SME

Opel postavil do krízy Insigniu na LPG

Priamo od výrobcu prišla LPG verzia benzínového motora 1,4 Turbo s výkonom 140 koní. Milovníci tichého a temperamentného benzínového motora môžu teraz jazdiť lacnejšie.

Liter skvapalneného plynu je stále za polovičnú cenu benzínu.Liter skvapalneného plynu je stále za polovičnú cenu benzínu. (Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Opel reaguje na túžbu motoristov jazdiť pri nižších nákladoch na palivo, ale s modernými technológiami a výkonnými motormi pod kapotou.

Preto technici značky umožnili preplňovanému benzínovému motoru 1,4 Turbo spaľovať skvapalnený ropný plyn známy pod skratkou LPG. Verzia benzín/LPG bude dostupná pre všetky tri druhy karosérie, v ktorých sa Insignia vyrába.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rozdiel v cene paliva najdôležitejší

Model s označením 1.4 Turbo LPG ecoFLEX dosahuje výkon 103 kW (140 k) a spotrebuje iba 7,6 litra LPG na 100 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Samozrejme, hodnota spotreby je vyššia ako pri čisto benzínovej verzii, lebo tam výrobca udáva 5,7 litrovú spotrebu, avšak ako vieme pri preplňovaných malých motoroch s vyšším výkonom bývajú reálne spotreby iné ako katalógové.

Pre LPG verziu je smerodajný rozdiel v cene benzínu a LPG. Kým momentálne liter benzínu 95 Natural stojí v priemere 1,513 eur za liter tak priemerná cena LPG je približne polovičná 0,723 za liter skvapalneného plynu.

Zmenili sedlá ventilov

Aby nový motor spoľahlivo fungoval na dva druhy paliva technici preprogramovali riadiacu jednotku, namontovali zosilnené ventily a ventilové sedlá.

Insignia 1,4 Turbo LPG bude dostupná len s mechanickou šesťstupňovou prevodovkou, s výkonom 140 koní a krútiacim momentom motora 200 Nm. Na fabrický motor prerobený na LPG poskytuje automobilka dvojročnú záruku.

SkryťVypnúť reklamu

Samozrejme po pripočítaní 42 litrovej LPG nádrže sa sčítaný teoretický dojazd vozidla na benzín/LPG pohybuje až okolo 1700 kilometrov.

Ak si necháte benzín len na štarty, tak na jedno plynové natankovanie prejdete okolo 500 kilometrov. Tankovací ventil je umiestnený pod jedným vekom hneď vedľa ústia hrdla benzínovej nádrže.

Automobilka dodáva štandardne dva typy adaptérov na tankovacie pištole LPG, aby motorista mohol natankovať kdekoľvek v Európe.

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 752
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 430
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 111
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 159
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 772
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 641
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 622
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 007
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  2. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  3. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  4. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  5. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  6. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  7. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  8. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 38 481
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 721
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 388
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 819
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 341
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 090
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 476
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 508
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu