SME
Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky

Prvá jazda s novou Škodou Rapid

Najsilnejším argumentom bude kufor, miesto na nohy, päťdverové riešenie karosérie, dobrý naftový motor, príjemné jazdné vlastnosti a výhľad dopredu. Menej miesta je vzadu nad hlavou a nepáčia sa nám výplne dverí.

Škoda Rapid vyzerá v skutočnosti menšia, než na obrázkoch. Napokon automobilka ani netvrdila, že ide o extrémne veľké auto, ale prvé fotky vyvolali ten dojem.Škoda Rapid vyzerá v skutočnosti menšia, než na obrázkoch. Napokon automobilka ani netvrdila, že ide o extrémne veľké auto, ale prvé fotky vyvolali ten dojem. (Zdroj: ŠKODA)

VIEDEŇ, PÍLA. Tak na túto prvú jazdu isto nezabudneme. Prvý krát v histórii výroby videí pre auto.sme.sk sme stratili z auta kameru. Držiak aj s kamerou odpadli zo zadnej časti auta niekde na okraji obce Píla a už sme ich viac nenašli. Okrem kamery nám je ľúto záberov, ktoré sú nenávratne preč.

Našťastie v druhej kamere sa niečo uchovalo a napriek minúte ticha za kameru, prinášame video so sumárom prvých dojmov z jazdy. Cenu Rapidu pre Slovensko ešte nevieme. Isté je, že Rapid bude mať dostatok konkurentov.

Renault Fluence bojuje na trhu už dlhý čas a jeho cenové argumenty sú veľmi silné. Rovnako Citroen aj Peugeot chystajú nízkorozpočtové lacné sedany.

Rapid má oproti všetkým jednu vážnu výhodu a to päťdverovú karosériu typu liftback. Čiže vyzerá ako sedan, ale má lepší prístup do hlbokého batožinového priestoru.

Pod vedením dizajnéra Jozefa Kabaňa vznikla prvá Škoda s novým štýlom dizajnu. Smer, ktorým sa budú uberať škodovky v nasledujúcich rokoch, teda určuje 4,4 metra dlhý liftback s rázvorom na úrovni kompaktu. V priebehu roka uvidíme Green Tec verzie zamerané na zníženie spotreby.

bok.jpg

Väčšina záujemcov o rodinné auto s 550 litrovým kufrom má na výber niekoľko úrovní výbav. Stabilizačný systém ESP bude v štandarde, podobne aj šesť airbagov a dve zadné sedadlá so systémom Isofix.

Rapid je v mnohých smeroch veľmi užitočným a priestranným autom. V mieste na kolená prekonáva očakávania, na šírku je tak na úrovni Octavie druhej generácie.

Nevedno ako a kde nameral výrobca vzadu medzi sedákom a stropom 972 milimetrov na hlavu. Pri opretom chrbte je to o 8 centimetrov menej a v štandardnej polohe sme my namerali 920 mm.

Už od trojvalca

Základná paleta motorov vychádza z jedného naftového štvorvalca a troch benzínových motorov. Automobilka za základ - zrejme cenový trhák - zvolila trojvalcový motor 1,2 MPI s výkonom 55 kW. Rapid s trojvalcom má hmotnosť len 1135 kilogramov ale 75 koní bude asi málo.

Preplňovaný motor 1,2 TSI so štyrmi valcami môže mať 63 kW a päťstupňovú manuálnu prevodovku, alebo 77 kW a šesťstupňový manuál. Najsilnejší Rapid 1,4 TSI dosahuje výkon 90 kW avšak iba v kombinácii so 7-stupňovou prevodovkou DSG. Rovnakú prevodovku si možno priplatiť aj k slabšej verzii naftového motora 1,6 TDI s výkonom 66 kW.

kokpit.jpg

Diesel má však aj alternatívu 5-stupňovej manuálnej prevodovky a vyššieho výkonu 77 kW. Zvlášť priemerné spotreby naftových verzií od 4,2 do 4,4 litra vyzerajú veľmi atraktívne.

Na prvej jazde nám robil spoločnosť diesel 1,6 TDI vo výkonnejšej verzii. Nevedno koľko bude stáť, ale je to výborné riešenie. Agregát ťahá od nízkych otáčok a pri predbiehaní ho možno efektívne podržať v otáčkach.

Prvé dojmy z Rapidu


pekná prístrojovka a primeraná kvalita materiálov
slušné miesto na nohy vzadu, nie na hlavu
výborné auto pre rodiny s dvomi deťmi
špičkový naftový motor 1,6 TDI vo verzii 77 kW
nevkusné výplne dverí
tvrdší podvozok na nerovnostiach, cítiť rázy
aj 16 palcové kolesá sa v karosérii trochu strácajú
perfektný kufor a dômyselný systém doplnkov
ďalšie auto podľa českého chalupárskeho receptu

V prípade, že niekto z obce Píla našiel pri odbočke na Červený Kameň malú kameru s držiakom, ponúkame odmenu za vrátenie.



Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  8. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  2. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  5. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  6. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  8. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  9. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  10. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 10 984
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 9 857
  3. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 834
  4. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 782
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 8 502
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 8 263
  7. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 7 956
  8. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 883
  9. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 238
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 410
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na oblečenie do mrazov aj pod mínus 50 stupňov Celzia využívajú miestni sobie výrobky.

Rozhovor o najchladnejších miestach sveta.


11. jún
Summit už tradične sprevádzali protesty.

Biden chce byť tvrdší k Číne, Európa je opatrnejšia.


3 h

Voľby by vyhral Hlas.


9 h

Máj bol mesiac, keď viac ako pandémiu bolo vidno všetky ostatné veci. A konečne vieme, ako to tu vlastne vyzerá.


Neprehliadnite tiež

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Čisto na elektrinu prejde vyše 80 kilometrov.


5 h
Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún
Seat Arona Xperiance

Malé mestské SUV ostáva v ponuke aj so štvorvalcom.


10. jún