BRATISLVA. Mercedes potrebuje občas šokovať verejnosť. Ešte máme v živej pamäti ako sme na autosalóne IAA v roku 2003 pozerali s údivom na prvú štúdiu budúceho modelu CLS.
Auto zavádzajúce pojem štvordverové kupé prišlo v roku 2004 na trh a dnes sa vyrába už jeho druhá generácia. Ba čo viac, aktuálne pribudlo kombi alebo vlastne CLS Shooting Brake.
Názvom Shooting Brake sa vraj pôvodne označoval povoz na tréning neskrotených koní. Pri pohľade na veľkosť a majestátnosť CLS Shooting Brake je jasné, že jeho hmotnosť skrotí veľké stáda koní.
Má český kufor
Kombinácia línií kupé a kombi má zrejme zmiasť pozorovateľa, pretože ide o pomerne veľké a hlavne priestranné vozidlo. Napriek tomu, že ho zväzujú a k zemi tlačia línie kupé, našlo sa 590 litrov využiteľného objemu v kufri.
Pri aute vysokom len 1413 milimetrov iste prekvapí objem priestoru 1550 litrov po sklopení sedadiel. Mercedes aj ústami svojich predstaviteľov prízvukuje, že aj pri aute pre ľudí, ktorí už nevedia, čo by ešte od rozmaru chceli, musí byť na prvom mieste funkčnosť.
Presviští vzduchom
Akýmkoľvek narážkam na masívnu karosériu, hmotnosť a spotrebu Mercedes CLS Shooting Brake argumentuje aerodynamikou s koeficientom odporu vzduchu iba 0,29 a použitím hliníkových prvkov v konštrukcii.
Štandardom pre všetky verzie je vzduchové pruženie, ktorého úlohou je najmä nivelizovať svetlú výšku zadnej nápravy aj pri plne zaťaženom aute.
Kto by pri pohľade na tak veľkolepo tvarované a takmer päťmetrové auto povedal, že pod kapotou budú štvorvalce.
Nehanbia sa ani štvorvalca
Dnes možno čakať od automobiliek všeličo, aj to, že CLS Shooting Brake bude poháňať štvorvalec 250 CDI BlueEFFICIENCY (150 kW/204 k), ktorý má zaujať priemernou spotrebou a teraz sa podržte, len 5,3 litra nafty na sto kilometrov.
Šesťlitrovou spotrebou sa môže pochváliť naftový šesťvalec 350 CDI BlueEFFICIENCY (195 kW/265 k). Našťastie ostali aj motory pre milovníkov rytmu viacerých valcov a benzínu.
Základný šesťvalec CLS 350 BlueEFFICIENCY (225 kW/306 k) má mať spotrebu 7,3 litra na 100 kilometrov a to mu po skúsenosti s iným Mercedesom a týmto motorom aj celkom veríme.
Na vrchole všetkých motorizácií, ktoré mimochodom majú vždy sedemstupňový automat a štart-stop systém, stojí CLS 500 s preplňovaným osemvalcom a výkonom 300 kW (408k). Aj tento Mercedes bude mať v mene hospodárnosti elektrický posilňovač riadenia a na želanie hlavne LED svetlá.
Autor: rch