Radary vás zatiaľ samy nechytia

Pokuty stále rozdávajú najmä policajti, ktorí vodiča prichytili pri čine.

Merače zo Sitiny vraj polícia nemôže používať.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Objektívna zodpovednosť, ktorú s pompou ohlasovali policajti i politici, platí u nás zatiaľ najmä na papieri.

Nový inštitút platný od začiatku mesiaca mal odbremeniť policajtov, časť hliadok mal na seba prevziať automatizovaný radarový systém s kamerami. Ten má priestupky zaznamenávať a posielať držiteľom áut.

Príliš veľa vinníkov

Polícia zatiaľ nedokáže nový spôsob práce využívať ani na dvoch miestach, kde potrebné vybavenie už má.

Na jednom úseku porušuje predpisy príliš veľa vodičov, na druhom sa obávajú nepresností.

Na diaľnici D1 v okolí Trenčína začali stacionárne radary umiestňovať už v roku 2006.

„Keď sa spúšťal prvý, tak pri nastavení na 140 kilometrov za hodinu spravil za deň dvetisíc fotiek. Limit sme museli zvyšovať až na 160 kilometrov a napriek tomu to stále boli stovky, ktoré nie sme schopní spracovať,“ priznáva minister vnútra Robert Kaliňák.

Trenčiansky policajný hovorca Pavol Kudlička tvrdí, že radary na D1 sú už opäť nastavené na 130 km/h, v automatickom režime však nepracujú.

„Vodiči sú riešení tak ako dosiaľ. Obsluha radaru zaznamená prekročenie rýchlosti a vodiča potom zastaví hliadka.“

Nezhody s NDS

Merače, ktoré polícia požadovala od Národnej diaľničnej spoločnosti pri budovaní tunela Sitina v Bratislave, nepoužívajú vôbec.

V tuneli je nainštalované úsekové meranie rýchlosti, ktorému podľa polície chýba certifikát presnosti.

NDS oponuje, že toto zariadenie na rozdiel od radarov certifikát nepotrebuje, keďže ide o jednoduchý matematický výpočet.

Auto odfotí pri vjazde a výjazde z tunela a vyráta, či neprekročilo priemernú rýchlosť.

Kaliňák tvrdí, že aj napriek nepripravenosti systému budú využívať objektívnu zodpovednosť aspoň v poloautomatickom režime.

To umožňujú aj mobilné radary, ak policajt manuálne vyhľadá v evidencii držiteľa auta. Automatizovaný systém sa začne podľa Kaliňáka budovať pravdepodobne až na budúci rok.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 552
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 685
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 187
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 028
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 7 527
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 923
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 497
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 673
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 821
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 156

Téma: Objektívna zodpovednosť vodičov


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

Neprehliadnite tiež

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava