GARÁŽ

Nemecký elektromobil prešiel z Berlína do Paríža na jedno nabite

Rekordným autom je starý Citroën Berlingo, prestavaný na elektromobil. Takmer celý jeho priestor pre náklad však zaplnili batérie.

(Zdroj: BEA-tricks)

BRATISLAVA. Plné dobitie akumulátorov a potom 1094 kilometrov jazdy bez toho, aby bolo nutné auto opäť pripojiť k zdroju elektrickej energie alebo vymeniť batérie. Nemecká spoločnosť BEA-tricks chcela rekordnou jazdou spopularizovať autá s elektrickým pohonom, ktoré sama vyrába.

Jej technici prestavujú konvenčné vozidlá so spaľovacími motormi na elektromobily. Najobľúbenejšie sú vraj miniautá Smart a malé dodávky, aké jazdia najmä po meste.

Zázrak sa však nekonal

Starý Citroën Berlingo z BEA-tricks absolvoval cestu z Berlína do Paríža za dva dni a bez potreby opätovného dobitia akumulátorov. Jeho dvojčlenná posádka si dala dlhšiu prestávku iba v noci, po prejdení 530 kilometrov. Do cieľa k parížskemu výstavisku Porte de Versailles údajne došli bez akýchkoľvek technických problémov.

S 1094 najazdenými kilometrami tak vylepšili vlastný rekord z roku 2011, kedy s rovnakým autom absolvovali 1000 kilometrov z Flensburgu do Mníchova.

Rekordné Berlingo by však u bežného zákazníka asi neobstálo. Takmer celý jeho úložný priestor totiž obsadili batérie a riadiaca elektronika. Za prednými sedadlami sa ukrýva až 12 636 lítiovo-iónových článkov s celkovou kapacitou 150 kWh. Ďalšie technické parametre firma neuviedla.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  3. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  4. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  7. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  8. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 544
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 761
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 337
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 236
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 178
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 414
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 204
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 979
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 265
  10. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 190

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Čo by nasledovalo, ak by súd rozpustil Kotlebovu ĽSNS?

Poslanci ĽSNS by o svoj mandát neprišli. Ich stranícka kasa by sa však zrejme vyprázdnila

DOMOV

Generálny prokurátor navrhol zrušiť Kotlebovu stranu

Najvyšší súd obdržal podnet na rozpustenie ĽSNS.

KOMENTÁRE

Podnet proti Kotlebovi? Krok, ktorý musel prísť

Návrh na zrušenie je normálnou obrannou reakciou spoločnosti.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen na stretnutí fanúšikov GTI predviedol práce svojich učňov

Už desať rokov Volkswagen pravidelne ukazuje svetu projekty svojich mladých učňov.

Čo je to Atkinsonov cyklus motora a prečo majú vďaka nemu hybridy nižšiu spotrebu?

S Atkinsonovým cyklom sa v dnešných motoroch stretávame čoraz častejšie.