NOVINKY

Renault ukázal revolučné Clio

Úplne nový dizajn, úplne nová technika a k tomu bonusy ako možnosť dotvoriť si vizáž auta podľa seba či virtuálne meniť zvuk jeho motora robia z Clia jednu z najväčších noviniek tohto roka.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Hoci Renault zatiaľ zverejnil iba čiastkové informácie a obrázky svojej najdôležitejšej novinky za ostatné roky, už teraz je jasné, že nové Clio je pre francúzsku automobilku revolučným modelom.

Ide o prvý sériový Renault, kompletne navrhnutý pod taktovkou šéfdizajnéra Laurensa van den Ackera. Holanďan sa nebojí ísť proti prúdu a v čase, keď mnohí návrhári presadzujú strohé línie a hrany, van den Acker prichádza s nápadnými vlnkami. „Krivky Clia vyjadrujú dynamiku vyžarovanú konceptom DeZir. Žiadne ostré alebo agresívne uhly, iba ladné krivky, po ktorých chcete, aby stúpali a klesali a túžite sa ich dotýkať,“ povedal šéfdizajnér.

Vyzerá športovejšie

Novinka je v porovnaní s predchodcami naoko podstatne dynamickejšia. Dominantou je veľké logo automobilky a maska chladiča, ktorá spája oba predné svetlomety. V samotnej mriežke našli miesto diódy pre denné svietenie. Pri pohľade z profilu udrie do očí stúpajúca línia bočných okien i oblá ochranná lišta v spodnej časti dverí.

Kľučky zadných dverí sú ukryté v stĺpikoch. Auto tak navodzuje dojem, že má len trojo dverí. Podľa dostupných neoficiálnych správ, nefalšovaný trojdverový variant bude v tejto generácii Clia chýbať.

S pomerne veľkými prednými svetlometmi, kontrastujú malé koncové svetlá. Clio vyzerá športovo a dynamicky, k čomu prispievajú aj 17-palcové kolesá, na ktorých je prezentačný model postavený.

Doplnky za ľudové ceny?

Zvyšok dizajnu si každý dotvorí sám. K dispozícii totiž bude dlhý zoznam doplnkov, vďaka ktorým si zákazník upraví auto podľa vlastného vkusu. Vyberať bude možné z rôznych krytov zrkadiel, mriežok chladiča, zadných bočných líšt, nižších chráničov dverí, či diskov kolies a rôznych grafických vyhotovení strechy.

Pre personalizáciu interiéru sa v menu nachádzajú rôzne kryty palubnej dosky, rôzne panely dverí, volanty, kľučky, okolia radiacej páky, lemovania výduchov ventilácie, materiály čalúnenia alebo koberčeky.

Renault prizvukuje, že všetky diely budú k dispozícii za rozumné ceny, takže dotvoriť si auto bude môcť v podstate každý.

Displej „rieši“ takmer všetko

Interiér lepšie vybavených verzií hýri farbami, chrómom a čiernymi lesklými doplnkami. Trochu komplikovane vyzerá prístrojový panel s digitálnym rýchlomerom. Stredová konzola patrí najmä dotykovému displeju s uhlopriečkou 180 mm.

Obsluhuje sa ním navigácia i audiosystém. Prostredníctvom neho sa však dá napríklad aj pripojiť na internet. Na úvodnú obrazovku si vodič môže dať ním najčastejšie používané funkcie a predvoľby, aby bolo používanie systému jednoduchšie.

Zaujímavosťou je aplikácia Renault R-Sound Effect, ktorá dokáže simulovať šesť rôznych profilov zvuku motora. Každý z nich je špecifický, a dokonale synchronizovaný s parametrami jazdy ako rýchlosť a akcelerácia.

Výrobca uvádza, že jeho audiosystém s funkciou Renault Bass Reflex, umožní dosiahnuť objem a zvukový zážitok ako pri 30-litrových domácich reproduktoroch. Všetky typy rádií obsahujú jack vstupy a USB port.

Veľa otáznikov

K technike toho zatiaľ veľa zverejnené nebolo. Pod kapotou Clia by sme ale mali nájsť iba prepĺňané zážihové a vznetové agregáty. Paleta motorizácií má začínať trojvalcom 0,9 TCe a pokračovať štvorvalcami 1,2, 1,4 a 1,6 TCe.

Ponuka vznetových motorov má zo začiatku obsahovať agregáty 1,5 a 1,6 dCi, neskôr zrejme pribudne nový 1,2 dCi. Manuálne prevodovky doplní ako alternatíva 6-stupňový dvojspojkový automat, dodávaný k vybraným motorom.

Clio stojí na novej verzii platformy vyvinutej alianciou Renault-Nissan, označenej písmenom B.

Podrobnejšie informácie budú zverejnené na jesennom parížskom autosalóne. Predaj novinky, vyrábanej vo francúzskom Flins a tureckej Burse, odštartuje koncom roka.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 30 863
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 22 380
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 20 881
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 677
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 353
  6. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 5 843
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 332
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 698
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 839
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 089