Podiel biozložiek v motorových palivách sa na Slovensku zvýšil

V minulom roku bolo do voľného obehu umiestnených takmer 2,5 mil. ton motorových palív, z toho biozložky predstavovali 4,45 %.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Rok predtým to pritom bolo necelých 3,8 % a v roku 2009 približne 3,4 %. Vyplýva to zo správy o používaní biozložiek v motorových palivách, ktorú vypracovalo Ministerstvo hospodárstva SR (MH).

Program biopalív bol v minulom roku na Slovensku realizovaný primiešavaním esterov do časti vyrobenej motorovej nafty a primiešavaním ETBE (etyltercbutyléter) do časti motorového benzínu. Na slovenskom trhu s pohonnými látkami sa uplatňovali biopalivá prvej generácie ako nízko percentuálne zmesi biozložiek s uhľovodíkovými palivami, distribuované prostredníctvom existujúcej infraštruktúry.

Článok pokračuje pod video reklamou

“Nahradenie časti fosílneho motorového paliva biopalivom predstavuje najjednoduchší spôsob predovšetkým preto, lebo sa môže použiť vo všetkých typoch motorových vozidiel. Zákazník nemusí byť o takejto prítomnosti biopaliva vo výslednom motorovom palive informovaný,“ konštatoval rezort hospodárstva.

Podiel biozložiek na výrobe pohonných látok v roku 2010 vláda SR znížila na základe vládneho nariadenia z pôvodne plánovaných 5,75 % na úroveň 3,7 % energetického obsahu celkového množstva motorových benzínov a motorovej nafty uvedených na trh.

"Vyhodnotenie plnenia programu biopalív v roku 2009 a v prvom štvrťroku 2010 ukázali, že cieľovú hodnotu 5,75 % energetického obsahu je možné splniť len za predpokladu zvýšenia ceny automobilových benzínov o 2,82 centu na liter a zvýšením ceny motorovej nafty o 1,62 centu na liter pre konečných spotrebiteľov," zdôvodnil vtedy kroky vlády rezort hospodárstva.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 459
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 179
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 178
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 11 667
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 272
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 854
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 930
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 595
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 748
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 339

Téma: Ropa


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

Stĺpček Zuzany Kepplovej

Na Krym nejdú nič zisťovať. Odpoveď si nesú v kufri

Marček a spol. sa idú podpísať pod Putinovu verziu udalostí.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.