnéra Laurensa van den Ackera. Holanďan sa nebojí ísť proti prúdu a v čase, keď mnohí návrhári presadzujú strohé línie a hrany, van den Acker prichádza s nápadnými vlnkami. „Krivky Clia vyjadrujú dynamiku vyžarovanú konceptom DeZir. Žiadne ostré alebo agresívne uhly, iba ladné krivky, po ktorých chcete, aby stúpali a klesali a túžite sa ich dotýkať,“ povedal šéfdizajnér.

Vyzerá športovejšie

Novinka je v porovnaní s predchodcami naoko podstatne dynamickejšia. Dominantou je veľké logo automobilky a maska chladiča, ktorá spája oba predné svetlomety. V samotnej mriežke našli miesto diódy pre denné svietenie. Pri pohľade z profilu udrie do očí stúpajúca línia bočných okien i oblá ochranná lišta v spodnej časti dverí.

Kľučky zadných dverí sú ukryté v stĺpikoch. Auto tak navodzuje dojem, že má len trojo dverí. Podľa dostupných neoficiálnych správ, nefalšovaný trojdverový variant bude v tejto generácii Clia chýbať.

S pomerne veľkými prednými svetlometmi, kontrastujú malé koncové svetlá. Clio vyzerá športovo a dynamicky, k čomu prispievajú aj 17-palcové kolesá, na ktorých je prezentačný model postavený.

Doplnky za ľudové ceny?

Zvyšok dizajnu si každý dotvorí sám. K dispozícii totiž bude dlhý zoznam doplnkov, vďaka ktorým si zákazník upraví auto podľa vlastného vkusu. Vyberať bude možné z rôznych krytov zrkadiel, mriežok chladiča, zadných bočných líšt, nižších chráničov dverí, či diskov kolies a rôznych grafických vyhotovení strechy.

Pre personalizáciu interiéru sa v menu nachádzajú rôzne kryty palubnej dosky, rôzne panely dverí, volanty, kľučky, okolia radiacej páky, lemovania výduchov ventilácie, materiály čalúnenia alebo koberčeky.

Renault prizvukuje, že všetky diely budú k dispozícii za rozumné ceny, takže dotvoriť si auto bude môcť v podstate každý.

Displej „rieši“ takmer všetko

Interiér lepšie vybavených verzií hýri farbami, chrómom a čiernymi lesklými doplnkami. Trochu komplikovane vyzerá prístrojový panel s digitálnym rýchlomerom. Stredová konzola patrí najmä dotykovému displeju s uhlopriečkou 180 mm.

Obsluhuje sa ním navigácia i audiosystém. Prostredníctvom neho sa však dá napríklad aj pripojiť na internet. Na úvodnú obrazovku si vodič môže dať ním najčastejšie používané funkcie a predvoľby, aby bolo používanie systému jednoduchšie.

Zaujímavosťou je aplikácia Renault R-Sound Effect, ktorá dokáže simulovať šesť rôznych profilov zvuku motora. Každý z nich je špecifický, a dokonale synchronizovaný s parametrami jazdy ako rýchlosť a akcelerácia.

Výrobca uvádza, že jeho audiosystém s funkciou Renault Bass Reflex, umožní dosiahnuť objem a zvukový zážitok ako pri 30-litrových domácich reproduktoroch. Všetky typy rádií obsahujú jack vstupy a USB port.

Veľa otáznikov

K technike toho zatiaľ veľa zverejnené nebolo. Pod kapotou Clia by sme ale mali nájsť iba prepĺňané zážihové a vznetové agregáty. Paleta motorizácií má začínať trojvalcom 0,9 TCe a pokračovať štvorvalcami 1,2, 1,4 a 1,6 TCe.

Ponuka vznetových motorov má zo začiatku obsahovať agregáty 1,5 a 1,6 dCi, neskôr zrejme pribudne nový 1,2 dCi. Manuálne prevodovky doplní ako alternatíva 6-stupňový dvojspojkový automat, dodávaný k vybraným motorom.

Clio stojí na novej verzii platformy vyvinutej alianciou Renault-Nissan, označenej písmenom B.

Podrobnejšie informácie budú zverejnené na jesennom parížskom autosalóne. Predaj novinky, vyrábanej vo francúzskom Flins a tureckej Burse, odštartuje koncom roka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 16 036
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 540
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 603
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 872
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 092
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 1 951
  7. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 846
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 805
  9. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 704
  10. Moskva alebo Petrohrad? 1 300

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Vianočný dôchodok získa viac ľudí, Slováci v Rakúsku však nie

Najchudobnejší dôchodcovia znovu dostanú sto eur navyše, nemení sa to už štvrtý rok.

EKONOMIKA

Firma, ktorej zadržali kamióny: Hľadáte problém tam, kde nie je

North Sea Express je podozrivá z vykorisťovania.

PRIMÁR

Viac nočných môr a najmä zvuky. Ako snívajú nevidiaci

Čo sa sníva ľuďom, ktorí nikdy nevideli okolitý svet.

Neprehliadnite tiež

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.