SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Za poplatky na autá hrozí pokuta od Bruselu

Vláda včera schválila podobné poplatky ako zaviedli v minulosti v Maďarsku. Tie maďarské už označil európsky súd za nezákonné.

BRATISLAVA. Keď maďarská občianka pani Némethová kúpila v Nemecku ojazdené auto a chcela si ho zaregistrovať v Maďarsku, vypýtal si za to od nej štát 390­tisíc forintov (1364 eur).

Tak sa začal príbeh, ktorý sa skončil na Súdnom dvore Európskej únie. Ten skonštatoval, že daň, ktorú pani Némethovej vyrubili, nie je v súlade s európskou legislatívou, píše sa v rozsudku, ktorý SME poskytol maďarský Autoturist klub.

Problém bol podľa Bruselu v tom, že daň sa platí pri prvej registrácii auta. To znamená, že pri predaji sú zvýhodnené staršie autá z domáceho trhu, ktoré sú na ňom už registrované pred dovážanými.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Na Slovensku pritom vláda chystá poplatok, ktorý má fungovať tak ako maďarská daň. Môže naraziť rovnako na Brusel, myslí si Andrej Leontiev z advokátskej kancelárie Taylorwessing e/n/w/c advokáti.

Naše plány sú podobné

Ľudia budú totiž môcť tak ako v Maďarsku ušetriť stovky eur na registrácii, ak si radšej než z dovozu kúpia ojazdené auto doma.

„Ak mám záujem o kúpu ojazdeného vozidla Audi A4, pri kúpe od slovenského vlastníka budem platiť za ďalšiu registráciu 33 eur, no pri kúpe rovnakého ojazdeného vozidla napríklad z Rakúska budem platiť 397 eur za prvý zápis držiteľa do evidencie vozidiel. Úspora by bola 364 eur,“ hovorí Leontiev.

Ak by sa u nás takýto zákon schválil, hrozili by Slovensku sankcie od Európskej únie. Mohlo byť ísť o pokuty či penále, myslí si advokát.

Skryť Vypnúť reklamu

„Okrem toho by si mohli osoby, ktorým by vznikla na základe porušenia európskeho práva škoda, uplatňovať jej náhradu voči Slovenskej republike,“ dodal Leontiev.

Ministerstvo financií pod vedením Petra Kažimíra v poplatkoch, ktoré navrhuje, vážny problém nevidí.

„Nepoznáme presný návrh opatrenia, ktoré bolo prijaté v Maďarsku. Náš návrh nie je registračnou daňou, ale registračným správnym poplatkom,“ povedal hovorca rezortu financií Radko Kuruc. Dodal, že o nových poplatkoch pri prvej registrácii ešte plánuje štát rokovať s Európskou komisiou.

Maďarsko spor vyriešilo

„Ak by bol konštatovaný nesúlad s európskou legislatívou, tak takéto opatrenie neprijmeme,“ povedal Kuruc.

V Maďarsku pritom riešili problematickú daň niekoľko rokov. Redaktor maďarského motoristického časopisu Total Car István Vályi tvrdí, že napokon k bruselskej spokojnosti. Maďarsko muselo zobrať do úvahy, že dovážané staršie autá sú lacnejšie a znížiť im poplatky.

Skryť Vypnúť reklamu

Istý čas sa dokonca hovorilo , že v krajine má asi 80­tisíc ľudí nárok na vrátenie dane v hodnote osem miliárd forintov (takmer 28 miliónov eur).

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 371
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 510
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 282
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 729
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 365
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 333
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 652
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 497
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 246
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 056
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Lekár Laho: Šéf lekárskej komory spôsobil zdravotníctvu problémy

Odmena 500 eur je pre mladých lekárov motivujúca, vraví Laho.

Lekár Ladislav Laho na archívnej fotografii.
Komentár Petra Schutza

Na prahu fiaska

Destabilizácia vládnutia je na vzostupe druhej vlny to posledné, čo si môžeme dovoliť.

Peter Schutz
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L