NOVINKY

Opel si trúfol na imidžové miniauto. Volá sa Adam

Opel Adam kombinuje zaujímavý dizajn s konvenčnou technikou odvodenou od Corsy. Predávať ho začnú na budúci rok.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Hoci prvotné plány boli iné, Opel napokon nevytvoril jednoduché, dostupné miniauto. Namiesto neho vznikol konkurent pre Fiat 500 alebo Mini. Už jeho názov je pomerne zvláštny a evokuje zakladateľa rüsselsheimskej automobilky.

Dizajn prináša mix retra a moderny, pričom návrhári si dali záležať na každom detaile. Pozornosti neunikne dlhší predný previs, ani pre Opel typické prelisy na bokoch karosérie. Strecha je farebne odlíšená a líniu okien zvýrazňuje chrómovaná lišta. Najdominantnejším prvkom je však veľká maska chladiča a dvojdielne predné svetlomety.

Presne medzi...

S dĺžkou 3700 mm, šírkou 1720 mm a rázvorom osí kolies 2311 mm je Opel Adam väčší než talianska Päťstovka, ale menší než britské Mini. Aj malý Opel stojí na veľkých kolesách – disky majú podľa výbavy priemer 16 až 18 palcov.

Štvormiestny interiér pôsobí vďaka farebným plastom či čalúneniu veľmi hravo. Opel vyvinul pre Adama vlastný volant. Prístrojový panel pripomína Astru alebo Insigniu. Výrobca sa pýši najmä multimediálnym a navigačným systémom so sedempalcovým dotykovým displejom na stredovej konzole, kompletnou bezpečnostnou výbavou, ale aj diódovým osvetlením kabíny, aké používa Rolls-Royce.

Exteriér i interiér auta si je možné doladiť podľa seba, prostredníctvom rôznych kombinácií lakov karosérie a strechy, diskov, doplnkov i čalúnenia.

Prvky z Corsy

Imidžové miniauto stojí na osvedčenom základe. Ním je platforma z Corsy so vzperami typu McPherson vpredu a vlečenými ramenami vzadu. Ani paleta motorizácií neprekvapí. V ponuke budú na začiatku predajov dva atmosférické zážihové štvorvalce, kombinované so systémom štart/stop a päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Základný má objem 1,2 litra a dosahuje výkon 51 kW (70 k). Jedna-štvorka môže byť naladená na 64 kW (87 k) alebo 74 kW (101 k). Až neskôr pribudnú ďalšie agregáty. Ráta sa aj so športovou verziou, ktorá by konkurovala napríklad Abarthu 500.

Opel ukáže Adama na autosalóne v Paríži, odštartovanie predaja je naplánované na začiatok budúceho roka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 391
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 107
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 056
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 387
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 020
  6. Kam do tepla v januári? 1 703
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 451
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 363
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 132
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 928

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.