Kráľovské preteky na Dobšinej už cez víkend

Pozrite si program európskych pretekov do vrchu na Dobšinej. Jedna z najkrajších a najrýchlejší tratí ožije už cez víkend.

Martin Koiš ide do Dobšinej s cieľom poraziť konkurenčné plechové autá avšak najmä testovať nové auto.(Zdroj: www.mediaracing.sk)

BRATISLAVA. Hoci usporiadatelia v snahe o priblíženie motoristického športu širokým vrstvám siahli po momentálne vychytených menách ľudovej zábavy obyvateľstva, na Dobšinej sa v prvom rade objavia slovenské aj svetové hviezdy motoristického športu a špičková automobilová technika.

Medzi takmer 120 automobilmi uvidíme najrýchlejšie zakryté monoposty „placky“ a formulové monoposty, ktorých je takmer dvadsiatka.

Jaro, Dušan alebo Simonne

Podujatie veľkej „Európy“ je v absolútnom hodnotení vždy lákadlom na prekonanie súčasných rekordov trate a pri pohľade do štartovej listiny možno očakávať, že hneď niekoľko adeptov sa pokúsi o prekonanie súčasne platných mét.

Aktuálny rekord na 6810 metrov dlhej trati drží Jaroslav Krajčí časom 2:31,811 z roku 2011. Náš niekoľkonásobný majster Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu prešiel vlani trať priemernou rýchlosťou 161,490 kilometrov za hodinu.

Miláčikom domáceho publika je Tomáš Ondrej „Srnka“, ktorý jazdí na preteky do vrchu s jedinou métou, poraziť Peťa Jureňu. Pred pretekmi pripravuje jeho dielňa niekoľko Mitsubishi Evo IX.

Chuť na nový rekord má aj štvornásobný majster Európy Simone Faggioli, Česi Dušan Nevěřil a Otakar Krámský. Jaro Krajčí napriek ohlasovanému koncu kariéry nechce nechať svoj rekord supom a pri príležitosti návratu európskych pretekov na Slovensko naštartuje svoju formulu Lola B02/50.

Pri prehliadke adeptov na najvyššie umiestnenie a prekonanie rekordu netreba zabudnúť na jedného z držiteľov minulých rekordov, pretože na Dobšinú príde Maďar Laszlo Szasz s monopostom Reynard 01L.

Myšiaky a rýchla Fiesta

V prípade, že by dážď zamiešal karty, poradie na prvých priečkach môžu zamiešať aj plechové autá. Zrejme najrozšírenejším náradím je Mitsubishi Lancer Evo IX, ktoré iba potvrdzuje nadčasovosť svojej konštrukcie a talentu víťaziť.

Okrem rýchlych verzií prísne technicky stráženej skupiny N prídu špeciálne monštrá skupiny E1, ktoré budú naháňať Martina Koiša a jeho Ford Fiesta E1.

O absolútne poradie medzi plechovými autami v hodnotení Majstrovstiev Slovenska očakávame súboj medzi Koišom, Drotárom, Jureňom a najnovšie aj Tomášom Ondrejom. Práve Tomáš Ondrej dnes ako jediný dokáže v triede N poraziť Petra Jureňu. Napokon Tomáš „Srnka“ pripravuje na preteky asi najviac vozidiel spomedzi všetkých tímov.

Srnka robí auto Janimu

V dielňach Srnka Motorsport majú pred podujatím veľa práce, lebo na predchádzajúcej rely Honka Lubeník havarovali hneď dve autá Mitsubishi EVO IX, ktoré mali vystúpiť práve na Dobšinej. Napokon aj Vlasto Majerčák, ktorý vlani na Dobšinej hviezdil, usadne po neľahkej havárii v rely za volant auta rovnakej značky Mitsubishi.

Teraz sa auto, ktoré pilotoval Rasťo Chvála, objaví v rukách skutočného majstra. V úlohe VIP taxi s ním odštartuje Jani Paasonen z Fínska.

Srnka však pripravuje okrem iných aj auto pre VIP taxi a jazdca majstrovstiev sveta v rely Janiho Paasonena, ktorý je veľkou hviezdou v Dobšinej. Jani bude pilotovať rovnaké auto ako mal Rasťo Chvála na Jahodnej, akurát po nedávnom kotrmelci bude nastriekané na bielo.

Druhým VIP taxi na kopci bude mladý talentovaný pretekár Jozef Jágrik, ktorý si na Jahodnej vyskúšal bláznivé Mitsubishi Evo VI a s tým bude jazdiť aj teraz. Auto pre Janiho bude nastavené tak, aby jeho jazda školená rokmi pôsobenia v Majstrovstvách sveta bavila hlavne divákov.

V roli baviča ale tiež adepta na vrcholné umiestnenia príde do Dobšinej Jozef Béreš junior na otcovom Audi Coupe Quattro.

Dbali na bezpečnosť a moderátorov

Organizátori riešili v prvom rade bezpečnosť okolo trate postavením stoviek metrov zábran, starostlivou úpravou okolia trate a tiež prenajatím bezpečnostnej služby na udržiavanie poriadku. Najmä po sobotnej noci, pretože po prvom dni pretekov budú na pláne koncerty a diskotéka až do skorého rána.

Na štarte podujatia nebude chýbať komentár Alexandra Štefucu a jeho tímového kolegu Mira Talavašeka. Obaja by mali byť zárukou zábavného ale najmä odborne spôsobilého komentovania. Samozrejme na pretekoch takéhoto formátu nebude chýbať ani auto.sme.sk, zatiaľ v úlohe pozorovateľa.

Program podujatia

Piatok 20. júla 2012
10:00 – 20:30 – administratívne a technické preberanie prihlásených jazdcov námestie Baníkov
20:00 – StartUp párty s DJ EKG - „Roveň“ - stanové mestečko

Sobota – 21. júla 2012
09:00 – 11:30 – 1. tréningová jazda
13:30 – 16:00 – 2. tréningová jazda
od 18:00 – koncert Rytmus, Dara, Ego, Tina, Tomi Popovič
– hlavný Stage - prvá zákruta
po ukončení koncertu pokračuje zábava až do rána s DJ Milanom Lieskovským – „Roveň“ – stanové mestečko

Nedeľa – 22. júla 2012
08:30 – slávnostné otvorenie pretekov – priestor štartu
09:00 – 11:30 – 1. súťažná jazda
13:30 – 15:00 – 2. súťažná jazda
15:15 – zverejnenie výsledkov – oficiálna informačná tabuľa
16:15 – vyhlásenie víťazov – hlavný Stage - prvá zákruta

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 6 418
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 4 456
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 081
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 595
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 720
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 272
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 222
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 062
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 015
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 000

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Môže sa ľahko stať, že českú vládu povedie Slovák

Dôvody, pre ktoré by väčšina Čechov mala závidieť Slovákom ich politiku. Preferencie potvrdzujú, že tretina ľudí si ešte nevybrala.

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Prieskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe zhodnotila prvú sezónu v najvyššej lige, očakával viac.

EKONOMIKA

Časť severného obchvatu Prešova je o krok bližšie, NDS chystá súťaž

Výstavbu rýchlostnej cesty štát rozdelil na dve etapy.

Neprehliadnite tiež

Toto je 30 najpredávanejších áut v Európe za prvý polrok

Úspech zaznamenal Volkswagen Tiguan aj Citroen C3.

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.