Mikolášik: Systém eCall je správny krok dopredu, ktorý zachraňuje životy

Lekár a europoslanec v jednej osobe súhlasí, aby boli všetky nové vozidlá od roku 2015 vybavené zariadením eCall. Toto zariadenie automaticky privolá záchrannú službu.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Slovenský europoslanec Miroslav Mikolášik privítal jasný postoj Európskeho parlamentu (EP), ktorý prijal uznesenie, že všetky nové vozidlá by mali byť od roku 2015 vybavené zariadením eCall. Toto zariadenie v prípade dopravnej nehody automaticky, prostredníctvom verejnej tiesňovej linky 112, privolá záchrannú službu.

"Chcem vyhlásiť ako lekár a ako špecialista na intenzívnu starostlivosť, ktorý má vlastnú skúsenosť so záchranárskou činnosťou, že toto je dobrý krok dopredu. Je v prospech občanov, pacientov a ich bezpečnosti," uviedol Mikolášik. Cieľom systému eCall je urýchliť príchod záchranárov, znížiť počet úmrtí a závažnosť zranení v dôsledku dopravných nehôd.

Podľa Mikolášika, pri nehodách na európskych cestách ročne zahynie okolo 40 000 ľudí a 150 000 ďalších utrpí ťažké zranenia s trvalými následkami, čo sa premieta nielen do ťažkých osobných tragédií, ale aj do väčšej finančnej záťaže pre štát.

eCall má zachrániť 2 500 životov ročne

"Integráciou systému eCall do palubných počítačov áut je možné zachrániť až 2500 životov ročne a znížiť závažnosť zranení najmenej o 15 percent," zopakoval Mikolášik svoje tvrdenie, ktoré v utorok (3.7.) predniesol aj počas rozpravy poslancov v pléne EP.

Slovenský europoslanec, ktorý k tejto téme pristupoval aj v rámci svojej činnosti vo výboroch EP pre verejné zdravie a ľudské práva, upozornil, že súkromné záchranné služby nepokrývajú celé územie EÚ a ak by službu eCall ponúkali iba trhové sily, dovoliť by si ju mohli iba tí bohatší.

"A preto, keďže ide o záchranu ľudských životov, myslím si, že služba eCall má byť bezplatný systém, jednoduchý na používanie a dostupný pre všetkých občanov EÚ bez ohľadu na ich sociálne postavenie," zdôraznil Mikolášik.

Zvyšuje rýchlosť a účinnosť záchranárov

Poslanec priznal, že zariadenie eCall nedokáže predísť dopravným nehodám, ale zvyšuje rýchlosť a účinnosť záchranných služieb a tisíce zachránených životov ročne sú dostatočným dôvodom na zavedenie tohto systému do praxe.

Aj preto Mikolášik v rámci svojho vystúpenia v EP vyzval výrobcov automobilov, aby už pri výrobe zabudovali do vozidiel systém schopný spustiť eCall. Zároveň upozornil, že prevádzkovatelia mobilných sietí by mali zabezpečiť prenos signálu zariadení eCall do stredísk núdzovej reakcie a tiež vyzval členské štáty EÚ, aby prispeli k dobru veci tým, že zmodernizujú svoje strediská tiesňového volania.

"Tento návrh má legislatívnu silu. Je to krok dopredu, že volení zástupcovia o tom rokujú a tlačia na to, aby výrobcovia a štáty prišli v budúcnosti s konkrétnymi riešeniami," zhodnotil Mikolášik rozhodnutie europarlamentu v tejto záležitosti.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 16 510
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 680
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 642
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 541
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 228
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 050
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 670
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 568
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 501
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 014

Téma: Európska únia


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Vrátia vám sluch a narovnajú krivý palec. Čudné inzeráty lákajú na šmejdy

Načúvací prístroj alebo strojček, ktorý narovnáva krivý palec na nohe, by si ľudia mali vyberať u lekára, nie v inzerátoch.

TECH

Vidíte na obrázku cikcakovité čiary? Môžete zažiť slepotu

Zakrivená slepota nie je diagnóza, spôsobuje ju evolúcia.

KOMENTÁRE

Komédia na súdoch. Prečo nie sú prípady Majského a Čuňu uzavreté

Treba sa pýtať, kde sme urobili chybu.

Neprehliadnite tiež

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.