Kráľovské preteky na Dobšinej už cez víkend

Pozrite si program európskych pretekov do vrchu na Dobšinej. Jedna z najkrajších a najrýchlejší tratí ožije už cez víkend.

Martin Koiš ide do Dobšinej s cieľom poraziť konkurenčné plechové autá avšak najmä testovať nové auto.(Zdroj: www.mediaracing.sk)

BRATISLAVA. Hoci usporiadatelia v snahe o priblíženie motoristického športu širokým vrstvám siahli po momentálne vychytených menách ľudovej zábavy obyvateľstva, na Dobšinej sa v prvom rade objavia slovenské aj svetové hviezdy motoristického športu a špičková automobilová technika.

Medzi takmer 120 automobilmi uvidíme najrýchlejšie zakryté monoposty „placky“ a formulové monoposty, ktorých je takmer dvadsiatka.

Jaro, Dušan alebo Simonne

Podujatie veľkej „Európy“ je v absolútnom hodnotení vždy lákadlom na prekonanie súčasných rekordov trate a pri pohľade do štartovej listiny možno očakávať, že hneď niekoľko adeptov sa pokúsi o prekonanie súčasne platných mét.

Aktuálny rekord na 6810 metrov dlhej trati drží Jaroslav Krajčí časom 2:31,811 z roku 2011. Náš niekoľkonásobný majster Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu prešiel vlani trať priemernou rýchlosťou 161,490 kilometrov za hodinu.

Miláčikom domáceho publika je Tomáš Ondrej „Srnka“, ktorý jazdí na preteky do vrchu s jedinou métou, poraziť Peťa Jureňu. Pred pretekmi pripravuje jeho dielňa niekoľko Mitsubishi Evo IX.

Chuť na nový rekord má aj štvornásobný majster Európy Simone Faggioli, Česi Dušan Nevěřil a Otakar Krámský. Jaro Krajčí napriek ohlasovanému koncu kariéry nechce nechať svoj rekord supom a pri príležitosti návratu európskych pretekov na Slovensko naštartuje svoju formulu Lola B02/50.

Pri prehliadke adeptov na najvyššie umiestnenie a prekonanie rekordu netreba zabudnúť na jedného z držiteľov minulých rekordov, pretože na Dobšinú príde Maďar Laszlo Szasz s monopostom Reynard 01L.

Myšiaky a rýchla Fiesta

V prípade, že by dážď zamiešal karty, poradie na prvých priečkach môžu zamiešať aj plechové autá. Zrejme najrozšírenejším náradím je Mitsubishi Lancer Evo IX, ktoré iba potvrdzuje nadčasovosť svojej konštrukcie a talentu víťaziť.

Okrem rýchlych verzií prísne technicky stráženej skupiny N prídu špeciálne monštrá skupiny E1, ktoré budú naháňať Martina Koiša a jeho Ford Fiesta E1.

O absolútne poradie medzi plechovými autami v hodnotení Majstrovstiev Slovenska očakávame súboj medzi Koišom, Drotárom, Jureňom a najnovšie aj Tomášom Ondrejom. Práve Tomáš Ondrej dnes ako jediný dokáže v triede N poraziť Petra Jureňu. Napokon Tomáš „Srnka“ pripravuje na preteky asi najviac vozidiel spomedzi všetkých tímov.

Srnka robí auto Janimu

V dielňach Srnka Motorsport majú pred podujatím veľa práce, lebo na predchádzajúcej rely Honka Lubeník havarovali hneď dve autá Mitsubishi EVO IX, ktoré mali vystúpiť práve na Dobšinej. Napokon aj Vlasto Majerčák, ktorý vlani na Dobšinej hviezdil, usadne po neľahkej havárii v rely za volant auta rovnakej značky Mitsubishi.

Teraz sa auto, ktoré pilotoval Rasťo Chvála, objaví v rukách skutočného majstra. V úlohe VIP taxi s ním odštartuje Jani Paasonen z Fínska.

Srnka však pripravuje okrem iných aj auto pre VIP taxi a jazdca majstrovstiev sveta v rely Janiho Paasonena, ktorý je veľkou hviezdou v Dobšinej. Jani bude pilotovať rovnaké auto ako mal Rasťo Chvála na Jahodnej, akurát po nedávnom kotrmelci bude nastriekané na bielo.

Druhým VIP taxi na kopci bude mladý talentovaný pretekár Jozef Jágrik, ktorý si na Jahodnej vyskúšal bláznivé Mitsubishi Evo VI a s tým bude jazdiť aj teraz. Auto pre Janiho bude nastavené tak, aby jeho jazda školená rokmi pôsobenia v Majstrovstvách sveta bavila hlavne divákov.

V roli baviča ale tiež adepta na vrcholné umiestnenia príde do Dobšinej Jozef Béreš junior na otcovom Audi Coupe Quattro.

Dbali na bezpečnosť a moderátorov

Organizátori riešili v prvom rade bezpečnosť okolo trate postavením stoviek metrov zábran, starostlivou úpravou okolia trate a tiež prenajatím bezpečnostnej služby na udržiavanie poriadku. Najmä po sobotnej noci, pretože po prvom dni pretekov budú na pláne koncerty a diskotéka až do skorého rána.

Na štarte podujatia nebude chýbať komentár Alexandra Štefucu a jeho tímového kolegu Mira Talavašeka. Obaja by mali byť zárukou zábavného ale najmä odborne spôsobilého komentovania. Samozrejme na pretekoch takéhoto formátu nebude chýbať ani auto.sme.sk, zatiaľ v úlohe pozorovateľa.

Program podujatia

Piatok 20. júla 2012
10:00 – 20:30 – administratívne a technické preberanie prihlásených jazdcov námestie Baníkov
20:00 – StartUp párty s DJ EKG - „Roveň“ - stanové mestečko

Sobota – 21. júla 2012
09:00 – 11:30 – 1. tréningová jazda
13:30 – 16:00 – 2. tréningová jazda
od 18:00 – koncert Rytmus, Dara, Ego, Tina, Tomi Popovič
– hlavný Stage - prvá zákruta
po ukončení koncertu pokračuje zábava až do rána s DJ Milanom Lieskovským – „Roveň“ – stanové mestečko

Nedeľa – 22. júla 2012
08:30 – slávnostné otvorenie pretekov – priestor štartu
09:00 – 11:30 – 1. súťažná jazda
13:30 – 15:00 – 2. súťažná jazda
15:15 – zverejnenie výsledkov – oficiálna informačná tabuľa
16:15 – vyhlásenie víťazov – hlavný Stage - prvá zákruta

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 677
  2. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 8 593
  3. Moskva alebo Petrohrad? 4 075
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 3 615
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 005
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 681
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 318
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 031
  9. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 1 954
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 627

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Najskôr rozdal cukríky, potom nariadil zabíjanie. Bosnianskeho mäsiara odsúdili

Niektorí Mladiča považujú za vojnového hrdinu, iní za kriminálnika. Rozsudok ich názor nezmení.

ARCHÍVNY ROZHOVOR

Nedžad Avdič: Chlapec, ktorý prežil vlastnú smrť v Srebrenici

Rozhovor s mužom, ktorý vraždenie v Srebrenici prežil.

KOMENTÁRE

Bezdôsledkový Smer nám zahral komédiu

Smer je len napodobenina s niekoľkými vonkajšími znakmi politickej strany.

KOŠICE KORZÁR

Bratov Paškovcov odsúdili za bitku v centre Košíc

Dvaja dostali podmienku, jeden peňažný trest.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.

Uber má novinky pre vodičov aj cestujúcich. Spoplatní čakanie

Zákazník má dve minúty na zrušenie jazdy aj dobehnutie k autu