Kráľovské preteky na Dobšinej už cez víkend

Pozrite si program európskych pretekov do vrchu na Dobšinej. Jedna z najkrajších a najrýchlejší tratí ožije už cez víkend.

Martin Koiš ide do Dobšinej s cieľom poraziť konkurenčné plechové autá avšak najmä testovať nové auto.(Zdroj: www.mediaracing.sk)

BRATISLAVA. Hoci usporiadatelia v snahe o priblíženie motoristického športu širokým vrstvám siahli po momentálne vychytených menách ľudovej zábavy obyvateľstva, na Dobšinej sa v prvom rade objavia slovenské aj svetové hviezdy motoristického športu a špičková automobilová technika.

Medzi takmer 120 automobilmi uvidíme najrýchlejšie zakryté monoposty „placky“ a formulové monoposty, ktorých je takmer dvadsiatka.

Jaro, Dušan alebo Simonne

Podujatie veľkej „Európy“ je v absolútnom hodnotení vždy lákadlom na prekonanie súčasných rekordov trate a pri pohľade do štartovej listiny možno očakávať, že hneď niekoľko adeptov sa pokúsi o prekonanie súčasne platných mét.

Aktuálny rekord na 6810 metrov dlhej trati drží Jaroslav Krajčí časom 2:31,811 z roku 2011. Náš niekoľkonásobný majster Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu prešiel vlani trať priemernou rýchlosťou 161,490 kilometrov za hodinu.

Miláčikom domáceho publika je Tomáš Ondrej „Srnka“, ktorý jazdí na preteky do vrchu s jedinou métou, poraziť Peťa Jureňu. Pred pretekmi pripravuje jeho dielňa niekoľko Mitsubishi Evo IX.

Chuť na nový rekord má aj štvornásobný majster Európy Simone Faggioli, Česi Dušan Nevěřil a Otakar Krámský. Jaro Krajčí napriek ohlasovanému koncu kariéry nechce nechať svoj rekord supom a pri príležitosti návratu európskych pretekov na Slovensko naštartuje svoju formulu Lola B02/50.

Pri prehliadke adeptov na najvyššie umiestnenie a prekonanie rekordu netreba zabudnúť na jedného z držiteľov minulých rekordov, pretože na Dobšinú príde Maďar Laszlo Szasz s monopostom Reynard 01L.

Myšiaky a rýchla Fiesta

V prípade, že by dážď zamiešal karty, poradie na prvých priečkach môžu zamiešať aj plechové autá. Zrejme najrozšírenejším náradím je Mitsubishi Lancer Evo IX, ktoré iba potvrdzuje nadčasovosť svojej konštrukcie a talentu víťaziť.

Okrem rýchlych verzií prísne technicky stráženej skupiny N prídu špeciálne monštrá skupiny E1, ktoré budú naháňať Martina Koiša a jeho Ford Fiesta E1.

O absolútne poradie medzi plechovými autami v hodnotení Majstrovstiev Slovenska očakávame súboj medzi Koišom, Drotárom, Jureňom a najnovšie aj Tomášom Ondrejom. Práve Tomáš Ondrej dnes ako jediný dokáže v triede N poraziť Petra Jureňu. Napokon Tomáš „Srnka“ pripravuje na preteky asi najviac vozidiel spomedzi všetkých tímov.

Srnka robí auto Janimu

V dielňach Srnka Motorsport majú pred podujatím veľa práce, lebo na predchádzajúcej rely Honka Lubeník havarovali hneď dve autá Mitsubishi EVO IX, ktoré mali vystúpiť práve na Dobšinej. Napokon aj Vlasto Majerčák, ktorý vlani na Dobšinej hviezdil, usadne po neľahkej havárii v rely za volant auta rovnakej značky Mitsubishi.

Teraz sa auto, ktoré pilotoval Rasťo Chvála, objaví v rukách skutočného majstra. V úlohe VIP taxi s ním odštartuje Jani Paasonen z Fínska.

Srnka však pripravuje okrem iných aj auto pre VIP taxi a jazdca majstrovstiev sveta v rely Janiho Paasonena, ktorý je veľkou hviezdou v Dobšinej. Jani bude pilotovať rovnaké auto ako mal Rasťo Chvála na Jahodnej, akurát po nedávnom kotrmelci bude nastriekané na bielo.

Druhým VIP taxi na kopci bude mladý talentovaný pretekár Jozef Jágrik, ktorý si na Jahodnej vyskúšal bláznivé Mitsubishi Evo VI a s tým bude jazdiť aj teraz. Auto pre Janiho bude nastavené tak, aby jeho jazda školená rokmi pôsobenia v Majstrovstvách sveta bavila hlavne divákov.

V roli baviča ale tiež adepta na vrcholné umiestnenia príde do Dobšinej Jozef Béreš junior na otcovom Audi Coupe Quattro.

Dbali na bezpečnosť a moderátorov

Organizátori riešili v prvom rade bezpečnosť okolo trate postavením stoviek metrov zábran, starostlivou úpravou okolia trate a tiež prenajatím bezpečnostnej služby na udržiavanie poriadku. Najmä po sobotnej noci, pretože po prvom dni pretekov budú na pláne koncerty a diskotéka až do skorého rána.

Na štarte podujatia nebude chýbať komentár Alexandra Štefucu a jeho tímového kolegu Mira Talavašeka. Obaja by mali byť zárukou zábavného ale najmä odborne spôsobilého komentovania. Samozrejme na pretekoch takéhoto formátu nebude chýbať ani auto.sme.sk, zatiaľ v úlohe pozorovateľa.

Program podujatia

Piatok 20. júla 2012
10:00 – 20:30 – administratívne a technické preberanie prihlásených jazdcov námestie Baníkov
20:00 – StartUp párty s DJ EKG - „Roveň“ - stanové mestečko

Sobota – 21. júla 2012
09:00 – 11:30 – 1. tréningová jazda
13:30 – 16:00 – 2. tréningová jazda
od 18:00 – koncert Rytmus, Dara, Ego, Tina, Tomi Popovič
– hlavný Stage - prvá zákruta
po ukončení koncertu pokračuje zábava až do rána s DJ Milanom Lieskovským – „Roveň“ – stanové mestečko

Nedeľa – 22. júla 2012
08:30 – slávnostné otvorenie pretekov – priestor štartu
09:00 – 11:30 – 1. súťažná jazda
13:30 – 15:00 – 2. súťažná jazda
15:15 – zverejnenie výsledkov – oficiálna informačná tabuľa
16:15 – vyhlásenie víťazov – hlavný Stage - prvá zákruta

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  2. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  3. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  5. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  7. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  9. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  10. ZOC MAX Prešov má za sebou úspešnú desaťročnicu
  1. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  2. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  3. Tréningové moduly HACCP online
  4. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  5. Návštevníkov Gardenie zaujali expozície SPU v Nitre
  6. Slováci si nevedia predstaviť svoj deň bez chleba a pečiva
  7. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  10. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 399
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 14 132
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 13 893
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 8 997
  5. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 8 227
  6. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 6 460
  7. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 5 666
  8. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 5 401
  9. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 4 662
  10. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 3 522

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Kde sú všetci? Prečo sme ešte nenarazili na mimozemský život

Podľa hypotézy Veľkého filtra môže byť ľudstvo jednou z prvých civilizácií vo vesmíre.

KULTÚRA

Juliette Binoche pre SME: Láska? Všetci v nej robíme tú istú chybu

V novom filme hrá so Gérardom Depardieum, aj keď majú konflikt.

Neprehliadnite tiež

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.