Europoslanci chcú nové vozidlá so záchranným systémom

Všetky nové vozidlá by mali byť od roku 2015 vybavené zariadením eCall, ktoré v prípade dopravnej nehody automaticky, prostredníctvom verejnej tiesňovej linky 112, privolá záchrannú službu.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Uvádza to uznesenie, ktoré dnes schválil Európsky parlament (EP). Slovenská poslankyňa Anna Záborská predstavila prípravu tohto systému na Slovensku.

Cieľom systému eCall je podľa europoslancov urýchlenie príchodu záchranárov, zníženie počtu úmrtí a závažnosť zranení v dôsledku dopravných nehôd.

Privolá záchranku automaticky

Zariadenie eCall v prípade dopravnej nehody automaticky, prostredníctvom verejnej tiesňovej linky 112, privolá záchrannú službu. Rýchlejší príchod kvalifikovanej pomoci s nevyhnutným vybavením, ktorá by sa k miestu nehody dostala v priebehu tzv. zlatej hodiny, by prispel k zníženiu počtu úmrtí a závažností zranení.

"Európsky parlament vyjadril jasnú podporu bezplatnému využívaniu núdzového systému eCall všetkými motoristami v Európe. Nakoľko dobrovoľný prístup zlyhal, vyzývame Európsku komisiu, aby čo najskôr navrhla legislatívne opatrenia, na základe ktorých by sa systém eCall stal od roku 2015 povinným vo všetkých členských štátoch EÚ," uviedli spravodajcovia Olga Sehnalová z Českej republiky a Dieter-Lebrecht Koch z Nemecka.

V uznesení EP vyjadruje poľutovanie nad doterajšími časovými sklzmi pri dobrovoľnom zavádzaní systému eCall a nedostatočné využitie systému, ktorým je v súčasnosti vybavený iba zlomok vozidiel (približne 0,4 percenta).

Europoslanci chcú, aby bol eCall povinný

Poslanci preto vyzvali Európsku komisiu na predloženie legislatívneho návrhu, ktorý by od roku 2015 urobil zo systému eCall povinné vybavenie každého nového vozidla a komisia by mala v blízkej budúcnosti zvážiť rozšírenie systému o ďalšie vozidlá, napríklad motocykle, autobusy či ťažké nákladné vozidlá.

Povinné zavedenie systému eCall by mohlo zachrániť až 2500 životov ročne a zmierniť závažnosť zranení o 10-15 percent.

Verejná služby eCall by mala byť podľa poslancov bezplatná pre všetkých vodičov v EÚ a zariadenie potrebné na jej prevádzkovanie povinne nainštalované v každom novom motorovom vozidle, bez ohľadu na model alebo výrobcu. Technológia je pripravená a celoeurópske normy nevyhnutné na sprevádzkovanie systému eCall sú schválené, uviedli dnes poslanci EP.

"Chceme prispieť k záchrane čo najväčšieho počtu občanov EÚ, ktorí sa ocitnú v ohrození," povedala Záborská v rozprave k tejto téme. Dodala, že pridaná hodnota európskeho systému eCall bude závisieť od zodpovedného a efektívneho prístupu členských štátov a v tejto súvislosti oznámila, že Slovensko pripravilo národný program vzdelávania operačných záchranných pracovníkov pre všetky štruktúry záchranných zložiek.

"Príprava prebieha aj v oblasti komunikačných technológií a v štúdiu jazykov. Komplexná príprava je doplnená o psychomotorické a komunikačné tréningy," upozornila slovenská europoslankyňa. Dodala, že tento projekt je financovaný z fondov EÚ.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 673
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 938
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 108
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 674
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 450
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Téma: Európska únia


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.