V Dobšinej padali rekordy aj chvály organizátorom

Favorizovaný Talian Faggioli už od tréningu prekonával rekordy trate a naplnil očakávania. Aktuálny rekord zlepšil o neuveriteľných osem sekúnd. Koišova Fiesta bola najrýchlejším plechovým automobilom.

Simone Faggioli zvíťazil v každej jazde. Na suchu aj v daždi. Novým rekordom trate 2:23,850 zvýšil úroveň podujatia aj latku výkonov v Dobšinej.(Zdroj: autor)

DOBŠINÁ. Podobný pozitívny zážitok a emóciu z automobilových pretekov v úlohe diváka som mal naposledy z World Series by Renault na Hungaroringu. Preto si dovolím napísať pár riadkov skôr z pozície osobného zážitku, než z oficiálnych faktov a informácií.

Preteky automobilov do vrchu v Dobšinej zaradené do Majstrovstiev Európy prekonali všetko, čo sa u nás v tejto disciplíne doposiaľ dialo. Prvá vec, ktorá ma ako prichádzajúceho diváka zaujala pred sobotným tréningom už o siedmej ráno, bola trať.

Článok pokračuje pod video reklamou

Z každého detailu od zabezpečenia až po informačné tabule bolo zrejmé, že nič sa nerobí na poslednú chvíľu a areál je pripravený.

kois.jpg

Boli bez chaosu

Bezpečnostné zóny, chodníky pre divákov, schodíky na lúkach a zábrany zo zjazdárskych tratí použité v nebezpečných úsekoch predviedli podujatie v tom najlepšom európskom formáte. Ako divák som nemal pocit, že som navštívil chaos ale v podstate vzorné podujatie.

Dokonca aj súkromná bezpečnostná služba vedela, kto kde môže a ako koho usmerniť. Pretekári mali v depách okrem elektriny k dispozícii tiež wifi na internetové pripojenie.

beres.jpg

Kým 6,8 kilometrová trať patrí medzi najkrajšie v Európe , mesto ako také veľké priestory na usporiadanie pretekov nemá. Na vlastnej koži som však videl, že depá sa dajú urobiť veľmi prehľadne a komfortne aj v uliciach mesta bez gigantického parkoviska.

A to je opäť o organizácii. Dôkazom zvládnutých pretekov bol prvý tréning v hustom daždi. V prvom rade začal na čas a keď niekto havaroval, problém vyriešili rýchlo. Zábavu v daždi rozprúdil Noro Kováčik a skupina drifterov na úvod. Uznanie si zaslúžili majitelia historických motoriek, ktorí v daždi vyšli na kopec a otvorili preteky.

Nasadenie od začiatku

Väčšina pretekárov síce brala tréning ako tréning, avšak aj napriek dažďu a nutnej obozretnosti bol tréning naoko atraktívny. Skrátka keď si dá jazdec prilbu na hlavu... Ak si odmyslíme driftera Kováčika, tak kráľom prvej zákruty v tréningu bol Jozef Béreš junior na Audi, ktoré sa mu podarilo preklopiť dverami napred, a dve tretiny zákruty prešiel rýchlym šmykom.

Zakončil to poriadnou šupou do výfuku pri preradení. Podobný úmysel mal aj Tomáš Srnka Ondrej, ale jeho Mitsubishi išlo v závere prejazdu nosom von, hoci razanciou patril Tomáš k najlepším. Igor Drotár sa dostal najbližšie k zvodidlu v nedotáčavom šmyku, avšak elektronika jeho Fabie WRC zabrala namiesto studených pneumatík a Igor "odišiel" zo zákruty vo veľkom štýle.

bmw.jpg

Veľké srdce v prvej zákrute ukázala väčšina "relystov" aj na menších autách. Veľmi odvážne Išiel Špavelko, tiež Buffy ale aj Bohuš Finďo. Prejazd Martina Koiša bol naoko veľmi rýchly a Fiesta začala ukazovať potenciál. Za všetko hovorí fakt, že na mokrej trati sa pred Koiša v absolútnom hodnotení dostali len dva monoposty.

Sucho zlepšilo časy a náladu

Sobotné popoludnie s vysýchajúcou traťou dalo nádej divákom na suchšie státie a pretekárom na lepšie časy. To bolo vidieť vo výsledkoch, ktorým dominovali zakryté aj otvorené monoposty. Talian Faggioli len tak, aby sa nepovedalo, v tréningovom tempe prekonal rekord trate o sekundu.

Igora Drotára trápilo, že jeho Fabia WRC ide na dlhej rovinke iba 201 kilometrov za hodinu. V rovnakom mieste trate mal napríklad Jozef Béreš na starom Audi rýchlosť 248 km/h, čo bolo skoro ako placka Faggioliho. Koišova Fiesta tam išla podstatne pomalšie okolo 220 km/h, ale zbierala čas v iných miestach trate. Kráľom sobotnej podkovy bol Tomáš Ondrej a jeho prejazd efektným šmykom.

gabi.jpg

Samozrejme v tejto disciplíne sa nejazdí na efekt ale na čas, čo je prípad Petra Jureňu. Ten neostal nič dlžný svojej povesti lišiaka a v nedeľných pretekoch zlepšil svoje vlažné tréningové časy o sedem sekúnd a neohrozene vyhral skupinu N.

Koiš ušiel plecháčom

Martin Koiš sa zrejme s novým autom definitívne vzdialil konkurentom z minulého roka, pretože išiel časy hlboko pod tri minúty a neohrozene vyhral medzi plechovými autami. V úvodnej sezóne je to pre nové auto vynikajúci výsledok.

Oku diváka lahodil rýchlou jazdou mladý Tomáš Fusko s Feliciou Kit Car, ktorá ešte pamätá Emila Trinera a Majstrovstvá sveta. V nasledujúcich dňoch prinesieme na auto.sme.sk videá aj onboardy z podujatia, pretože pohyblivé obrázky sú v prípade motoršportu viac.

Z pozície diváka a návštevníka pretekov môžem konštatovať, že Dobšiná patrí do veľkej vrchárskej Európy. Môžu za to vyvážené všetky stránky podujatia vrátane moderátorov a zábavy. Po stránke faktov, zábavy aj aktuálnosti výborne zvládli priestor štartu a prvej zákruty Alex Štefuca a Miro Tavalašek.

srnka.jpg

V prvom rade majú obaja rozhlasovú prax, v druhom rade žijú motoršportom a navyše Alex aktívne pretekal aj preteká, čiže vie mnohé aj o pocitoch za volantom. Vlado Miklošík bol na komentovanie v cieli sám, ale úplne si vystačil, dokonca mal čas na vsuvky a príbehy minulosti.

Bol moderátorom aj pre pretekársku rodinu aj bežných divákov. Kompletné výsledky aj s novým rekordom trate 2:23,850 nájdete na www.dobsinskykopec.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  2. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  3. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  5. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  6. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  8. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  9. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  10. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  1. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  2. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  3. Tréningové moduly HACCP online
  4. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  5. Návštevníkov Gardenie zaujali expozície SPU v Nitre
  6. Slováci si nevedia predstaviť svoj deň bez chleba a pečiva
  7. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  10. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 458
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 15 441
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 350
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 12 595
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 8 402
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 5 525
  7. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 4 249
  8. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 133
  9. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 4 068
  10. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 3 452

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Rusi uverili Putinovmu silnému Rusku

Isté je jedno: Putin nemôže naplniť svoj sľub vojenskej moci a blahobytnej budúcnosti.

PLUS

Odborník na výchovu: Mama má právo povedať dosť

Marek Herman hovorí, že dnešní rodičia majú na seba príliš vysoké nároky.

KOMENTÁRE

Eurofederácia sa nateraz odkladá

Pellegrini by mohol prehodiť výhybku z Visegrádu.

Neprehliadnite tiež

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.