SME

Radary vás zatiaľ samy nechytia

Pokuty stále rozdávajú najmä policajti, ktorí vodiča prichytili pri čine.

Merače zo Sitiny vraj polícia nemôže používať.Merače zo Sitiny vraj polícia nemôže používať. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Objektívna zodpovednosť, ktorú s pompou ohlasovali policajti i politici, platí u nás zatiaľ najmä na papieri.

Nový inštitút platný od začiatku mesiaca mal odbremeniť policajtov, časť hliadok mal na seba prevziať automatizovaný radarový systém s kamerami. Ten má priestupky zaznamenávať a posielať držiteľom áut.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Príliš veľa vinníkov

Polícia zatiaľ nedokáže nový spôsob práce využívať ani na dvoch miestach, kde potrebné vybavenie už má.

Na jednom úseku porušuje predpisy príliš veľa vodičov, na druhom sa obávajú nepresností.

SkryťVypnúť reklamu

Na diaľnici D1 v okolí Trenčína začali stacionárne radary umiestňovať už v roku 2006.

„Keď sa spúšťal prvý, tak pri nastavení na 140 kilometrov za hodinu spravil za deň dvetisíc fotiek. Limit sme museli zvyšovať až na 160 kilometrov a napriek tomu to stále boli stovky, ktoré nie sme schopní spracovať,“ priznáva minister vnútra Robert Kaliňák.

Trenčiansky policajný hovorca Pavol Kudlička tvrdí, že radary na D1 sú už opäť nastavené na 130 km/h, v automatickom režime však nepracujú.

„Vodiči sú riešení tak ako dosiaľ. Obsluha radaru zaznamená prekročenie rýchlosti a vodiča potom zastaví hliadka.“

Nezhody s NDS

Merače, ktoré polícia požadovala od Národnej diaľničnej spoločnosti pri budovaní tunela Sitina v Bratislave, nepoužívajú vôbec.

SkryťVypnúť reklamu

V tuneli je nainštalované úsekové meranie rýchlosti, ktorému podľa polície chýba certifikát presnosti.

NDS oponuje, že toto zariadenie na rozdiel od radarov certifikát nepotrebuje, keďže ide o jednoduchý matematický výpočet.

Auto odfotí pri vjazde a výjazde z tunela a vyráta, či neprekročilo priemernú rýchlosť.

Kaliňák tvrdí, že aj napriek nepripravenosti systému budú využívať objektívnu zodpovednosť aspoň v poloautomatickom režime.

To umožňujú aj mobilné radary, ak policajt manuálne vyhľadá v evidencii držiteľa auta. Automatizovaný systém sa začne podľa Kaliňáka budovať pravdepodobne až na budúci rok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 594
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 851
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 655
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 808
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 207
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 469
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 767
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 529
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu