Mercedes CLS Shooting Brake vyslovene provokuje

Pojem štvordverové kupé automobilke nestačil a po dvoch generáciách modelu CLS prichádza so štvordverovým kupé a kombi v jednom. Mix nesie označenie Shooting Brake a hoci na to nevyzerá, dostane aj štvorvalec.

Aj CLS vyzeralo spočiatku ako nezmysel a chytilo sa veľmi slušne. Mercedes zrejme vie ako nakŕmiť rozmarných ľudí a navyše teraz sa nebudú musieť v balení batožiny obmedzovať.(Zdroj: Mercedes Benz)

BRATISLVA. Mercedes potrebuje občas šokovať verejnosť. Ešte máme v živej pamäti ako sme na autosalóne IAA v roku 2003 pozerali s údivom na prvú štúdiu budúceho modelu CLS.

Auto zavádzajúce pojem štvordverové kupé prišlo v roku 2004 na trh a dnes sa vyrába už jeho druhá generácia. Ba čo viac, aktuálne pribudlo kombi alebo vlastne CLS Shooting Brake.

Názvom Shooting Brake sa vraj pôvodne označoval povoz na tréning neskrotených koní. Pri pohľade na veľkosť a majestátnosť CLS Shooting Brake je jasné, že jeho hmotnosť skrotí veľké stáda koní.

Má český kufor

Kombinácia línií kupé a kombi má zrejme zmiasť pozorovateľa, pretože ide o pomerne veľké a hlavne priestranné vozidlo. Napriek tomu, že ho zväzujú a k zemi tlačia línie kupé, našlo sa 590 litrov využiteľného objemu v kufri.

Pri aute vysokom len 1413 milimetrov iste prekvapí objem priestoru 1550 litrov po sklopení sedadiel. Mercedes aj ústami svojich predstaviteľov prízvukuje, že aj pri aute pre ľudí, ktorí už nevedia, čo by ešte od rozmaru chceli, musí byť na prvom mieste funkčnosť.

Presviští vzduchom

Akýmkoľvek narážkam na masívnu karosériu, hmotnosť a spotrebu Mercedes CLS Shooting Brake argumentuje aerodynamikou s koeficientom odporu vzduchu iba 0,29 a použitím hliníkových prvkov v konštrukcii.

Štandardom pre všetky verzie je vzduchové pruženie, ktorého úlohou je najmä nivelizovať svetlú výšku zadnej nápravy aj pri plne zaťaženom aute.

Kto by pri pohľade na tak veľkolepo tvarované a takmer päťmetrové auto povedal, že pod kapotou budú štvorvalce.

Nehanbia sa ani štvorvalca

Dnes možno čakať od automobiliek všeličo, aj to, že CLS Shooting Brake bude poháňať štvorvalec 250 CDI BlueEFFICIENCY (150 kW/204 k), ktorý má zaujať priemernou spotrebou a teraz sa podržte, len 5,3 litra nafty na sto kilometrov.

Šesťlitrovou spotrebou sa môže pochváliť naftový šesťvalec 350 CDI BlueEFFICIENCY (195 kW/265 k). Našťastie ostali aj motory pre milovníkov rytmu viacerých valcov a benzínu.

Základný šesťvalec CLS 350 BlueEFFICIENCY (225 kW/306 k) má mať spotrebu 7,3 litra na 100 kilometrov a to mu po skúsenosti s iným Mercedesom a týmto motorom aj celkom veríme.

Na vrchole všetkých motorizácií, ktoré mimochodom majú vždy sedemstupňový automat a štart-stop systém, stojí CLS 500 s preplňovaným osemvalcom a výkonom 300 kW (408k). Aj tento Mercedes bude mať v mene hospodárnosti elektrický posilňovač riadenia a na želanie hlavne LED svetlá.



Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  10. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Už aj seniori presadajú do SUV
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 671
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 621
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 538
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 497
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 097
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 002
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 874
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 686
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 676

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súboj v koalícii Danko rozpútal a aj naň doplatil

Šéf SNS zváži odchod z politiky. Politológ hovorí, že predvídateľnosť jeho krokov sa stále znižuje.

KOMENTÁRE

Politika ako Danko nikto nechce, demokrati ani oligarchovia

Definitívny politický pád Danka sme sledovali v priamom prenose.

EKONOMIKA

Štát otočil, vyššie dôchodky zaručí len na štyri roky

Prečo novinka bude trvať len istý čas, nie je jasné.

KOMENTÁRE

Ficov perfektný deň a Dankova estráda ega

Novinári sa museli prehrabávať v úlomkoch Dankovho poníženia.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.