Belgicko dopláca každý rok na dopravné nehody 6,8 miliard eur

Dopravné nehody a ich následky stoja belgickú štátnu pokladnicu každý rok zhruba 6,8 miliard eur, alebo 1,8 percenta hrubého domáceho produktu (HDP).

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Dopravné nehody a ich následky stoja belgickú štátnu pokladnicu každý rok zhruba 6,8 miliardy eur, alebo 1,8 percenta hrubého domáceho produktu (HDP), uviedla dnes tlačová agentúra Belga.

K týmto zisteniam a výpočtom dospela motoristická organizácia Touring, ktorá si ako model pre výpočet vybrala nehodovosť na belgických cestách z roku 2011.

Podľa výpočtov, do ktorých Touring zahrnul náklady na lekársku starostlivosť, straty vo výrobe, materiálne škody, poistenia, náklady vzniknuté s dopravnými zápchami pri nehodách, súdne trovy pri súdnych procesoch a tiež náklady vzniknuté pri zásahoch polície a hasičov, musí belgická spoločnosť doplácať na každú zranenú osobu 861 182 eur.

Článok pokračuje pod video reklamou

V prípade usmrtenia pri dopravných nehodách dopláca štát na každú obeť 2,38 milióna eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 909
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 837
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 982
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 385
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 10 339
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 233
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 796
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 641
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 785
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 275

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Trnava), Nehody, Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.