SME
Pondelok, 21. jún, 2021 | Meniny má AlojzKrížovkyKrížovky

Kráľovské preteky na Dobšinej už cez víkend

Pozrite si program európskych pretekov do vrchu na Dobšinej. Jedna z najkrajších a najrýchlejší tratí ožije už cez víkend.

Martin Koiš ide do Dobšinej s cieľom poraziť konkurenčné plechové autá avšak najmä testovať nové auto.Martin Koiš ide do Dobšinej s cieľom poraziť konkurenčné plechové autá avšak najmä testovať nové auto. (Zdroj: www.mediaracing.sk)

BRATISLAVA. Hoci usporiadatelia v snahe o priblíženie motoristického športu širokým vrstvám siahli po momentálne vychytených menách ľudovej zábavy obyvateľstva, na Dobšinej sa v prvom rade objavia slovenské aj svetové hviezdy motoristického športu a špičková automobilová technika.

Medzi takmer 120 automobilmi uvidíme najrýchlejšie zakryté monoposty „placky“ a formulové monoposty, ktorých je takmer dvadsiatka.

Jaro, Dušan alebo Simonne

Podujatie veľkej „Európy“ je v absolútnom hodnotení vždy lákadlom na prekonanie súčasných rekordov trate a pri pohľade do štartovej listiny možno očakávať, že hneď niekoľko adeptov sa pokúsi o prekonanie súčasne platných mét.

Aktuálny rekord na 6810 metrov dlhej trati drží Jaroslav Krajčí časom 2:31,811 z roku 2011. Náš niekoľkonásobný majster Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu prešiel vlani trať priemernou rýchlosťou 161,490 kilometrov za hodinu.

Miláčikom domáceho publika je Tomáš Ondrej „Srnka“, ktorý jazdí na preteky do vrchu s jedinou métou, poraziť Peťa Jureňu. Pred pretekmi pripravuje jeho dielňa niekoľko Mitsubishi Evo IX.

Chuť na nový rekord má aj štvornásobný majster Európy Simone Faggioli, Česi Dušan Nevěřil a Otakar Krámský. Jaro Krajčí napriek ohlasovanému koncu kariéry nechce nechať svoj rekord supom a pri príležitosti návratu európskych pretekov na Slovensko naštartuje svoju formulu Lola B02/50.

Pri prehliadke adeptov na najvyššie umiestnenie a prekonanie rekordu netreba zabudnúť na jedného z držiteľov minulých rekordov, pretože na Dobšinú príde Maďar Laszlo Szasz s monopostom Reynard 01L.

Myšiaky a rýchla Fiesta

V prípade, že by dážď zamiešal karty, poradie na prvých priečkach môžu zamiešať aj plechové autá. Zrejme najrozšírenejším náradím je Mitsubishi Lancer Evo IX, ktoré iba potvrdzuje nadčasovosť svojej konštrukcie a talentu víťaziť.

Okrem rýchlych verzií prísne technicky stráženej skupiny N prídu špeciálne monštrá skupiny E1, ktoré budú naháňať Martina Koiša a jeho Ford Fiesta E1.

O absolútne poradie medzi plechovými autami v hodnotení Majstrovstiev Slovenska očakávame súboj medzi Koišom, Drotárom, Jureňom a najnovšie aj Tomášom Ondrejom. Práve Tomáš Ondrej dnes ako jediný dokáže v triede N poraziť Petra Jureňu. Napokon Tomáš „Srnka“ pripravuje na preteky asi najviac vozidiel spomedzi všetkých tímov.

Srnka robí auto Janimu

V dielňach Srnka Motorsport majú pred podujatím veľa práce, lebo na predchádzajúcej rely Honka Lubeník havarovali hneď dve autá Mitsubishi EVO IX, ktoré mali vystúpiť práve na Dobšinej. Napokon aj Vlasto Majerčák, ktorý vlani na Dobšinej hviezdil, usadne po neľahkej havárii v rely za volant auta rovnakej značky Mitsubishi.

Teraz sa auto, ktoré pilotoval Rasťo Chvála, objaví v rukách skutočného majstra. V úlohe VIP taxi s ním odštartuje Jani Paasonen z Fínska.

