BRATISLAVA. Taliani s nástupom modelového roka 2013 osviežili imidžové miniauto. Najzásadnejšou novinkou je nástup atmosférickej verzie zážihového dvojvalca 0,9 TwinAir65. Ako napovedá označenie, agregát dosahuje výkon 48 kW (65 k) a v palete motorizácií zrejme nahradí starší štvorvalec 1,2 l 8V (50 kW/68 k).
Do mesta ideálny
Najslabšia Päťstovka zrýchli z pokoja na 100 km/h za 15,5 sekundy a dokáže uháňať rýchlosťou najviac 155 km/h. Zákazník môže rátať s charakteristickým dvojvalcovým zvukom, ktorý vzdialene pripomína starý Fiat 500. Len škoda, že v aktuálnom modeli je motor namontovaný vpredu a prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky poháňa predné kolesá.
Fiat uvádza, že atmosférický dvojvalec v priemere spotrebuje 3,8 l/100 km a do ovzdušia vypustí 96 gramov emisií CO2 na kilometer jazdy.
Hry s farbami
Ak ide o tvary karosérie či interiéru, nový modelový rok až na jednu výnimku žiadne zmeny nepriniesol. Spomínanou výnimkou je aerodynamicky optimalizovaný tvar antény na streche auta, ktorá navyše môže byť vo farbe slonovej kosti (rovnako ako kryty spätných zrkadiel).
Ďalšie úpravy sa dotkli palety lakov, zliatinových diskov a farebných kombinácií v interiéri. Päťstovku si teraz môžete objednať aj v matnom odtieni. Naozajstné retro ale predstavujú pastelové laky, podobné tým, do akých boli autá „odeté“ v šesťdesiatych rokoch minulého storočia. Jedným z nich je žltý Sole (na obrázkoch).
Autor: fg