BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť chce dať oplotiť vyše 262 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest.
Predpokladaná cena stavebných prác naplánovaných na tri roky je 6,9 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
Ako informoval hovorca NDS Marcel Jánošík, financovanie oplotenia zabezpečí spoločnosť z vlastných zdrojov a zo štátneho rozpočtu.
Vymenia aj nefunkčné časti
Oplotenie
Kde sa chystá
Diaľnica D2 od hranice s Českou republikou po Bratislavu v dĺžke 40,3 kilometra (predpokladané náklady 1,08 mil. eur), D1 Horná Streda - Ilava a D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov v dĺžke 60,3 kilometra (1,57 mil. eur) D1 Beharovce - Široké v dĺžke 8,3 kilometra (215 tis. eur). R1 Hronský Beňadik - Lehôtka pod Brehmi, R1 Šášovské Podhradie - Kováčová R2 Budča - Zvolen v dĺžke 71 kilometrov (1,89 mil. eur) R1 Trnava - Nitra v dĺžke 82,5 kilometra (2,145 mil. eur).
Diaľničiari už aj začali verejnú súťaž na dodávku a montáž oplotenia diaľnic a rýchlociest v ich správe, pričom zákazka je rozdelená na päť častí a dodávateľov plánujú vybrať cez elektronickú aukciu.
"Zákazka zahŕňa jednak vybudovanie nových častí oplotenia, jednak výmenu nefunkčných častí. Po dokončení bude mať NDS oplotenú celú svoju sieť diaľnic a rýchlostných ciest s výnimkou úseku D1 Bratislava - Trnava," dodal Jánošík.
Vybudovanie oplotenia bude podľa neho súčasťou generálnej rekonštrukcie tohto úseku so zmenou na usporiadanie dopravy v troch jazdných pruhoch v oboch smeroch, s odstavnými pruhmi a vedľajšími komunikáciami.
Záujemcovia o účasť v tendri môžu predkladať ponuky do 3. augusta, na kedy je plánované aj ich otváranie. O súťažné podklady je možné požiadať do 16. júla.
Rozhodne najnižšia cena
Pri vyhodnotení ponúk spĺňajúcich podmienky bude rozhodovať najnižšia cena.
Uchádzači majú predložiť zoznam stavebných prác uskutočnených za predchádzajúcich päť rokov, ponuku môžu predložiť na jednotlivé, ale aj všetkých päť častí tendra.
Požadovaný objem prác pre tieto časti sa pohybuje od 120 tis. eur do 1,3 mil. eur bez DPH.