SME

Opel si trúfol na imidžové miniauto. Volá sa Adam

Opel Adam kombinuje zaujímavý dizajn s konvenčnou technikou odvodenou od Corsy. Predávať ho začnú na budúci rok.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Hoci prvotné plány boli iné, Opel napokon nevytvoril jednoduché, dostupné miniauto. Namiesto neho vznikol konkurent pre Fiat 500 alebo Mini. Už jeho názov je pomerne zvláštny a evokuje zakladateľa rüsselsheimskej automobilky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dizajn prináša mix retra a moderny, pričom návrhári si dali záležať na každom detaile. Pozornosti neunikne dlhší predný previs, ani pre Opel typické prelisy na bokoch karosérie. Strecha je farebne odlíšená a líniu okien zvýrazňuje chrómovaná lišta. Najdominantnejším prvkom je však veľká maska chladiča a dvojdielne predné svetlomety.

SkryťVypnúť reklamu

Presne medzi...

S dĺžkou 3700 mm, šírkou 1720 mm a rázvorom osí kolies 2311 mm je Opel Adam väčší než talianska Päťstovka, ale menší než britské Mini. Aj malý Opel stojí na veľkých kolesách – disky majú podľa výbavy priemer 16 až 18 palcov.

Štvormiestny interiér pôsobí vďaka farebným plastom či čalúneniu veľmi hravo. Opel vyvinul pre Adama vlastný volant. Prístrojový panel pripomína Astru alebo Insigniu. Výrobca sa pýši najmä multimediálnym a navigačným systémom so sedempalcovým dotykovým displejom na stredovej konzole, kompletnou bezpečnostnou výbavou, ale aj diódovým osvetlením kabíny, aké používa Rolls-Royce.

Exteriér i interiér auta si je možné doladiť podľa seba, prostredníctvom rôznych kombinácií lakov karosérie a strechy, diskov, doplnkov i čalúnenia.

SkryťVypnúť reklamu

Prvky z Corsy

Imidžové miniauto stojí na osvedčenom základe. Ním je platforma z Corsy so vzperami typu McPherson vpredu a vlečenými ramenami vzadu. Ani paleta motorizácií neprekvapí. V ponuke budú na začiatku predajov dva atmosférické zážihové štvorvalce, kombinované so systémom štart/stop a päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Základný má objem 1,2 litra a dosahuje výkon 51 kW (70 k). Jedna-štvorka môže byť naladená na 64 kW (87 k) alebo 74 kW (101 k). Až neskôr pribudnú ďalšie agregáty. Ráta sa aj so športovou verziou, ktorá by konkurovala napríklad Abarthu 500.

Opel ukáže Adama na autosalóne v Paríži, odštartovanie predaja je naplánované na začiatok budúceho roka.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 7 104
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 083
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 264
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 667
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 047
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 828
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 713
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 550
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Os zla sa spája II.
  2. Miroslav Kocúr: Fico ťahá do žumpy už otvorene aj slovenskú vedu
  3. Ján Chomík: Stredoslovák na východe
  4. Dávid Polák: Blízkovýchodná hra o tróny
  5. Simona Michalík: Nestačí byť dobrým učiteľom v triede. Ak chceme meniť vzdelávanie, musíme začať budovať mosty.
  6. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  7. Ondřej Havelka: Kdo jsme. Teologické pojetí lidské osoby a osobnosti
  8. Vladimír Bojničan: Konzervy 21. storočia – celé zle! — III.
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 146
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 24 432
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 11 676
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 281
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 8 847
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 379
  7. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 7 066
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 726
  1. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  2. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  3. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  4. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  5. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  6. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  7. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  8. Post Bellum SK: Mlčanie po výbuchu: Komunistická propaganda a Černobyľ
SkryťZatvoriť reklamu