BRATISLAVA. Silvretta Classic Rallye v alpskom údolí Montafon patrí medzi najprestížnejšie veteránistické súťaže. Na jej horských etapách nejde o rýchlosť, ale o pravidelnosť, čo dáva rovnaké šance na víťazstvo pre predvojnové modely i modernejšie autá zo sedemdesiatych a osemdesiatych rokov minulého storočia. Podujatie odštartovalo vo štvrtok a končí v nedeľu.
Malý motor stačí
Priamo z depozitu mladoboleslavskej automobilky vyrazila do boja o prvenstvo aj vzácna Škoda 1100 OHC. V päťdesiatych rokoch 20. storočia z nej vznikli spolu štyri exempláre - dve kupé a dva roadstery.
Červený unikát štartujúci na Silvretta Classic Rallye poháňa zážihový štvorvalec s objemom 1089 cm3, pôvodne pochádzajúci zo Škody 440. Českí konštruktéri ho však v rokoch 1956 a 57, kedy prebiehal vývoj modelu 1100 OHC, dôkladne vyladili.
Aj vďaka dvom karburátorom Weber disponuje výkonom 68 kW (92 k) pri 7700 ot./min. Malý roadster s laminátovou karosériou je skutočná mušia váha, jeho hmotnosť dosahuje iba 550 kilogramov. A tak nečudo, že maximálna rýchlosť sa pohybuje okolo 200 km/h.
Hneď prvý štart premenil na víťazstvo
Už prvý štart Škody 1100 OHC na domácej trati v Mladej Boleslavi v roku 1958 skončil víťazstvom. Za volantom vtedy sedel Miroslav Fousek. Auto následne dosiahlo množstvo ďalších triumfov.
Ak chce získať prvé miesto aj na 15. ročníku Silvretta Classic Rallye, musí byť úspešnejší než ďalších 166 konkurentov.
Autor: fg