SME
reklama

Radary vás zatiaľ samy nechytia

Pokuty stále rozdávajú najmä policajti, ktorí vodiča prichytili pri čine.

Merače zo Sitiny vraj polícia nemôže používať.Merače zo Sitiny vraj polícia nemôže používať. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Objektívna zodpovednosť, ktorú s pompou ohlasovali policajti i politici, platí u nás zatiaľ najmä na papieri.

Nový inštitút platný od začiatku mesiaca mal odbremeniť policajtov, časť hliadok mal na seba prevziať automatizovaný radarový systém s kamerami. Ten má priestupky zaznamenávať a posielať držiteľom áut.

Príliš veľa vinníkov

Polícia zatiaľ nedokáže nový spôsob práce využívať ani na dvoch miestach, kde potrebné vybavenie už má.

Na jednom úseku porušuje predpisy príliš veľa vodičov, na druhom sa obávajú nepresností.

Na diaľnici D1 v okolí Trenčína začali stacionárne radary umiestňovať už v roku 2006.

„Keď sa spúšťal prvý, tak pri nastavení na 140 kilometrov za hodinu spravil za deň dvetisíc fotiek. Limit sme museli zvyšovať až na 160 kilometrov a napriek tomu to stále boli stovky, ktoré nie sme schopní spracovať,“ priznáva minister vnútra Robert Kaliňák.

Trenčiansky policajný hovorca Pavol Kudlička tvrdí, že radary na D1 sú už opäť nastavené na 130 km/h, v automatickom režime však nepracujú.

„Vodiči sú riešení tak ako dosiaľ. Obsluha radaru zaznamená prekročenie rýchlosti a vodiča potom zastaví hliadka.“

Nezhody s NDS

Merače, ktoré polícia požadovala od Národnej diaľničnej spoločnosti pri budovaní tunela Sitina v Bratislave, nepoužívajú vôbec.

V tuneli je nainštalované úsekové meranie rýchlosti, ktorému podľa polície chýba certifikát presnosti.

NDS oponuje, že toto zariadenie na rozdiel od radarov certifikát nepotrebuje, keďže ide o jednoduchý matematický výpočet.

Auto odfotí pri vjazde a výjazde z tunela a vyráta, či neprekročilo priemernú rýchlosť.

Kaliňák tvrdí, že aj napriek nepripravenosti systému budú využívať objektívnu zodpovednosť aspoň v poloautomatickom režime.

To umožňujú aj mobilné radary, ak policajt manuálne vyhľadá v evidencii držiteľa auta. Automatizovaný systém sa začne podľa Kaliňáka budovať pravdepodobne až na budúci rok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 20 157
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 873
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 546
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 947
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 402
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 401
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 924
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 558
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  2. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  4. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  5. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  6. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  7. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  8. Martin Borecky: Rakovina
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 289
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 655
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 453
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 035
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 378
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 332
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu