Europoslanci odobrili zavedenie inteligentného tachografu pre kamionistov

Zavedenie takzvaného "inteligentného" tachografu by mali uvítať predovšetkým spoločnosti aktívne v nákladnej automobilovej doprave.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Legislatívne uznesenie, ktoré v utorok veľkou väčšinou schválil Európsky parlament (EP), prispeje k zvýšeniu bezpečnosti na cestách.

Nariadenie navrhnuté Európskou komisiou (EK) v júli 2011 stanovuje nové technické štandardy pre digitálne tachografy, ktoré sú od mája 2006 povinné pre všetky nákladné vozidlá nad 3,5 tony. Nová legislatíva upresňuje ich použitie, certifikáciu, montáž a kontrolu s cieľom zabrániť nepovolenej manipulácii so zariadením, ktorá je podľa EK v súčasnosti príliš rozšírená.

Článok pokračuje pod video reklamou

Inteligentné tachografy od roku 2020

Uznesenie europarlamentu rozširuje funkcie tachografu, ktorý bude s pomocou globálneho navigačného satelitného systému (GNSS) schopný zaznamenať začiatok a koniec trasy nákladného vozidla a sledovať jeho aktuálnu hmotnosť. V budúcnosti by sa funkcie tachografu mali ďalej rozšíriť a jeho ovládanie zjednodušiť. Nový tachograf prispeje k lepšiemu dodržiavaniu pravidiel v súvislosti s dobou vyhradenou na vedenie kamiónu a časom určeným na odpočinok.

"Výbor EP pre dopravu navrhuje, aby bol každý kamión, nový alebo starý, do roku 2020 povinne vybavený inteligentným tachografom," uviedla poslankyňa Ticau počas rozpravy.

Orgány verejnej správy budú tiež musieť vyškoliť a vybaviť cestných inšpektorov tak, aby boli schopní rýchlo analyzovať dáta z tachografu podľa spoločnej metodiky, nakoľko je podľa spravodajkyne kľúčové, aby sa pravidlá konečne uplatňovali rovnako na celom území EÚ.

Kontrola a výnimka

Bezdrôtový prenos dát umožní orgánom verejnej správy kontrolovať (nie však postihovať) vozidlá na diaľku bez toho, aby ich museli zastaviť. To im umožní sústrediť sa na vozidlá vykazujúce podozrivé údaje, ktoré budú následne dôkladne skontrolované.

Nákladné vozidlá používané v okruhu do 100 km od prevádzky podniku osobami, pre ktorých vedenie vozidla nepredstavuje hlavnú činnosť, by mali byť od povinnosti zaviesť nový tachograf oslobodené. Parlament tak chce zabrániť uvaleniu zbytočnej administratívnej záťaže na remeselníkov, ktorých hlavná činnosť nesúvisí s riadením ťažkých nákladných vozidiel, avšak potrebujú prepravovať svoje zariadenia a materiály.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  3. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  4. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  5. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  6. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  7. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli
  9. Naša freestyle kajakárka: na majstrovstvá ideme tri baby
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70%
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  4. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  5. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  6. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  7. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  8. Atos predstavil najúplnejšie 4G a LTE komunikačné riešenie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 636
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 615
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 850
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 324
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 079
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 925
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 402
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 4 033
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 523
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 171

Téma: Európska únia


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Majstri sveta ťažia z Nemecka i Afriky. Esá Francúzov sú potomkami prisťahovalcov

Až 15 hráčov Francúzska nemá pôvod v Európe.

KOMENTÁR TOMÁŠA PROKOPČÁKA

To nie je o manželstve. Bojíte sa, že už nebudete výnimoční

A pritom stačí jednoduché: len sa podeliť.

Neprehliadnite tiež

Aston Martin Cygnet už nie je terčom posmechu, dostal motor V8

Výkonný koncept vznikol pre festival rýchlosti v Goodwoode.

Na nové autá sa čaká dlhšie. S niektorými modelmi je problém

Problém sa môže týkať desiatky tisíc áut.