Test: Peugeot 208 absolvoval vstupný test. Tvrdý

Na dlhodobý test sme vybrali nový prírastok v triede malých áut. Peugeot 208 sa sotva stihol zabehnúť a už absolvoval prvé vstupné testy s telemetriou. Pozrite si prvé výsledky a prvé dojmy z auta.

Po prvých 2000 kilometroch prišli na rad prvé merania. Tie následne porovnáme s ďalšími po 5000 kilometroch. Zatiaľ nás zaujala manévrovateľnosť a pohodlie za volantom.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Na dlhodobý test sme vybrali nový prírastok v triede malých áut. Peugeot 208 sa sotva stihol zabehnúť a už absolvoval prvé vstupné testy s telemetriou. Pozrite si prvé výsledky a prvé dojmy z auta.

BRATISLAVA. Francúzska značka sľubuje modelom, ktorý sa vyrába na Slovensku, novú éru riešení interiéru a tiež kvalitu auta pri dlhodobom užívaní. Oboje sme sa rozhodli preveriť v kombinácii päťdverovej karosérie, naftového motora a systému štart-stop, ktorý má prispieť k šetreniu paliva.

Asi najviac láka sledovanie spotreby naftového motora a jeho odolnosť pri zimných krátkych štartoch. Cieľom testu je odpovedať aj na čitateľské otázky ohľadom nového auta, ktoré práve prekročilo dvojtisícovú hranicu najazdených kilometrov.

Nástup účinku bŕzd je progresívny a ABS nie je zbytočne citlivé. Prerušuje až keď je to naozaj treba.

Aby nič nechýbalo

Do testu sme aj na základe inšpirácie od čitateľov vybrali auto, ktoré konfiguráciou výbavy a motora musí splniť úlohu jediného auta na všetky typy ciest. Preto je v aute nie najzákladnejší motor a tiež slušná výbava.

Vďaka inšpirácii od čitateľov nám v Trnave vyrobili auto nalakované do červenej farby Erythree, ktorá je metalická, takže základnú cenu modelu navýšila o 420 eur. V čase štartu testu stál Peugeot 208 1,6 e-HDi Active+ so systémom štart-stop (STT) 14990 eur.

Cena preletela desaťtisícovú hranicu aj preto, že výbava obsahuje stabilizačný systém ESP, šesticu airbagov, tempomat, elektricky vyhrievané a ovládané spätné zrkadlá, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, 7 palcový farebný dotykový displej a rad ďalších prvkov.

Napríklad aj balík VIP, ktorý sa momentálne do tejto výbavy dodáva za 0 eur a obsahuje zliatinové disky s priemerom 15 palcov, automatickú dvojzónovú klimatizáciu a lakťovú opierku.

Ostalo aj niečo naviac

Konečnú predajnú cenu auta 16 225 eur navýšili prvky, ktoré zvyšujú komfort jazdy a chceli sme ich vyskúšať. Napríklad automatické sklápanie zrkadiel po zamknutí za 80 eur nás bude zaujímať v zime pri namrznutí snehu a ľadu na karosérii.

Osobitne budeme testovať navigáciu za 585 eur integrovanú do palubného systému a celkom zaujímavo sa javil balík automatického denného svietenia s dažďovým senzorom a elektrochromatickým spätným zrkadlom za 150 eur.

Model 208 začína na cene 9690 eur, ale vozidlo na podstatne vyššej úrovni, ktoré testujeme, stojí tiež citeľne viac. Takto vybavené auto váži 1265 kilogramov.

Zatiaľ sa zabehávame

Hlavným lákadlom slabšej verzie naftového motora 1,6 e-HDi v spojení so systémom štart stop má byť v spotrebe. Výrobca udáva priemernú spotrebu 3,8 litra na 100 kilometrov a emisie, ktorými sa 208 radí do energetickej triedy A.

Po najazdení 2000 kilometrov je spotreba 4,8 litra na 100 km, pretože deň dynamických testov ju zdvihol z pôvodných 4,6 litra. Mimo mesta sme pri bežnej jazde dosiahli priemer 4,3 litra. Očakávame, že spotreba sa sformuje po najazdení 5000 kilometrov.

Pre úplnosť dodávame, že motor má výkon francúzskych brzdených 92 koní, teda 68 kW.

Z testovacieho zápisníka

Stav tachometra 1996 km
Priemerná spotreba 4,8 l/100km
Zrýchlenie z 0-100 km/h 13,30 s
Brzdná dráha 100 km/h-0 (studené brzdy) 43,18
Brzdná dráha 100 km/h-0 (teplé brzdy) 44,50
Čas v slalome 15,22 s
Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) 8,73 s
Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) 11,79 s
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (2. stupeň) 2750 ot./min.
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (3. stupeň) 1700 ot./min.
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (4. stupeň) 1200 ot./min.
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (4. stupeň) 2250 ot./min.
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (5. stupeň) 1750 ot./min.
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (5. stupeň) 2500 ot./min.

Dojmy formuje čas

Logicky s pribúdajúcimi kilometrami si šofér viac zvyká na danosti auta. Napríklad informačný systém a celkovo členenie kokpitu, ktoré nám po 200 kilometroch prvej jazdy v Portugalsku prišlo zvláštne, sa teraz javí ako výborné.

Pozícia za malým volantom bude konfekčným postavám plne vyhovovať. Navyše aj ovládanie palubného systému je naozaj intuitívne. Interiéru a všetkým prvkom budeme venovať čas v budúcich reportážach a najmä tomu, koľko málo „klikov“ zaberie prepínanie medzi klimatizáciou a rádiom.

Zatiaľ sa nám interiér javí ako výborný s pohodlnými sedadlami. Nepáči sa nám len povrch venca volantu a plastové detaily na dverách v úrovni spätných zrkadiel.

V slalome stráca Peugeot na ekologickom type pneumatík. Majú dosť vysoký profil 65 a nevedia dobre držať stopu. Na druhej strane sú v bežnej prevádzke tiché .

Môžete porovnávať

Motor zatiaľ stráca na predpísanú spotrebu jeden liter a pri presných meraniach nás zaujímala konfrontácia reálneho zrýchlenia na stovku a predpisu výrobcu. Najlepší so série pokusov dosiahol 13,30 sekundy. Výrobca udáva 10,9 sekundy, takže motor sa má čo zabehávať, aby nabral dych.

Pravda je, že zrýchlenie skúšame s kompletne zapnutým stabilizačným a trakčným systémom. Merania, pružnosti motora z rýchlosti 70 na 100 kilometrov za hodinu, brzdnú dráhu so stokilometrovej rýchlosti na nulu a slalom ISO sme robili preto, aby sme napríklad po najazdení ďalších tisícok kilometrov mali s čím porovnávať.

V redakcii sme momentálne zadefinovali nový typ presných meraní, ktoré budú robené aj na iných autách na tom istom mieste aj povrchu. Vytvoríme tak istý štandard porovnania dôležitých dynamických parametrov.

Začal ticho

Po prvých 2000 kilometroch konštatujeme, že diesel 1,6 HDi je dobre odhlučnený, bez vibrácií znesie naozaj nízke otáčky a viac než dynamika sú v centre pozornosti dlhé prevody. Samozrejme šestka na diaľnici trochu chýba, ale revírom 208 je prímestské jazdenie a mesto.

Najviac sa nám páči pohodlie za volantom a tichá prevádzka.

Páčia sa nám reakcie auta na volant pri bežnom jazdení. V ostrom slalome nás trochu zaskočilo ponáranie prednej časti auta a výraznejší náklon. Jazda s danou výbavou a sedadlami je v prvom rade komfortná. Páči sa tiež dobrý výhľad z auta a výborná manévrovateľnosť v meste. Veľké plus patrí palubnému systému s dotykovou obrazovkou.

Peugeot 208 Active+ 1,6 e-HDi – základné údaje

Cena modelu od (eur) 9.690
Cena test. verzie od (eur) 14.990
Cena test. Auta (eur) 16.225
Motor 1,6 HDi
Objem (cm3) 1560
Výkon (kW(k)) 68 (92)
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 230
Pri otáčkach (ot./min.) 1750
Priemerná spotreba (l/100km) 3,8
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 109
Maximálna rýchlosť (km/h) 185
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 5
Pneumatiky Bridgestone Ecopia
Rozmer a index pneumatík 185/65 R15, 88T
Brzdy vpredu kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1265
Rezervné koleso plnohodnotné
Servisný interval (km/rok) 20 000/1
Dĺžka (mm) 3962
Rázvor náprav (mm) 2538
Šírka (mm) 1829
Výška (mm) 1460
Základný objem kufra (l) 285-311
Delenie sedadiel 2/3

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 745
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 777
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 054
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 435
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 422
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 385
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 448
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 717
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 342
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 190

Téma: Peugeot 206, 308, 307, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zoznam vecí, na ktorých chce ušetriť štátna zdravotná poisťovňa

Výber úsporných opatrení, ako ho navrhla Všeobecná zdravotná poisťovňa.

TECH

BlackBerry vstáva z mŕtvych, chystá novinku s klávesnicou

Klávesnica, touchpad, dobre čitateľný displej a kvalitné fotoaparáty.

KOMENTÁRE

Pozrime sa na pád predsedu Danka z výslnia

Aj keby výložky z pyžamy neodpáral, určite im už bozkami lásku neprejavuje.

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz piano kupé predstavili pred 40 rokmi v Ženeve

Športovo-elegantné kupé sa vyrábalo osem rokov. Vzniklo bezmála stotisíc exemplárov.

Vettel bol najrýchlejší v prvej časti pondelňajších testov

Pilot Ferrari Sebastian Vettel stanovil najrýchlejší čas prvej pondelňajšej časti, ktorou sa začali testy pred nadchádzajúcou sezónou motoristickej F1.

Lichtenštajnská firma predstavila elektromobil, do ktorého sa dolieva palivo

So 48-voltovým systémom bude bezpečnejší a ekonomickejší.

Auto, v ktorom smrteľne postrelili Tupaca Shakura, je na predaj

Čierne BMW 750iL, v ktorom v roku 1996 smrteľne postrelili amerického rappera a herca Tupaca Shakura, je na predaj za 1,5 milióna dolárov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop