NOVINKY

Pravé retro: Fiat 500 dostal atmosférický dvojvalec

Päťstovka vďaka novému agregátu pripomína svojho prapredka nielen dizajnom, ale čiastočne aj zvukom a dynamikou.

(Zdroj: Fiat)

BRATISLAVA. Taliani s nástupom modelového roka 2013 osviežili imidžové miniauto. Najzásadnejšou novinkou je nástup atmosférickej verzie zážihového dvojvalca 0,9 TwinAir65. Ako napovedá označenie, agregát dosahuje výkon 48 kW (65 k) a v palete motorizácií zrejme nahradí starší štvorvalec 1,2 l 8V (50 kW/68 k).

Do mesta ideálny

Najslabšia Päťstovka zrýchli z pokoja na 100 km/h za 15,5 sekundy a dokáže uháňať rýchlosťou najviac 155 km/h. Zákazník môže rátať s charakteristickým dvojvalcovým zvukom, ktorý vzdialene pripomína starý Fiat 500. Len škoda, že v aktuálnom modeli je motor namontovaný vpredu a prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky poháňa predné kolesá.

Fiat uvádza, že atmosférický dvojvalec v priemere spotrebuje 3,8 l/100 km a do ovzdušia vypustí 96 gramov emisií CO2 na kilometer jazdy.

Hry s farbami

Ak ide o tvary karosérie či interiéru, nový modelový rok až na jednu výnimku žiadne zmeny nepriniesol. Spomínanou výnimkou je aerodynamicky optimalizovaný tvar antény na streche auta, ktorá navyše môže byť vo farbe slonovej kosti (rovnako ako kryty spätných zrkadiel).

Ďalšie úpravy sa dotkli palety lakov, zliatinových diskov a farebných kombinácií v interiéri. Päťstovku si teraz môžete objednať aj v matnom odtieni. Naozajstné retro ale predstavujú pastelové laky, podobné tým, do akých boli autá „odeté“ v šesťdesiatych rokoch minulého storočia. Jedným z nich je žltý Sole (na obrázkoch).

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 883
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 510
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 079
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 13 590
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 280
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 909
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 847
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 484
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 389
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 709

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Cinkota: Som pôžitkár. Viem, že chuť príde, ale už mi nebude diktovať

Verím, že som oveľa múdrejší, hovorí prepustený herec Dušan Cinkota.

KULTÚRA

Jana Oľhová: Politický sitkom potrebuje učiteľky zo základnej

Bývajú vystrašené, hovorí o učiteľkách, ktoré navštevujú jej divadelnú dielňu.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.