V Dobšinej padali rekordy aj chvály organizátorom

Favorizovaný Talian Faggioli už od tréningu prekonával rekordy trate a naplnil očakávania. Aktuálny rekord zlepšil o neuveriteľných osem sekúnd. Koišova Fiesta bola najrýchlejším plechovým automobilom.

Simone Faggioli zvíťazil v každej jazde. Na suchu aj v daždi. Novým rekordom trate 2:23,850 zvýšil úroveň podujatia aj latku výkonov v Dobšinej.(Zdroj: autor)

DOBŠINÁ. Podobný pozitívny zážitok a emóciu z automobilových pretekov v úlohe diváka som mal naposledy z World Series by Renault na Hungaroringu. Preto si dovolím napísať pár riadkov skôr z pozície osobného zážitku, než z oficiálnych faktov a informácií.

Preteky automobilov do vrchu v Dobšinej zaradené do Majstrovstiev Európy prekonali všetko, čo sa u nás v tejto disciplíne doposiaľ dialo. Prvá vec, ktorá ma ako prichádzajúceho diváka zaujala pred sobotným tréningom už o siedmej ráno, bola trať.

Z každého detailu od zabezpečenia až po informačné tabule bolo zrejmé, že nič sa nerobí na poslednú chvíľu a areál je pripravený.

kois.jpg

Boli bez chaosu

Bezpečnostné zóny, chodníky pre divákov, schodíky na lúkach a zábrany zo zjazdárskych tratí použité v nebezpečných úsekoch predviedli podujatie v tom najlepšom európskom formáte. Ako divák som nemal pocit, že som navštívil chaos ale v podstate vzorné podujatie.

Dokonca aj súkromná bezpečnostná služba vedela, kto kde môže a ako koho usmerniť. Pretekári mali v depách okrem elektriny k dispozícii tiež wifi na internetové pripojenie.

beres.jpg

Kým 6,8 kilometrová trať patrí medzi najkrajšie v Európe , mesto ako také veľké priestory na usporiadanie pretekov nemá. Na vlastnej koži som však videl, že depá sa dajú urobiť veľmi prehľadne a komfortne aj v uliciach mesta bez gigantického parkoviska.

A to je opäť o organizácii. Dôkazom zvládnutých pretekov bol prvý tréning v hustom daždi. V prvom rade začal na čas a keď niekto havaroval, problém vyriešili rýchlo. Zábavu v daždi rozprúdil Noro Kováčik a skupina drifterov na úvod. Uznanie si zaslúžili majitelia historických motoriek, ktorí v daždi vyšli na kopec a otvorili preteky.

Nasadenie od začiatku

Väčšina pretekárov síce brala tréning ako tréning, avšak aj napriek dažďu a nutnej obozretnosti bol tréning naoko atraktívny. Skrátka keď si dá jazdec prilbu na hlavu... Ak si odmyslíme driftera Kováčika, tak kráľom prvej zákruty v tréningu bol Jozef Béreš junior na Audi, ktoré sa mu podarilo preklopiť dverami napred, a dve tretiny zákruty prešiel rýchlym šmykom.

Zakončil to poriadnou šupou do výfuku pri preradení. Podobný úmysel mal aj Tomáš Srnka Ondrej, ale jeho Mitsubishi išlo v závere prejazdu nosom von, hoci razanciou patril Tomáš k najlepším. Igor Drotár sa dostal najbližšie k zvodidlu v nedotáčavom šmyku, avšak elektronika jeho Fabie WRC zabrala namiesto studených pneumatík a Igor "odišiel" zo zákruty vo veľkom štýle.

bmw.jpg

Veľké srdce v prvej zákrute ukázala väčšina "relystov" aj na menších autách. Veľmi odvážne Išiel Špavelko, tiež Buffy ale aj Bohuš Finďo. Prejazd Martina Koiša bol naoko veľmi rýchly a Fiesta začala ukazovať potenciál. Za všetko hovorí fakt, že na mokrej trati sa pred Koiša v absolútnom hodnotení dostali len dva monoposty.

Sucho zlepšilo časy a náladu

Sobotné popoludnie s vysýchajúcou traťou dalo nádej divákom na suchšie státie a pretekárom na lepšie časy. To bolo vidieť vo výsledkoch, ktorým dominovali zakryté aj otvorené monoposty. Talian Faggioli len tak, aby sa nepovedalo, v tréningovom tempe prekonal rekord trate o sekundu.

Igora Drotára trápilo, že jeho Fabia WRC ide na dlhej rovinke iba 201 kilometrov za hodinu. V rovnakom mieste trate mal napríklad Jozef Béreš na starom Audi rýchlosť 248 km/h, čo bolo skoro ako placka Faggioliho. Koišova Fiesta tam išla podstatne pomalšie okolo 220 km/h, ale zbierala čas v iných miestach trate. Kráľom sobotnej podkovy bol Tomáš Ondrej a jeho prejazd efektným šmykom.

gabi.jpg

Samozrejme v tejto disciplíne sa nejazdí na efekt ale na čas, čo je prípad Petra Jureňu. Ten neostal nič dlžný svojej povesti lišiaka a v nedeľných pretekoch zlepšil svoje vlažné tréningové časy o sedem sekúnd a neohrozene vyhral skupinu N.

Koiš ušiel plecháčom

Martin Koiš sa zrejme s novým autom definitívne vzdialil konkurentom z minulého roka, pretože išiel časy hlboko pod tri minúty a neohrozene vyhral medzi plechovými autami. V úvodnej sezóne je to pre nové auto vynikajúci výsledok.

Oku diváka lahodil rýchlou jazdou mladý Tomáš Fusko s Feliciou Kit Car, ktorá ešte pamätá Emila Trinera a Majstrovstvá sveta. V nasledujúcich dňoch prinesieme na auto.sme.sk videá aj onboardy z podujatia, pretože pohyblivé obrázky sú v prípade motoršportu viac.

Z pozície diváka a návštevníka pretekov môžem konštatovať, že Dobšiná patrí do veľkej vrchárskej Európy. Môžu za to vyvážené všetky stránky podujatia vrátane moderátorov a zábavy. Po stránke faktov, zábavy aj aktuálnosti výborne zvládli priestor štartu a prvej zákruty Alex Štefuca a Miro Tavalašek.

srnka.jpg

V prvom rade majú obaja rozhlasovú prax, v druhom rade žijú motoršportom a navyše Alex aktívne pretekal aj preteká, čiže vie mnohé aj o pocitoch za volantom. Vlado Miklošík bol na komentovanie v cieli sám, ale úplne si vystačil, dokonca mal čas na vsuvky a príbehy minulosti.

Bol moderátorom aj pre pretekársku rodinu aj bežných divákov. Kompletné výsledky aj s novým rekordom trate 2:23,850 nájdete na www.dobsinskykopec.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  2. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  3. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  4. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  7. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  8. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  9. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  10. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 930
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 683
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 11 392
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 869
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 801
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 543
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 459
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 931
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 639
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 2 888

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Miliardy ľudí čoskoro zažijú nevídanú klímu

Klimatická zmena prebieha nad zemou rýchlejšie ako nad oceánmi. Takmer polovica dnes žijúcich ľudí zažije podnebie aké nepoznáme

EKONOMIKA

Daniari pripravili na Remetu trestné oznámenie, na políciu neodišlo

Firma buduje tunel za 410 miliónov eur.

Neprehliadnite tiež

F1: V Monaku vyhral Vettel na Ferrari, tretina jazdcov pretek nedokončila

Po deviatich rokoch Raikonnen opäť štartoval z pole position.

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.

Na rakúskej výstave sa veterány naživo reštaurovali

Organizátori vymysleli spôsob, ako prilákať čo najviac veteránov.