BRATISLAVA. Opel reaguje na túžbu motoristov jazdiť pri nižších nákladoch na palivo, ale s modernými technológiami a výkonnými motormi pod kapotou.
Preto technici značky umožnili preplňovanému benzínovému motoru 1,4 Turbo spaľovať skvapalnený ropný plyn známy pod skratkou LPG. Verzia benzín/LPG bude dostupná pre všetky tri druhy karosérie, v ktorých sa Insignia vyrába.
Rozdiel v cene paliva najdôležitejší
Model s označením 1.4 Turbo LPG ecoFLEX dosahuje výkon 103 kW (140 k) a spotrebuje iba 7,6 litra LPG na 100 kilometrov.
Samozrejme, hodnota spotreby je vyššia ako pri čisto benzínovej verzii, lebo tam výrobca udáva 5,7 litrovú spotrebu, avšak ako vieme pri preplňovaných malých motoroch s vyšším výkonom bývajú reálne spotreby iné ako katalógové.
Pre LPG verziu je smerodajný rozdiel v cene benzínu a LPG. Kým momentálne liter benzínu 95 Natural stojí v priemere 1,513 eur za liter tak priemerná cena LPG je približne polovičná 0,723 za liter skvapalneného plynu.
Zmenili sedlá ventilov
Aby nový motor spoľahlivo fungoval na dva druhy paliva technici preprogramovali riadiacu jednotku, namontovali zosilnené ventily a ventilové sedlá.
Insignia 1,4 Turbo LPG bude dostupná len s mechanickou šesťstupňovou prevodovkou, s výkonom 140 koní a krútiacim momentom motora 200 Nm. Na fabrický motor prerobený na LPG poskytuje automobilka dvojročnú záruku.
Samozrejme po pripočítaní 42 litrovej LPG nádrže sa sčítaný teoretický dojazd vozidla na benzín/LPG pohybuje až okolo 1700 kilometrov.
Ak si necháte benzín len na štarty, tak na jedno plynové natankovanie prejdete okolo 500 kilometrov. Tankovací ventil je umiestnený pod jedným vekom hneď vedľa ústia hrdla benzínovej nádrže.
Automobilka dodáva štandardne dva typy adaptérov na tankovacie pištole LPG, aby motorista mohol natankovať kdekoľvek v Európe.
Autor: rch