BRATISLAVA. Kým Toyota odkazuje názvom modelu GT86 na priemer aj zdvih piestov a prípadne priemer koncovky výfuku, Subaru prišlo k názvu inou cestou. BRZ znamená Boxer engine, Rear wheel drive a Zenith.
Všetko ostatné majú obe autá až neuveriteľne spoločné. Len v krátkosti pripomeňme, že Subaru BRZ poháňa nízko nad cestou uložený plochý motor s objemom dva litre a s výkonom 147 kW (200 koní). Motor s ostrým zvukom zvládne aj 7000 otáčok a pri 6400 otáčkach za minútu začína kulminovať krútiaci moment 205 Nm.
Hlavne ľahko a nízko
Základným tromfom je pohon zadnej nápravy, dobre rozložená hmotnosť medzi nápravami v pomere 53:47 a nízke ťažisko auta. Vodič sedí bližšie k ceste než v modeloch Porsche Cayman a ovláda pomerne ľahké auto, pretože pri výkone 200 koní pripadne na jedného koňa len 6 kilogramov.
Zábavné Subaru výnimočne s pohonom zadnej nápravy, ale samosvorným diferenciálom pre brilatnejší prejazd zákrut jazdí na 17 palcových pneumatikách s rozmerom 215/45 R17. To sú plášte, ktoré nemusia majiteľa úplne zruinovať.
Jasný výber
Cena dvojičiek od 31.990 eur je podstatne nižšia než u ťažkých a prekoňovaných exluzívnych áut, avšak na dvojliter je možno trochu suverénna. Zákazníci Subaru BRZ môžu v rámci cenníka riešiť iba jedinú dilemu: Kúpiť verziu s manuálnou prevodovkou za 31.990 eur alebo so šesťstupňovou automatickou za 33.990 eur?
Výbava je totiž rovnaká a s výnimkou metalízy plná. Na základe prvých jazdných dojmov z Toyoty GT86 vieme v redakcii vyriešiť aj tú základnú dilemu, pretože jednoznačne odporúčame manuálnu prevodovku.
Štartuje onedlho
Subaru BRZ sa na našom trhu objaví v auguste, v základnej výbave ponúkne plný bezpečnostný štandard, dvojstupňový stabilizačný program VDC, odmrazovanie čelného skla, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, xenónové svetlá a bezkľúčový vstup.
V podstate odlišnosti výbavy medzi Subaru a Toyotou sú len v pár detailoch. Záležať bude asi na priazni k danej značke. Po prvej jazde s Toyotou GT86 je nám jasné, že obe autá budú rozdávať radosť.
Autor: rch