SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Radary vás zatiaľ samy nechytia

Pokuty stále rozdávajú najmä policajti, ktorí vodiča prichytili pri čine.

Merače zo Sitiny vraj polícia nemôže používať.Merače zo Sitiny vraj polícia nemôže používať. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Objektívna zodpovednosť, ktorú s pompou ohlasovali policajti i politici, platí u nás zatiaľ najmä na papieri.

Nový inštitút platný od začiatku mesiaca mal odbremeniť policajtov, časť hliadok mal na seba prevziať automatizovaný radarový systém s kamerami. Ten má priestupky zaznamenávať a posielať držiteľom áut.

Príliš veľa vinníkov

Polícia zatiaľ nedokáže nový spôsob práce využívať ani na dvoch miestach, kde potrebné vybavenie už má.

Na jednom úseku porušuje predpisy príliš veľa vodičov, na druhom sa obávajú nepresností.

Na diaľnici D1 v okolí Trenčína začali stacionárne radary umiestňovať už v roku 2006.

„Keď sa spúšťal prvý, tak pri nastavení na 140 kilometrov za hodinu spravil za deň dvetisíc fotiek. Limit sme museli zvyšovať až na 160 kilometrov a napriek tomu to stále boli stovky, ktoré nie sme schopní spracovať,“ priznáva minister vnútra Robert Kaliňák.

Trenčiansky policajný hovorca Pavol Kudlička tvrdí, že radary na D1 sú už opäť nastavené na 130 km/h, v automatickom režime však nepracujú.

„Vodiči sú riešení tak ako dosiaľ. Obsluha radaru zaznamená prekročenie rýchlosti a vodiča potom zastaví hliadka.“

Nezhody s NDS

Merače, ktoré polícia požadovala od Národnej diaľničnej spoločnosti pri budovaní tunela Sitina v Bratislave, nepoužívajú vôbec.

V tuneli je nainštalované úsekové meranie rýchlosti, ktorému podľa polície chýba certifikát presnosti.

NDS oponuje, že toto zariadenie na rozdiel od radarov certifikát nepotrebuje, keďže ide o jednoduchý matematický výpočet.

Auto odfotí pri vjazde a výjazde z tunela a vyráta, či neprekročilo priemernú rýchlosť.

Kaliňák tvrdí, že aj napriek nepripravenosti systému budú využívať objektívnu zodpovednosť aspoň v poloautomatickom režime.

To umožňujú aj mobilné radary, ak policajt manuálne vyhľadá v evidencii držiteľa auta. Automatizovaný systém sa začne podľa Kaliňáka budovať pravdepodobne až na budúci rok.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  2. Vytvor si svoju budúcnosť
  3. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  4. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  5. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  6. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  2. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  3. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  4. Zmeny v systéme revíznych postupov
  5. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  6. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 255
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 904
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 240
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 545
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 186
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 040
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 508
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 125
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 408

Jediným väčším problémom bude cena.


4 h
Porsche 911 Dakar

Celkovo vznikne len 2 500 kusov.


21 h
Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov

Blogy SME

  1. Ján Škerko: Temné sily toto kolo vyhrali
  2. Ctirad Klimčík: Prečo študovať na bratislavskom matfyze
  3. Tomáš Hegedűš: Štátne budovy či ruiny? Začnime nanovo
  4. Peter Maroncik: Ako preklenúť tichú domácnosť
  5. Ján Bilohuščin: Generálny sudca SR
  6. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Gerulata v Bratislave
  7. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  8. Štefan Vidlár: Pravota holota
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 204 059
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 813
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 136
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 847
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 027
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 938
  7. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 465
  8. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 006
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu