NOVINKY

Citroën C3 a DS3 dostanú trojvalec 1,2 VTi

Francúzi začnú montovať nový agregát do svojich malých áut na jeseň tohto roku. Sľubujú si od neho najmä nízku spotrebu a emisie.

(Zdroj: PSA)

BRATISLAVA. Éra trojvalcov pokračuje. Najnovšie sa s motorom vybaveným tromi spaľovacími priestormi stretneme pod kapotami malých Citroënov C3 a DS3. Ide o nový atmosférický zážihový agregát 1,2 VTi, ktorý debutoval nedávno v Peugeote 208.

Starý štvorvalec vypadne z ponuky

Zatiaľ čo v prípade C-trojky novinka nahradí starý, ale osvedčený štvorvalec 1,4i 8V (55 kW/75 k), v prípade imidžovej DS-trojky ide o novú základnú motorizáciu, ktorá rozšíri aktuálnu ponuku poháňacích jednotiek.

Motor 1,2 VTi má štyri ventily na valec a ich variabilné časovanie. Dosahuje výkon 60 kW (82 k) pri 5750 ot./min., zatiaľ čo vrcholná hodnota krútiaceho momentu 118 Nm sa dostaví pri pomerne nízkych otáčkach 2750/min. Štandardne bude spolupracovať s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a systémom štart/stop.

Výrobca udáva pre modely C3 i DS3 1,2 VTi rovnaké parametre. Z pokoja na 100 km/h zrýchlia za 12,3 sekundy a dosiahnu maximálnu rýchlosť až 172 km/h. Priemerná spotreba benzínu predstavuje 4,5 litra benzínu na sto kilometrov a emisie CO2 102 gramov na kilometer jazdy.

Neskôr pribudne turbo

Malé Citroëny by sa s novým motorom mali objaviť v predaji na jeseň. C-trojka zrejme časom dostane aj slabší, litrový trojvalec VTi (50 kW/68 k; 95 Nm), ktorý tiež debutoval v Peugeote 208. Nahradí štvorvalec 1,1 l (44 kW/60 k).

Francúzski konštruktéri aktuálne pracujú na turbodúchadlom prepĺňanej verzii motora 1,2 VTi. Dostane označenie THP a k dispozícii pravdepodobne bude až v roku 2014.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 590
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 835
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 476
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 095
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 999
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 986
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 772
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 485
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 305
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 889

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.