SME

Počiatek poslal na vládu zákon o dopravnom servise za 150 miliónov eur

Financovanie by malo byť zabezpečené z eurofondov, centrum by malo zamestnať sto ľudí.

BRATISLAVA. Celkové predpokladané náklady na realizáciu Národného systému dopravných informácií, ktorého súčasťou bude Národné dopravné informačné centrum, dosiahnu podľa ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja maximálne 150 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prostriedky Európskej únie by sa na financovaní programu mohli podieľať sumou okolo 120 miliónov eur a štátny rozpočet 30 miliónov eur cez Operačný program Doprava v nasledujúcom programovom období 2014 až 2020.

Vyplýva to z informácií k návrhu zákona o inteligentných dopravných systémoch v cestnej doprave, ktorý v piatok na rokovaní vlády predkladá minister dopravy Ján Počiatek.

SkryťVypnúť reklamu

Prevádzkovateľ neznámy

Národné dopravné informačné centrum má začať vznikať od roku 2014, pričom ročné náklady na jeho prevádzku by od roku 2015 mali tvoriť 200 tis. eur. Rezort dopravy zatiaľ nevie jednoznačne povedať, kto bude centrum prevádzkovať.

Predpokladá však, že centrum by mohlo mať okolo sto zamestnancov na pozíciách operátorov, administrátorov a pracovníkov správy a údržby.

"V prípade, že ministerstvo poverí výkonom Národného dopravného informačného centra Národnú diaľničnú spoločnosť budú výdavky na osobné náklady nulové. Rovnako je možné v budúcnosti uvažovať nad možnosťou spoplatnenia poskytovania určitého rozsahu dopravných informácií fyzickým a právnickým osobám na zmluvnom princípe," predpokladá ministerstvo.

SkryťVypnúť reklamu

V takom prípade by výdavky na osobné náklady boli kryté príjmami z poskytovania spoplatnených dopravných informácií, bez ohľadu na prevádzkovateľa centra.

Stúpne vraj produktivita práce

Zákon by mal po schválení v parlamente nadobudnúť účinnosť 1. októbra tohto roka, s výnimkou niektorých častí, ktoré majú byť účinné 19. januára 2013.

Investičné náklady na realizáciu konkrétnych projektov inteligentných dopravných systémov bude podľa rezortu hradiť prevádzkovateľ Národného dopravného informačného centra.

Inteligentné dopravné systémy môžu podľa predpokladov cestným prepravcom ušetriť 10 % času, 8 % finančných prostriedkov a 2 až 3 % nákladov na logistiku nákladnej dopravy.

Produktivita práce by sa tak mala zvýšiť o 3 až 10 %. Preťaženie cestných komunikácií sa môže znížiť o 2,5 % a škody spôsobené pri dopravných nehodách asi o 7 %. Lepšia spolupráca a súčinnosť môže dodatočne znížiť celkové externé náklady o 1 %.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 596
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 326
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 719
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 143
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 352
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 874
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 883
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 369
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  5. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  6. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  7. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  8. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 27 284
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 830
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 298
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 989
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 577
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 7 023
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 047
  8. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 5 903
  1. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Tupou Ceruzou: Smerákov
  4. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  5. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  6. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  7. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  8. Věra Tepličková: Je čas na kázne
reklama
SkryťZatvoriť reklamu