BRATISLAVA. Hoci prvotné plány boli iné, Opel napokon nevytvoril jednoduché, dostupné miniauto. Namiesto neho vznikol konkurent pre Fiat 500 alebo Mini. Už jeho názov je pomerne zvláštny a evokuje zakladateľa rüsselsheimskej automobilky.
Dizajn prináša mix retra a moderny, pričom návrhári si dali záležať na každom detaile. Pozornosti neunikne dlhší predný previs, ani pre Opel typické prelisy na bokoch karosérie. Strecha je farebne odlíšená a líniu okien zvýrazňuje chrómovaná lišta. Najdominantnejším prvkom je však veľká maska chladiča a dvojdielne predné svetlomety.
Presne medzi...
S dĺžkou 3700 mm, šírkou 1720 mm a rázvorom osí kolies 2311 mm je Opel Adam väčší než talianska Päťstovka, ale menší než britské Mini. Aj malý Opel stojí na veľkých kolesách – disky majú podľa výbavy priemer 16 až 18 palcov.
Štvormiestny interiér pôsobí vďaka farebným plastom či čalúneniu veľmi hravo. Opel vyvinul pre Adama vlastný volant. Prístrojový panel pripomína Astru alebo Insigniu. Výrobca sa pýši najmä multimediálnym a navigačným systémom so sedempalcovým dotykovým displejom na stredovej konzole, kompletnou bezpečnostnou výbavou, ale aj diódovým osvetlením kabíny, aké používa Rolls-Royce.
Exteriér i interiér auta si je možné doladiť podľa seba, prostredníctvom rôznych kombinácií lakov karosérie a strechy, diskov, doplnkov i čalúnenia.
Prvky z Corsy
Imidžové miniauto stojí na osvedčenom základe. Ním je platforma z Corsy so vzperami typu McPherson vpredu a vlečenými ramenami vzadu. Ani paleta motorizácií neprekvapí. V ponuke budú na začiatku predajov dva atmosférické zážihové štvorvalce, kombinované so systémom štart/stop a päťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Základný má objem 1,2 litra a dosahuje výkon 51 kW (70 k). Jedna-štvorka môže byť naladená na 64 kW (87 k) alebo 74 kW (101 k). Až neskôr pribudnú ďalšie agregáty. Ráta sa aj so športovou verziou, ktorá by konkurovala napríklad Abarthu 500.
Opel ukáže Adama na autosalóne v Paríži, odštartovanie predaja je naplánované na začiatok budúceho roka.
Autor: fg