Srnka však pripravuje okrem iných aj auto pre VIP taxi a jazdca majstrovstiev sveta v rely Janiho Paasonena, ktorý je veľkou hviezdou v Dobšinej. Jani bude pilotovať rovnaké auto ako mal Rasťo Chvála na Jahodnej, akurát po nedávnom kotrmelci bude nastriekané na bielo.

Druhým VIP taxi na kopci bude mladý talentovaný pretekár Jozef Jágrik, ktorý si na Jahodnej vyskúšal bláznivé Mitsubishi Evo VI a s tým bude jazdiť aj teraz. Auto pre Janiho bude nastavené tak, aby jeho jazda školená rokmi pôsobenia v Majstrovstvách sveta bavila hlavne divákov.

V roli baviča ale tiež adepta na vrcholné umiestnenia príde do Dobšinej Jozef Béreš junior na otcovom Audi Coupe Quattro.

Dbali na bezpečnosť a moderátorov

Organizátori riešili v prvom rade bezpečnosť okolo trate postavením stoviek metrov zábran, starostlivou úpravou okolia trate a tiež prenajatím bezpečnostnej služby na udržiavanie poriadku. Najmä po sobotnej noci, pretože po prvom dni pretekov budú na pláne koncerty a diskotéka až do skorého rána.

Na štarte podujatia nebude chýbať komentár Alexandra Štefucu a jeho tímového kolegu Mira Talavašeka. Obaja by mali byť zárukou zábavného ale najmä odborne spôsobilého komentovania. Samozrejme na pretekoch takéhoto formátu nebude chýbať ani auto.sme.sk, zatiaľ v úlohe pozorovateľa.

Program podujatia

Piatok 20. júla 2012
10:00 – 20:30 – administratívne a technické preberanie prihlásených jazdcov námestie Baníkov
20:00 – StartUp párty s DJ EKG - „Roveň“ - stanové mestečko

Sobota – 21. júla 2012
09:00 – 11:30 – 1. tréningová jazda
13:30 – 16:00 – 2. tréningová jazda
od 18:00 – koncert Rytmus, Dara, Ego, Tina, Tomi Popovič
– hlavný Stage - prvá zákruta
po ukončení koncertu pokračuje zábava až do rána s DJ Milanom Lieskovským – „Roveň“ – stanové mestečko

Nedeľa – 22. júla 2012
08:30 – slávnostné otvorenie pretekov – priestor štartu
09:00 – 11:30 – 1. súťažná jazda
13:30 – 15:00 – 2. súťažná jazda
15:15 – zverejnenie výsledkov – oficiálna informačná tabuľa
16:15 – vyhlásenie víťazov – hlavný Stage - prvá zákruta

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  2. 15 otázok o separovaní. Minimálne na jednu nebudete vedieť odpovedať
  3. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  4. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  5. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  6. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  8. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  9. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  10. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  1. Legislative intention - recodification of the corporate law
  2. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  3. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  4. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  5. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  6. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  7. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  8. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  9. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  10. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 29 859
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 482
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 8 108
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 7 675
  5. Po Slovensku na motorke 6 768
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 355
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 4 907
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 4 831
  9. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 3 626
  10. Crème de la crème po slovensky 3 180
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

4. marec 2020. Igor Matovič a Boris Kollár na tlačovej konferencii po spoločnom rokovaní po voľbách do Národnej rady SR 2020.

Čo ukázal viac ako rok vládnutia so Sme rodina?


8 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Variant delta príde aj na Slovensko.


a 2 ďalší 3 h

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Golf Limited

V zvýhodnenej výbave Limited nechýba adaptívny tempomat ani cúvacia kamera.


18. jún
Nový emblém Dacia.

Kaki farba odkazuje na schopnosti v teréne, ale aj ekológiu.


17. jún
Najkrajší výhľad na Tatry ponúka čerpacia stanica Slovnaft na D1 v Štrbe.

Na cestovanie si vyčleňte aspoň štyri hodiny.


17. jún
Väčšina ponúka bohatú výbavu už v základe.

Ceny sa pohybujú od 15 do 25-tisíc eur.


16. jún